Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie

9. březen 2009 | 17.45 |
Aneb nejen soupis závad, s kterými jsem se musel na Fleku od jeho koupě vypořádat => někdy úplná prkotina dokáže potrápit úplně nejvíc:



1) motor nenaskočil i když proud do rozdělovače šel =>upadlý jeden z kontaktů na indukční cívce


2) nelze zařadit zpátečku => pootočené táhlo řazení v důsledku povytrženého silentbloku převodovky (motoru) + "volná spojka" tzn. zabírá těsně nad podlahou => přitáhnout, vyměnit!

3) některá světla nesvítí => tzv. "studeňák" - tj. "pecička" napálená na styčné ploše lampy se žárovkou (stačí odstranit např. šroubovákem) a ideálně použít novou žárovku

4) rapidní pokles otáček při dobržďování, chcípání motoru při vyřazení - obojí při běhu na LPG => měkké (zánovní) membrány ve směšovači + netěsnící membrány karburátoru - nutné nastavit vyšší otáčky volnoběhu (cca 1200 ot/min)

5)nemožnost auto nastartovat jak na LPG tak benzin => příliš velký odtrh na svíčkách (zmenšen na 0,4 mm), kvůli špatnému karburátoru nutné startovat přes plný plyn...

6) hlavní světlomety svítící podle otáček motoru (větší otáčky = více světla) a i tak "blikající" =>špatné dobíjecí relé

7) nesvítí přístrojová deska => špatný vypínač hlavních světel (resp. jeho vrchní část vybavená "reostatem" pro osvětlení přístrojové desky)

8) velice nízké volnoběžné otáčky => pokud se nedaří seřídit pomocí prvků k tomu určených, mám odzkoušeno, že stačí ucpat sání studeného vzduchu, např. hadrem.

9) teplý motor na LPG při zatížení střílí do sání => vyměnit vzduchový filtr, zprůchodnit sání vzduchu a přidat bohatost LPG

10) pedál spojky se vrací jen částečně, nebo vůbec =>zkontrolovat a přesadit lanovod spojky ve všech úchytech, zejména ve vedení procházejícím karosérii!

11) netroubí klakson, přestože samotný je v pořádku i pojistka => kontakt na spodní straně volantu se volantu nedotýká, tudíž v něm není proud a klakson nejde spustit
 



Dveře8. 3. 2009Zima dala autu zabrat víc, než bylo na první pohled zřejmé. Roh řidičových dveří, který byl solidně ohnilý již v létě se již nezadržitelně drolí a odpadádvají tak několikacentimetrové kousky pozůstatků železa. Z inkriminovaného místa je tak cedník, který možná někdy přenýtuji jiným plechem. 

Co mi vadí podstatně více je fakt, že uhnil - prasknul - zkrátka se oddělil tlumič výfuku od jeho druhého dílu a to po celém obvodu. Auto teď bručí jako by mělo laďák, ale hodně špatně přidělaný, protože tlumič s sebou v agónii tříšká o podvozek. Alespoň že střední díl výfuku přesahuje o nějaký ten centimetr do tlumiče, díky čemuž se výfuk nerozpojil a s autem se tak i přesto dá (dočasně) jezdit. 

Díra, kterou jsem vytvořil při pomačkání podlahy vzadu za řidičem je již jen úsměvnou třešničkou na dortu. Zub času je neúprosný a o tom, že Flek celkově dosluhuje se ví už po pár dnech od jeho koupě.

O problémech s vypínačem světel jsem zde psal již několikrát. Nový stojí přes Kč 600,-, ale zapojovat ho do vyhřátého protikusu by bylo stejně nesmyslné (jako investice samotná). Došlo tedy ve spolupráci s mým potencionálním švagrem (elektrikářem) k dlouho plánovanému odstřihnutí staré svorkovnice, přepojení drát(k)ů (a že jich tam Golf má!) a při té příležitosti i k namontování automatického rozsvěcení světel. Vypínač tak již používat nemusím (ale můžu!) a připadám si jako ve voze o pár desítek let mladším :). 

22. 2. 2009 - zřejmě rekord, auto již 14 dní jezdí bez poruchy... vyměnil jsem stěrače, které se mi povedlo zakoupit za Kč 50,- a konečně se donutil seřídit ostřikovače. Opravil jsem klakson, který již několik měsíců netroubil. Nedosloužila ovšem přímo houkačka, ale po rozebrání masky auta, proměření kabelů po jednotlivých úsecích, po násilném rozebrání volantu a až poté po poměrně složitém rozebraní plastů mezi přístrojovkou a volantem (zlatá škodovka, kde ty šroubky nikdo neshovával a nezapouštěl deset centimetrů hluboko) jsem našel závadu. Němci to vymysleli tak, že proud do volantu (k tlačítkům pro houkačku) je přiveden přes napružený plíšek, který se dotýká spodní části volantu. Během let však plíšek ztratil svoji pružnost a dotýkal se tak volantu díky jeho nepřesné kulatosti (uzavíral okruk) jen v určité poloze, (proto houkačka troubila jen někdy), později vůbec. Plíšek se napružit dostatečně nepovedlo, proto jsem mezi něj a volant samotný dal vymezovací podložku, která by měla permanentní styk zajistit... nu, uvidíme, přeci jen jde o neusátle se pohybující součástku... Spojka si již opět nějak sedla a začala zabírat hodně dole, v rámci vůle lanovodu jsem ji o pár závitů přitáhl. Nyní zabírá na můj vkus až dost nahoře, ale u nové spojky se to dá předpokládat. Uvidíme, jak dlouho to opět vydrží. Nemůžu se ubránit myšlence, že to, že auto prakticky bez problémů slouží (a zároveň evidentně všechny jeho součásti dosluhují) je pouze poslední křeč před smrtí...

14. 2. 2009 - dnes po ránu -6,5 ´C a Flek chytá na první otočení :). Odpoledne zajedu na pumpu dofouknout značně podhuštěné  pneumatiky, vyluxovat interiér a na wapku umýt auto. S úsměvem si říkám, že během půlhodiny a za Kč 50,- jsem zvýšil hodnotu auta o Kč 1000,- :).  Zima (sůl) dává autu značně zabrat a rádoby opravy předchozího majitele, díky kterým auto dostalo od Janči svoji přezdívku (FLEK), berou za své. Co bylo ledabyle přetřené a přestříkané, je opět rezavé a místy se barva loupe. Opravovat to nebudu, hold je to již auto na dojetí a nezbývá než doufat, že bude bez investic dojíždět ještě 1,5 roku. Aktuální spotřeba 9,82l LPG/100 km.

10. 2. 2009 - nechci to zakřiknout, ale dnes se po dlouhé době s autem nic nestalo a tak bych nemusel tento řádek ani psát, takže ťuk ťuk ťuk, zíta mne čeká 2x70 km cesta v né zrovna vlídném počasí...

9. 2. 2009- dnes po ránu -3´C, auto blafne na benzin na první protočení, na druhé chytne. Vypínám přívod paliva, to záhy dochází, přepínám na LPG a motor běží bez chcípání na volnoběh. Nebyl by to ale Flek,aby nepozlobil s něčím jiným - i po zapnutí větráku na plyný výkon a ovládání přesunutém na ofuk čelního skla je toto nedostatečné. Zřejmě jsem při demotáži spodní části palubky kvůli lanovodu spojky omylem vychýlil rouru vedoucí vzduch od ventilátoru ke sklu.

Podložka - auto8. 2. 2009 - včera večer se opět přestávala vracet během jízdy spojka (pedál), až se opět nevrátila vůbec a jako mršina zůstal(a) ležet na podlaze. Demontáž spodního krytu palubokvy potvrdila opět vyháknutý lanovod z pedálu spojky. Po příčině pátrám s baterkou a je s konečnou platností odhalena: spojkové lanko je v jednom místě v bowdenu ukotveno v plastovém osazení, které se opírá o kastli. Díky letitému provozu plast a hlavně PLECHOVÁ zárážka povolili a celý tento monolit cestoval (občas) s lankem do kabiny, místo aby se lanko zapřelo a protáhlo pouze skrz. Díky tomu, že lanko tak nemohlo být permanentně napnuté, vypadávalo z konzoly pedálu a ten se tak nevracel, případně se vracel částečně dle toho, jak moc se plastový monolit za(vy-)sunul do prostoru kabiny/motoru. Plechovou zarážku jsem odstranil a nahradil ji silnostěnnou podložkou zapříčenou o plastový monolit. Spojka najednou zabírá nad 1/3 svého chodu, aniž by byla utažená více, než na pár závitů, díky čemuž má i ovládací páka spojky (ta na převodovce) potřebnou vůli. Ložisko přesto šustí pořád (pokud není sešlápnutý pedál), a cinkání se ozývá čím dál častěji. Ono cinkání nebude mít zřejmě společné se spojkou vůbec nic a s tím ložiskem toho moc nenadělám, jeliož mechanik Pavel A., co mi spojku měnil, od toho nepřímo dává ruce pryč. Smutný je zejména fakt, že je dost pravděpodné, že když by byla odstraněna výše popsaná příčina problému prvořadě, nemusela se spojka možná měnit vůbec. Pozdě plakat nad rozlitým mlékem. Každopádně nyní je auto pojízdné a spojka chodí (až na to šustící ložisko) tak jak má. Přesto, aby vše nebylo jen růžové, od zadních kol se ozývají při přbržďování nelibé zvuky charakteristické pro pakny brzd, postrádající obložení, opírající se o buben. 

6. 2. 2009 - dnes měl Flek svůj den - asi si včera dostatečně odpočinul, díky mému nezájmu a nebo se zamyslel nad mými opovrhlými pohledy, když jsem procházel kolem. Možná ho i zastrašil fakt, že jsem si včera pročítal webové stránky firmy zabývající se eko-likvidací aut. Ať tak či tak, dnes chytlo auto na benzin, na které posledně při ohřátí chcípalo, na poprvé. Ihned jsem přívod paliva vypnul a když došlo, přepnul jsem ho na LPG. Nastartovalo taktéž na poprvé a volnoběh si udrželo bez chdípnutí. Byl jsem potěšen. Pokud to bude vždy fungovat takto, nemám s provozem motoru nejmenší problém :). Poté jsem se vrhl na onu problematickou spojku. Vůbec se mi do toho nechtělo, jelkož jsem v úspěch vlastně téměř nedoufal. Odpojil jsem lanko u pedálu i převodovky, protáhl s ním sem tam a chodí  naprosto hladce. Natáhl jsem ho tedy znovu, zapojil a... chodí to... občas trochu podivně (pedál se občas nevrátí úplně nahoru, ale po dalším několikáterém sešlápnutí ano) ale chodí... uvidíme jak dlouho. Horší je, že jsem nepřišel na to, co s tím vlastně přesně bylo a tak se to může stát kdykoli znovu. Je to u pedálu udělané dost podivně, nechápu, jak to může takhle fungovat a kdo ta takhle blbě vymyslel. Pedál spojky nemá žádný pořádný háček, z kterého by se lanko nemohlo vyvléknout a lanko naproti tomu je ukončeno obdelníkovým, plastovým koncem s dlouhou širokou podélnou dírou po většině délky plastu. Je tam tak opravdu obrovská možnost libo-vůle, která se koriguje přitahováním lanka spojky. I nová spojka je tak ve více jak polovině závitu a vypadá tak opticky značně vyžile. Podivné je, že i po dotažení spojky, aby zabírala výše a né od podlahy, toto nevydrží déle jak pár km (přeřazení) a pedál funguje opět stejně = záběr kousek nad podlahou. Nechápu a tak raději nepřemlouvám a na životnost spojky jsem velice zvědavý. Už to ale vypadá, že závada samotná nebude na straně spojky tj. lamely, přítlačáku a ložiska, ale bude mít rozhodně spojitost s cinkáním, což bude asi problém mechanismu ovládání spojky - té viditelné hřídelky na převodovce a jejího vnitřního mechanismu. Té která se pohybuje při sešlápnutí pedálu a ovládá tak celý mechanismus spojky. Tudíž bude vlastně špatná převodovka (?), o jejíchž nekvalitách vím od začátku (nedrží pátý převodový stupeň a nechodí náhon tachometru). Každopádně dnes jsem úspěšně najel asi 30 km a za pár hodin si má přijet ono cinkání poslechnout Pavel A, který mi spojku měnil. Podivné také je, že cinkot se zpravidla ozývá při běhu motoru na benzin (rozhodně častěji jak na LPG), což může být jen podivná náhoda. Snad motor dostatečně vystydne než přijede, jelikož při teplém motoru je cinkot (obvykle) spíše výjimečný. Zbývá jen dodat, že dnes jelo auto nejlépe za dobu, co ho vlastním, (ťuk!, ťuk!, ťuk!) ačkoli jeho výkon v kopcích je po seřízení "o kvalt" nižší. V městském provozu to není prakticky znát a pokud díky "uškrcení" klesne i spotřeba, rád na tuto změnu přistoupím (né že by se mě někdo ptal). Hlavně, ať to už konečně jezdí! (jak má). PS: zdá se, že i brzdy se konečně usadily a brzdí tak jako před jejich demontáží při neuskutečněné výměně kotoučů a nebo už jsem si už přivykl (to spíš).

