Napsali o 1,6 TD - doplnění

10. červen 2010 | 22.21 |

(časopis Auto-Moto Special 02/2010)

Vznětový, komůrkový, přeplňovaný 4válec 1,6 TD UJDE:



1588 ccm, Vmax 171 km/h, zrychlení 0-100 km/h 15,6 s

Jde o starce s nepříliš zdařilou momentovou charakteristikou, který je při nízkém zatížení vyloženě dřevěný. Náznak zátahu turbodmychadla přichází až daleko za hranicí 2500 otáček. Na druhou stranu třeba práce s vlekem je tak dojemná, že občas svádí k přetěžování.

Verze 59 kw dosahuje max. výkonu při 4500 ot/min, resp. 155 N.m. při 2500 ot/min.

Tento motor za předpokladu dobré údržby funguje opravdu dlouho, avšak při velkém zatěžování může prasknout hlava dříve, než u větších jednadevítek.
 


1,6 TD

Moje 51kw verze

Přetržené spojkové lanko mě donutilo vyhledat přesně typ motoru, který je v Pepovi osazen... zjistil jsem (podle emisáku), že motor má kódové označení JR a tady jsou tedy jeho přesné parametry: 

Kód motoru: JR

Typ motoru: Diesel

Konstrukce motoru: REIHE

Řízení motoru: ozubený řemen

Objem motoru: 1570 ccm

Technický objem motoru: 1588 ccm

Výkon motoru: 51 kW / 70 PS

Počet ventilů: 8

Kompresní poměr: 23

Vrtání: 76.5

Zdvih: 86.4

Tvar pístu: SOHC/OHC

Počet ložisek na klikovém hřídeli: 5

Příprava paliva: vstřikovací čerpadlo rozdělovače

Typ chlazení:  chlazený vodou

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře