Červená Lhota, Tábor

Dovolená 2009 - druhý pokus

den sedmý - sobota, 9. 5. 2009

Janča píše:

Ráno jsme vyjeli hned posnídani a po vynesení odpadů, protože jsme měli v plánu Červenou Lhotu, tak jsem přece jen dosáhla svýho :), i když město Tábor, které je od Lhoty kolem 30 km stejně vymyslel David... Takže jsme ráno vyjeli a zamířili nejdřív na hrad Choustník, který jsme měli taky v původním plánu. Dojeli jsme k němu, nebo spíš pod kopec na kterém stojí, ale nahoru jsme se vydat nemohli, protože byl dole zákaz vjezdu a tam jsme motorku nechat nechtěli. Takže si Choustník musíme nechat na výlet autem. Pokračovali jsme tedy na Červenou Lhotu, trošku jsme bloudili, jelikož tamní moc neřešej značky, kam co vede... nakonec jsme úspěšně dorazili ke Lhotě, nechali na parkovišti motorku s šli se projít kolem rybníku, co obklopuje zámek. Červená Lhota vypadá hezky a podle fotek interiéru bude zajímavá celkově. No prohlídku uvnitř snad někdy příště. David mi slíbil, že to bude dřív jak za 21 let.. Mě osobně zámek přpadá jako namalovaný, jako kdyby ho nakreslil Lada... Z Červený Lhoty jsme jeli do Tábora, kde jsme chtěli vylízt na věž, projít si okolí náměstí, zajít do podzemí a dát si oběd. Na věž jsme vystoupali, oba!, po 200 schodech, trošku náročný, ale přežila jsem :). Kdyby nebylo skrz ty schody vidět, bylo by to mnohem snažší... Okolí náměstí jsme si prošli, ale hlavně proto, že jsme sháněli restauraci, kde vaří "táborskou baštu", kterou si chtěl David dát.. nakonec jsme našli, restaurace u Švejka.. David se vrátil na náměstí pro motorku, já jsem objednala pití a servírka mi oznámila, že dnes dělají jen minutky... táborská bašta byla samozřejmě mezi hotovkama... David byl zklamanej, že si nedá jídlo, na které se těšil a já z cen minutek... nakonec jsme si vybrali Švejkův mls v bramobráku za 159,- hrůza.. Jídla bylo sice dost a bylo dobré, ale stejně mi ta cena přišla přhnaná. Nechali jsme tam 400,- (hlavně, že jinak jíme konzervy :-D). No, jako závěr dovolený, proč si to nedovolit... Protože jsme byli fakt nacpaný a zralí na postel, dohodli jsme se, že podzemí a harfový most necháme na jindy.. Přes most jsme stejně nakonec jeli, ale omylem :-) Večer jsme poseděli u ohně a pak do noci u televize.

Lhota

Ráno vyrážíme hned po snídani opět na pumpu do Chrastic, kde k mému překvapení úspěšně sháním mazadlo motořetězu. Kvalita nic moc, ale subjektivně mám pocit, že motorka jede hladčeji. Směřujeme na Tábor a dál na Choustník. Ten nacházíme celkem bez problémů, ale vidíme ho jen zdáli, protože nechávat motorku bez dozoru kdesi na lesní cestě, kudy prochází desítky nejrůznějších lidí se mi opravdu nechce. Tak zase "příště" - autem. U cedule "Intersnack" si připomeneme, že se zde vyrábějí Bohemia Chips a bloudíme složitě k Čevené Lhotě. Opět se projevuje můj dozorientační smysl, když se podle mapy rozhodnu od cíle vzdalovat... Trvá mi 15 km to zjistit :-D Tolik vzpomínám na moji porouchanou navigaci... Situaci zase řešíme atlasem mezi námi a průběžným Jančiným navigováním za jízdy. Zásek tak již následuje pouze jeden díky absenci ukazatelů.

Červenou Lhotou je Janča nadšená, na mě padá depka z toho, že odteď se už jenom vracíme pomalu ale jistě domů, kterou mi okoření fakt, že nevím, kde jsem nechal mobil... No nic, Lhotu coby vodní zámek komplet obejdeme, zazpíváme si "Zlatovlásku" a na parkovišti u motorky si uděláme konečně plánovaný, leč nyní silně improvizovaný, piknik-o-oběd = jako včera oplatka + tang :).

TáborskávěžVracíme se zpět do Tábora a trefujeme díky bezchybnému značení rovnou památkovou zónu = náměstí. Zrovna tu probíhá jakási slavnost, či spíš hudební festival. Rozhodujeme se pro výšlap na kostelní věž, který je opravdu... zajímavý! :) Zejména podlézání přímo pod zvonem! Z věže máme Tábor jako na dlani, vidíme i rybník Jordán (později při jeho objíždění zpívám Janče "Přejdi Jordán, rybník všech nadějí") a harfový most. Po sestupu z věže se snažíme najít restauraci, kde vaří táborskou baštu, kterou pamatuji z "dávné" návštěvy Tábora s rodiči.. Hledáme úspěšně, leč bašta je hotovka a ty dnes nemají :( Škoda :( Minutky předražené (smažák nebo květák za 100!), ale od Švejka, který je bokem od veškerého hemžení a motorku mám pár metrů od stolu, se mi už nechce. Dáváme si plněnou bramborákovou kapsu a já si tak říkám, že bramborákem to svým způsobem začalo i končí...

Tábor opouštíme nehezky přecpaní (né že by toho jídla bylo tolik, ale díky předešlým dnům máme zřejmě úspěšně zcvrklé žaludky) a samozřejmě se nám nedaří trefit tu silnici, po které jsme dopoledne přijeli... Míříme tedy po dálnici a mezinárodní silnici na Prahu. Tankujeme při 23573 km necelých 10l za 240,- v jakémsi Miličíně. Opět projíždíme přes Sedlčany, v kterých jsme nejčastěji z okolních měst, ač původně jsme je neměli v plánu vůbec snad ani projíždět. Pepu jsme ani tentokrát žádného nepoznali... Dále směr Příbram a do kempu.

Děda už se vrátil zpět do Děčína a tak jsme zase bezprizorní :) jo a mobil ležel v kuchyňce uff.. Do půl desáté sedíme u ohýnku, snaží se mě zbalit pětiletá zrzka :), popíjíme, klábosíme, pojídáme a 2x sledujeme jakési "Ufo", které přelétá přes Orlík.

Do půl 2 se dívám na TV ve snaze ukořistit poslední chvilky dovolené, zatímco Janča mi již dávno spí na rameni...

Dnes jsme najezdili přes 260 km a nějak mě to zmohlo, mít tu možnost, tak zítra jedu domů autem :)...