Josefův deník aneb VW Golf II podruhé

29. prosinec 2011 | 09.15 |

2011

27. prosince 2011 - 267640 km - výměna žárovky levého koncového světla ; přesto, že jsou teploty trvale přes +5´C, baterie je v žalostném stavu. Vyjmutí z auta a dobíjení baterie udržovacím proudem vždy, když auto víc jak den nepoužívám.

19. prosince 2011 - 267"500" km - výměna oleje, olejový filtr neměněn. Příští výměna při 275tkm.

Výměna oleje

10. prosince 2011 - 267270 km - výměna obou čepů řízení, seřízení geometrie (200,--) Při této činnosti jsem zjistil nejen tristní stav brzdových destiček LP kola, ale i vadné horní uložení LP tlumiče... tlumič jako takový se dá koupit prakticky od 1000,-  , ale nebude to priorita. Navíc neznám nikoho, komu by se chtěly stahovat pružiny... Jelikož jsem opět přišel o práci a s autem se jen popojíždí, očekávám, že baterie vydrží i přes nadstandardní péči do jara jen stěží, nicméně dá se bazarově sehnat od 500,- . Nyní mám v  prvé řadě v plánu vyměnit olej, jelikož jsem nějak pozapoměl na zkrácený interval určený pro tento motor - 7,5 tkm (posl. výměna při 259tkm, v 09/10). Chtěl bych vyměnit žhavicí svíčky - od 150,-, ale děsím se přístupu k některým z nich, ostatně i proto mi hvízdá klíňák, neb se mi nedařilo ho přitáhnout a teď už je spálený.  V neposlední řadě, ačkoli k tomu dojde zřejmě až na jaře, vyměním zmiňované bzrdové destičky... O tom, že by bylo potřeba vyměnit spojkovou lamelu (a kdo ví jestli né celou sadu) netřeba diskutovat, ale do toho se mi už vůbec nechce... Také uvidíme, jak dlouho vydrží ještě pocvakávat kyneťáky. Njn, rozhodl jsem se Pepínovi o dva roky prodloužit život, tak se o něj teď musím zase trochu postarat ;)... jo a kdy byly měněny rozvody, to ví taky asi jen Bůh...

8. prosince 2011 - 267203 km - dorazily objednané čepy řízení, jářku za 700,-- 

5. prosince 2011 - 267186 km - už zase začal hvízdat klínový řemen k alternátoru, mrcha... má to už asi za sebou (měněn při 250tkm)

29. listopadu 2011 - 266994 km - nová technická:

STK Golf

Mám si nechat vyměnit čepy řízení, hlavně ten levý... no a zadní brzdy by snesly repasy, hlavně ta ruční (opět!# viz.: 254070 km!)... Koho zajímá vysvětlení kódů chyb detailně, může si je nastudovat třeba zde - odkaz.

25. listopadu 2011 - nazvdory každovíkendové péči o baterku tato odchází do věčných lovišť s každou nocí, kdy teplota atakuje "0" více než jasně. Také se blíží konec platnosti STK, což mi do hlavy vnáší nejeden otazník a další investici. Radost mi ale dělá motůrek, který běhá nadále jako hodinky ; dojíždění do práce a z práce (2x16 km pět dní v týdnu) mu dělá evidentně dobře, což ztvrzuje dalším poklesem dlouhodobé průměrné spotřeby na aktuálních 5,51 l / 100 km ... a to nejezdím s lehkou nohou ;)  Každopádně cena 35,70 za litr nafty je více než tragická ;(

12. listopadu 2011 - noční mrazy mě přivedly k myšlence vzít stařičkou baterii z Pepka domů do tepla, když o víkendu stejně nikam nepojedu... očistil jsem tedy na ní kontakty, zkontroloval hladinu elektrolitu a připojil na dobíječku. Ta po pár minutách prohlásila, že je baterie dostatečně nabitá a tak ji nechávám do dnešního odpoledne na udržovacím proudu. Co jí neublíží, to ji snad posílí ;).

10. října 2011 - tak mi přišel nový předpis povinného ručení... je v něm napsáno, že pokud do doby splatnosti nebudu účasttníkem žádné dopravní nehody, tak mi přičtou dalších 5% bonusu za bezeškodní průběh a tudíž mě pojistka bude stát po této slevě o pouhých 98,- více než vloni... ať už jdou taky do prdele buzeranti nenažraný! 

7. října 2011 - po nechutně dlouhé době se shodou okolností odehrává mytí na wapce, dohustění pneumatik, luxování a leštění interiéru, přilepení stropního tapecírungu. Z pracovního auta se na zítra, díky tomu, že je Borůvka v servisu, musí stát auto, kterým se vezeme na svatbu. Díky tomu poprvé Pepu i leštím!... ono vlastně leštím auto vůbec poprvé ve svém životě :-D... dlužno dodat, že dědeček notně prokoukl ;) Ještě aby ne, stálo mě to více jak tři hodiny docela slušné prácičky... jAsi ho v prosinci do toho šrotu nedám a zkusím ho protlačit ještě jednou technickou.  Dolití nemrznoucí vody do ostřikovačů. 

30. září 2011 - 265465 km - přepojení zadních repráků (1/2 nefunkční od 27. června...)

16. září 2011 - 265230 km - baterie se tváří, že je v kondici, milé překvapení ;)

14. září 2011 - baterie se po 36 hodinách tváří dle elektroniky v nabíječce jako dostatečně nabitá. Golfík chytá na první nažhavení a otočení... uvidíme, jak dlouho mu to vydrží.. na bazoš-i jsem našel vhodnou baterii za 600,--, ale chybí k ní doklady, ačkoli je údajně stará pouze půl roku...

13. září 2011 - 265119 km - po týdnu potřebuji zajet do města a ouha... startér se ani neprotočí... kontrolka na žhavení nechodí již dávno, žhavicí relátko slyšitelně cvaká jak kdy, kontrolky reagují... zkusím to znovu, znovu marně. Rozsvítím hlavní světla a místo nich na mě bídně zírá zažloutlá parkovačka... baterka klekla. Nepočkala ani na první mrazy... a co teď? Do auta, které má před sebou dost možná posl. 3 měsíce provozu investovat cca 2tis za baterii?.... Pokouším se ji znovu nabít, nicméně jelikož už loňskou zimu byla v takovém stavu, že jsem ji dobíjel denně, je vlastně zázrak, že vydržela až do dneška. Nabíječka zprvu odmítá spolupracovat, jelikož je příliš inteligentní na to, aby začala nabíjet akumulátor vybitý pod 9V... naštěstí má ale program, který i s tímto počítá... uvidíme za 24 h...

22. srpna 2011 - 264632 km - téměř každodenní dojíždění do UL se příznivě projevilo poklesem průměrné spotřeby na 5,61 l / 100 km ;) Pepan se činí, je to frajer, ikdyž starej, ale hlavně že se drží!

28. července 2011 - 263782 km - dolití cca 1l vody do chladicího systému, dolití cca 1l motorového oleje

17. července 2011 - 263405 km - navzdory využívání "dědečka" došlo k poklesu dlouhodobé průměrné spotřeby na 5,69 l / 100 km ;) ... oproti tomu musím také konstatovat, že jsem dnes tankoval nejdražší naftu za dobu, co nafťáka mám a to za rovných 34,-/l. Hnus... :(

- dolití vody do ostřikovačů

- přitažní lanka spojky o 1 závit 

27. června 2011 - 263250 km - v pravotočivých zatáčkách a na nerovnostech obecně se ozývá zvuk, který jsem připisoval původně nárazům prázdného plechového kanistru o kastli. Tomu jsem ale zabránil a zvuk nezmizel... zevrubná kontrola upevnění kol ve stylu "kopni si, stejně ti nic nepovím" žádné zjištění nepřinesla a tak jezdím dál... večer mi to nedá a zalezu pod auto - ejhle, jeden ze tří kovových pásů kotvících plastovou nádrž ke kastli uhnil a... tahal jsem ho po zemi ;)

- ach ta spojka, chrastí o 107 (ačkoli jeden machani mi tvrdí, že to dělá volná předloha 5. převod. stupně) pokud není vymáčknutá, prokluzuje čím dál častěji již při otáčkách, kdy se roztočí turbo (cca 2250 ot./min) nebo když vymetu nějakou tu díru a při každém přeřazení a jejím puštění nehezky bouchne a škubne... vydrž hoka, vydrž! 

