ER-5 manuál str. 46 - motorový olej

22. květen 2008 | 15.08 |

Motorový olej

Aby motor, převodovka a spojka dokonale pracovali, musí být motorový olej neustále v předepsaném stavu - množství. Kromě toho musí být olej a olejový filtr měněn podle servisní tabulky. V oleji se neschormažďují pouze nečistoty a kovové piliny, nýbrž časem ztrácí také svoje mazací schopnosti.


Upozornění:

- nedostatek oleje nebo starý, znečištěný olej zvyšují opotřebení motoru, což může časem vést k zadření motoru nebo převodovky a následné nehodě či zranění.


Kontorola stavu oleje

- po výměně oleje motor spusťte a nechtě několik minut běžet, aby se naplnil i olejový filtr. Motor zastavte a počkejte pár minut, dokud olej nesteče.


Upozornění:

- vysoké otáčky motoru před rozlitím oleje v motoru mohou způsobit zadření pístu

- po prvním použití motocyklu (po výměně oleje) počkejte pár minut s kontrolou, dokud olej nesteče

- stav oleje (množství) kontrolujte pohledem skrz sklo olejoznaku. Při vertikálním stání motocyklu musí být olej mezi ryskami

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře