(ne)radostná letošní 1. moto výjižďka

10. únor 2009 | 16.37 |

Motorka jsem měl odstavenou přes zimu více než dva měsíce. Žádnou zvláštní údržbu před odstávkou jsem ji nevěnoval. Po příchodu k Modré jsem otočil palivový kohout na cca 10 vteřin do polohy PRI a poté zpět na ON. Sytič jsem nastavil na plný výkon a motor se na první otočení rozeběhl, což mi udělalo radost. Né tak ale fakt, že z výfuku prská nebývalé množství vody. Vzpoměl jsem si na radu "výfuk motorky na zimu ucpěte, aby nedocházelo ke kondenzaci par" a na fakt, že voda z výfuku mi prskala již vloni v létě - zejména po použití čistícího přípravku palivového a spalovacího systému motoru. Naštěstí z výfuku nejde bílý kouř, ani jiné nečistoty se mi na dlani po jeho přicpání neusadily.


Šlem - článekDojel jsem si na benzinu dofouknout pneumatiky a všiml jsem si šlemu v olejoznaku na motoru. Bohužel nešlo o zašpiněné sklíčko a šlem nezmizel ani po zahřátí motoru. Naopak, při zahřátém motoru motorka začala hůře startovat. Při postavení motorky na hlavní stojan jsem si všiml, že je v motoru více oleje ("oleje") než povoluje ryska. Patrný úbytek chladicí kapaliny však v expanzní nádržce není.

Vrátil jsem se s motorkou do garáže, otevřel víčko pro dolévání oleje a z tohoto motorového prostoru (od spojky) byl znatelně cítit benzin. Odpustil jsem cca litr oleje (najeto kolem 1500 km) a dolil půl litru oleje čerstvého. Šlem z olejoznaku nezmizel. Se značně skleslou náladou jedu domů.

Protože odpoledne je přijatelných 8´C a silnice jsou suché, sedláme s Jančou Modrou a vyrážíme na první letošní výjižďku. Jak jsem si všiml již vloni, motorka nechce tahat tak jako kdysi. 
Ve dvou lidech je občas problém dostat se plynulou jízdou na 130 km/h, ale pokud se tahá za rychlosti odspodu až k červeným polím otáčkoměru, dá se z ní vytáhnout i 150 km/h. Dlužno dodat, že dříve jsme nejezdívali s tankvakem a během roku jsme přibrali dohromady cca 10 kg.

Za Ústím nad Labem najížídme na dálnici do Německa, a tah motoru se mi zdá ještě horší. Na 6tku se nemůžu dostat přes 5,5 tis ot./min. a rychlost 120 km/h. Projíždíme šílenou mlhou při viditelnosti na pár metrů, skrz Petrovické tunely do Petrovic, kde jsou podél silnic i více než  metrové závěje sněhu (foto z výletu) a teplota se pohybuje slabě nad nulou. Bojím se pustit plyn s tím, že motorka možná chcípne... nechcípá... na volnoběh běží jako hodinky... Zkouším protočit motor až k omezovači a dostávám se hravě na 11,5t ot./min s bezproblémovým návratem k volnoběhu.

Když vyjedem z Petrovické mlhy na trošku zajímavější a přehlednější silnice, zkouším akceleraci Modré na první dva, tři rychlostní stupně a vše se zdá být v naprostém pořádku. Jsem zmaten :( ale potěšen :). Nyní bude nejzajímavější startování motorky po vychladnutí.

Zmrzlí slézáme z motorky po 70ti km, hodinu po našem odjezdu. Opláchnu Modrou od soli a zahřeje mne na duši až zjištění, že šlem z olejoznaku je pryč... nezbývá než doufat, že se neobjeví a že olejová náplně nebude přibývat a nebude se z ní stávat náplň "olejová".

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: (ne)radostná letošní 1. moto výjižďka milan* 10. 02. 2009 - 21:58
RE(2x): (ne)radostná letošní 1. moto výjižďka davidhavel 11. 02. 2009 - 14:04
RE: (ne)radostná letošní 1. moto výjižďka string 11. 02. 2009 - 00:20
RE(2x): (ne)radostná letošní 1. moto výjižďka davidhavel 11. 02. 2009 - 14:10