Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace

22. duben 2008 | 15.21 |

Je to asi čtrnáct dní, co jsem si dovezl autí ze servisu a byl jsem nad míru spokojený, protože závada, kvůli které jsem ho tam dával, byla odstrněna za částku více než milou. Tedy odstraněna... auto jsem tam dával proto, že špatně, respektive skoro vůbec nestartovalo. Když jsem si ho na dílně přebíral, chytalo na první otočení klíčku v zapalování, bez plynu, bez sytiče a běželo jako hodinky... potuď to spusta z Vás ví už z tohoto článku...

Jenže jak šly dny za sebou, zjišťoval jsem, že auto nějak nejede jak má, viz tento článek... a spotřeba se vyšplahala na závratných 15 L /100 km.. ještě že v plynu.. Jelikož jsem usoudil, že to bude tím, že je auto seřízeno na provoz na benzin a né na LPG, na což mě mechanik upozorňoval, bral jsem to jako bernou minci s tím, že po výplatě autíčko poputuje ještě k odborníkovi na LPG..

Nicméně mi to nedalo a když jsem měl po čtrnácti dnech nyní konečně čas, respektive chuť podívat se autu pod kapotu tak říkajíc na zoubek, přišel jsem na závadu jedna dvě - struna plynu byla špatně nastavena - díky tomu že ji mám prasklou a následně nastavavovanou, abych ji nemusel měnit :), tak mi ji ti kluci dílenští smontovali tak, že čokoláda (elektrická, nikoli hořká, bílá nebo s oříšky či jakákoli jiná) blokovala volný chod plynu v druhé polovině jeho rozsahu a tak jezdilo auto více méně jen na jednu komoru karburátoru - tudíž na poloviční výkon, ať jsem na to šlapal jak chtěl... závadu jsem odstranil během deseti minut, sedl do auta a jel ho vyzkoušet... výkon jsem nepoznával :) Motor byl v servisu seřízený skutku skvěle :) a já to konečně měl možnost pozorovat i z jiného úhlu pohledu než je startování :) ... Jak jsem tak testoval a s radostí dupal na krk, tedy na plyn, tak struna udělala opět "prd" a byla zase "rozpůlená"... takže jsem stál na silnici a znovu montoval o 106, naštěstí díky konstrukci motoru se ta struna vždy zachytila o ventilové víko a nikam nevystřelila - tedy ten nastavený díl...Tentokrát jsem si dal na utažení čokolády patřičně záležet a vše následujících několik dní šlapalo jak má...

Nejde si nevšimnout, jak se nám za poslední dva dny hooodně ochladilo a s tím začaly opět problémy s mým Pomerančem (proto ten název článku... Pomeranč dle barvy a celulitidní díky jeho korozy) - autem. Problémy ty samé, které se v servisu samozřejmě projevit nemohly, ale kvůli kterým tam auto vlasntě jelo... Je -6 ´C a já nemůžu za Boha nastartovat... na plyn chytne až snad na desátý pokus, když už zánovní baterie téměř vypovídá službu a na benzin? Ano, na benzin se mají auta s pohonem LPG startovat, já vím, ale to je ještě horší.

. ať zvolím jakoukoli taktiku (s plynem, bez plynu, se sytičem, bez sytiče, kombinace...), tak jediný výsledek je totálně vytlučená baterka a motor zahlcený palivem, který odmítá naskočit i po spuštění z kopce... nakonec se však zadařilo, zaplať pán Bůh za to, že bydlím na kopci... horší to je, když jsem u někoho na návštěvě...

Na servis samozřejmě nic nesvádím, nemůžou za to, těžko takovouto závadu odstraňovat, když jim běhalo autíčko jako hodinky, což jsem sám viděl a slyšel a to i přesto, že byl motor studený... a těžko budou nechávat kvůli mě dílnu vymrznout, že?... a propo, jak jsem psal výše, auto když jede, tak jede jak nikdy předtím... takže svoji práci zřejmě udělaly jak se nejlépa dalo a chyba "nebude na jejich přijímači" ... už to asi hold bude tím mým Pomerančem, který má leccos za sebou... Horší je, že to je mi prd platné, že peníze jsou v trapu a užitek pro mne je při těchto teplotách vlastně nulový :(...

Co horšího se ale stalo je to, že mi odešly na autě brzdy.. zadní nebrzdí již několik měsíců (tudíž včetně ruční), což jsem si způsobil sám díky tomu, že jsem s autem dělal psí kusy na letišti v Ploužnici - něco hodně málo viz. zde - (návštěvníci Mimoňských válek vědí) a následně mi vytekl převodový olej z poloos skrz gufera do brzdových bubnů a i ven skrz disky, což mělo Bohu dík pouze ten následek, že nebrzdí ta zmiňovaná zadní kola.. Další následky se snad nedostaví... No, dnes podle všeho odešel posilovač brzd, takže už nebrzdí ani ta přední...

Ať šlapu na pedál jak chci, ne a ne ho natlakovat, a to ať už za jízdy nebo bez motoru, což je dle "chytré knížky" - Obsluha a opravy vozů Škoda - neklamná známka toho, že je posilovač K.O. - jak jsem si myslel a následně potvrdil, páč kapalina - brzdová - neubývá...