4. 2. 2009 - telefonoval jsem Pavlovi A., který mi dělal před měsícem spojku, co nyní přestává opět fungovat. Ten nabyl přesvědčení, že se roztřepilo pouze lanko a proto se spojka nevrací do své výchozí polohy. To, že mu říkám, že spojka postupně více a více tuhne a při studeném motoru a nesešlápnutém spojkovém pedálu v motoru "cosi" (opět) nehezky cinká zřejmě (radši) přeslechl. Dobrá no... kéž by měl s tím lankem pravdu. Po příchodu z brigády si jdu čistě ze zvědavosti auto nastartovat, a bojím se, zda mi zůstane radost ze včerejška. Auto startuji na benzin, což mi Pavel N. doporučil, s tím, že v případě startů na LPG je funkce automatického sytiče karburátoru prakticky vypnuta a proto auto nechytá. Na benzin auto zůstalo přepnuté již od včerejšího večera, nutného natahování paliva z nádrže a trápení baterky se tak bát netřeba. První start, bez plynu a neděje se nic. Dobrá no. Překvapilo by mě, být to jinak. Podruhé s plným plynem auto blafne a chípne. Známe. Na třetí start s přišlápnutím plynu auto chytá a zůstává běžet. No... jak řekl Pavel N. "není to ono, ale lepší to nebude". Budiš. Horší je, že je +6´C a tak jsem s obavami zvědavý na startování v mrazech. Zatímco nechávám motor šlapat na volnoběh, odpojuji spojkové lanko z převodovky a protahuji ho bowdenem tam a zpět. Nezdá se, že by někde drhlo... to nepotěší.  Snad ale ještě více zamrzí fakt, že po chvíli, co se motor zahřál (a zřejmě se vypnul sytič) padají otáčky pod 700 ot./min a následně motor chcípá. Toto se opakuje několikrát za sebou. Tak jsem měl včera se svými pochybnostmi pravdu. Přestávám auto znovu a znovu startovat a zklamaný, smutný a rozmrzelý nasazuji zpět na převodovku spojkové lanko. Ve chvíli, kdy zjistím, že se spojkový pedál již z podlahy nezvedl vůbec, nejsem již jen zklamný, smutný a rozmrzelý (krom toho, že se o mě pokouší chřipka a jsem nachcípaný), ale jsem přímo NASRANÝ na ten PITOMÝ FLEK, který dělá vše, jen zpravidla né to, co se od něj čeká! Na LPG již auto přepnout ani nezkouším, ať mi zůstane alespoň trošička naděje, že něco bude fungovat. Pravda je, že jedno bez druhého (funkční startování na benzin, funkční pohon na LPG, použitelná spojka) je stejně k ničemu a pohled na ručičku LPG nádrže, která je kdesi pod nulou, ačkoli jsem od jejího dotankování nenajel více jak 30 km je již jen smutnou tečkou za dnešním dnem ve společnosti mého "auta". :(  Odpoledne se obracím o rady a celou historii spojky vysvětluji zde na poraďte.cz

3. 2. 2009 - Pavel N. mi přiváží večer auto do práce a vypráví mi, co našel za závady, které odstranil a jak a které odstranit nemůže. Přijel na benzin, cosi do té doby nemyslitelného, jelikož auto ihned po vyřazení rychlosti při provozu na toto palivo chcíplo. Jemu ne... Volnoběh drží na nějakých 950 ot/min a auto téměř spokojeně přede. Lepší to být prý nemůže, jelikož na rozdělovači mám nefunkční regulaci podtlaku, což nemůže opravit a na karburátoru mám prapodivně přidělaný plovák, který nemůžu nastavit tak jak má být, jelikož nemá podle čeho. Plovák, o kterém jsem si doposud myslel, že jde o benzinový filtr. Sedám si za volant, vezu Pavla N. domů a jsem nadšený!  Až na tu spojku, jejíž pedál se nachází kdesi v 1/2 svého chodu auto jede tak hladce, jak snad nikdy a to na benzin! :) Se zvědavostí přepínám pohon na LPG a překrásně marně čekám na objevení se cukací závady. Auto prý jezdilo na tři válce (ano proto cukalo, moje poslední doměnky byly tedy správné!) proto, že plast, v kterém je (bylo!) uloženo samotné víčko rozdělovače vedl svodově napětí poněkud jinam, než na svíčku. Zapalovací kabely, indukční cívka, i palec rozdělovače byly a jsou v pořádku a jejich pořízení by tedy opravdu bylo další marnou investicí. Předstih potřeba také seřídit nebylo, ale kladívka (kontakty v rozdělovači) si vyžádala vyčištění, stejně tak jako rozdělovač samotný. Prvním zádrhelem vůbec na který Pavel N. přišel byl nesprávně zapojený elektrický kontakt karuburátoru, který byl zapojený přes čidlo po vzoru původního Volkswagnova Pierburgu, zatímco Favoriťácký  Jikov je zapojený přímo od indukční cívky. Sytič na karburátoru funguje prý tak jak má. S autem jsem najel cca 15 km, bez jediného cuknutí, bez chcípnutí motoru a až na tu spojku, která se nejen nevrací výše než do půlky svého chodu a nyní přestává už i pracovat => řadím tak opět přes zuby, jsem byl max. spokojený. Červíček pochybnosti díky letitým zkušenostem mi však našeptával cosi o starém autě, vůlích vyběhaných součástek  a nedlouhé trvanlivosti těchto vlastností motoru.... 

31. 1. 2009- opět problémy se spojkou! Necelých 5 týdnů po výměně spojky se velice často ozvývají staré známé cinkavé zvuky při nesešlápnuté spojce, spojka čím dál více tuhne až se během jízdy při přeřazení pedál nevrátí do své výchozí polohy, přestože lanovod i vratná pružina spojky jsou (zdá se) v pořádku! Spojka vypíná, auto jezdí, ale pedál zůstává viset v polovině svého chodu a práce se spojkou je tak značně zhoršená. Flek odvezen na seřízení motoru k novému známému.... (Pavel N.)

30. 1. 2009 - opět cosi začalo pobouchávat na přední nápravě, zatím jsem neměl čas zjistit, zda se uvolnil opravovaný silentblok či je v háji nebo povolený nějaký jiný díl. Díky navigaci jsem si sestavil poměrně přesné záznamy o najetých kilometrech a konečně jsem se dopočítal ke spotřebě auta - 11,5l Lpg/100 km. Vzhledem k tomu, v jakém stavu auto je a že jezdím drtivou většinou na vzdálenosti kratší jak 10 km, není to až tak špatný výsledek.  

