Vzpomínky na dovolenou III - Škrdlovicko

25. červenec 2008 | 08.57 |

pátek 18. 7. 2008

Jelikož jsem včera večer usnul velice brzy, jako první, tak se také jako první probouzím.. je půl šesté ráno, čas jít do práce, ale nikam nemusím :) Přemlouvám se, abych ještě na chvilku usnul a daří se... budím se o hodinku později a jelikož uznávám, že je to stále poměrně brzy (tedy pro ostatní), tak si vezmu časopis ležící na stole a čtu si. V půl osmé to již nevydržím a jdu si zalézt do postele k Janče (spali jsme zvlášť, abych si opravdu odpočinul, po náročných 4 dnech) a tam ji popichuji :) Před osmou se mi tak podaří dostat ji z postele a jdeme na nákup.

Dovolenou si náležitě užívám a tak jen za snídani utratím skoro 200,- ale co, "kakajíčko", čerstvé, voňavé rohlíky, jaké se dělají jen tady na rozmezí Vysočiny a Moravy, pravé máslo, žádná Perla, pořádný kus sýra, něco sladkého, meloun na odpoledne.. úúú :)

Po snídani jedeme s Jančou na otočku do Žďáru, protože se rozhodla si ještě něco koupit a po našem návratu vyrážíme k vodě. Sluníčko, které konečně tento týden vylezlo a ráno mne tahalo z postele, se při příjezdu na pláž samozřejmě schovalo. Jak jinak..

Voda je studená jak psí čumák... brr... a chvíli mi trvá dodat si odvahy namočit si víc než nohy po kolena. Nakonec si zde zaplaveme asi čtvrt hodinku a když z vody vylezeme, hned se převlékáme a po pár fotech jedeme na pokoje, kde si hodinu rozehřívám prokřehlé tělo... Ale jet na dovolenou k Dářku a nevykoupat se, to bych nemohl :) Naštěstí se to obešlo bez jakýchkoli zdravotních následků.

Po kávě se vydáváme na procházku do nedalekého Karlova, kde je prodejna a výstava sklářských výrobků místní produkce. Občas zde bývají i výprodeje, kde koupíte věci za desetinové ceny proti původních.

Cedule DarkoZ Karlova se vracíme k Dářku, kde si dáváme oběd a po obědě ještě někteří z nás nášup :) Pak jdeme na šlapadla, která proti loňsku podražila na už (ne)solidních Kč 90,-/h. Ve chvíli, kdy vyjedem na vodu, tak začneme s Jančou oba potřebovat si odskočit, tak přejedem na druhou stranu rybníka, kde to provedeme, ale při odjezdu uvízneme a jelikož Janča má narozdíl odemne na nohou pantofle, leze do vody a odstrkává nás :)

Po návratu ze šlapadel se stavíme ještě na hrázi, posedíme ještě před hospůdkou, na které je instalována ona již několikrát vzpomínaná webová kamera a pomalu ale jistě si každý z nás přemýšlí o tom, že jsme zde nejméně zase na rok naposledy...

Do Škrdovic se s Jančou jako jediní vracíme pěšky a tak si cestou zajdeme na borůvky :), přičemž se přižene pořádný slejvák a na pokoj dorazíme jako vodníci :). Dáme si hned teplou sprchu, převlečeme se, posedíme a pokecáme s ostatními na společenské místnosti, pak se rozdělíme na ty, kteří si jdou číst, luštit apod. a ty, kteří jdou koukat na "Bony a klid" - jsem v druhé skupině :) Ten film mám rád, jako většinu těch komunistických :) Už tím, že jsou tam záběry z mladoboleslavské Škodovky je mi velice sympatický :)

Po filmu jdu s Jany bráchou Vojtou a jejím tátou na pivko..dvě, tři takže vzhledem k tomu, že jsem měl dvě již dole u vody a pak vínečko na pokoji, jsem mírně navátý a píšu Janě, ať si mně vyzvedne, že jdeme spolu na slíbenou večeři :). Janča nic nenamítala, takže k opilosti jsem měl ještě zřejmě dlouhý krok a pochutnali jsme si náramně, tentokráte v penzionu Vysočina, se zajímavou historií .

Večer již odjíždí zpět do Děčína Jany druhý bratr se svojí přítelkyní a tak si zabíráme jejich pokoj. Usínáme na rádoby manželských postelích vedle sebe kolem půl jedenácté..

Ačkoli se "k nám dolů - "domů"" na Moravu moc těším, nemohu se ubránit pocitu, že dovolená je v trapu a je mi z toho smutno .