Článek Doby řízení dle ES 561/2006 a dohody AETR

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Doby řízení dle ES 561/2006 a dohody AETR

13. 12. 2010 - 11:21

davidhavel: Ke stažení: http://www.edisk.cz/stahni/95957/Paragraf_561_2006.doc_27KB.html
; http://www.edisk.cz/stahni/13401/AETR.doc_14.5KB.html

---
davidhavel.pise.cz

17. 02. 2011 - 21:52

roman Šotola: Běžná týdenní doba odpočinku-nejméně 45 hodin včetně jedné denní doby odpočinku, co je toto za nesmysl.

18. 02. 2011 - 00:49

davidhavel: Vykládám si to tak, že v uvedených 45 hodinách (tj. týdenní doba odpočinku) může být započítána i jedna denní doba odpočinku (tj. 11 hodin). Já to nepsal... jen jsem to opsal.. netvrdím, že to dává logiku a už vůbec ne, že tomu rozumím Zřejmě je to bráno tak, že např. v pátek skončím výkon a pak stojím od té doby 45 hodin a né 11+45

---
davidhavel.pise.cz

29. 04. 2011 - 21:09

roman Šotola: Zcela to vypustit, pak řidiči provádí delší týdenní odpočinky než musí.

02. 05. 2011 - 11:16

davidhavel: Také bych byl pro zjednodušení, zejména zrušení výjimek a výjimek z výjimky... ale proč dělat věci jednoduše, když jdou dělat složitě, že?

---
davidhavel.pise.cz

05. 06. 2011 - 16:23

petr*: U té šablony je to nahoře moc zjednodušeně připsáno tužkou pro který sloupec platí která norma. Mohl by to někdo chybně chápat. Pozor, podle AETR se kontrolují vozidla i na území EU, avšak ta, která jedou zčásti mimo oblast EU.
Podle ES 561 se kontrolují vozidla provozující dopravu pouze uvnitř EU (+ Švýcarsko, Island, Lichtnštejnsko a Norsko).

06. 06. 2011 - 12:02

davidhavel: Díky za doplňující info a věcnou diskusi .. nicméně stejně nechápu, proč ta norma nemůže být sakra jen jedna, když už není blbuvzdorná...

---
davidhavel.pise.cz

10. 10. 2011 - 21:47

roman Šotola: Dohada AETR je novelizovaná již v lonském roce 2010. Možná by jste mohli změnit tu tabulku

11. 10. 2011 - 09:23

davidhavel: Článek je samozřejmě aktuální k datu jeho vydání. Jelikož nejezdím, o novelizaci nevím... Každopádně pokud máte možnost a obdobnou tabulku mi zašlete, rád ji zde zveřejním ve své aktuální podobě.

---
davidhavel.pise.cz

20. 11. 2011 - 09:35

vita: ME BY ZAJIMALO,KDY DAVAT SPRAVNE SIMBOL LODICKY.NA SKOLENICH I PRI KONTROLACH NA SILNICI JSOU ROZDILNE VZKLADY.JA JI DAVAM JE NA LODI A NEBO VLAKU.NEKDO UZ V PRISTAVU.DIKY

20. 11. 2011 - 09:40

davidhavel: Tak to Vám Bohužel nepovím... symbol lodičky totiž ani neznám... zkuste se obrátit na fórum: http://www.liaz.cz/forum/index.php

---
davidhavel.pise.cz

15. 12. 2011 - 17:24

petr*: Píšete:
"Článek je samozřejmě aktuální k datu jeho vydání. Jelikož nejezdím, o novelizaci nevím... "
Vůbec nechápu, proč by tu měla být vystavena neaktuální tabulka s chybnými údaji(!). Ona už prostě neplatí a je nelogické ji tu vystavovat. NIC TOTIŽ NEŘEŠÍ, snad jen to, že Vám "zdobí" Vaší stránku.
Novelizace dohody AETR (vyhláška 108/1976) opravdu byla v r. 2010 a to sdělením MZV 62/2010 Sb.m.s. A ta mění respektive sjednocuje ES 561/2006 s dohodou AETR.

18. 12. 2011 - 19:08

davidhavel: Petře, děkuji za komentář a věřím, že pro někoho bude v budoucnu přínosem. Tabulku nestahuji z toho důvodu, že si nehraji na zpravodajský blog pro řidiče z povolání, ale jen jsem ji sem vystavil v době, kdy jsem se podle ní připravoval na zkoušky profesní způsobilosti řidiče z povolání. Soukromé blogy si většina uživatelů píše jako své deníky... může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ba i v komentářích polemizovat, ale to je tak asi všechno, co s tím můžete dělat .

---
davidhavel.pise.cz

15. 12. 2011 - 17:32

petr*: Přepnutí při cestování na vlaku nebo trajektu.
Záleží na tom, zda tam chcete čerpat denní dobu odpočinku. Pokud ano, vyplatí se přepínat v okamžiku, kdy už stojíte na trajektu nebo vagóně. Proč? Odpověď najdete v 561/2006 čl. 9 nebo 62/2010 čl. 8a. Nesmíte totiž víckrát než 2x přerušit denní dobu odpočinku na trajektu jízdou.
Doporučuji si tyto normy prostudovat, pokud vás živí řízení

14. 03. 2012 - 19:58

alisa: Máš moc hezký blog, hezky jsem si tu početla

15. 03. 2012 - 11:27

davidhavel: Díky A co že komentář zrovna pod tento článek?

---
davidhavel.pise.cz