Jinak jsem dnes auto nenastartoval, ačkoli byl 1´C nad nulou.  Vždycky chytlo a chcíplo. Po spuštění z kopce již motor běžel a po zahřátí startoval. Bohužel jel velice divně - zkrátka na tři válce. Ale bez cukání a střílení! Divné bylo, že když jsem odpojil kabel od svíčky prvního válce, chod motoru se nezměnil, (závada je zde?!) jenže on se nezměnil, ani když jsem odpojil druhý válec. Což je nesmysl, protože na dva válce by motor prakticky neběžel, natož aby auto jelo! Nechal jsem motor běžet a do fajfek odpojených svíček jsem zastrčil náhradní svíčku a zatímco u druhého válce šla jiskra silná a pravidelná, u prvního byla o poznání slabší a řekl bych, že nepravidelná. Vypadá to, že jsem takto vlastně přišel na to, proč auto cuká => vynechává první válec. Nyní zjistit ještě proč, zda je na vině kabel, který někdy dává proud a někdy ne, nebo víčko rozdělovače. Také jsem dnes navštívil jednoho mechanika, který mě ale odmítl vzít s tím, že pokud auto nejde na benzin, tak s tím nic dělat nechce, že by to nejspíš byla marná práce něco seřizovat. Zítra vyrážím do jiného obchodu  pokusit se koupit kabely + víčko + palec, snad budou a snad to k něčemu bude. Myslím si, že po tomto zjištění je tu soldiní šance.

- došel benzin, dotankováno 8,5 L

28. 1. 2009 - nebylo mi přáno a v Ústeckém skladu jednoho z největších dodavatelů ND pro automobily měli pouze víčko rozdělovače pro mého Fleka. Tento díl bez ostatních má cenu měnit ještě méně, než celou "skupinu", kterou jsem měl v plánu koupit. Dočasně jsem tak ušetřil, ale také jsem se nikam neposunul... ach jo :( 

- chodem mimo - od včerejšího večera je Flek vybaven navigací, která pracuje na výbornou :) Mimo jiné jsem si tak zjistil maximální rychlost Fleka, která je na ubohých a přesto s tímto vozem tak nebezpečných 130 km/h v případě provozu na LPG.

PS: již cca 2 měsíce neunguje klakson, který již v létě (ne)chodil...

27. 1. 2009 - přestože na poraďte.cz jsem se dozvěděl, že nejspíš bude problém v tom, že "jeden" z válců nevyvíjí potřebné tlaky a do doby potvrzení, resp. odstranění této závady je investice do dílů minimálně sporná, zítra součásti zapalovací soustavy pořídím nové.  Logika...  do servisu se mi po mých zkušenostech s tak starým autem nechce a žádného známého, který by mi udělal "diagnostiku" motoru - změřil tlaky válců - nemám, tak zkusím alespoň povyměňovat to, co můžu. I když možná zbytečně, budu mít "jistotu", že vyměněné díly mne nevypečou a pokud ano, tak mám původní jako náhradní - pokud se závada výměnou dílů neodstraní, čemuž nevěřím.

Všiml jsem si, že né vždy nespálená směs vybuchuje až ve výfuku (je bohatá - nestíhá shořet), ale občas opravdu i v sání, jak se mě kdosi na poraďte.cz ptal, což značí směs chudou. Čert aby se v tom tedy vyznal. Podstatné ale je, že "cukací závada" se téměř vždy objeví ve chvíli, kdy se auto dostatne na provozní teplotu. Napadá mne, že by problém mohlo způsobovat ohřívání sání teplou vodou, čímž tento Golf disponuje, které se nevypíná jak by mělo, případně, že moje doměnka o nevypínajícím se sytiči je scestná v tom směru, že auto jede dobře dokud jede na sytič a ve chvíli, kdy je tento vypnut (motor se dostane na provozní teplotu), auto začne cukat, případně jede normálně pouze ve vysokých otáčkách. Kdo ví, možná by toto mohly způsobovat i nečistoty v karburátoru, do kterého se nechci osobně šťourat... Zítra tedy pořídím díly zapalovací soustavy (palec + víčko rozdělovače a kabely ke svíčkám) a zjistíme alespoň, čím to není...  škoda, že to zjištění vyjde na Kč 1200,--

16. 1. 2009 - oteplilo se, tzn. auto startuje (na LPG) bez problémů a volnoběh se vrátil na svých obvyklých 1000 - 1250 ot/min. Marným seřizováním "směšovače" se nehodlám zabývat do nekonečna. Dnes jsem si dal větší pozor na objevení se "cukací závady" a zjistil jsem, že dokud se auto nezahřeje na provozní teplotu, tak jede vcelku plynule, tedy hlavně v porovnání s tím, co následuje po zahřátí. Moje myšlenky se ubírají směrem ála sytič, který možná nevypíná, nebo nevypíná zcela. Vracíme se tak k původní diagnostikované závadě - karburátor, s kterou si ale narozdíl od výměny víčka a palce rozdělovače nevím rady a samotný nákup těchto dílů bude opět zcela zbytečný, pokud je moje doměnka správná . Ach jo, zlaté časy Škodovek se sytičem ovládaným táhlem . Schválně, co na to řeknou na poraďte.cz

15. 1. 2009 - ranní teploty se dostaly na "magických" -5´C při kterých je auto provozuschopné a tak po dlouhé době jedu na brigádu autem... cestou domů jede Flek jako když jsem ho kupoval, pravda, jedu na benzin :). Při škrábání se zkratkou (je to sice dál, ale zato horší cesta) po uježděné ledovce domů, pálím protáčející se pneumatiky a najednou motor chcípnul a nic... nenatočil jsem ho...  ani při spouštění přes zpátečku zkopce. Marně sháním odtah, startuji jak na benzin, tak na LPG, obojí marně. Baterie (44 Ah) již sotva otáčí motorem a nejednou Vrrrrm! LPG chytil, jede se domů, hurá . Opět jedeme známým stylem cuk-cuk... Naftová Felicie z roku 98 se dá pořídit za Kč 1000,-/měsíčně, proč že to neudělám?... 

7. 1. 2009 - teplota v noci dosáhla až na -17´C a tak mi nějak došlo, že v motorce, která stojí v garáži pod domem, tudíž né v mrazu, jsem sice chladicí kapalinu vyměnil, ale ve Fleku jsem ani nezměřil bod jejího tuhnutí.. uff... v duchu vidím rozthrané vodovodní hadice (a že jich v případě pohonu na LPG je ještě více než je standard) a vyražené mrazové zátky z hlavy motoru... naštěstí tomu tak není. Ačkoli na ventilovém víku motoru je namrzlá jinovatka, hlavní hadice k chladiči jde standardně zmáčknout a v expanzce je "voda" a né led.. nezbývá než doufat, že v motoru a chladiči, stejně tak jako v topení, je tomu zrovnatak.

6. 1. 2009 - teploty venku klesly hluboko pod -5´C což je kritická teplota pro nastarotávní a "spolehlivou" funkci Fleka. Vyndal jsem tak z auta 55Ah baterku, která po častém a dlouhém trápení při startování začínala již před několika dny dávat najevo, že takhle to dál nepůjde a auto jsem opět odstavil... chjó... na druhou stranu - čím méně jezdím, tím více o autě přemýšlím, zejména "o cukací závadě"

5. 1. 2009 - dnes se mi stalo již potřetí něco, co si neumím vysvětlit a radši snad ani nechci - ihned po nastartování (tentokrát výjimečně při běhu motoru na volnoběh) se kdesi za přístrojovou deskou ozve velice podivný, hučivý zvuk né nepodobný zaseklému nějakému motůrku, přičemž motor tentokrát zhasnul, (jindy jej vypínám já) a po nastarotávání se situace naštěstí neopakuje - kdo ví, co se zase kde děje :(. Když bych si nebyl jistý, že zvuk vychází kdesi z nitra přístrojovky, řekl bych, že zůstává vyset (rozeběhl se) startér...


1. 1. 2009

- 3´C auto startuje jako za "starých dobrých časů", tzn. na LPG a první otočení klíčkem, bez plynu, blafne, avšak nenaskočí. Při plně sešlápnutém plynu chytá na podruhé. (viz zde). Seřízení spojky aby zabírala tak, jak mi vyhovuje, při vytáčení motoru na volnoběh se ozývá starý známý zvuk, o kterém jsme si všichni myslívali, že jde o rozsypané ložisko spojky, resp. polám... přitáhnutí ani povolení spojky na to nemá vliv. Domnívám se, (doufám) že by mohlo jít o rozlomený náhon tachometru, který zůstal kdesi v převodovce a zde díky vibracím způsobuje občas tento šílený zvuk. Divné je, že se tak děje často právě na volnoběh... zjistil jsem a ověřil si, že šnek do převodovky - rozbitý náhod tachometru - nejde montovat bez jejího půlení, tudíž Flek tachometrem již nikdy nejspíš nehne.

31. 12. 2008

- 7´C výměna svíček za české Bosh, díky čemuž auto jezdí chvilku bez cukání, ale stejně se nedá studené natočit. Po pár kilometrech se "cukací závada" opět vrací a to jak na benzin tak na plyn. Výměna vzduchového filtru, seřizování bohatosti a volnoběhu LPG, díky čemuž se volnoběh dostává do rozumných mezí pohybujících se okolo 950 ot/min. Výměna příruby sání vzduchu  - ruličku z toaletního papíru omotanou alobalem nahradila plastová roura od silikonu, aneb vyrob si sám :). Sání studeného vzduchu ucpáno hadrem, díky čemuž motor běží plynuleji. 

30. 12. 2008

- 5´C auto se na několikátý pokus podařilo natočit na benzin, na který však nedrži volnoběh. Po nastartování tedy držím otáčky kolem 2,5 tis, vypínám přívod benzinu a když dojde, přepínám na LPG, na které nastartuji poté bez problémů 

29. 12. 2008 - 12´C auto samozřejmě nejde nastartovat. Téměř vybitá 55Ah baterie

- rozdělovač po opravě již nejiskří, kabely v místě napojení na svíčky však ano

- motor při jízdě vynechává v celém rozsahu otáček - cuká stejně, resp. více, než před výměnou karburátoru a to jak při jízdě na benzin, tak na plyn

28. 12. 2008 - auto se nepodařilo nastartovat 

- při otočení klíčku zapalování v místě směšovače LPG slyšitelný "únik?" plynu  

- při rozjíždění z kopce registruji podivné šustivé zvuky od levé poloosy, která byla demontována při výměně spojky

- brzdy se doposud nevzpamatovaly, domnívám se, že přestal fungovat posilovač brzd 

- přidána bohatost LPG a zvýšen volnoběh 

- při jízdě na benzin studené auto šíleně kouří (bílá mlha) a volnoběh neudrží vůbec

27. 12. 2008 - auto se mi vrátilo po necelých 14 dnech domů proti nejvyšší české bankovce. Vyměněna byla komplet spojka, vytažen nový závit do silentlboku převodovky, vyměněna teplovodní kolínková hadička k sání, odstraněna příčina jiskření rozdělovače (poškozená izolace kondenzátoru), seřízen dojezd stěračů. Brzdové kotouče za zánovní bohužel vyměněny nebyly, jelikož se nejednalo o stejné typy. Co je ale horší, auto nějak nebrzdí, pedál má 2/3 chod na prázdno, což by vysvětlovalo zavzdušnění brzd, jejichž kapalinový obvod ale nebyl rozebírán a ještě jedna lahůdka na závěr - přes noc údajně došlo k samovolnému, totálnímu, vybití akumulátoru , nicméně při proměřování žádný odběr nenalezen, zato altík dosluhuje, jelikož napětí na baterii je při běhu motoru pouhých 13,4 V, místo požadovaných 14,2 - 14,4 V. 44 Ah baterie odnesena domů na dobití (po necelých 2 měsících provozu), nahrazena 55 Ah. Pocity z auta mám tak bohužel opět velice rozporuplné a peněženku o dosti lehčí, naštěstí né o tolik, o kolik jsem se bál...

18. 12. 2008 - všechno je malinko jinak - silentblok prý drží, takže se v něm zkusí protáhnout závit a měl by jít normálně utáhnout. Takže by se nemusel za Kč 1000,- pořizovat nový nebo pracně shánět použitelný. Spojka nebyla tak na šrot, jak se čekalo, podle toho co dělala, spíš tedy nedělala. Lamela je sice téměř k.o. a ložisko je špatné, ale chodit prý ještě měla... kupuje se nová sada za Kč 2600,--. Nakonec jsme se domluvili i na výměně těch hrozných brzdových kotoučů, protože mi byly nabídnuty jeté, ale mnohem lepší, za Kč 400,-/pár. Jen aby teď nedělaly problémy pokřivené destičky... no snad brzy uhnou a nebudu mít s brzdami takové problémy, jako má můj táta. Autu se prý při nutném popojíždění nechtělo chytat (njn, já na to už mám fígl :-D), tak tím spíš se mi snad mechanik podívá na ten rozdělovač a seřízení - ale čeho vlastně? Ach jo... mám já to ale štěstí na samé křápy :( ... mobil, mechanika v noťasu... ale to sem nepatří. Jelikož mi mechanik auto opravuje jako melouch, bude prý nejdříve po Vánocích. Snad mi vymění i tu poškozenou hadičku k sání a seřídí i ty stěrače... ono by se toho ještě našlo... tentokrát ho vyděsila moje zavařovaná nápravnice, o které jsem se dozvěděl, že je prý schodná na všech typech VW II, dokonce i staré Toledo má prý stejnou celou přední nápravu! Takže Ti "mechanici" z vrakovišť mají opravdu přehled... zřejmě každý špatný mechanik, co by se servisem neuživil, má vrakoviště .