- jo a přestala mi hrát dvojice LZ repráků, ale to fakt neřeším...

27. května 2011 - 262700 km - dofukování pneu (P 2,4 Z 2,2)

7. května 2011 - 262618 km - Pepa boduje a dnes poprvé jel na laně coby tažné, nikoli vlečené vozidlo ;))... táhl jsme Voyager-a, takže zejména rozjezd do kopce byl (i díky spojce na konci životnosti) více než zajímavý, ale zvládli jsme to...

4. května 2011 - 262607 km - používání Pepy téměř výhradně na vzdálenost do 5 km od domu přineslo zvýšení aktuální spotřeby na 7l/100 km, což není vůbec mnoho, když vezmu v úvahu fakt, že jde o jízdy s permanentně studeným motorem a často nevybíravým stylem jízdy... navíc 100 km je můj obvyklý měsíční nájezd km do práce a zpět :-D, taknoval jsem tak tedy po neuvěřitelných 2,5 měsících ...

23. března 2011 - 262382 km - stala se podivná věc... poloosa, která cvakala i na rovině a jízdě na neutrál tak hrozně, že jsem byl přesvědčený o tom, že drží již jen silou vůle (volant cukal více jak v Tatře), se po razantní jízdě ve stylu "stejně nemám co ztratit"  UKLIDNILA! Po dlouhé době jsem se tak svezl Golfíkem příjemně, ale možná to znáte.. nejlépe "to jde" těsně před smrtí...

5. března 2011 - 262320 km - a je to tu.. Pepu jsem poseldně chválil a nyní musím konstatovat, že jeho K. O. se velice, velice přiblížilo... Vyrazili jsme si s Jančou na výlet a při cestě zpět jsem vymetl jednu díru, která na první dojem nebyla o nic hlubší než ty ostatní... jenže... od té doby se z podvozku sem tam ozvalo podivné bouchání... po dalších 20 km to nebylo již sem tam, ale neustále.  Navíc nešlo o bouchání, ale nehorázný tlukot připomínající probržděné kolo železničního vagónu... Posledních pár km domů dojíždím s výstražnými blinkry a navzdory tomu, že jedu po mezinárodní silnici, jedu rychlostí do 30 km/h... Na poradu si povolávám švagra, který mi potvrdí mé doměnky, že jde o kynetické klouby.. Po projížďce a následném vyheverování vozu zjišťuje, že ani jeden ze čtyř kyneťáků není zřejmě v pořádku a že levý vnitřní a pravý vnější jsou téměř na šrot, o čemž svědčí několikacentimetrové vůle poloos. Navíc i z převodovky se ozávají zvuky jako kdyby se točila na sucho... Investovat do opravy nebo nikoli? Vyplatí se to? Toď otázka... Vzhledem k faktu, že po výměně kinetáků může znovu odejít převodovka a že spojka dnes prokluzovala už při 1800 ot./min se rozhoduji NEinvestovat. Byl to Pepův poslední výlet... nyní uvidíme, jak dlouho bude ještě schopný mě vozit ty 2x3 km do práce a zpět... :( Prosincová investice do "převodovky" ve výši přesahující 4tis korun se tak rozhodně nevyplatí...

27. února 2011 - 262166 km - vyjel jsem plnou nádrž dotankovanou popré od výměny převodovky a jsem nadšený ;) Navzdory většinovým trasám v délce do 3 km (do práce, z práce) a opravdu zimním teplotám, jsem spočítal průměrnou spotřebu na 5,4 l / 100 km ! Jde tak vlastně o nejnižší průměrnou spotřebu, kterou jsem za více než rok s tímto autem naměřil ;) Dědek jeden, zasloužilej ;)

14. února 2011 - 261882 km - začala prokluzovat spojka.. v otáčkách nad 3tis auto přestane zrychlovat a otáčky vyletí nesmyslně až někam k pěti tisícům... kdo se ptá, proč je potřeba stařičkého nafťáka vytáčet přes 3tis tomu odpovím, že občas je potřeba předjet třeba kamion...

