Karlštejn, Koněpruské jeskyně, kemp Spálenka

Dovolená 2009

sobota 2. 5. 09, den první

Janča píše:

Ráno jsem byla ještě v práci, šíleně sae mi to vleklo. Pak jsme kolem 11té vyrazili a hurá na dovolenou... Naše navigace je v servisu a ta půjčená od bráchy zlobí, když nás pořád tahá na dálnici, což by náš Golfík nerozdejchal :) Na Karlštejn jsme trefili napodruhý, ani nás to nepřekvapilo :) Vyšlápli jsme si kopec, cestou mě začal bolet tenisák, až jsme došli ke Karlštejnu. Je moc krásnej, fakt moc a člověku při procházení se po hrabách znějí písničky z noci na Karlštejně... No a Karel IV. nepřijel, škoda a já se na něj těšila :) Jenom vrtulník pořád lítal kolem... Po Karlštejnu se nám ještě nechtělo do kempu tak jsme zamířili do Koněpruských jeskyní, taky fajn cíl, ani zima moc nebyla, jen ty schody, fuj... 83 plechovejch točitejch schodů... zvládla jsem to vyjít a bez slz... vyrazili jsme z jeskyní do kempu. To by jsme nebyli my, kdyby jsme omylem nedojeli místo do Bohostic, k přehradě. V kempu jsme dostali instrukce co a jak a užívali si prvního volnýho večera...

Karlštejn

David píše:

dopoledne je Janča ještě na brigádě, tak umeju a vyluxuju auto, doplním PHM a peníze se začínají roztáčet... jedu naložit naši bagáž a zkoumám zapůjčenou navigaci - samozřejmě za jízdy - díky čemuž se mi podařilo najet v rychlosti 70 km/h na dělící retardér pohozený uprostřed vozovky... to to hezky začíná, nově nazuté pneu jsem ale naštěstí neprorazil a od té doby se více věnoval jízdě, na varování radši dám... Flek jede hezky, až se mi kamarád směje, že před smrtí běží všechno vždy nejlíp a že si mám do kufru nacpat motorku, abysme se měli na čem vracet, až se nám to rozsype, že on si radši vypíná mobil :) Vtipálek :).

Stavujeme se u Janči rodičů a poté vyrážíme na dovolenou :) Do rádia zasouváme první ze tří našich, pro tuto akci vytvořených, cd s mp3kami, dáváme si pusu a přejeme si šťastný návrat... brrrrmmmm....

Přes Lovosice k Házmubrku trefíme po paměti, dále radši poslouchám instrukce Janči, která má na klíně mapu, než nesmyslné povely navigace táhnoucí nás za každou cenu na dálnici.. už chápu, proč její majitel o ní tvrdí, že je to paní na <>...

České Alpy

V Berouně je směrem na Karlštejn objížďka, né moc dobře značená, ale zamotáme se tak alespoň do obcí s dlouhými podivnými názvy, v kterých si připadám jako na úpatí Alp, ač jsem tam nikdy nebyl :). Karlštejnem projíždíme dvakrát, protože ten hrad ze silnice po které jsme přijeli není vůbec vidět! Parkovné 70,-, vstup na hrad 300,- takže si interiéry necháváme ujít. Ač mě děsně začíná bolet břicho (a jsem tak nucen využívat místní toalety), jsem šťastný, že je Janča šťastná, že jsme tady :).

Z Karlštejnu pokračujeme do Koněprus, kde za 30,- parkového dostáváme stvrzenku, na které se praví "poplatek za parkovné na nehlídaném parkovišti" - super služba! :-D Jeskyně samotné i okolí jsou fajn, hlavně v parnu, jaké bylo ten den... když chytíte dobrého průvodce, uvidíte a dozvíte se nejen o krásných "stalagnitech a stalagnátech", ale v hloubce přes 40 m pod zemí uslyšíte i nejednu vtipně černou historku :) Vstupné za studenta + dospělého vyjde na Kč 180,-

Z Koněprus frčíme do kempu a čeká nás další objížďka, na které se zamotáme a tak místo do Bohostic dojedeme do Solenic - pod hráz - opět... Jsem příjemně překvapen, že se dá dojít i dojet až téměř opravdu pod hráz samotnou.

Flek na Spálence

Celkem jsme dnes najeli necelých 240 km a s úlevou vypínám motor, který celý den šlape bez problémů tak jak má, i když s přibývajícími kilometry se mi zdá, že se mu nějak nechce, ale ten pocit je mi již důvěrně známý nejen od tohoto auta a je to (většinou) opravdu jen můj pocit :) Takže... NÁPRAVO VYDRŽ!