České Budějovice, Hluboká, Temelín, Písek

Dovolená 2009 - druhý pokus

den pátý, čtvrtek 7. 5. 2009

Janča píše:

Ráno jsme posnídali vajíčkový topinky, já jsem si zkusila uříznout prst, ale bezúspěšně, výlet do Č. Budějovic mě neminul :) a tak jsme vyrazili... Děda nám půjčil auto, tak jsme se aspoň strachu o motorku v cizím městě vyhli. V Budějovicích jsme trochu bloudili, nakonec musel David zavolat těm z toho krámu a zeptat se na cestu. Dámský kalhoty už neměli, tak jsem se musela spokjit s pánskýma. Zkusila jsem jich asi 8, nejhorší bylo, že mi prasknul ten prst a já musela během oblékání nebo spíš soukání se do kalhot, zastavovat krvácení.. kalhoty koupený, dokonce i rukavice a sprej na ošetření kalhot, nechali jsme tam Kč 3300.. Úkol splněn rytíři Brtníku :), tak jsme se šli projít po městě a najít nějaký zvláštní náměstí. Maj to tam fakt pěkný :)České Budějovice

Z Českých Budějovic jsme zamířili na zámek Hluboká a využili neplaceného parkoviště u Penny marketu :) Akorát jsme to museli stihnout do hodiny, jinak prý auta nechávají odtáhnout.. Blbci :) ... Hluboká je nádherná,

Hluboká

prošli jsme park, ošahali si jí, vylezli na točité schody, koupili TZ a jeli zase o kus dál... Jsem moooc ráda, že se nám tenhle cíl podařil stihnout... další cíl byla jaderná elektrárna Temelín, dost obrovská stavba, fuj, hlavně ať slouží bez problémů a zlobení...

Temelín

Po Temelínu jsme jeli dál a zastavili v Písku...

Písek

Tam jsme se podívali na kamený most, prošli se po něm, dali jsme si toečenou zmrzlinu, konečně :), prošli se po městě, našli jsme vodní elektrárnu, jen prohlídku jsme nestihli, jsou tam jen do 16h.

My jsme tam byli v 17, tak snad někdy příště.. Po příjezdu do kempu jsme shlédli Ulici a jeli do Solopysků. Odtahovák volal, auto už je K.O.... zajeli jsme pro papíry, dali s s ním v hospodě džus a vrátili jsme se zpátky do kempu. Cestou jsme potkali 2 srnky a 2 zajíce, naštěstí jsme srnky zaregistrovali včas... Ve Spálence jsme si opekli večeři, poseděli u ohně a kolem 23h šli do hajan, já úplně hotová, myslim, že mi stačilo 5 minut na usnutí... Takže pro mě byl čtvrtek fajn den...

Ač Janča pronášela, jak se o mne bude na dovolené starat, tak si ráno radši prořízla bříško palce až k nehtu, tak jsem snídani dělal já - cikánské řízky. Děda, který ráno "za námi" přijel se divil, jak si to tu vyvařujeme :)

Po snídani následoval nucený výlet se všemi druhy odpadů včetně těch biologických :-?... tentokrát se mi žaludek naštěstí už neprotočil...

Děda nám půjčuje Felicii a my vyrážíme do Českých Budějovic do MBW - pořídit Janče konečně kalhoty na motorku. Cesta do Budějek v pohodě, ale tam, tam je to jedna velká kolona ve dvou i třech pruzích... Hnus, tím horší, že se neví přesně, kde obchod hledat.. Opět vzpomínám na naši servisovanou navigaci, kde jsem měl uložené souřadnice... Odstavujeme auto a bloudíme pěšmo s autoatlasem v ruce. Až po čase zjišťujeme, že autoatlas obsahuje jen část Budějovic :-D. Mírně se zhádáme kvůli tomu, jak má být mapa natočena a pak to vzdávám a telefonuji na prodejnu a žádám o navigaci od výstaviště... Po více než 2km procházce obchod nalézáme. Uff.. pro mne, Janči boj teprve začíná :). Mírně vzteklá zkouší asi sedmery kalhoty a postupně je vylučujeme. Až ty jedny jakž takž jdou.. hurá! :) Odmítá si zkoušet další, takže bereme, cena dobrá, tak utrácíme ještě za rukavice a impregnační sprej. Poté se vydáváme do centra města na největší čtvercové náměstí v republice, které je opravdu malebné :) Kašna s příjemně studenou, proudící vodou je nejlepší odměna za dosavadní se trmácení v úmorném vedru. Jelikož se v ČB nevyznáme, vracíme se zpět opět oklikou k autu a poté směřujeme na Hlubokou.

Financí nemaje a tuto druhou verzi dovolené na dluh podnikaje zámek Hluboká navštívíme pouze vnější prohlídkou - tak jako Karlštejn.. Janča je i přesto nadšená a tak vylepšuje moji pochmurnou náladu, kterou zapříčinil fakt, že i dědova Felicie mě odmítá poslouchat... mám já to na ty všemožné stroječky ale štěstí... To už snad není ani možné, aby to nebylo mnou.. později se dovzídám, že problém s nevracejícím se brzdovým pedálem trvá již několik měsíců...

Z Hluboké frčíme k Temelínu, který mi přijde zajímavější jak celý vyumělkovaný, jakoby namalovaný, zámek. Z Temelína pokračujeme do Písku, na historický kamenný most a pak zpět do kempu.

Mrkneme na nováckou Ulici a jedeme do "Holopysků" jak jsem vesnici překřtil :-D, dořešit Fleka. Jako by vzpomínek nebylo dost, drží se nás pěkný kus cesty Golf druhé generace...

Naposled za Golfem

Do kempu se vracíme za tmy, opékáme buřty, konečně si v klídku otvírám o ohýnku lahváče a poslouchám jak vypadáváme z hokejového MS za stavu 3:1...