2. února 2011 - 261698 km -  už zase přestalo chodit osvětlení RZ... do opravy se mi vůbec po předchozí zkušenosti (18. 1. 2010) nechtělo, ale přeci jen jsem se o to pokusil... marně. Tentokrát není na vině uhnilá kostra, ale kamsi zmizelo "+" zdroj... ach jo. :(

18. ledna 2011 - 261410 km - zima a téměř výhradně krátké popojíždění v rozmezí 1,5 - 10 km dělají se spotřebou opět divy... z průměrných 5,67 l / 100 km poskočila na aktuálních 7,5 l / 100 km, což spolu s nechutnou cenou nafty (32,20) značně prodražuje provoz a tak čas od času jdu do práce oněch 2,5 km radši pěšky... čím dál více si říkám, že jsem se na "opravu řazení", z které se vyklubala předražená výměna převodovky měl vykašlat... navíc právě z převodovky se čím dál častěji ozývá nelibí lomoz - zejména na volnoběh, který zmizí po přidání plynu nebo několikerém vymáčknutí spojky - která to dle mého soudu právě bude. Ach jo...

11. ledna 2011 - dofukování silně podhuštěných pneu (1,4) na 2,2

2. ledna 2011 - konečně byl čas vzít baterii domů do tepla a řádně ji nabít a zkontrolovat. Očistil jsem a nakonzervoval kontakty, hladina elektrolytu je více než dostatečná, ale desky se zdají být již notně zoxidované. Ačkoli napětí baterie vykazuje pořád dobré, s kapacitou to je kdoví jaké... Až po 24h nabíjení 4A proudem (baterie 71Ah) baterie začíná "vařit".  Celková doba nabíjení 31h.

01 dobíjení baterie


2010

30. prosince 2010 - 261186 km - opět oživování baterie po dobu 11 h 4A, což s ní evidentně nic moc nedělá... jelikož mrzne až praští, tj. -13´C, poprvé zkouším předehřev motoru a zdá se, že tento funguje, jelikož motor již po pár vteřinách slyšitelně cinká - ohřívá se. Bohužel netuším, jak tento systém vlastně použít (na jak dlouho zapnout) a tak ho cca po minutě radši vypínám a start je tak opět obtížný a několikanásobný. A to jsem včera po "x" měsících natankoval 15 l normální nafty a ještě ji pro jistotu řízl 3/4 litrem naturalu pro lepší starty :-? JJ, Pepo, jsi dědek ;)... tak hlavně že se držíš... vydrž, ještě rok!

27. prosince 2010 - 261150 km - výměna čidla zpátečky s sebou přinesla i nutnou opravu elektroinstalace, jelikož se dráty pod tíhou stáří a mrazu ámaly jak na požádání... Dobíjení baterie (71 Ah) 4A nabíječkou po dobu 11h s sebou nepřineslo kýžený výsledek a zdá se, že tato se brzy odebere do věčných lovišť. Ráno jsou pouhé -4´C a startér se sotva točí. I po trojnásobném žhavení auto chytá na popáté a nehezky se hádá, než se srovná a je schopné běžet na volnoběh bez přidávání plynu... 

- volá mi mechanik, podivná to věc ;) Jak prý auto, zda šlape jak má, zda jde řadit i ona dvojka s poškozeným synchronem atd... o dvacet vteřin později je mi jasno, shání ND na dalšího Golfa, takže žádný zájem o "zákazníka", žádná starost o kvalitu své práce a žádná kontrola po namontování dílu.... prostě jako obvykle.. vyměním díl, ty zaplať a nic víc mě nezajímá. Oou...

- dolití 1/4 litru oleje co mi zbylo z Fiesty.. tak jen tak symbolicky nad spodní rysku

Prasklá olejová hadice

A sakra... tohle nepotěší :( ... je jen otázkou času, kdy ta olejová hadice začne propouštět a pak "bouchne"... Její výměna vypadá zapeklitě a cena nebude lidová, neb je to tvarovaný kus s třemi? větvemi... oůůů...!# A zrovna olej!#

26. prosince 2010 - ráno jdu spát rozhodnutý, že si dnes auto přeberu stůj co stůj a že pokud nepojede, tak si nechám předložit účty (což jsem doposud naivně nikdy nedělal), proplatím materiál, nikoli práci (jakou taky?!) a potupně na laně odjíždím-e... 11:15 "Kde jseš?, jsem myslel, že si pro to dopoledne přijedeš"... najednou člověka nenechají ani vyspat... nezmůžu se na žádný dotaz, seženu švagra a vyrážíme pro Golfa... ejhle... Golf stojí ještě pořád v garáži a před garáží mechanikovo auto, které nechce chytit... kovářova kobyla... vystrkáme auto z vjezdu skrz závěje a nastartujeme ho přes kabely z mého Golfína, který více než po pěti týdnech vyjíždí "po svých"... Zpátečková světla samozřejmě nesvítí, jak jinak... Zacvakám 3.200,- nevěda vlastně za co (táhla řazení rozhodně nová nejsou, olej v převodovce nevím zda byl vyměněn, řazení chodí stejně blbě jako kdysi a 1000,- už jsem dal za převodovku samotnou) a s pocitem "dodělej sám" odjíždím... ale ODJÍŽDÍM! Po pár stovkách metrech musím zastavit, né snad kvůli autu samotnému, ale proto, abych švárovi, který veze Fiestu sdělil, že ji chci zpátky, že je to jak přesednout do Zetora! :-D ... Kupodivu stojím v kopci na ruční brzdu! a ložisko v zadním kole nehučí ;)... Zato řízení je extrémně tuhé, brzdy tak slabé, že jsem horší na ničem neměl, kvalty člověk hledá jak kdyby měl půlky... ale my si s Pepou na sebe zase určitě brzy zvykneme ;) PS: převodovka je opravdu jinak odstupňovaná, spíše do rychlosti než do síly...

DSC00209

25. prosince 2010 - 15:40 volá mechanik, že auto je hotové... poučen z předchozího nezdaru, táži se, co znamená, že je auto hotové a je mi odpovězeno přesně tak, jak jsem čekal "no, je to složený".  "A jedete to?" ... "No to nevím ještě tam nemám kolo a nemůžu vyjet z garáže kvůli sněhu"... "Tak to vyzkoušej a pak mi pošli smsku, jo?"... "Jo, jasně, zkusím to alespoň v garáži"... celé odpoledne nic, večer nic, celou noc nic... žádná zpráva. Jak obvyklé... Už se zase vykašlal na naši domluvu a nebo to opět nejede!# Nakonec to bude taková "hovadina" jako je ustřižený kyneťák... !###

24. prosince 2010 - ačkoli auto mám pořád "na špalkách", dostal jsem "pro něj" vánoční dárky.. snad je ještě upotřebím :-?

Pepovi Vánoce 10

22. prosince 2010 - stálo mě to tři, čtyři smsky, dva telefonáty a tisíc korun a mám ji v Borůvce... vyrážím ji předat mechošovi..

Převodovka VW GII

21. prosince 2010 II - povedlo se :), zdá se :-? ... už zase radši počítám s horším, než abych se zbytečně těšil.  Sehnal jsem přes známého převodovku ve slušném stavu, údajně pocházející z GII 1,6 TD. Jediná její závada je prý unavený synchron na druhém převodovém stupni, který o sobě dává vědět, dokud se převodovka nezahřeje. Né že by ta původní nedělala to samé :-D.  Každopádně za Kč 1.000,- by to byl fajn kauf, když by to konečně CELKOVĚ klaplo...

21. prosince 2010 - tak DNES! mechanik převodovku konečně vyndal a prý viděl ledasco, ale tohle ještě ne... je utržená hlavní hřídel, takže převodovka K.O. :( ... Nyní tedy víme to, o čem jsem byl přesvědčený už před 6ti týdny, to je mi pokrok... a stálo mě to 2tis! Dlužno dodat, že v této ceně mám započítanou výměnu ložiska v zadním kole, které stojí cca 400,- . No nic, jedeme dál... na vrakoviště, které mám kousek od bydliště. Převodovku prý zřejmě nemají a pokud by byla, tak za 3tis... to je pro mě cena, kterou bych akceptoval velice nerad. Sedám do Borůvky a jedu na druhý konec města, kde auto málem utopím v závějích, což mi pouze potvrzuje mojí domněnku, že na tomto vrakáči nikdo nebude... jaj. Volám známému, který prý o převodovce na VW 1,6 TD ví, tak pokud ji dotyčný ještě má, zjistí mi cenu. Představoval bych si tak 1500,-- a myslím, že bychom mohli být spokojení oba. Uvidíme, hlavně aby ji měl... Mechoš mi volá, že má doma v nouzi nejvyšší převodovku do benziňáka a že by tam namontovat šla, ale auto bude prý jezdit ve vysokých otáčkách a maximálka končit někde kousek nad stovkou.. O úsporném dieslu bych si tak mohl nechat i nadále zdát.. sakra! :( #

19. prosince 2010 - mechanik se už zase neozývá a neozývá. Každý den jsem  více a více jak na trní a "bojím se, zeptat se"... Nakonec pošlu smsku, zda můžu očekávat, že bych zpět na silnici vyrazil s Pepínem ještě letos. Odpovězeno je mi tak, že nyní byl mechanik více než týden v kuse v zaměstnání, tudíž na auto neměl vůbec čas, ale že ještě dnes převodovku vyndá a pokusí se zjistit co a jak. Bohužel ho ale vůbec nenapadá, čím by "to" mohlo být, jelikož svoji hypotézu - utrženou spojku - ihned vyvrací tvrzením, že by tato závada byla po nastartování slyšet. Ani roztržený diferenciál nebo kyneťák to prý nebude, jelikož by se takovéto závady projevily i jinak. Jsme tak tedy ještě pořád (více než po měsíci) na úplném začátku, jelikož je dost možné, že odešla předloha v převodovce samotné či nějaká jiná její vnitřní součást a do vnitřku převodovky se montovat nechce. Škoda, že takto zcela zbytečně mezi prsty utekl celý jeden měsíc... O svátcích na vrakovištích asi těžko budou a dovedl bych si představit i příjemnější zábavu, než shánět převodovku... Jediná pozitivní zpráva tak je, že na autě prý teď již opravdu bude dělat a bude se snažit, aby do týdne bylo pryč - tedy u mě. Jak jsem se na začátku modlil, aby to spojka nebyla, tak bych si nyní snad i přál, aby to některá z jejích částí byla. Tak či tak, rád bych tuto kapitolu již uzavřel, i kdyby to mělo znamenat odvézt Golfiče na vrakáč... Nicméně v tom případě dozajista vznikne nepříjemný spor o zaplacení (zbytečně a proti dohodě) nakoupených a vyměněných dílů.. :(

8. prosince 2010 - nikdo si nedovede představit, jak jsem na mechoše nasraný a jak nedokážu pochopit fakt, že mi právě teď zavolal, půl hodiny před předáním OPRAVENÉHO auta, že auto nejede! On totiž vyměnil vše, co bylo viditelně poškozené (za ony 2tis) a domníval se, že auto pak pojede! DOMNÍVAL! Chápete to?! :((( ### Takže auto teď nastartoval, zařadil, pustil spojku a ono... nic, stalo se přesně to, proč jsem mu auto dával PŘED TŘEMI TÝDNY do opravy! Prostě na žádný kvalt auto nezabere... překvápko že?! ### TEPRVE NYNÍ se tak bude vyndavat a rozebírat PŘEVODOVKA, resp. nejspíš shánět JINÁ! Zcela v rozporu s naší domluvou tak byly doposud prvně proinvestované peníze za ložisko v zadním kole a místo domnělé investice za díly spojky byly pořízeny díly konzoly řazení, která měla již to nejlepší dávno za sebou, ale fungovala!! .. Klidně tak nyní mohu zaplatit ony 2tis a odvézt auto na vrakoviště... Do prdele!!! ... a to jsem si říkal, že se musím pozeptat, jestli vyzkoušel všechny rychlosti v tahu.. táhnout můžu já, akorát tak další keše z peněženky :(.

