Jak to funguje na dopravním inspektorátu

9. prosinec 2008 | 11.37 |
› 

Krom toho, že jsou zde šílené fronty a předlouhé čekací doby, než se odbaví jednotlivý klienti a přijmou další, jsem si odnesl tyto poznatky:


a) nikdy nedávejte do ruky kupujícímu velký TP od prodávaného vozidla, dokud sami neprovedete odhlášení na jeho jméno

b) nedělejte to ani pro známého, kterému dáte plnou moc, natož pro cizího člověka. Nepřistupujte na výmluvy, že si potřebují udělat zákonné pojištění. To se dá lehce uzavřít i na základě kopie velkého technického průkazu, kterou kupujícímu připravte.

c) do kupní smlouvy vždy vypisujte rodná čísla kupujícího (prodávajícího), čísla OP, ani adresa spolu s dalšími údaji vám bez rodného čísla nejsou při přehlašování majitelů k ničemu

d) evidenční kontrola pozbývá platnosti pouze při změně majitele vozu, či spolu s propadlou TK, kterou je součástí. Tudíž pokud libovolně dlouho před přihlášením vozidla, avšak po jeho odhlášení na nového majitele absolvujete TK (či samostatnou evidenční kontrolu), nemůže vám ji úředník na DI neuznat, jelikož protokol si necháte vystavit již na vaše jméno, tzn. poslední jméno uvedené ve velkém TP = na posledního majitele, který se tudíž následně logicky již nemění.

e) k odhlášení vozidla na jiného majitele nepotřebujete mít uzavřené povinné ručení

f) duplikáty technických průkazů vám vystaví za Kč 100,- pouze tehdy, pokud do "čestného prohlášení" uvedete, že jste je ztratili nebo zničili. Jakákoli jiná formulace, byť sebečestnější, vás vyautuje a duplikát vám nevydají

g) vozidlo,od kterého nemáte žádné doklady, ani prodejní smlouvu, u kterého máte jistotu, že nebylo po vašem prodeji léta na TK ani na něj nebylo uzavřeno zákonné pojištění (povinné ručení), což se dá se zjistit legálně pouze na DI, vyřadíte trvale z registru vozidel pouze na základě čestného prohlášení, že jste ho před datem 1. 5. 2004 rozebrali do kovošrotu a doklady od něj opět ztratili či zničili. V případě, že po tomto roce se s vozidlem papírově jakkoli manipulovalo, musíte mít doklad o ekologické likvidaci, případně nahlásit jeho krádež. V praxi to znamená, že se úředníci DI zabývají přesně tím, oč jsem je žádal zde, ale tento dopis je nepoužitelný, jelikož obsahuje jiná tvrzení, než je ztráta, či rozebrání. Oním zákonem, který se zabývá vyřazováním vozidel před výše uvedeným datem je: § 13 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb

h) úředníci nechtějí slyšet pravdu, zákon nepřipouští žádné výjimky a tak jste donuceni přistopit na přesné formulace o ztrátách a likvidaci ve sběrnách, byť "ne"čestné, v čestném prohlášení. Ať je to nám, odhlašujícím a vyřazujícím, jakkoli proti srsti, není jiná možnost, než na tuto hru "na schovávanou" přistoupit, jinak se nedá s daným problémem, který nám zákonodárci připravili, hnout.

ch) přeji vám i sobě pevné nervy při čekání a jednání na úřadech a hlavně aby se "ztracené" doklady a "rozebraná" vozidla nikde nikdy již neukázala.

i) zapomeňte na vizi, že se dá jednat čestně, jednejte tak, jak vám to zákon připouští a jak vás k tomu nutí :(

j) vyřiďte si i za cenu neúměrně dlouhého čekání vaše (pra)staré záležitosti na DI, příslušnému k vašemu bydlišti, ještě letos, jelikož každé vozidlo, vedené v registru řidičů, které není v depozitu, musí mít od 1.1.2009 sjednané povinné ručení a každému je jedno, zda fyzicky existuje, či nikoli! (odkaz)

k) pokuty za nepojištěná vozidla jsou tak obrovské, že se vyplatí pojistit i ta vozidla, která již neexistují, dokud nebudete mít možnost dát si své věci do pořádku.

l) Hodně štěstí!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Související články

žádné články nebyly nenalezeny