Co nového s Modrou

17. srpen 2009 | 06.58 |

První verze deníčku aneb téměř dvě sezóny a téměř 10tis km v sedle ER-5 Twister

15. 08. 2009 - 26379 km - mytí motorky, mazání a přitažení řetězu. Zadní pneumatika Maxxis dojeta "na špalíčky" ; kilometrový nájezd je tak doposud krásných 8529 km.

11. 08. 2009 - 26281 km - návrat z letošní dovolené, změna jízdního stylu kdy netahám za každou cenu za plyn (ono to s bagáží nemá ani cenu) a jezdím téměř výhradně v otáčkách 3-6 tis přinesla navzdory permanentní jízdě ve dvou s bagáží a používání meziplynu při podřazování (nechápu, jak jsem tam ty kvalty mohl kopat bez něj) snížení dlouhodobé spotřeby na 5,0 l / 100 km.

07. 08. 2009 - 25780 km - mazání řetězu novým přípravkem Chainlube Str. 622 od Motorexu. Nadšený z něj dvakrát nejsem... Motul je prostě motul, jenže v DC není k sehnání, stejně tak jako "regulérní" servis pro moji motorku...

01. 08. 2009 - 25200 km -  důkladné vyčištění řetězu zubním kartáčkem a naftou, namazání. Mytí a leštění motorky. Přinýtování loga na výfuk.

29. 07. 2009 - 25039 km - výměna brzdové kapaliny, přimazání náhonu tachometru troškou motorového oleje, odmaštění brzdového kotouče a desek (bez demontáže) přípravkem

olejshop.cz/technicke-spreje-a-maziva-ve-spreji/p/brzdmen-500ml">Brzdmen od Cinol-u.

22. 07. 2009 - v pátek 17. 7. jsem zažil menší povodeň v zaměstnání (kdo by to do 50 m vzdáleného potoku s vodou po kotníky čekal!), kde jsem ten den byl zrovna na motorce... při nuceném brodění jsem Modrou zadělal téměř jako enduro a tak dnes proběhlo částečné mytí ála odbahnění stroje... v brzdové kapalině se začínají dělat bublinky!

16. 07. 2009 - 24640 km - namazání řetězu, "přitažení" přední brzdy do nejcitlivějšího režimu, tj. č. 1 na páčce, jelikož mi brzda přišla gumová....

08. 07. 2009 - všiml jsem si, že se v předním brzdovém kotouči (ano, vím, že ER5 má pouze přední kotouč, že vzadu je brzdový buben) je téměř po celém obvodu rýha ... budu ho muset přeměřit, ale zdá se, že už to má za sebou... zrovna levná investice to není, a to ještě nevím, jak jsou na tm brzdové destičky. Kapalina (brzdová) ačkoli je čistá a bez bublinek, je zřejmě ještě originál a zaslouží si dávno výměnu. Zkrátka pokud jsou u auta bzrdy priorita, u motorky to platí dvojnásob...

04. 07. 2009 - po Moravě a jižních Čechách dorazily i do Děčína přívalové deště a nás díky absenci auta zastihly samozřejmě na moto... né však přímo na cestě, ale i tak v tom největším lijáku trvajícím téměř tři hodiny musela Modrá stát ničím nechráněná na dešti... k mé velké radosti poté v pohodě nastartovala a běžela jak má... tož dobře to ti japonští inženýři sestavili :) Přesun z bodu A do bodu B v lijáku jaký jsem na moto ještě nezažil stál opravdu za to... zejména moje rádoby nepromokavé motokalhoty  se daly ždímat už po pár minutách :(  Druhý den je po ránu taková mlha, že poprvé vyjíždím v reflexní vestě a dost možná díky včerejšímu slejváku na motce začíná krom zadní brzdy něco v rychlosti nad 50 km/h podivně pískat... vzpomenu si na naše ER-5 fórum a usoudím, že by to mohl vyvádět náhon tachometru... však má nakrouceno již přes 24600 km... namazání silikonovým olejem však nebyla nejlepší volba, jelikož propojení bowdenu v přípoji ke šneku (mechanismu v předním kole) netěsní a olej mi vytekl na kotouč přední brzdy... ááá :( ... inkriminované místo setřu a odmastím benzinem (ještě, že jsem dotankoval plnou) a nezbývá než doufat, že za jízdy nebude olej prskat dál, že vše do další výjižďky vyteče do hadru, kterým jsem bowden obalil...

01. 07. 2009 - 24415 km - odpuštění emulze z přepadové hadičky air-boxu, kontrola vzduchového filtru (stále jako nový), dotažení víček levého karteru,  odpojení a oprava kontaktů zapalovačové zásuvky. Umístění pod sedačkou je sice efektni z hlediska "bezpečnosti", avšak zcela nepraktické. Zásuvku tak přepojuji k pravém podsedlovému krytu pod nádrž... problém ovšem vyvstává se zamezením přístupu vody k nabíječce GPS, kvůli které tuto zásuvku prioritně instaluji. Estetice tak musí ustoupit praktičnost, kdy "spojení pod nádrží" schovává krom (snad dočasné) červené elektrikářské izolačky navíc igelitový sáček :-?

