Sbohem a šáteček...

15. červenec 2008 | 17.10 |

Původně jsem chtěl tento článek pojmenovat "Minuta ticha..." ale vzhledem k tomu, že ticho rozhodně nebudu, jelikož si zde chci postýskat, výstižnější je název současný...

A komu že jsem to dal dnes Sbohem?

Sbohem Pomeranči

Ano, přišel onen okamžik, kdy jsem se rozloučil se svým čtvrtým autem, kterému jsme spolu s Jačou důvěrně říkali POMERANČ CELULITIDNÍ. Rozloučil jsem se se svojí (prozatím) poslední Škodovkou, která měla schodou okolností stejnou barvu, jako ta moje první, jen tato byla o více než deset "mladší"... nyní zbývá už jen vzpomínat...

Po prodeji Mráčka jsem byl již čtvrt roku bez auta, když za mnou přijel kamarád, jestli nechci 120tku bez TK na LPG za 1000,-... myslel jsem si, jaká to bude rozbuška, ale nevypadala zdaleka tak špatně, jak jsem si představoval, a tak byla během chvilky moje. Když za mnou přišla Janča do práce a já jí řekl, že za pumpou stojí naše nové auto, nevěřila tomu snad do okamžiku, kdy nás můj tehdejší kolega roztláčel a my odjížděli domů :).

Druhou vzpomínku mám až na jistou fotografii mezi místními sady, kde Janča sedí u spolujezdce, a já ji fotím zvenku skrz napůl zamlžená okna :)

Auto jsem měl téměř na den přesně 15 měsíců, vzhledem k jeho stáří a stavu jsme toho sjezdili spolu opravdu hodně, cca 10tis km, a i když v zimě nechtělo startovat a občas jelo tak líně, až se téměř zastavilo, ve štychu nás nenechalo nikdy. A toho materiálu, co odtahalo :) Díky této Škodovce jsem poprvé jel i s vozejkem a Janča se naučila základům pro pohyb vozem vpřed :)

Také je zajímavé, že ač nejrozpadlejší Škodovka, jakou jsem kdy měl, nedostal jsem nikdy ani jedinou pokutu, jen se mi dostávalo nechápavých úšklebků kombinovaných s potlačovaným smíchem od policistů, při pohledu na zánovní známku z TK.

Pokud nebudu počítat náklady na povinné ručení a na novou autobaterii, která mi stejně zůstala, jedinou investicí bylo několik stokorun za servis, resp. za nové svíčky, filtr atd.

Zkrátka a dobře, auto se zaplatitlo mnohonásobně a opravdu se jeho koupě vyplatila, narozdíl od svých předchůdců. Kéž by se i jeho následovník měl takto k životu.

Nicméně zub času pracoval na této Škodověnce, o kterou se zřejmě nikdo nikdy dvakrát nestaral, opravdu nelítostně, a tak bylo čím dále více životu nebezpečné s Pomerančem jezdit... což byl důvod, proč jsem si koupil Fleka...

Inzerát sepsaný na Pomeranč v tomto znění: PRODÁM Š120M, legál LPG,TZ, za Kč 1500,- bez baterie. RV 86, platné doklady včetně revize LPG do 03/09 . V lednu 08 repasován karburátor a rozdělovač, vyměněné svíčky a vzduch. filtr, nový Fridex -20´C, brzdový válec + rozvody brzd. Sjeté pneu, totální koroze celého spodku vozu a lemů, nefunkční zadní + ruční brzda, a další drobné závady -> důvod prodeje na ND přestože je vůz plně pojízdný. jsem ani nezveřejňoval, protože si kupec našel Pomeranč sám => našel jsem tel. číslo za stěračem a to již auto stálo dva měsíce pouze před domem. Po 14ti dnech dohadování se na termínu kdy si pro auto přijedou, jsem dnes ve 13:30 viděl Pomeranč Celulitidní naposledy...

Související video a články: Jak se blbne se 120 ; Pomeranč v servisu ; Spotřeba a náklady na provoz ;Pomeranč zlobí ; Pár důvodů k prodeji

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Sbohem a šáteček... vojtahavel 15. 07. 2008 - 20:37
RE: Sbohem a šáteček... blaženka 16. 07. 2008 - 11:16
RE(2x): Sbohem a šáteček... davidhavel 16. 07. 2008 - 13:59
RE: Sbohem a šáteček... trautmberk 20. 07. 2008 - 18:33
RE(2x): Sbohem a šáteček... davidhavel 21. 07. 2008 - 07:49