Do tohoto auta se mi nechce žádné další peníze investovat (dosavadní výdaje: koupě za Kč 1000,-, nová TK Kč ???, přepis Kč 900,-, pár litrů oleje po Kč 60,-/ litr, vzdchový filtr + teď ten servis Kč 600,-, nová baterie Kč 1400,- nový pár pneumatik Kč 1600,-) protože to už asi nemá cenu (a to jsem včera málem objednal nový olej + filr, abych mu udělal radost, za to, že dobře slouží!) a i kdybych ten posilovač pořídil z místního vrakoviště za "x" korun, tak nemám dobré zkušenosti s jeho výměnou - neumím ho sladit s brzdovým válcem, bylo by nutné koupit brzdovou kapalinu a odvzdušňování brzd by byl zřejmě také nemalý oříšek, protože se domnívám, že původní odvzdušňovací šrouby jsou zalámané, ne-li srostlé s brzdiči... Tudíž se mi oprava jeví jako pro mne nereálná, což mne mrzí, protože jsem si myslel, že s Pomerančem budu ještě ten rok a chlup, co mu zbývají v platnosti papíry, jezdit a budu mít tak čas naspořit na snad o něco lepší a možná i novější sestřičku Škodovku - Favorit(a). Takhle to vypadá, že budu nucen oželit letošní dovolenou a výlety s Modrou na minimum, abych našetřil co nejdříve na jiné čtyřkolé vozítko... no, nedá se nic dělat.. za ty prachy se mě toho navozil stejně dost... a na tom letišti to taky nebylo vůbec špatný! :)

Nakonec jsem vlezl pod auto, skontroloval komplet rozvod předncíh brzd a zjistil, že jsou v pořádku, takže závada musí být na zadních brzdách, zjistil jsem si, že ráno po tmě, když jsem Janu vezl do práce jsem mylně určil hladinu brzdové kapaliny a to, že neubývá - ona ubývá a právě u zadních kol... => odešlo prasátko v pravém zadním kole...

No, vzhledem k tomu, že mi zadní kola stejně nebrzdi, jak jsem psal výše, tak bylo o opravě rozhodnuto během minutky - odšrouboval jsem přípoj od hlavního brzdového válce a místo průchozího šroubu, který vede kapalinu k zadnim brzdám, jsem našrouboval klasický šroub a tím tak zamezil brzdové kapalině možnost dostávat se k zadním brzdám, resp. vypouštět se...

Také jsem zkrátil vyhřátou hadici u motoru, která "vede podtlak" k posilovači brzd a ty teď brzdí tak dobře, jak nikdy předtím, byť mám brzdy jen přední... možná brzdí až moc dobře, protože jdou téměř hned do smyku, ale na to, že mám brzdit opravdu citlivě, si časem určitě hravě zvyknu :)

PS: opravdu zásadní význam má pro startování Š120 správně - tj. funkčně - nasazená hadička vedoucí podtlak k rozdělovači...


V sobotu 19. dubna 08 jsem se dostal se spotřebou na úctyhodných 18,5 l/100 km LPG což představuje více než 3 Kč za 1 km jízdy Vzhledem k tomu, že nejde o žádného 2l sporťáka to je neúnosné, takže jsem se rozhodl dál jezdit na benzín a pokud se i tak nevejdu pod 10L/100 km, tak půjde Pomeranč do šrotu, resp. ho zkusím prodat na ND.. Špatné ovšem je, že na benzín zase auto nenastartuju a nechávat ho vždy běžet na volnoběh, dokud se nevyprázdní karburátor po ukončení jízdy není zrovna pohodlné a poněkud neekonomické, když většina mých cest není delších než 3 km. Kdyby to auto alespoň jelo, ale mě se chvílemi stávalo, že jsem na rovině, na 4ku a plný plyn, ve dvou lidech, měl maximálku 80 km/h a postupně auto zpomalilo až na 40 km/h a na rovnině jsem musel podřazovat až na dvojku! V neděli jsem se hrabal s potencionálním švagrem v nastavení karburátoru, protože vše ostatní (rozdělovač, svíčky) je v pořádku, tak uvidíme...každopdně starty jsou opět po ránu s opravdu prostydlým motorem zážitek, resp. soustava pokusů o roztočení motoru s neodhadnutelným výsledkem.. ach jo.... ale kde vzít alespoň 15tis. na Favorita? Zatím mám naspořeno Kč 850,--

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace vojtahavel 17. 02. 2008 - 14:55
RE(2x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace davidhavel 18. 02. 2008 - 06:33
RE: Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace petr* 17. 02. 2008 - 18:26
RE(2x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace davidhavel 18. 02. 2008 - 06:35
RE: Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace vojtahavel 22. 04. 2008 - 16:35
RE(2x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace davidhavel 22. 04. 2008 - 16:37
RE: Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace samotar®vzpomina.cz 22. 04. 2008 - 21:26
RE(2x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace davidhavel 22. 04. 2008 - 21:50
RE(3x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace samotar®vzpomina.cz 22. 04. 2008 - 21:59
RE: Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace vojtahavel 23. 04. 2008 - 20:45
RE(2x): Zlobivý Pomeranč Celulitidní - aktualizace davidhavel 23. 04. 2008 - 20:51