17. 06. 2009 - 24377 km - zvětšení pár průduchů v tlumivce výfuku (vrtáky byly měkčí než vrtaný materiál), vrácení tlumivky do výfuku - výměna šroubku - takže nyní tlumivka zase nerezonuje. Krátká projížďka a spokojenost... sice se již nedere z výfuku pronikavý hřmot líbivý mému sluchu zejména při podřazování, ale cestovní komfort je tak vyšší (nebolí mě po pár km hlava :) ). Z expanzky po zahřátí (zastavení) vždy ukapává voda a navíc začíná prolínat olej z levého karteru....

05. 06. 2009 - 24050 km - sundání krytu řetězu, kontrola hnacího kolečka a vyčištění jeho okolí, namazání řetězu ; po více než 13 měsících (viz. 21. 4. 08) opět demontována tlumivka z výfuku, z přerostlého Simsona jak důvěrně nazývám 500ccm, se tak stala brumlající a hřmějící mašina... možná až moc.. Tlumivku jsem vyndal, jelikož začala rezonovat...  

04. 06. 2009 - v zaměstnání pořád není práce :(, tak si alespoň vyleštím motorku...

03. 06. 2009 - po 2 měsících (a 1000 km) mytí  - 1,5 h ; dolití 3 dcl H2O (po 3tkm od výměny) - při stání na hlavním stojanu je tak chladička u rysky max, na bočáku je expanzka "vrchovatá"

29. 05. 2009 - v zaměstnání není práce, tak si zkouším na ER-5 foru a na Motorkářích srovnat pojmy s dojmy ohledně skutečných a subjektivních problémů s Modrou... motor se chová nestandardně, avšak krom maximálky běží jak má... přesto mě takové příznaky jako šlem v olejoznaku a ustavičné ukapávání chladičky nenechávají v klidu (viz. odkazy na fóra). 

09. 05. 2009 - 23370 km - namazání řetězu - už bylo na čase - na cestách zakoupeno 400 ml  "Professional Kettingspray Graisse Pour Chaines" za Kč 165,-- po pár kilometrech je více mazadla na zadním kole, než na řetězu... asi se musí nechávat delší dobu zaschnout :-?, vyzkouším, uvidím...

08. 05. 2009 - druhý pokus o zkrášlení výfuku, z kterého se mi nepovedlo dostat lepidlo po původní nálepce, dopadl velice neslavně již po 40ti kilometrech...

06. 05. 2009- 23205 km - chladný deštivý den, motorku parkuji venku, při pomalé krátké vyjížďce se v olejoznaku opět objevil mírně šlem

11. 4. 2009 - Vmax ve 2, s antiaerodinamicky otočeným tankvakem a samozřejmě kufrem na silnici UL - DC krásných 160 km/h... náplně bezezměn, jen benzinu ubývá :) Dlouhodobá průměrná spotřeba 5,12/100 km.

29. 3. 2009 - 22439 kmvyčištění a nakonzervování řetězu, s Janči pomocí umytí a naleštění motorky. Motorka chytá na první škrtnutí o startér, šlem se neobjevil a hladina chladicí kapaliny je pořád ve stejné výši.

21. 3. 2009 - krátká výjižďka (70 km) po Ústí nad Labem a okolí odhalila, že šlem v oleji se objevuje čím dál méně a vždy jen na kratší trase, tj. než se celý objem oleje prohřeje. Při odstavení motorky se již neobjevuje a hladina oleje se drží ve stejné výši, stejně tak jako hladina chladicí kapaliny. Zdá se mi, že začíná zlobit startovací tlačítko či startér samotný (nebo baterka?), jelikož motorka několikrát nezačala startovat hned na první polechtání tlačítka, ale až po delším stisknutí, resp. po několikátém... nu uvidíme, některé závady se hold musí projevit 

15. 3. 2009 - do tankvaku jsem prostřihl ve spodní části otvor, kterým vedu kabeláž (sluchátka a napájení) potřebnou pro navigaci. Je to mnohem konfortnější řešení, než tahat kabely podél celé nádrže a provlékat je (nedovřeným) zipem tankvaku. Díky rozmarům počasí bylo toto řešení i odzkoušeno a je "nepromokavé". Navigace i zbytek obsahu tankvaku zůstal v suchu - narozdíl od nás. ER-5 děsně hází vodu na spolujezdce a to i přes kufr! O promáčených nohavicích (u spolujezdce z obou stran) ani nemluvě. Od posledního odstavení motorky zůstala hladina oleje nezměněna a šlem se také neobjevil :). Nicméně jsem musel zvýšit volnoběh, protože po nastartování (při teplém motoru!) i přes několikeré protočení klesaly otáčky hodně nízko. Při vytáčení jednotlivých rychlostí až k červenému poli se dá dostat se spolujezdcem, kufrem i taknkvakem na někdejších tachometrových 150 km/h.    