17. 12. 2008 - volá mi mechanik, že vyndal převodovku, že silentblok se musí opravdu vyměnit a spojka je opravdu celá na šrot a jestli prý nechci vyměnit náhodou brzdové kotouče, když už je v tom... no, né že bych nechtěl, ale nebudu do auta cpát ani korunu navíc, než je nutné. Dále mi potvrdil doměnku, že problém s jiskřením v rozdělovači by mohl způsobovat špatný kondenzátor. Zítra si má přijet pro zálohu na materiál, tak uvidíme, co mi poví za (další) novinky. Když se zadaří, tak bych o víkendu mohl mít auto snad zase doma.

13. 12. 2008- lenost přidělává práci => nechtělo se mi odklízet mokrý sníh z čelního skla, zapnul jsem stěrače, a ty se samozřejmě nerozeběhli. Naštěstí neodešel motůrek, ale povolila matka zajišťájící táhla ve správné pozici. Po nasazení a utažení táhel se stěrače zastavují v polovině svého chodu, seřízení zabere rozhodně delší čas, jak odklizení toho sněhu... chjó :(... také jsem poprvé, co auto mám, koukal za úplné tmy na spuštěný motor a nestačil jsem se divit. Ten stroboskopický ohňostroj, odehrávající se v rozdělovači a postupně se střídající na většině kabelů ke svíčkám je opravdu pozoruhodnou žádostí o průser. Možná bude stačit vyměnit kondenzátor, ale vzhledem ke stavu zbytku zapalovací soustavy počítám radši s víčkem i palcem rozdělovače, s kabely i svíčkami. Dostávám se tak ke své původní myšlence, že za většinu problémů s motorem a jeho výkonem nemohl karburátor, ale rozdělovač. Dále počítám s tím, že "opravený" silentblok po vyndání převodovky za účelem výměny spojky již nebude schopný ani své omezené funkčnosti a bude se muset vyměnit za nový. Tím vším jsem chtěl říct, že si v sobotu syn mé kolegyně z práce, na kterého jsem slyšel z několika zdrojů chválu, přijel se svým synovcem pro mého Fleka a odtáhli ho na laně za účelem výměny oné spojky + všeho nutného. Asi jsem blázen, ale rozhodl jsem se toto auto po dobu platnosti TK udržet při životě. i za cenu ivnestic přesahujících hodnotu vozu a počítám s výdaji za Kč 10tis... kéž by to byly poslední peníze za ND a servis.

8. 12. 2008 - více než 7 měsíců po koupi, téměř 4 měsíce po absolování TK (tzn. mimo jiné i evidenční kontroly) auto bez problémů přihlášeno... tzn. stihl jsem to ještě za Kč 800,- ! Evidenční kontrola totiž pozbývá platnosti pouze při změně majitele vozu, či spolu s propadlou TK. Tudíž pokud libovolně dlouho před přihlášením vozidla, avšak po jeho odhlášení na vás, absolvujete TK (či samostatnou evidenční kontrolu), nemůže vám ji úředník na DI neuznat, jelikož protokol si necháte vystavit již na vaše jméno, tzn. poslední jméno uvedené ve velkém TP, byť pouze v odhlášce.

1. 12. 2008 - a je to tu... necelých 7 měsíců po koupi "bezproblémového auta" se auto zastavilo, resp. nedá se používat. Problematickou spojku jsem naposledy přitáhl, aby ještě chvíli chodila, pedál šel již opravdu ztuha... sešlápnout, povolit, sešlápnou, povolit, seš.... co to? pedál jde z lehka... dotažení lanka až na konec závitu a žádná změna... po nastartování nelze zařadit žádnou rychlost, při starotování se zařazenou rychlostí auto poskakuje a když chytí, popojíždí navzdory zmáčknuté spojce... tak ta to už má totálně za sebou... naštěstí ruční brzda auto udrží a to při zařazené rychlosti a sešláplé spojce, která přesto je v záběru, kupodivu nechcípne. Cestou domů se mi násilím dokonce povede přeřadit na trojku... auto odstaveno.

20. 11. 2008 - podařila se mi sehnat spojková sada za "krásných" Kč 2355,-, ale bohužel se mi nedaří sehnat mechanika, který by měl čas a chuť provést výměnu spojky za částku nižší jak zbývající do 5tis... hnus!

16. 11. 2008- nelze zařadit žádnou! rychlost při spuštěném motoru, bez motoru všechny. Při zařazení rychlosti, sešláplé spojce a startování má auto tendence poskakovat vpřed, resp. vzad, přeřadit za jízdy nelze. Konzola řazení vč. řidicích tyčí je v pořádku, převodovka krom 5. rychl. stupně, který odjakživa "nedrží" taktéž. Rachot "sypajících se šroubů" ozývající se z nastartovaného motoru je na 99% zapříčiněn polámaným přítlačným talířem spojky, jelikož se domnívám, že pokud by šlo o ložisko, ozýval by se (neozýval by se) v závislosti na sešlápnutém (nesešlápnutém) pedálu spojky => ozývá se nezávisle na stavu spojky. Demotnáž lanka spojky z vozu, promazání ovládacího mechanismu, dotažení spojky a ejhle, je po problému - na pár dní.

13. 11. 2008 - zpátečku prakticky nejde zařadit jinak, než auto chcípnout, přeřadit a nastartovat přes spojku s právě zařazenou zpátečkou... dokonce se mi stalo, že jsem včera nemohl zařadit žádnou z rychlostí a to samozřejmě jako naschvál na křižovatce ve zcela zacpaném Děčíně. O přestávce v práci místo svačiny přitahuji spojku na doraz a díky tomu dojedu domů. Jedna z nejlevnějších spojkových sad vychází na částku přesahující Kč 5tis, převodovka se dá sehnat při troše štěstí za 3tis. Za méně jak 2tis mi to nikdo měnit nebude. Minimální nutná investice tedy představuje Kč 10tis, které nemám a i kdybych měl, tak do Fleka je rozhodně nedám. Bylo by to pořád bourané auto, kterému zatéká do kufru, auto co jakž-takž jezdí, jak-žtakž brzdí, s vyvařovanou, vymlácenou nápravou a tlumiči po smrti. Měl bych v něm již přes 30tis... už takhle to je drahé svezení za dosavadních 20tis, když vezememe v úvahu, že ho mám půl roku a je otázkou dnů, kdy se zastaví úplně... tak mi držte pěsti, ať je to alespoň před barákem, kde mám vrakoviště nedaleko... PS: níže popisovaná prasklá teplovodní hadice, co opravdu vede do sání, se nová nedá sehnat, protože se již několik let nevyrábí... hups!

9. 11. 2008 - (o)-úprava vypínače hlavních světel, díky čemuž mi opět (konečně) svítí přístrojová deska a navíc i dvě diody u ovládání větráku, které mi slouží jako kontrolka zapnutých (nevypnutých) světel. Odpojen a odstraněn vypínač autorádia z přístrojové desky (se symbolem vyhřívání skla), rádio zapojeno napřímo přes dvě pojistky, z nichž ta (snad ještě NDRácká) silnější 20A následně vyhořela a byla vyměněna. Nalezen zkratovaný vodič, který ležel velice nešikovně přímo na posuvnících ovládající topení, čímž se prodírala jeho izolace. Utažení spojky, objevena prasklina vrchního pláště kolínkové teplovodní hadice vedoucí od čídla teploty kapaliny k sání? !

