Buďte slušní k pokladním

18. červen 2008 | 15.10 |
Jak jste se mohli dočíst zde, stal se ze mě pokladní v Kauflandu... sice pouze brigádně, ale to nemění nic na poslání tohoto článku..

Moje maminka dělá v této organizaci pokladní již nějaký ten rok a po absolvování pětihodinové směny na vlastní kůži má můj neskonalý obdiv. Kdo si myslí, že o nic nejde, vždyť jenom projíždí čárové kódy přes scaner, mýlí se... Je to hodně zjednodušená představa práce pokladního...

Ráno začínáte pracovat minimálně o čtvrt hodiny dříve, než jsou na prodejnu vpuštěni první zákazníci... musíte s další kolegyní doplnit do všech pokladen pásky, vysypat koše, donést pod každou pokladnu kyblík s vodou a hadrem + čisté utěrky. Poté si vyzvednete svoji zásuvku - pokladnu a jdete se přihlásit na svoji kasu... První zákazníci ve stylu "náš zákazník náš pán" se domáhají placení již pět minut před oficiální otvírací dobou napsanou na dveřích prodejny a to již musíte mít namarkované nákupy zaměstnanců...

Drobné nákupy, kde má veškeré zboží svoje čárové kódy jsou prakticky bez problémů a ovládnutí pokladny je vlastně jen o drilu. Horší je to s pečivem a zeleninou. Rozeznat jeden druh od druhého (velká kostka sezamová nebo kostka se semínky?) je zejména pro začátečníky opravodvým oříškem. Se zeleninou to není o nic jednoduší, protože dokázat pojmenovat ovoce - nebo zeleninu? - které jste nikdy neviděli a jelikož ho zákazník nevážil, tak se zjevně prodává na kusy, je pro mě zatím nadlidský úkol... Pra nic vám nepomůže, když vám již mírně podráždění zákazníci sdělují, že "to" stojí kolem 15ti korun... Spousta lidí nechápe, že se zboží neprodává podle cen, ale podle druhů... Když vezmete v potaz, kolik druhů ovoce, zeleniny a pečiva na pultech obchodů je, věřím, že uznáte, že rozeznat je, chce kromě dobré paměti minimálně dlohodobější praxi...

Jako každý nováček jsem ve snaze nebýt za neschopného šneka zbrklý a tak třeba počítání obrovských nákupů místních podnikatelů, zejména Vietnamského původu, je pro mě lahůdkou zabírající mi více času, než je vhodné.. pohled na zákazníky, kteří si po vás spočítají vše znovu, také moc jistoty nedodá a co teprve narážky lidí čekajích ve frontě ve stylu "Jéžiši, to je zase doba, bych tady usnul".

..

Po pár hodinách "pípání" vás bolí nejen ruce, jak přehazujete sem-tam celá balení vody, cukru, mléka atd... (jak to ostatní dělají, že při tom dokážou sedět?) ale i záda a nohy z věčeného stání... Sem tam vám někdo vynadá za to, že ho pošlete na pokladní dozor převážit si ovoce, protože je špatně vytisknutý kód, rovněž za sypající se mouku a málo zmzlé polotovary můžete vy, stejně tak jako za tekoucí tvaroh... Mimochodem za to, že dotyčná tak dloho hledala zboží které propagujeme a stejně ho nejpsíš nemáme, protože ho nenašla, a teď chvátá na autobus, který jí kvůli vaší neschopnosti "pípat" rychleji zcela určitě ujede, můžete také... Že si přepočítáváte desetikoruny, v kterých se rozhodla zaplatit nákup za Kč 500,- se jí dotklo také... Stejně tak jako se čekání na markování dotklo zákazníků, před kterými jste doplňovali pokladnu... asi by se jim více líbilo, když bych jim sdělil, že jim nemám jak vrátit... leda v těch desetikorunách...

Stará paní, která před sebou tlačí vrchovatě naložený nákupní košík vám vynadá za to, že jste jí rozbili aviváž, která sjela po pásu z pokladny na zem... nerudný chlap vám tyká a rozčiluje se, že mu šaháte na nezavázaný sáček s rohlíky a vy se musíte pořád usmívat a nenápadně kontrolovat, zda si zákazník nepřivlastnil něco, co nehodlá zaplatit a i když vám nadává, musí být před oznámením částky k uhrazení položena otázka "BYLO VŠE V POŘÁDKU?"...

Možná že bylo, možná že ne, ale vždy se to dá řici slušně. Vždyť my jsme lidé jako vy a nemusíme mít vždy ten nejlepší den a také si to nevybíjíme na vás... pokud chvátáte na vlak, nechoďte nakupovat do supermarketu! Zrovna tak si uvědomte, že pokladní nemůžou ovlivnit prakticky nic, co se na prodejně děje, takže není vhodné, aby byli fackovacími panáky za jiné a v neposlední řadě si vzpomeňte, že i vy jste někde kdysi začínali a za každé vlídné slovo jste byli rádi, ačkoli vás "za to" mohl klidně někdo seřvat...

PS: pokud svítí nápis "použijte prosím vedlejší pokladnu" pokladní má zcela jistě důvod, proč chce, abyste šli platit jinam... Než řádně odevzdá tržbu a bude moci opravud z práce odejít, bude to ještě nejméně čtvrt hodiny trvat a dost možná musí jít ještě do dalšího zaměstnání, když se za tuto "rasovinu" opravdu moc nevydělá....

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Buďte slušní k pokladním jana* 18. 06. 2008 - 16:56
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 17:10
RE: Buďte slušní k pokladním jana* 18. 06. 2008 - 17:12
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 17:27
RE(3x): Buďte slušní k pokladním cestovatelka* 18. 06. 2008 - 18:09
RE(4x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 18:50
RE(5x): Buďte slušní k pokladním cestovatelka* 18. 06. 2008 - 18:53
RE: Buďte slušní k pokladním chantelle 18. 06. 2008 - 17:51
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 18:01
RE: Buďte slušní k pokladním samotar®vzpomina.cz 18. 06. 2008 - 17:54
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 18:01
RE: Buďte slušní k pokladním cestovatelka* 18. 06. 2008 - 18:05
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 18:07
RE(3x): Buďte slušní k pokladním cestovatelka* 18. 06. 2008 - 18:08
RE(4x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 18:48
RE: Buďte slušní k pokladním ohneta 18. 06. 2008 - 19:05
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 19:10
RE(3x): Buďte slušní k pokladním ohneta 18. 06. 2008 - 19:31
RE(4x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 18. 06. 2008 - 19:40
RE(2x): Buďte slušní k pokladním maverick* 21. 07. 2008 - 19:38
RE(3x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 22. 07. 2008 - 07:18
RE: Buďte slušní k pokladním hablina 18. 06. 2008 - 21:44
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 19. 06. 2008 - 15:25
RE: Buďte slušní k pokladním contritus 18. 06. 2008 - 22:52
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 19. 06. 2008 - 15:26
RE: Buďte slušní k pokladním vojtahavel 20. 06. 2008 - 12:46
RE(2x): Buďte slušní k pokladním davidhavel 20. 06. 2008 - 14:55
RE(3x): Buďte slušní k pokladním vojtahavel 20. 06. 2008 - 20:12
RE: Buďte slušní k pokladním trimary 26. 10. 2015 - 16:58