8. 3. 2009 - zapojení zapalovačové autozásuvky (jednodušší než jsem si myslel). Celkem vychytávka za padesátikorunu. Dobíjím si tak (nejen) za jízdy navigaci umístěnou pod slídou tankvaku, od které mám do helmy natažená sluchátka. Už se těším na cesty do neznámých končin :)

Co mi ale radost nedělá je fakt, že ačkoli se po měsíční odstávce od poslední (letošní první) výjižďky šlem v olejoznaku neobjevil. chladicí kapalina neubyla a ani olej (či "olej") nepřibyl, po pár km je v olejoznaku tolik šlemu, jako by do oleje někdo "nablil". Ačkoli jsem to neměl v plánu, tak motorku protáhnu do UL a Střekovskou stranou zpět domů a cestou ji rozhodně nešetřím. Mimo jiné tak mám příležitost porovnat rychlostní ukazatel tachometru s ukazatelem GPS. Tachometr přeměřuje v rozmezí 5-10 km/h v závislosti na rychlosti (přímá úměra). Navigace funguje v tankvaku na jedničku, jen když na mne poprvé promluvila skrz pecky (sluchátka) s hlasitostí nastavenou na max z auta, lekl jsem se tolik, že jsem se málem položil :-D. Dobíjení ze "zapalovače" také šlape a i Modrá jede tak, jak už pár měsíců ne (160 km/h není problém - tedy tachometrových :-) ). 

Po návratu do garáže kontroluji stav chladicí kapaliny, která  zůstala od minule (naštěstí) těstně pod max, takže ta mi do oleje (nejspíš) neproniká. Šlem z oleje po předchozí drezůře (opět) zmizel... :-? a opět mi přibyl "olej" nad rysku max. Dlužno dodat, že jsem ho před výjížďkou trochu doléval, aby byl spíše k rysce max než k min.

Pročítám diskusi na motorkáři.cz, kterou jsem vloni sám založil a jak tak koukám, je ve hře možnost, že mi nezavírá ventil v karburátoru pod plovákem. To způsobí fakt, že motorka má vyšší spotřebu (a to má) a omezený výkon (uchlastává se) - viz. příspěvky Elzon-a. Spolu s možností, že po delším odstavení mi přstává těsnit palivový kohout (nemá polohu Off), který tak zásobuje neustále karburátor-y benzinem i když motor neběží (jinak funguje na principu podtalku) je možné, že karburátor-y neudrží benzin a propouštějí ho dál do válců a skrz kroužky benzin protéká do olejové skříně, kde znehodnocuje olejovou náplň. Vysvětlovalo by to i skutečnost, že mi přes zimu "přibyl olej" a že je cítit benzinem... nu, uvidíme co bude dál, chtělo by to nějakého dobrého mechanika, jenže těch je ohromný nedostatek a hlavně nemám peníze ani na kompletní výměnu oleje :( ....

7. 2. 2009 - odpuštění litru oleje a dolití půl litru čerstvého. Olej mezi ryskami olejoznaku, po 1. výjížďce bez šlemu. Chladicí kapalina v expanzní nádobce těsně pod ryskou max. 

7. 2. 2009 - konec zimního spánku ! První letošní výjížďka - co no  Motor chytá na první natočení, ale bohužel né vše je idilické..


2008

19. 12. 2008 - dnes je to přesně rok, co původní majitel podal inzerát na mojí Kawku a také je to přesně 11 měsíců od mojí první vyjížďky :) Tenkrát to nebyl žádný med, ale zamiloval jsem se do ježdění hned :).

xx. yy. 2008 - motorka dotankována, umyta a vyleštěna, baterie demontována a odvezena domů. Spinkej malá, relaxuj, ať jsme na příští sezónu fit

26. 11. 2008 - jelikož venkovní teploty jsou + - 2´ od bodu mrazu a co chvíli sněží nebo mrholí, Modrá zůstává doma a z plánovaného servisu nebude prozatím nic. Co mne štve víc je, že jsem nestihl dotankovat a tak stojí v garáži s téměř prázdnou nádrží a ani žádné jiné přípravy na zimu jsem nestihl :( Zařekl jsem se, že pokaždém návratu z výletu budu dotankovávat do plné...

19. 11. 2008 - servis v Litoměřicích domluven na 26. 11. 2008

9. 11. 2008 - oficiální ukončení sezóny, najeto 5015 km. Letos plánuji již pouze cestu do servisu na výměnu tlumičového oleje, ale kdo ví :)

25. 10. 2008 - 21880 km - namazání řetězu, dohuštění pneumatik a zdařilá proměna Modré ze silniční na cestovní :)Všiml jsem si, že po nastartování studené motorky prská z výfuku od doby použití čistícího přípravku (viz. 11. 10. 20008) voda... přitom palivo tankuji výhradně na "solidních pumpách" a motor šlape jak hodinky :-?

23. 10. 2008 - brašny i tankvak od Ewog-u, objednávané 14. 10. dorazily :). Jsem z nich nadšený! Doufám, že budou na Modré sedět tak jak mají a že Janče zbyde dostatek místa na nohy. Spacáky, kvůli kterým jsem je objednával se do nich vejdou nejspíš bez problémů a mapu nebude muset konečně Janča tahat pod bundou, ale přijde pod slídu tankvaku :)

21. 10. 2008 - 21862 km - vyčištění řetězu, sundání podpálené nálepky z výfuku, jelikož začala praskat a loupat se :( Nevítě někdo kde objednat jinou, kvalitní nálepku? Ač nálepky nerad, "pouze" chromový výfuk mi přijde opticky větší a méně hezký...