31. 10. 2008 - spojka odchází do věčných lovišť a bohužel nejde "jen" o lamelu. Čím dál častěji se ozýva polámaný přítlačák. Obojí v kombiancí s nemožností seřídit volnoběžné otáčky do příslušných mezí má za následek velice časté řazení přes zuby, a to zejména při řazení zpátečky. Auto cuká a vynechává čím dál častěji, tudíž se chová stejně jako před výměnou karburátorů, ne-li hůř. Tedy až na to, že když jede, tak jede líp. Pro jízdu bez hopsání je nutné jezdit do 2tis otáček nebo nad 3tis. Z tohoto důvodu se domnívám, že jde o rozštelovaný předstih a špatně nastavený automatický sytič.

25. 10. 2008 - výměna baterie za čerstvě nabitou, loni v lednu zakoupenou 44 Ah, 55 Ah dána na dobíjení. Při (neplánované) manipulaci s motůrkem ostřikovačů předního skla zjištěno, že je v dezolátním stavu a občas protéká. Pootočil jsem ho a zatím je klid...

19. 10. 2008 - při sežizování vyměněného karburátoru došlo k ulomení části "roury" vedené od svodů výfuku ke vzduchovému filtru => přívod teplého vzduchu. Následkem toho při chladném počasí motor neusátle chcípal a jelikož v současnosti nemám žádnou vhodnou trubku či rouru na nastavení té originální, použil jsem velice zajímavý díl, který máme doma každý :-D... ruličku od toaletního papíru, kterou jsem obmotal alobalem :-D. (nikomu takovou blbost nedoporučuji, protože kousky alobalu se následně dostávají do vzduchového filtru, karburátoru a sání, což není rozhodně dobré, leč funkci to pár dní plní).

7. 10. 2008 - takovou jsem měl radost, že mi konečně svítí přístrojovka, až dneska udělal vypínač při zapínání světel trochu jiné cvak a byli jsme zpět u původní závady brzy po koupi, že nejdou rozsvítit jiná než parkovací světla. Po třech týdnech jsem tak musel vrátit do auta zpět vypínač světel, který je funkční jen z 1/2, tzn. nerozsvítí přístrojovou desku. Zřejmě by spolu s "novým" vypínačem bylo vhodné vyměnit i onen protikus, který je stejně jako ony rozbité vypínače značně vyhřátý.

21. 9. 2008 - výměna originálního karburátoru Pierburg za favoriťácký Jikov

14. 9. 2008 - vyměněno dobíjecí relé (auto má původním majitelem zfušované dobíjení místo originálního za to ze Š 105/120) za o 20 let mladší kus, tj. mechanika za polovodičovou elektroniku. Konečně mi za jízdy neblikají světla :) Relátka

13. 9. 2008 - vyměněn spínač světel za opravdu funkční, takže mi nyní nesvítí pouze světla, ale konečně i přístrojová deska

8. 9. 2008 - první silniční kontrola s VW za mnou... prý jestli mám vše v pořádku a kdy půjdu na TK... nechápavě se dívám a policista se omlouvá, že se přehlédl, že když mám novou, že můžu jet dál... snad dvě minuty mi trvá auto nastartovat :-D, policista nechápavě kouká, popřeji mu příjemnou službu a odjíždím. :) Ani mu nevadilo, že ač děčíňák, jezdím pod "Z" značkama a auto je pořád napsáno na původního majitele... takže proč investovat do přepisu nesmyslných Kč 800,- a zabýt půl dne na úřadě... ?!

3. 9. 2008 - auto se poslední dobou nějak víc hřeje, rád bych věřil tomu, že na to může mít vliv to, že je poslední dobou venku dusno... zatím naštěstí nevaříme... horší ale je, že spojka, jejíž výměna vyjde na víc než 6 tis. začíná zabírat už prakticky na podlaze, což věstí její brzký odchod... volant se také začíná cukat zejména při pomalé jízdě čím dál víc, přehuštění pneumatik pomohlo jen z části... no a v neposlední řadě karbec o svém dosluhování dává vědět víc a víc a já pořád nemám a nemám čas jet do servisu a zjistit, jak je to teda s tou gumou a hlavně ho nechat vyměnit... A tečka závěrem: poprvé jsem včera večer potřeboval použít světýlko co zabudoval do kufru předchozí majitel a ono samozřejmě přestalo fungovat... ach jo :(

28. 8. 2008 - čím dál více je znát, že silentbloky na převodovce a motoru jsou v háji... motor i převodovka téměř permanentě poskakují a to i při pouhém přeřazování... pravý tlumič bez náplně s sebou mlátí při přejezdu nerovností jak v agónii, odešla druhá H4 v hlavním světlometu.

23. 8. 2008 - auto dobíjí opravdu nestandardně, nejenže se mi při hlasitě puštěné hudbě autorádio vypíná, ale dokonce po startu je dobíjení tak (ne)fuknční, že bliká i světýlko sloužící k osvětlení interiéru vozu.

20. 8. 2008 - sundán zadní stěrač z 5. dveří, protože tisícihran, na kterém je usazen je nemožné rozhýbat => stěrač používat. Dalším důvodem je fakt, že motůrek, který je zcela funkční, nejde spouštět páčkou u volantu :-?

15. 8. 2008 - levý světlomet se při poklepání (nechtěla svítit hlavní žárovka) vysypal, přes noc pršelo, čímž došlo k zacákání odrazové plochy světlometu, kterou jsem při pokusu o její vyčíštění suchým hadrem ještě více poničil. Sklo přilepeno pomocí silikonu k parabole.

11. 8. 2008 - zadařilo se, TK absolvována úspěšně :), ironií je, že hned po té odešla žárovka v hlavním světle :-) Nová TK

5. 8. 2008 - auto brzdí již při mírnějším tlaku na pedál, takže v mezích možností (narážka na kotouče) si již destičky zřejmě sedly. Výměna ložiska spolu se snížením hluku v autě s sebou přinasla i příjemné zlepšení jízdních vlastností auta (neodskakuje na silnici při přejetí nerovnosti), ale o to víc se ozývají vysloužilé tlumiče a druhé ložisko - viz tento článek pod čarou. Dofouknutí pneu(každá měla jiný tlak) - přední na 2,2 zadní na 1,9.

