První Golfový den v Děčíně

16. květen 2008 | 10.00 |
Po včerejší náročné cestě domů a čtyřhodinovém spánku usedám znovu za volant svého "nového" vozu... Již samotné vstávání z postele mi dělá nemalé problémy, protože kotníík, který jsem si včera zhmoždil ve chvíli, kdy jsem se potřeboval vyvztekat, bolí jako čert..

Auto nastartuje na třetí otočení klíčkem, Škodovka hadr, to jsem si fakt moc nepomohl.. alespoň že to rychleji topí (i když Pomeranč má nejlepší topení ze všech Škodovek jaké jsem kdy měl) a zadní sklo se skutečně vyhřívá, né že pouze odebírá vyhřívání proud z baterie, kterou altík nestíhá ve škodovkách zpravidla při takových odběrech dobíjet.. Nicméně stěrač zadního skla pořád neumím spustit... nebo spíš nefunguje :-?

Odvezu Janu do práce a cestou domů si všímám, jak cosi začíná značně klepat na přední nápravě... ach jo.. auto je celkově "tvrdší" co se odpružení týče než Škodovka a tak je každá nerovnost na vozovce mnohem více cítit, nicméně celkově je jízda s takovým autem příjemnější - sportovnější.

Dojedu domů, vyskáču si po jedné noze schody k sobě do bytu, připravím si svačinu na 16ti hodinovou směnu v práci, projdu si papíry od auta a jedu do práce..

Po včerejším zážitku z cesty domů si nemůžu odpustit nenapsat původnímu majitely e-mail:

"Takže... držkovat a brečet nad rozlitým mlékem nemá cenu a řešit něco po telefonu taky ne...

Přesto Ti chci sdělit, že to auto se zastavilo proto, že jednak upadl jeden z kontaktů na indukční cívce, což se blbě zjišťovalo, když proud do rozdělovače i tak šel... ale motor se nerozběhl... samotný rozdělovač - resp. víko - držel na heslo a již při kontrole správně nasazených kabelů se uvolnilo...

Domů jsme nakonec dojeli o půlnoci... auto už nechcípá občas, ale pořád, stačí vyřadit před křižovatkou a zdechne...

Světla, to je kapitola sama pro sebe, jezdil si s tím v noci? Já jen že svítí/nesvítí - prostě podle výše otáček... třeba bude stačit dobít baterka.. třeba taky ne... protože je nějak zfušované to dobíjení...

Občas se stane, že nejde zařadit žádný převodový stupeň (zpravidla při podřazování) a tak se musí znovu vymáčknout spojka (přičemž chcípne motor) a pak "něco" najít - hlavně jde o trojku, s jedničkou již problémy nemám, to je fakt o zvyk...

To že když ve vyšší rychlosti ubereš plyn a auto automaticky zatočí, resp. cukne doprava taky asi není v pořádku...

To, co mě sere úplně nejvíc je fakt, že jsi psal že to auto má technickou do 10/08 - viz tento mejl níže - a já blbec si to nezkontorloval a ona končí v srpnu... už nějak nevěřím tomu, že projdu...

S tou spotřebou taky... nevím, jak jsi se mohl dostat na průměr Kč 1,10 na km protože já za cestu domů najel cca 450 km a projel jsem skoro 700,- a to bylo na dálku ... takže reálná spotřeba po městě bude kolem 2,-/km...

Vím, že je to zbytečný ti to vše psát, nic tím nezměním a auto zpátky nepovezu, každopádně nyní mám pocit že jsem si koupil něco, do čeho budu muset nacpat spoustu peněz (taky jsem až na cestě zjistil že přední tlumiče jsou v háji protože auto se po rozhoupání houpe podstatně víckrát než by mělo...) resp. budu muset investovat minimálně částku, za kterou jsem to auto koupil...

No, takže takhle obšírně jsem Ti chtěl jen napsat to, že jsme dojeli domů bez dopravní nehody, takže můžeš s klidem odhlásit tu svoji pojistku a dál prosím postupuj jak jsme byli domluveni - pošli mi v brzké době na mě odhlášený velký TP, druhé klíčky od auta, matku k tomu náhonu tachometru (i když si myslím, že spíš bude potřeba celý náhon, jelikož jestli je to dělané jako u jiných aut, tak ta matka není vyměnitelná, protože pokud neodejde, tak ji přes náhon nepřetáhneš)... a kdyžtak i ty hodiny do přístrojovky...

Ještě jsem se chtěl zeptat, co se do toho auta leje za benzin a jaký je tam olej, proč prosvicuje kontrolka u teploty motoru i když je ručička pod polovinou a na kolik se dá spoléhat na ukazatel množství LPG - zda se nádrž vyjede až k nule, nebo když je na 1/4 tak už tam prakticky nic není?

To je asi všechno... kdyžtak ještě napíšu a budu doufat, že odepíšeš.

PS: nevolej, stačí mejly, fakt nemám náladu se vykecávat i když se na tebe nezlobím, spíš na sebe... "

Myslím si, že vzhledem k dané situaci jsem byl dostatečně slušný a jiný na mém místě by skákal jako čertík z krabičky...

V podvečer si chci v práci auto přeparkovat blíž k mému pracovišti, abych se mohl na něj pořádně podívat, když není zrovna co dělat... nastartuji napoprvé, zařadím .. nezařadím.. sakra, proč tam nejde ta zpátečka? Znovu... popojedu dopředu... znovu... zase dopředu.. narvu ji tam přes zuby a zase jedu dopředu... násilím dosáhnu znovu místa, kde by měla být a držím ji tam.. teď už to musí vyjít, stojím čumákem těsně u pouliční lampy... bum!.. tak to nevyšlo... zase jednička místo zpátečky... no co, taková rána to nebyla, značku mi stejně při přepisu vymění... s oteklým kotníkem, který si celý den chladím v hadru namáčenám v ledové vodě otáčím auto ručně, slzám v očích se neubráním... sakra!

Přeparkuji a schodou okolností zrovna přijíždí Jana se svým bráchou, který se rád hrabe v autech... během hodiny mi dá řazení do pořádku, ale zjišťujeme, že je v háji silentblok, který drží celou převodovku a motor, čímž dochází k onomu mlácení na přední nápravě kterého jsem si ráno všiml... Motor s převodovkou tak neusátále poskakuje centimetr tam a zpět a přitom táhlu řazení stačí se pootočit o pár mm a už nezařadíte...

Při zkušební jízdě zjišťujeme, že převodovka je opravdu zřejmě vyhrkaný pětikvalt a né čtyřkvalt, jak mi Luboš (prodejce) řekl... ach jo...

Přijíždí Jany druhý bratr, kterého je fakt pořádný kus chlapa a prohlíží si tu moji "novinku"... sílu má nejméně dvojnásobnou proti mě a tak když zabere za kola, zjišťuje, že jsou v háji (i) ložiska kol a čepy řízení... jinak že to nevypadá až tak zle...

Večer mi odepisuje Luboš na můj e-mail:

"Odpovědi hledej dopsané v textech

Světla, to je kapitola sama pro sebe, jezdil si s tím v noci? Já jen že svítí/nesvítí - prostě podle výše otáček...
- Ano, ale tím golfem jsem naposledy jel cca před měsícem, takže si myslím, že je
to baterkou. Pokud budeš mít silnější altík, tak rozhodně tomu neublížiš
Dodatek autora blogu: rada nad zlato!

Občas se stane, že nejde zařadit žádný převodový stupeň (zpravidla při podřazování) a tak se musí znovu vymáčknout spojka (přičemž chcípne motor) a pak "něco" najít - hlavně jde o trojku..
- To se mi nestávalo. Jednou asi před 3 lety se mi uvolnil šroub ze spodu a pak to šlo špatně řadit. Nastaví se správně řídící tyč a dobře dotahne ten šroub

To že když ve vyšší rychlosti ubereš plyn a auto automaticky zatočí, resp. cukne
doprava taky asi není v pořádku...
- Předppokládám, že to je těma brdníma deštičkama, které jsou na padrť a je
zapotřebí je vyměnit
Dodatek autora blogu: dobrá blbost... je to řízením, ložaskama a tlumičem, což se vše (až na ten tlumič) rapidně zhoršilo po absolovávání cesty napříč republikou...

To, co mě sere úplně nejvíc je fakt, že jsi psal že to auto má technickou
do 10/08 a já blbec si to nezkontorloval a ona končí v půlce srpna... a už vůbec nevěřím tomu, že na TK projdu.
- Minule jsem prošel napoprvé a bez problému samozřejmě od té doby jsem dával
do auto jen to nejnutnější co potřebovalo. Pokud je to s tím datumem tak, tak určitě se to nestalo vědomky spíše jsem si to spletl s pojistkou. Přece jen se teĎ zajímám o své nové auto.
Dodatek autora blogu: a to má být jako omluva nebo výmluva?