14. 10. 2008 - objednal jsem od Ewog-u tankvak Cross na magnety a motobrašny Sport. Kvalita je prověřená jedním "známým" co také jezdí s ER-5 a s velikostí budu doufám spokojený jak já (do brašen chci dát spacáky), tak Janča (ubude jí místo na nohy) a i Modrá (nerad bych urval zadní blikače). Co vím, tak onen "známý" údajně bez problémů jezdí i se svojí přítulkyní a na moto má ty větší bágly... takže dovolená 2009 třes se! :-D

11. 10. 2008 - 21579 km - testování výkonu na letišti v Hradčanech s těmito výsledky: dřívější maximálky 180 km/h se mi dosáhnout nepovedlo, i když jsem motor vytáčel na jednotlivé převodové stupně až do červeného pole a rukojeť plynu jsem měl obmotanou "dvakrát" kolem ruky. Faktem je, že jsem tento rekord nevytvořil zde, ale kdesi na silnici mezi Ústím nad Labem a Mostem. Akcelerace mi přijde stejná jako dřív (při rychlém rozjezdu jsem zase jel chvilku po zadním kole) a aktuální Vmax je tedy 170 km/h. Ve dvou s kufrem je to krásných 160 km/h.

Pokud si to ale řekneme upřímně... na tyto rychlosti stejně není ER-5 ideální, ačkoli přiznávám, že mě mrzí, že papírových 183 km/h z ní již nejspíš nedostanu. Ale jak se říká, vše "špatné" je pro něco dobré. Hlavně věřím, že po seřízení by běhala zcela stejně jako dříve, ale na to ji dám až nastane předepsaný kilometrový interval, což bude tak za rok. Každopádně jsem rozhodnutý tento přípravek na vyčištění palivové soustavy vždy na začátku a konci sezony použít. Mohu ho vřele doporučit a hodnotím ho za 1! Jen bacha na nálepky na výfuku :-?

Celková průměrná spotřeba krásných 5,1 litru, průměr za posledních 6 tankování, kdy jsem Modrou pro časté testování zpravidla nešetřil 5,4. Jsem spokojený :)

4. 10. 2008 - 21300 km - dostal jsem tip od majitele motoshopu v Litoměřicích na přípravek, který by mohl odstranit problémy, které jsem popisoval níže... po dvaceti kilometrech bylo znát, že se cosi děje... a protože nechci předbíhat událostem a něco zakřiknout (i když jsem se zařekl nebýt pověrčivý), počkejte si, až najedu dalších 300 km (dojedu tuto nádrž + další) a pak vám řeknu, co a jak... PS: Vmax aktuálně 170 km/h :)

20. 9. 2008 -vyměněn vzduchový filtr, jízdní vlastnosti se ale bohužel vůbec nezměnily. Vypadá to, že jsem svojí zbrklostí a nadšením z výkonu motoru nemálo ublížil... jsem prostě HOVADO... více zde ... kluci na motorkářích mě docela uklidnili, mohlo by stačit jedno odpoledne a investice do Kč 500,- a Modrá by zase mohla létat s větrem o závod... tedy pokud něco nepo*eru, to bych si ještě pohoršil, už proto a pro nedostatek času se mi do toho moc nechce, ale "musím"...(odkaz).

13. 9. 2008 - motorka nějak nechce jet, nemůžu z ní vytáhnout více jak 140 km/h, do 6tis ot/min má mizernou akceleraci a slabý tah... řekl bych, že je i větší spotřeba... oleje jsem dolil při výměně více než jsem měl, musel jsem upouštět. V servisní knížce se píše, že se má přebytečný olej odsát přes dolévací otvor, ale to se mi injekční stříkačkou s akvarijní hadičkou nepovedlo. Řešením bylo povolení výpušťáku a pozvolné odpouštění... vinu slabému výkonu dávám již dost znečičtěnému vzduchovému filtru, který jsem již objednal nový ; 21133 km výměna chladicí kapaliny (vypuštěn 1,25L zelené, nalito 0,6 L červené Cinol, určené pro hliníkové motory (byť automobilové) + destilovaná voda. Celkový objem chladicí kapaliny ER-5 je 1,7 l, tudíž muselo dojít ke smíchání kapalin, doufám, že nebude docházet k nežádoucím chem. reakcím... prozatím to vypadá, že ani k žádnému zavzdušnění nedošlo.. uff... vypuštěny uzavřené přepadové hadičky, Vmax. aktuálně 165 km/h (dříve 160 km/h ve dvou!).

1. 9. 2008 - 21060 km - výměna 2,5 L oleje (bez filtru) - z doposud používaného ??? 10W50 za Repsol 10W40.. subjektivně mám pocit, že motorka jede lépe, objektivně je jemnější řazení :-? Tak ať motůrku chutná, ale nepapá :). Namazání řetězu ; plastové černé čepičky ventilků nahrazeny za lakované, hliníkové, modré.