6. prosince 2010 - Pepan je opravený ;) Zítra bych si ho mohl teoreticky zajet vyzvednout, ale musím mezi nočníma na evidenčku a přepis s Borůvkou a poté ještě k zubaři, takže nestíhám. Doma ho tak budu mít "až" ve středu, ale už se těším jak malý kluk.. snad mi to vydrží :-D. Cena opravy? Již zmiňované 2tis... jsem zvědavý, co se s tou převodovkou stalo... Kéž by Pepík vydržel zbývajících necelých 13 měsíců sloužit bez poruchy, která by ho odstavila...

3. prosince 2010 - mechanik volá, jak slíbil ;) Ložisko v kole je vyměněné, opravdu se jednalo o PZ kolo... ložisko dopadlo jak dopadlo (skoro na kaši), jelikož při výměně brzdového obložení nebylo vráceno do správné pozice - nedosedlo zcela na osu. Stejně tak zadní brzdy nechodily proto, že ten samý člověk, co způsobil předčasnou smrt ložiska, při jejich výměně špatně nastavil samostavy. Díly do převodovky už jsou také "doma", nicméně přes víkend Bohužel čas na jejich výměnu není, neb "mechoš" musí do práce za kolegu... Pokud nebude v převodovce něco dál, cena opravy bude kolem 2tis a auto doma v průběhu příštího týdne ;)

1. prosince 2010 - mechanik se neozývá a neozývá, navzdory tomu, že jsme tak byli domluvení. Né, že bych neměl teď s čím jezdit, ale přeci jen jsem zvědavý, co se zase kde posralo, že věci nefungují, jak je dohodnuto. Mechanika jsem zastihl Bohužel v práci (řidič kamionu), takže se mi nemohl věnovat a z půlminutového rozhovoru jsem postřehl akorát fakt, že " "už!" to rozebral" a že průšvih bude v řazení a ložisko že bude taky - doufám, že mluvil o tom co hučí v některém z kol a vymění to správné. A brzdy? Ty dělal už posledně a nějak to nedopadlo, tak na ně asi dlabe? No, uvidíme... konec týdne je tu coby dup. Fiesta mě vcelku baví, ale na Golfína už se těším, je to můj starej pardál ;)

17. listopadu 2010 - deníček bude možná krátký, možná ho budu průběžně psát ještě víc než rok (rád bych Golfína dojezdil dokud má papíry, tj. do konce prosince 2011). Nicméně právě dnes byl potupně na tyči odtáhnut k synovi původního majitele na servis, resp. na konstatování, zda má cenu auto ještě servisovat nebo už jsou jeho kilometry sečteny... Jak jsem psal v předchozím deníčku, za jízdy jsem zařadil III. rychlostní stupeň, který po přidání plynu vyskočil a poté už jsem si mohl řadit jak jsem chtěl bez adekvátní odezvy - motor nezabere. Možná dosloužila některá ze součástí spojky, v tom horším případě klekla převodovka... Dle finanční náročnosti bude rozhodnuto o Pepově dalším osudu. Podmínkou je,  že spolu s nutnou opravou zadních brzd a výměnou ložiska v (zadním?) kole se oprava spojko-převodov-ky nesmí vyšplhat přes 5tis...


Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé jandy 17. 11. 2010 - 19:10
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 19. 11. 2010 - 13:11
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé milan* 20. 11. 2010 - 13:37
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 21. 11. 2010 - 16:44
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé tenisak* 22. 12. 2010 - 13:59
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 22. 12. 2010 - 16:33
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé parizek 22. 12. 2010 - 14:48
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 22. 12. 2010 - 16:35
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé vojtahavel 28. 02. 2011 - 12:58
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 28. 02. 2011 - 13:09
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé vojtahavel 24. 03. 2011 - 20:42
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 26. 03. 2011 - 22:19
RE: Josefův deník aneb VW Golf II podruhé tenisák 23. 11. 2011 - 21:53
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II podruhé davidhavel 24. 11. 2011 - 16:40