1. 8. 2008 - 14:10volá mi servisák, že auto je zpátky na pumpě a ložisko, které bylo potřeba vyměnit je pravé, že levé je také načaté, ale ještě vydrží... Auto už tedy nehučí... brzdové destičky jsou vyměněné, ale než si sednou, moc to brzdit nebude, kór s těmi kotouči, které jsou v háji, ale jezdit se s tím ještě dá... celá sranda vyšla na Kč 1800,- za materiál a Kč 500,- za práci, snad to k něčemu bude, když už na to padne skoro celá moje měsíční výplata z Kauflandu...

30. 7. 2008 - objednány brzdové destičky TRW za cca Kč 600,- ; servis (viz zde) domluven na pátek 1. 8. 2008 ráno...

29. 7. 2008 - sada ložiska, trošku kvalitnější, přesto druhá nejlevnější, stojí šílených 900,- ! (Nejlenější 780,-). Jsem zvědavý, kolik bude za práci a doufám, že se výměnou ložiska odstraní alespoň problémy s hučením (a cvakáním + mlácením) LP kola. Doufám, že není ložisko nakonec v pořádku a problém je (i) jinde... no a když už jsme v tom utrácení, nechal jsem objednat i potřebné brzdové destičky...

28. 7. 2008 - ložisko v levém předním kole hučí čím dál víc a už se ozývají i prapodivné zvuky jako-by z poloosy a to v přímém směru jízdy! Hups... poptávám u známého výměnu ložiska, kamarád mi říkal, že bych radši měl vyměnit Golfa...

21. 7. 2008 -kamarád, který dělá u odtahovky vezl na vrakoviště Favorita po bouračce, tak mi z něj stopil karburátor :)...teď ještě najít čas a chuť ho vyměnit... doufejme, že to fakt půjde a bude fungovat jak má...

4. 7. 2008 - úspěšně absolvováno měření emisí ; hučení které se krom mlácení kovu o kov ozývá od levého přední kola neustále zesiluje, což mě odvádí od přesvědčení, že takto hučí obuté zimní pneumatiky... ložisko po konci životnosti mi následně potvrzuje i jeden známý automechanik

22. 6. 2008 - po 14 dnech od "seřízení auta za Kč 700,-" při čemž byl použit materiál za Kč 100,- se auto chová naprosto stejně jako před "seřízením"... tedy s tím rozdílem, že zatím jsem ho od té doby vždy nastartoval... Nicméně o plynulé jízdě si můžu nechat leda zdát a jezdím stylem "přískokem... skok!" No, alespoň že zatím vždy jedu...

18. 6. 2008 -
i pro vrakoviště je problém sehnat karburátor na VW 1,3 ale byl jsem ujištěn, že pokud seženu karburátor z Favorita (né Ecotronic) tak bude na mém VW běhat a dokonce jde mnohem lépe seřizovat než "nesehnatelný" originál VW... tak uvidíme, snad to nebudou vyhozené peníze...

17. 6. 2008 -
auto jsem odvezl do dalšího servisu, kde jsou snad již mechanici a né jen měniči dílu... Zde mi měli rozebrat a pokud možno i opravit karburátor a při troše štěstí auto "připravit" na EM + TK... karburátor mi rozebrali a zjistili, že je prothlá jakási membrána, která je nevyměnitelná a tak se musí sehnat celý jiný karburátor a vyměnit... do té doby bude auto dělat neplechu a emisemi neprojde... PaneBože, pokud se ten karbec vůbec povede sehnat (nesešrotovaných VW 1,3 na rozebrání je asi opravdu jen hrst) kolik ta sranda bude zase stát? 

9. 6. 2008 -
byl jsem "vyhozen" z měření emisí, jelikož povolené škodliviny ve výfukových plynech mnohonásobně překračuji... na vině by teoreticky mohl být "pouze" karburátor - špatná funkce škrtící klapky a sytiče, což by mohlo zapříčiňovat i nemožnost studené auto nastartovat... za "pouhých" Kč 700,- mi byl vyměněn filtr LPG v hodnotě Kč 100,- a sklepnut odtrh na svíčkách ... budiž mi zadostiučiněním, že se potvrdila moje doměnka, proč auto tolik škube a vynechává - starý LPG filtr byl totálně zanesený...

7. 6. 2008 -
jako by auto tušilo, že půjde do servisu, tak startuje jak má, takže si připadám jako když se rozhodnu jít k lékaři a v den "D" se mi uleví... ačkoli moje plány byly nechat seřídit karbec a až pak vyvařovat auto, táta si na mě udělal čas tuto neděli a tak se vyhnilá pravá část přední nápravy vystužila dvěmi pásy pásoviny a padlo deset elektrod... stav před a po opravě si můžete prohlédnout zde v galerii

6. 6. 2008 -
motor běhá občas na tři válce, svíčka onoho problematického válce byla vyměněna, avšak nic se k lepšímu nezměnilo, pro změnu auto odmítlo opět nastartovat... dokonce jsem se nemohl jednou rozjet ani do kopce, protože auto začalo chcípat - zřejmě nedostávalo tolik LPG kolik by bylo potřeba... dalším mým krokem, resp. krokem servisu v pondělí, bude nejspíš výměna plynového filtru za nový, protože při jízdě na benzin auto necuká ani nevynechává... 


!!! Tři týdny zápisků zde chybí, jelikož došlo k překročení maximálního povoleného počtu znaků článku !!!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 26. 05. 2008 - 12:40
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 26. 05. 2008 - 15:22
RE(3x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 27. 05. 2008 - 06:58
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie samotar®vzpomina.cz 26. 05. 2008 - 23:42
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 27. 05. 2008 - 06:44
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 30. 05. 2008 - 14:37
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 01. 06. 2008 - 06:56
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie bouřlivák 30. 05. 2008 - 16:28
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 01. 06. 2008 - 07:04
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 03. 06. 2008 - 17:55
RE(3x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 03. 06. 2008 - 18:06
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 06. 06. 2008 - 21:21
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie hablina 06. 07. 2008 - 18:23
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 07. 07. 2008 - 06:16
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 29. 07. 2008 - 19:17
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie kobliha 31. 07. 2008 - 07:42
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 31. 07. 2008 - 14:29
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie milan* 02. 08. 2008 - 10:24
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 04. 08. 2008 - 06:11
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie samotar®vzpomina.cz 04. 08. 2008 - 18:34
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 05. 08. 2008 - 06:11
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie milan* 29. 09. 2008 - 12:49
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 29. 09. 2008 - 12:56
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie parizek 21. 10. 2008 - 19:14
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 22. 10. 2008 - 14:44
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 06. 02. 2009 - 15:54
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 23. 02. 2009 - 16:38
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 23. 02. 2009 - 17:05
RE(3x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie vojtahavel 23. 02. 2009 - 17:13
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie klementuv-moped 08. 03. 2009 - 21:16
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 09. 03. 2009 - 15:36
RE: Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie peter 09. 07. 2012 - 09:36
RE(2x): Deníček mého VW Golf II 1.3 LPG - historie davidhavel 09. 07. 2012 - 20:35