23. 8. 2008 - při nutném prudkém zpomalení, resp. podřazování, se mi povedlo v zatáčce zablokovat zadní kolo...více zde

22. 8. 2008 - 21000 km - po dovolenkových cestách (Morava, Orlík) konečně opět Modrá umyta. Špíny bylo tolik, že jsem ruční mytí vzdal a zajel na pumpu na Wapku... obavy před poškozením laku, chladiče a zatečení vody do elektroinstalace naštěstí nebyly opodstatněné a vše se zvládlo na výbornou, jelikož téměř čistá motorka nastartovala na poprvé a bez problémů jsem se na ní vrátil go garáže k domytí a vyleštění. Zároveň jsem mírně překročil kilometrový limit pro výměnu oleje v motoru a tak jsem pořídil stáčený motorový olej pro 4t motocykly s mokrou spojkou Repsol po Kč 185/l.

26. 7. 2008 -20250 km mazání řetězu

21. 7. 2008 - minulý týden jsem si vyrazil na takovou menší dovolenou na Vysočinu a jižní Moravu, přičemž jsem najezdil 700 km... z větší části ve dvou, s kufrem a batohem přes něj.. Modrou jsem nijak zvlášť nešetřil, ale také zbytečně nevytáčel (tzn. nejčastější otáčky mezi 4-6,5 tis.). Průměrná spotřeba mi vyšla na 4,7 l, čímž se celkový průměr srazil na 5,11 l/100 km ... perlička závěrem: několikrát se mi povedlo projíždět zatáčku tak, že jsem botama škrtal o asfalt

20. 7. 2008 - Modrá přesáhla tachometrových 20tis km... což mimo jiné znamená, že já jsem na ní najezdil "již" 3.000 km...

19. 7. 2008 - 19800 km znovu namazání řetězu

16. 7. 2008 - 4hodinové mytí, čištění a leštění... 19491 km namazání lanka spojky, vyčištění řetězu kartáčkem namáčeným v naftě, namazání speciálním prostředkem na řetězy,

12. 7. 2008 - dnes jsem jel do litoměřického motoshopu nakoupit náhradní lanka ke spojce a plynu. Bylo mi sděleno, že jsou moc drahá, tak je skladem nemají, cena jednoho se pohybuje mezi 700 a 800,- Kč.. uff... tak jsem si za "pouhých" Kč 200,- koupil sadu na opravu lanek, jejíž obsah bych mohl nahradit lankem na jízdní kolo a elektrickou čokoládou :-?... nicméně konečně jsem si koupil alespoň originální mazadlo na řetěz (za Kč 300,--).. už bylo na čase :) věřím, že řetěz se patřičně těší :))

29. 6. 2008 - upravení volnoběžných otáček motoru na cca 1050 ot./min, čímž došlo i k odstranění výpadku výkonu při prudkém, ale velice krátkém přidání plynu (tzv. vrknutí) ;
- nový osobní rekord v počtu ujetých km za den - (250 km), což vzhledem k tomu, že šlo téměř z 1/4 o silnice II. a nižší třídy (i o polní cesty) je slušný trénink na cestu na Moravu, která mě čeká za necelé 3 týdny...
- díky rozumnému využívání rozsahu otáček motoru opět snížení průměrné spotřeby na 5,29 l /100 km

21. 6. 2008 - 18947 - namazání řetězu,
pokud nejedu po dálnici, jezdím většinou v pohodových otáčkách kolem 5tis/min, spotřeba opět poklesla na průměrných 5,35 l/100 km. Musím zvýšit volnoběh motoru, protože mi studený bez sytiče za jízdy chcípá... i při ohřátém motoru mám otáčky do 1000/min, což se mi zdá zbytečně málo...

28. 5. 2008 - 18720 km - vyčištění řetězu
zubním kartáčkem a naftou + jeho promazání ; průměrná spotřeba vychází na 5,45 l/100 km, tudíž pokud výměna svíček, seřízení ventilů a vrácení tlumiče do výfuku nějakou změnu způsobily, tak jen nepatrnou, jelikož nedokázali snížit spotřebu ani o tolik, o kolik se zvýšila díky změně mého stylu jízdy

3. 5. 2008 -
sprint proti Suzuki GS 500 E na 400 m vyhrávám
- na mokrých panelech není dobré prudce akcelerovat - zadní kolo ihned podklouzává
- poprvé jsem ustál prudké brždění přední brzdou, (na prachu) při kterém jsem dostal kolo do smyku, nicméně naštěstí nesklouzlo do boku... uff!
- při prudkém rozjezdu se spolujezdcem se motorka překvapivě dobře zvedá na zadní .. a já měl pocit, že se mi to musí zdát, když jezdím sám, při obsahu pouhých 500 ccm :)
- 15 km jízdy v neusátálém dešti se spolujezdcem je docela mazec, zadní kolo hází vodu natolik, že spolujezdce má promáčený zadek, motorka celá je jako dobytek a HLAVNĚ BACHA NA DĚLÍCÍ A PŘECHODOVÉ ČÁRY - DĚSNĚ TO KLOUŽE !!! - jinak s mým oblečením co se deště týká jsem max. spokojený!

