(časopis Auto-Moto Special 02/2010)
Vznětový, komůrkový, přeplňovaný 4válec 1,6 TD UJDE:
1588 ccm, Vmax 171 km/h, zrychlení 0-100 km/h 15,6 s
Jde o starce s nepříliš zdařilou momentovou charakteristikou, který je při nízkém zatížení vyloženě dřevěný. Náznak zátahu turbodmychadla přichází až daleko za hranicí 2500 otáček. Na druhou stranu třeba práce s vlekem je tak dojemná, že občas svádí k přetěžování.
Verze 59 kw dosahuje max. výkonu při 4500 ot/min, resp. 155 N.m. při 2500 ot/min.
Tento motor za předpokladu dobré údržby funguje opravdu dlouho, avšak při velkém zatěžování může prasknout hlava dříve, než u větších jednadevítek.
Přetržené spojkové lanko mě donutilo vyhledat přesně typ motoru, který je v Pepovi osazen... zjistil jsem (podle emisáku), že motor má kódové označení JR a tady jsou tedy jeho přesné parametry:
Kód motoru: JR
Typ motoru: Diesel
Konstrukce motoru: REIHE
Řízení motoru: ozubený řemen
Objem motoru: 1570 ccm
Technický objem motoru: 1588 ccm
Výkon motoru: 51 kW / 70 PS
Počet ventilů: 8
Kompresní poměr: 23
Vrtání: 76.5
Zdvih: 86.4
Tvar pístu: SOHC/OHC
Počet ložisek na klikovém hřídeli: 5
Příprava paliva: vstřikovací čerpadlo rozdělovače
Typ chlazení: chlazený vodou