Montáž padacích rámů na ER-5

13. únor 2008 | 15.39 |
Podle "návodu" od Eaba připravil (c)DavidHavel v. r.

Padáky, správně padací rámy, slouží k ochraně motoru před mechanickým poškozením při pádu motocyklu. Na Kawasaki ER-5 (a obdobně tomu bude i u jiných motocyklů) se montují na centrální šroub, který drží motor vpředu v rámu motocyklu. Jde o dlouhý šroub M10. Pokud máte na motocyklu originální, tzn. nikdy neměněný šroub, s největší pravděpodobností Vám nebude pro montáž padáků svojí délkou stačit... budou sice chybět jen dva tři závity, ale to je málo platné, musíte použít šroub delší. Situace se dá řešit nejen delším šroubem, ale třeba i závitovou tyčí. Zároveň je vhodné vyměnit gumové podložky, které jsou mezi motorem a rámeme motocyklu a s největší pravděpodobností budou již zpuchřelé, pokud motocykl není zrovna zánovní. Druhý úchyt padáku je k dolní části rámu motocyklu hliníkovou objímkou, v které je profilovaná guma, sloužící v tuto chvíli zejména k tomu, aby se rám při montáži neodřel.

Padak-spodek

Montáž je jednoduchá a zabere Vám cca 15 minut času.

Povolí se dlouhý průchozí šroub, který drží motor vpředu (motor není třeba podkládat, nikam neuteče, protože je dostatečně přichycen v jeho zadní části). Dlouhý šroub se vyjme - zřejmě bude nutné jej poklepat přes nějakou tyčku, protože vytáhnout se zrovna z lehka nedá.. vyměníme ho za delší a na jeho konce namontujeme jeden konec padáků. Druhý konec se namontuje na plechovou objímku, která se nasadí na trubkový rám vedle motoru. Na pravé straně motocyklu je ale důležité objímku nasadit správně, aby se dal padák k rámu skrz ni přišroubovat, protože při "opačném nasazení" se pod karter s padákem a objímkou nevejdete. U objímek je nutné počítat s tím, že je nesmíte při nasazování na rám moc otvírat, ani je násilím posléze stahovat zpět k sobě, respektive ani několikrát nasazovat a vracet zpět na rám, protože jsou z hliníkového plechu a při několikerém prohnutí ve stejném místě dojde brzy k jejich prasknutí (jako se stalo mě) a poté je na snadě sehnat objímku novou...


Osobně mi přijde sporné, zda padáky vůbec mají šanci zabránit při pádu poškození motoru, když jsou připevněny ve své spodní části tímto způsobem, ale testovat to snad nebudu a budou mně i Vám sloužit pouze na "parádu" :) A šance že to pomůže tu je, tak proč ji nevyužít, když cena padáků a motoru je zásadním způsobem rozdílná a esteticky motocykl nijak netrpí...

Chraneny motor

PS: při montáži si dejte pozor, abyste dobře chytili závit při šroubování dolních objímek do padáků. V padácích jsou originální nýtovací matice, které mají kolem šroubku relativně dost volného místa a tak se dá velice lehce šroubek špatně nasadit (z úhlu) a potom dotahováním takto špatně chyceného závitu je možné závit poškodit.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Montáž padacích rámů na ER-5 vojtahavel 13. 02. 2008 - 15:46
RE: Montáž padacích rámů na ER-5 davidhavel 13. 02. 2008 - 15:56
RE(2x): Montáž padacích rámů na ER-5 vojtahavel 14. 02. 2008 - 12:45
RE: Montáž padacích rámů na ER-5 mato* 04. 04. 2008 - 22:39
RE(2x): Montáž padacích rámů na ER-5 davidhavel 05. 04. 2008 - 10:58
RE(3x): Montáž padacích rámů na ER-5 davidhavel 10. 04. 2008 - 15:38
RE: Montáž padacích rámů na ER-5 davidhavel 27. 08. 2009 - 16:52