1. 5. 2008 -
spotřeba při jízdě se spolujezdcem (90+70kg) a při nejčastější ryclosti v rozmezí 90-130 km/h krásných 4,6 l/100 km

30. 4. 2008 -
při předposlední výjižďce, kdy jsem fakt tahal za plyn, jsem se dostal se spotřebou na 6,7 l/100 km! uff... Jelikož jsem jel podle kilomtrů, nedůvěřujíce palivoměru, tak se mi na poslední výjižďce dokonce stalo, že mi došel benzin... ještě že má nádrž rezervu a byl jsem zrovna deset metrů od pumpy

23. 4. 2008 - 18050 km -
spotřeba opět mírně stoupla na 5,39 l/100 km ... no, bodejď by ne, když jsem si fakt solidně zajezdil (viz tento článek) a mám nový rychlostní rekord atakující 180 km/h... jen 3 km/h mi chyběly ... jinak výfuk stichnul do té míry, že pokud jedu rychlostí přes 100 km/h tak není narozdíl od rozráženého vzduchu vůbec slyšet, tedy do doby, než začnu podřazovat... Doufejme, že chodcům, cyklistům a zvěři se to jeví jinak... Nyní zkusím jezdit více-méně podle předpisů a snad půjde spotřeba zpět na těch 5l/100 km (né že by mi až tak šlo o půllitr na 100 km, ale chci zjistit vliv toho výfuku a seřízených ventilů na spotřebu).

22. 4. 2008 -
konečně jsem pořídil leštěnku (AutoPolish z Tesca za Kč 150,--) a z Modré je zase krasavice :)... možná mě jednou to leštění začne i bavit :) .. jen sehnat někoho, kdo ji prvně umeje

21. 4. 2008 - 18035 km -
do výfuku vrácen původním majitelem vymontovaný tlumič, který mi táta převrtal, čímž se snížil proti vykuchané verzi velice vábivý zvuk vylétávajících splodin, avšak pořád lepší než origo-laďák s tlumičem. Slibuji si od toho, že mě nebude po delších cestách bolet hlava jako dopsud a spolu se seřízenými ventily by mohla mírně klesnout spotřeba.
- namazání řetězu (silikonový olej se nezdá být dostatečný, tak jsem začal na tátovo doporučení používat klasiku - Concor), silikonovým olejem namazán náhonu tachometru a lanko spojky u páčky
- dotažení vnitřní matky uvolněného pravého zrcátka

20. 4. 2008 -
motorka se mi (konečně) vrátila domů... závada s rozkmitáváním řidítek se neodstranila , jen se posunulo o pár km/h výše rozmezí rychlosti, kdy jev začne a ustane :(... za seřízení motoru (ventily, karburátory) spolu s níže popsaným materiálem (svíčky, kuličky) Kč 1500,-- Bohužel jak jsem si všiml mi přibyl šrám na nádrži a jednom plastu a kvůli tomu, že nešlo ventilové víko normálně sundat (vyvěšení motoru nikoho nenapadlo) ačkoli by měla být mezera mezi víkem a rámem motocyklu cca 5 mm, muselo být mírně ubroušeno... přesto na motocyklu nejsou známky, že by rám byl někdy bouraný, tak čert aby se v tom vyznal... nezbývá, než neřešit... a tu hopsací gumu sjezdit..
PS: pokud by se ozval nějaký ER-5kář z okolí, ochtný mi půjčit na svezení svoje přední kolo, abych měl jistotu, že to není motorkou, byl bych vděčný

18. 4. 2008 -
doplnění dvou chybějících kuliček do krku řízení, seřízení ventilů, kde výfukové byly "na tvrdo", výměna svíček, seřízení karburátorů

16. 4. 2008 - 18002 km -
poprvé v servisu s uvolněným řízením tzn. na předpokládanou výměnu ložiska, avšak to se ukázalo jako v pořádku...

13. 4. 2008 - 17950 km -
spotřeba stoupla na 5,25 l/100 km, což bude tím, že jsem Modrou v poslední době dost vytáčel. Dneska jsme byl poprvé v servisu skrz to házecí přední kolo a bylo zjištěno, že je volné ložisko v krku řízení a již nejde více dotáhnout. Na otočení ložiska, resp. možnou výměnu jsem objednaný na 16.4. t.r. První jízda v dešti a není to tak špatné, nejvíce mě na tom štve, že je Modrá zase jak čuně :(

12. 4. 2008 - 17945 km - první mytí motorky... uff ... skoro dvě hodiny, výsledek tak 80% a k leštění jsem se nedostal nejen pro absenci leštidel, ale i pro nedostatek dalšího času...

10. 4. 2008 - 17930 km -
světe div se, sám jsem dokázal nasadit zpět převážené přední kolo a výsledek? Je to to samé, né-li o něco horší než dřív... takže odvedenou prací pneuservisu to nebylo... kupodivu mi ani neřekli, že je to pneumatikou, prý by se to při vyvažování projevilo... no nevím, i když dokáží simulovat rychlost (jakou?) tak těžko dokáží simulovat zatížení pneu... dodavatel mě příjemně překvapil svým postojem, že mu pneu můžu poslat na reklamaci, jenže on ji bude uplatňovat (samozřejmě) u výrobce a ten pokud ji neuzná, tak mám smůlu, mašina mi bude min. měsíc stát bez kola a veškeré náklady na dopravu pneu tam i sem jdou na moje triko... + samozřejmě opět demontáž a montáž na ráfek + vyvážení... tak babo raď

9. 4. 2008 - 17900 km -
buď už jsem si na výkon mašiny zvykl a nebo je něco špatně, protože se mi zdá, že v rozsahu otáček 5 - 8 tis/min. nějak netáhne, jak by měla... toliko k dojmům a teď objektivně: přední kolo i při správném dohuštění hází, naštěstí reklamaci vyvážení v servisu uznali a po opětovné vlastní demontáži předního kola zdarma převážili a závaži je najednou úplně jinde než bylo předtím, a to aniž by se hýbalo s pneumatikou samotnou... prý to teď už snad! bude jak má být... no doufejme... alespoň že to tentokrát bylo na počkání...

8. 4. 2008 - 17850 km
- namazání řetězu a testování pneumatik => zdají se být solidní, tedy až na to, že řidítka při rychlosti 60 km/h a vyšší vybrují jako by vám chtěla vyrazit zuby, tak doufám, že jde pouze o nesprávný tlak v pneumatice ... také jsem si všiml, že mám prasklý levý padák v místě přichycení k středovému šroubu držícímu motor, k čemuž došlo po pouhém, nijak závratném, tlaku rukou! No a jelikož u pravého padáku je zase prasklá objímka, tak se jedná nyní již výhradně o dekorativní prvek motorky a né její ochranu

7. 4. 2008 -
ze zdravotních důvodů a pro nešikovnost sobě vlastní jsem kola nemohl nasadit dříve než dnes, kdy to defacto celé za mě udělal můj kamarád Karel, kterého jsem již při koupi Modré pasoval na svého technika . Foto zde.

2. 4. 2008 -
9:24 - zaměstnanec pneuservisu GP Děčín mi zavolal, že kola jsou přezutá a vyvážená :) Dobrou zprávu jsem si nechtěl kazit zodpovězením otázky na cenu... při převzetí zjišťuji že se jedná o Kč 430,-- takže na místní poměry jsem max. spokojený

1. 4. 2008 -
sundal jsem obě kola a že to pro mě legrace nebyla a už vůbec nebude při jejich vracení, si můžete ve zkratce počíst zde a jak Modrá bez kol vypadá se můžete také podívat. Kola jsem odvezl do pneuservisu hodinu před zavíračkou a teď čekám, až mi zavolají, že mám přezuto... rovněž peněženka se třepe nedočkavostí

27. 3. 2008 -
nové pneu dorazily, teď ještě abych stihl přezout dřív, než mne chytí "benga" s těmi sjetými ... v DC není moc pneu(moto)servisů co by se tím zabývali a když už tak přes Kč 300,- za kolo je hnus :( a jako bonus vám ho možná i vyváží

21. 3. 2008 -
objednány nové papuče pro Modrou, snad budu spokojený jako obvykle, když zásadně kupuji extralevné pneu. Vybral jsem si tyto Maxxis-ky, (přední se vzorkem 5 mm ve středovém žlábku, zadní 6 mm v části vzorku nejlbíže středu pneumatiky) na které jsem se dopídil pouze jednoho komentáře, který byl "spokojenost"
(od týpka s nickem baazzaa), tak uvidíme...

18. 3. 2008 -
nový rychlostní rekord 160 km/h
- poprvé mi vytékají provozní náplně z přepadových hadiček (19700 km) =>více zde

4. 3. 2008 - nový rychlostní rekord: malinko přes 150 km/h
- spotřeba: aktuální průměrná spotřeba je pod 5L/100 km
- rezerva: i když ručička palivoměru ukazuje pod! hranici červeného pásma, jede Modrá pořád na plně otevřený kohout... otázka je, jestli kohout není nějak poškozený a rezerva vůbec v nádrži zůstává?! Zbytek paliva v nádrži při této situaci nedokážu odhadnout, ještě tam "něco" malinko šplouchalo není zrovna kvalifikovaný odhad množstí

24. 2. 2008 - překročení prvních 500 km, poprvé mám chvílemi pocit, že by to chtělo možná něco silnějšího :-D... do chvíle než začnu motor hnát k vyšším než 5tis/ot... stačí mi, stačí, maximálně :)

20. 2. 2008 -
vybírám nové obutí, které je opravdu třeba, což jsem bohužel nějak pozapoměl zohlednit při koupi a snížit tak kupní cenu... nicméně se mi povedly najít snad slušné pneumatiky zn. Maxxis za krásnou cenu, u kterých vyjde celá sada na necelých Kč 2500,- což je proti běžným cenám konkurence polovina...

11. 2. 2008 - konečně oficielně dle velkého TP je Modrá moje :), tudíž jsem úspěšně absolvoval přepis. Dnes byly namontovány padáky, dohuštěny pneumatiky.

