Dobříš, Sedlčany, Svatá Hora, pracovní tábor Vojna

Dovolená 2009 - druhý pokus

den šestý - pátek, 8. 5. 2009

Janča píše:

Ráno jsme posnídali a i když jsme měli v plánu jet na Dobříš až po obědě, vyrazili jsme už dopoledne, abysme si mohli dát oběd v Rybníkách. Motorku jsme nechali na parkovišti před zámkem, kterej David málem přehlídl... Dovnitř do zámku jsme nešli a ani nám to myslim moc nevadilo. Místo toho jsme si prošli zámeckou zahradu, která vypadá fakt moc pěkně, hlavně okrasné keříky rostlé do obrazců. Ze zámku jsme jeli hledat Rybníky, kde jsme si chtěli dát oběd. Bohužel jsme Jindřichův Mlýn nenašli, tak jsem jeli do Sedlčan projít náměstí městečka, možná i proto, abysme měli zaslouženou TZ :). Ze Sedlčan se nám ještě do kempu nechtělo, tak jsme se dohodli na výletu nebo spíš projížďce po Příbrami. Tam jsme navštívili Svatou horu a pak o kousek dál památník Vojna, který má pod sebou jako pobočku Příbramské muzeum hornictví. Bylo to tam zajímavé, ti lidé, co tam byli zavření si asi dost vytrpěli... To nám za den stačilo a vrátili jsme se v 18h do Spálenky. Konečně jsme se jeli projet na loďce... Večer jsme poseděli u ohýnku a protože se kolem půl 10 přihnala bouřka, zelezli jsme do peřin.. nezbývalo než doufat, že motorka nápor větru ustojí a neskácí se k zemi...

Tak už je tu pátek, to to letí.. dnes je v plánu zámek na nedaleké Dobříši a protože je krásně, vůbec neuvažuji o tom, že bysme si půjčili znovu nabízené auto. Janča alespoň ozkouší své nové motokalhoty, které jsem jí ráno naimpregnoval... Jízdu na motorce jsem se užíval tak, že zámek v Dobříši jsem suveréně minul a museli jsme se vracet :) Na prohlídku jsme samozřejmě nešli, ale prohlédli jsme si krásnou francouzskou zahradu...

Dobříš

pise.cz/img/127223.jpg">

Pokochali jsme se a pobavili zjištěním, že pokud někdo stojí čelem k fontáně "Napájení Heliových koní" a mluví, ten co stojí za ním má pocit, jako by na něj někdo zezadu od zámku tlumeně mluvil skrz tlampač :-). Z Dobříše bloudíme kolem rybníku do vesničky Rybníky, kde jsme si chtěli dát oběd, avšak i po jejím několikerém projetí jsme plánovaný "penzion" nenašli. Z Rybníků tak zklamaně pokračujeme do Sedlčan, kde nás chytá "pár kapek" a tak po zevrubné prohlídce městečka a zmrzlině (já si nedal, užívám si již několikátý den s moudrákem) pokračujeme dál, resp. zpět do Příbrami.

Sedlčany

Počasí se opět vybralo, resp. dešti jsme zdárně uejli a tak v Příbrami navštívíme poutní místo Sv. Horu.

Svatá hora

S údajným vstupným, prohlídkou pouze s průvodcem a zákazem focení si hlavu stejně tak, jako spousty dalších "poutníků" nelámeme. Svatá hora je překrásné, malebné místo a svoji honosností mne uchvátila snad stejně jako kdysi chrám Sv. Víta v Praze, ač z jiných důvodů... Kdo rád sakrální stavby, rozměrné malby, vyšperkované oltáře, rozhodně by sem měl zabloudit, vřele doporučuji!

Interiér SVH

Mimochodem - dostat se "ke kostelu" můžete třemi způsoby - po krytých schodech z města, autobusem až nahoru a nebo pěšky od parkoviště, což bude nejlepší možnost už proto, že neminete mohutného majestatního obra - Svatováclavský dub.

Dub

Po pár dnech ježdění po okolí již ani nebloudím cestou k dalšímu cíli (přičemž jsem na sebe patřičně hrdý :-) ) -> přes Milín směřujeme do někdejší pracovního tábora Vojna. Tábor budete nejspíš znát díky seriálu "Zdivočelá země, Zde byl spolu s dalšími stovkami lidí z politických důvodů vězněn a nucen k těžbě uranu filmový Maděra. Kdo ještě nenavštivil žádný z nacistických koncentračních táborů, nebo již nemá žádný dostupný, možná by mohl začít (pokračovat) právě zde... Tehdejší věznitelé si vzali v lecčem od nacistů vzor, ač známky pokroku k lidskosti jsou zde přeci jen viditelné.. To ovšem nemění nic na tom, že shledávám toto místo sice zajímavým, ale rozhodně bych zde před pár desítkami let být nechěl...

PamátníkVojna

Cestou zpět do kempu tankujeme v Chrasticích a nemohu se trpce neusmát při vzpomínce, jak jsem si říkal při příjezdu Flekem, jak by bylo fajn tu být na motorce... Pomalu se začínám divit, že si nás už obsluha nepamatuje, avšak je jasné, že používáme kvalitní mimikry - jendou tankujeme LPG do Golfa, podruhé benzin do Feliny a pak pro změnu do motorky :). Na tachometru je 23362 km, bereme kapku přes deset litrů za 263,-. Za dnešek jsme nacourali 160 km..

Posledních pár kilometrů do kempu se mi zdá, že motorka táhne vlevo a že motor má při zátahu odspodu divný zvuk, jako by se přidíral... navíc za jízdy cosi pravidelně šustí... v kempu zjišťuji, že by bylo více než vhodné sehnat mazadlo řetězu!

Večer mě Janča zve na lahváče a tabulkovou čokoládu do místního kiosku, kam plujeme čtvrt hodiny lodičkou, ač je to pět minut chůze pěšky :)... později opékáme buřty a balíme to kolem půl 11, když se žene veliká buřina, z které je nakonec jen trošku větší vítr a slejváček...

Orlík večer

Orlická nádrž z vodní hladiny těsně před setměním

PS: dnes je to přesně rok, co jsem si jel koupit a také následně koupil mé poslední auto.... a pak se nepříjemně vracel domů...

2xPS: dnes je to pět dní, co se auto definitivně zastavilo resp. rozpadlo a 2 dny, co odešlo do automobilového nebe...

3x PS: kéž bych tohle před rokem tušil...