S tou spotřebou taky... nevím, jak jsi se mohl dostat na průměr Kč 1,10/km protože já za cestu domů najel cca 450 km a projel jsem skoro 700,- a to bylo na dálku ... takže reálná spotřeba po městě bude kolem 2,-/km...
- Nikdy nejezdím autem víc než na 3000 otáček, protože pak ta spotřeba
raketově roste. Možná by stálo za to z vrakáče sehnat 5q převodovku.
Plná nádrž nás ve VM stojí cca 430 Kč (berem cez známeho co tam pracuje) a v klidném ježdění nám vydržela nádrž cca 370km.
Dodatek autora blogu: na Kč 1,10/km jsem nevěřil nikdy, to by to auto muselo jezdit za 7l/100 km což žádná 1300vka z roku 1985 nepojede... nicméně mi přijde sprosté upoutávat v inzerátu na takovouhle spotřebu, resp. náklady na PHM, když tankuji za Kč 12/l, když ostatní tankují za Kč 16,50... tím pádem skutečná spotřeba je najednou z poutavých 7 litrů na 10,27/100 km, což už je reálné číslo... čímž ale tedy 1km jízdy při lechtání do 3000 ot/min - budu si muset odlehčit nohu - nestojí Kč 1,10 ale 1,70 což není zanedbatelný rozdíl...

Vím, že je to zbytečný ti to vše psát, nic tím nezměním a auto zpátky
nepovezu,každopádně nyní mám pocit že jsem si koupil něco, do čeho budu muset
nacpat spoustu peněz (taky jsem až na cestě zjistil že přední tlumiče jsou v háji
protože auto se po rozhoupání houpe podstatně víckrát než by mělo...)
resp. budu muset investovat minimálně částku, za kterou jsem to auto koupil...
- Proto jsem ti férově říkal, že já za auto nechci nic pouze to prodám za
půlku ceny montáže plynu. Ta teď stojí necelých 18 000Kč. (proto cena 8500Kč).
Do toho auta jsem poslední 1,5 rok nevrážel, protože jsem věděl, že se mi narodí dítě a budu potřebovat věčší auto.

Můžeš s klidem odhlásit tu svoji pojistku a dál prosím postupuj jak jsme byli domluveni - pošli mi v brzké době na mě odhlášený velký TP
- již se stalo

druhé klíčky od auta
- našel jsem je v novém autě, tak ti je pošlu

matku k tomu náhonu tachometru
- Pošlu. Tam není špatná matka, ale rosipaný takový malý plastový blbeček, který ti
pošlu (já autům nerozumím, ale říkal mi to ten servisák)

Ještě jsem se chtěl zeptat, co se do toho auta leje za benzin
- 95tka
Dodatek autora blogu: podle informací na internetu 91ka...

Jaký je tam olej
- to fakt nevím mně to dolíval servisák (ja se ho zeptám)
Dodatek autora blogu: no mám dost...

proč prosvicuje kontrolka u teploty motoru i když je ručička pod polovinou
- protože se spoušti automat, krerý automatický nahříva a chladí dle potřeb
motoru-je to přirozené. Průser je když pořád svíti (nebliká) a ručička
ukazuje vysokou teplotu
Dodatek autora blogu: a co pak s tím samozřejmě neví(š)

Na kolik se dá spoléhat na ukazatel množství LPG - zda se nádrž vyjede až k nule, nebo když je na 1/4 tak už tam prakticky nic není?
- spolehlivost nevím, já jsem si vynuloval tachometr a když jsem měl před
370Km,tak jsem jel natankovat.Samozřejmě tu mez si musíš nastavit podle toho jak úsporně budeš jezdit
Dodatek autora blogu: no a kde byla ručička při odjetých 370 km?

Vydím, že si férovy chlap a toho si cením, proto pokud budeš potřebovat
poradit,tak kdykoli napíš (samozřejmě ja nejsem servisák a spoustu věci o tom autě ani
nevím). Luboš
Dodatek autora blogu: no, děkuji, taky se považuji za férového, až blbého, ale tvojí férovostí si jistý už vůbec nejsem a to jsem ještě nevěděl, co zjistím v dalších dnech...

V práci končím ve 22 hodin a když odstavuji auto, jsem rád, že dva dny s ním nikam nemusím, protože musím vyzvednout ve městě opuštěný Pomeranč a tak budu jezdit s ním...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (3x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: První Golfový den v Děčíně milan* 16. 05. 2008 - 11:04
RE(2x): První Golfový den v Děčíně davidhavel 16. 05. 2008 - 11:10
RE(3x): První Golfový den v Děčíně milan* 16. 05. 2008 - 11:25
RE(4x): První Golfový den v Děčíně davidhavel 16. 05. 2008 - 11:48