10. 2. 2008 - výlet na Ještěd do Liberce, najeto přes 200 km, maximálka ve dvou 140 km/h

5. 2. 2008 -
dorazily nám (mě a Modré) padáky od Eaba, kdo by nevěděl co je to padák, tak to v motorkářské řeči není ten pytel díky kterému se můžete pokoušet řídit směr svého pádu z výšky, ale takové železo, které chrání motor před poškozením v důsledku toho, že byste s motorkou chtěli dělat hají... a pokud nevíte kdo je Eab, tak se podívejte do mých odkazů a nebo sem. Je to moc fajn chlápek, rozhodně doporučuji jako ceného informátora ohledně ER-5 a jako dodavatel je nejlepší ze všech, co jsem s nimi kdy obchodoval... spolehlivý, snaživý, ochotný, perfektně zabalí zboží, pošle sms, že je balíček na cestě... zkrátka 1 a hvězdičku si zaslouží za tuto sms, i když jinak by ji dostal taky:) "Ahoj Davide, jsem rád, že jsi spokojený. K tomu balení - je třeba vymyslet a udělat tak, aby tomu pošta nemohla ublížit i kdyby se s balíky házelo (což se běžně děje). Takže se měj fajn a doufám, že budeš mít padáky jen na ozdobu a nebudou nikdy potřeba. Pavel" A teď uznejte, že tohle Vám jen tak nějaký "dodavatel" nenapíše...

- dnes jsem podruhé tankoval, naštěstí tentokrát bez potíží, né jako minule :) přeci jen už nějakou tu zkušenost mám :)... spotřeba mi vyšla na 5,5 l/100 km což je krásné, a vzhledem k tomu, že motor byl seřizován bůh ví kdy, že jezdím většinou ve dvou, po městě a stylem brzda plný plyn :) Ono to jde taky na motorce jinak? , tak je to dokonalé...

- za dnešek najeto téměř 70 km a připadal jsem si jako by mi bylo zase 15tnáct, kdy jsem si téměř denně bezhlavě jezdil sem tam, né že jsem někam potřeboval nebo chtěl, prostě jsem jen tak jezdil, abych jezdil.. pro radost z jízdy :) Také jsem vytvořil nový osobní rychlostní rekord na dvou kolech 140 km/h ...
PS: po natankování do "plné" jsem najel 50 km a zmizelo mi půl nádrže benzinu... to jsou věci

Zpět na hlavní stranu blogu

Anketa

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1.5 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Co nového s Modrou vojtahavel 06. 02. 2008 - 15:21
RE: Co nového s Modrou davidhavel 07. 02. 2008 - 06:40
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 05. 03. 2008 - 16:16
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 06. 03. 2008 - 06:54
RE: Co nového s Modrou hablina 06. 03. 2008 - 06:52
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 06. 03. 2008 - 06:59
RE(2x): Co nového s Modrou samotar®vzpomina.cz 06. 05. 2008 - 23:15
RE(3x): Co nového s Modrou davidhavel 07. 05. 2008 - 15:03
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 21. 03. 2008 - 09:05
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 21. 03. 2008 - 09:29
RE(3x): Co nového s Modrou vojtahavel 02. 04. 2008 - 14:57
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 07. 04. 2008 - 17:44
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 07. 04. 2008 - 18:46
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 08. 04. 2008 - 17:39
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 08. 04. 2008 - 17:48
RE(3x): Co nového s Modrou vojtahavel 09. 04. 2008 - 15:46
RE(4x): Co nového s Modrou davidhavel 09. 04. 2008 - 15:57
RE(5x): Co nového s Modrou vojtahavel 11. 04. 2008 - 10:37
RE(6x): Co nového s Modrou davidhavel 11. 04. 2008 - 13:55
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 15. 04. 2008 - 15:06
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 15. 04. 2008 - 20:12
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 18. 04. 2008 - 10:22
RE: Co nového s Modrou davidhavel 18. 04. 2008 - 10:46
RE(2x): Co nového s Modrou vojtahavel 19. 04. 2008 - 10:36
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 21. 04. 2008 - 17:46
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 21. 04. 2008 - 17:50
RE(3x): Co nového s Modrou vojtahavel 21. 04. 2008 - 20:11
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 23. 04. 2008 - 20:43
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 23. 04. 2008 - 20:50
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 06. 05. 2008 - 21:45
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 07. 05. 2008 - 14:48
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 23. 06. 2008 - 14:11
RE: Co nového s Modrou parizek 23. 06. 2008 - 23:21
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 02. 07. 2008 - 17:09
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 02. 07. 2008 - 17:16
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 28. 08. 2008 - 21:23
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 28. 08. 2008 - 21:29
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 02. 09. 2008 - 14:01
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 03. 09. 2008 - 06:45
RE: Co nového s Modrou adio45 01. 10. 2008 - 20:36
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 03. 10. 2008 - 07:06
RE: Co nového s Modrou parizek 21. 10. 2008 - 19:11
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 22. 10. 2008 - 14:42
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 24. 10. 2008 - 17:34
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 24. 10. 2008 - 17:37
RE: Co nového s Modrou milan* 19. 11. 2008 - 23:50
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 20. 11. 2008 - 14:30
RE(2x): Co nového s Modrou *parizek 20. 11. 2008 - 14:55
RE: Co nového s Modrou parizek 27. 11. 2008 - 14:21
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 19. 12. 2008 - 14:21
RE: Co nového s Modrou vojtahavel 10. 02. 2009 - 20:38
RE: Co nového s Modrou parizek 16. 03. 2009 - 19:33
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 16. 03. 2009 - 21:00
RE: Co nového s Modrou string 19. 07. 2009 - 11:28
RE(2x): Co nového s Modrou davidhavel 20. 07. 2009 - 06:25