V mlhavých stopách hledáme "Sněženkové slavnosti"

16. říjen 2008 | 11.20 |

Kdo uhádne, kam jsme to s Jančou na Modré v sobotu vyrazili?

Indicie zní: do hospůdky, ale proč právě do této?

Kdo chcete nápovědu, povím vám, že se zde natáčel v roce 198x jeden velice populární, a i v dnešní době velice oblíbený film...

Další nápovědou vám budiž to, že hospůdka se nachází ve známém lesním "městečku", které proslavil spisovatel, jehož příběhy z těchto a okolních míst posloužily jako podklad k nejednomu filmovému scénáři.

Pro milovníky a znalce piva je tu nápověda třetí a poslední: pivo, které se zde točí, je "Nymburské"...

PS: takže na šípkové, nebo se zelím?

Jako většinu sobot vstávám velice brzy, protože vezu Janču do práce a s radostí se vracím po necelé půlhodince zpět do vyhřátého pelechu. Ač jsme oba celý týden frfňali (rozuměj byli nachcípaní), rozhodli jsme se po Jančině práci díky slibované slunečné sobotě a teplotám kolem 20´C pro výlet na motorce. Janča má ráda překvapení, tak jsem jí ani neřekl, kam jedeme. Vlastně... něco málo jsem jí naznačil a já ani nevím proč si vzala do hlavy, že jedeme kamsi do vepřína :-D

Je deset hodin dopoledne, čekám, kdy se začne zvedat mlha a místo toho začíná mrholit. Navlékáme na sebe nutnou motorkářskou výbavu pro studenější počasí a vyrážíme. Po 20 km stavíme u vrakoviště a Janča se leká, že to je dnešní cíl... já marně sháním díly na svého Golífka. Za dalších 30 km stavíme v Doksech na naší oblíbené pumpě a dáváme si horkou čokoládu. Janča už je jak rampouch, otočit to ale nechce, i když nechápavě kroutí očima, když jí řeknu, že jsme ve třetině cesty. Mlha se ne a ne zvedat, teplota zůstává u 10´C a to se již blíží poledne... motorky topení ani mlhová světla nemají, tak pro lepší viditelnost (abych já byl vidět) používám světla dálková. Nikdo na mě nebliká, asi to nikomu nevadí.

Do Boleslavi je to z Doks blíž, než jsem si "pamatoval" a tam si lehce zavzpomínám na doby, kdy jsem zde pracoval a navštívíme mojí tehdejší ubytovnu.

Dalším městem, v kterém se stavujeme dotankovat a na wc (zrovna probíhá rekonstrukce!) je Nymburk.

Modrá po předchozích peripeticíh (od 13. 9. 2008) dostává již do nádrže čistý benzin a Janča do žaludku další čokoládu. Je potěšena, když jí říkám, že tohle je poslední velké město na trase a náš cíl je nedaleko. Abych ji nenechal jen tak se radovat, sděluji jí, že jedeme k vodě a ptám se, jestli si vzala plavky :).

Příjíždíme do malého městečka Sadská, kde je pískovna, o které jsem si kdysi myslel, že má nejčistší vodu v republice. Zejména žabinec na hladině u břehů o tom svědčí dokonale :-D. Po našem příjezdu je celé jezero zahaleno všudypřítomnou mlhou a člověk tak skoro zakopává o rybáře. Procházíme se kolem břehu co křoviska dovolí a zahříváme tak úspěšně naše prokřehlé údy, mající za sebou kolem 150 km, což není kdo ví jak mnoho, ale po dlouhé době je to trošku delší výlet :).

KerskoMlha se začíná zvedat a my po nezbytném zdokumentování návštěvy odjíždíme od jezera, kde jsem oživil vzpomínky na dovolenou s přáteli z doby, kdy nám bylo 18. Vydáváme se zpět do Sadské, abych se přeptal, kudy tudy do Kerska. Měl jsem pravdu, byla to ta cesta, ale prvně jsem musel zvědavému dědu a nyní tedy i vám přiznat, kam že to přesně jedeme. Janča byla snad i zklamaná, že do hájenky a né do vepřína :-D.

pramen Kerky Projeli jsme lesní městečko, zastavili se u nechutného pramenu zdravé vody tzv. Kerky, kam místní chodí s kanystry a jeli k našemu dnešnímu cíli - pivnici Hájenka toliko slavné z Menzlova filmu Slavnosti sněženek, což je celá odpověď na mojí otázku v úvodu. Janča mírně nechápe, že jsme jeli tak daleko kvůli tomu, abych si dal zvěřinový guláš, ale když vejdeme do restaurace, tak i díky dokola se opakaujícímu DVD právě se Slavnostmi sněženek jí je jasné, proč že jsem si vybral jako dnešní cíl právě tuto hospůdku.
Hájenka

Za slušný peníz jsme se perfektně nadlábli, ohřáli, mrkli do mapy na cestu domů a přes motorkami zasypanou cestu kolem Mělníka a hradu Kokořína vyrazili domů.

Mezizastávku jsme si udělali ještě na pumpě nedaleko Dubé, kde nás, motorkářů, bylo jako vždy požehnaně a odsud jsme směřovali přes Mácháč do Mimoně na letiště. Na letišti jsem vyzkoušel, jak je na tom Modrá po použití vyčišťujícího přípravku palivové soustavy, i když bylo jasné, že mnohem lépe, než před jeho použitím.
Následkem tohoto testování byla naštěstí pouze zničená nálepka výfuku, která se "podpálila" :( a pár vylitých ml chladicí kapaliny z přepadu.

Než jsme odjeli domů dostal jsem ještě nehorázně na prdel od majitele Suzuki GSX 750 F, aneb jak říkají kluci z fóra "objem nenahradíš"!... no alespoň jsme pak dobře pokecali a dokonce před samotným západem vykouklo i sluníčko, aby zase mohlo za okamžik zmizet v nově se rozprostírající mlze...

Domů přijíždíme již za tmy, po sedmé... příjemně unavení a s hřejivým pocitem, že motor naší Modré je nejspíš zcela v pořádku.. uff :)