Toulky Krušnohořím

18. červen 2009 | 16.45 |

 V sobotu 13. 6. 2009 jsem psychicky nemohl vydržet šikanu krásného počasí a ač jsem se zaříkal jak jsem mohl, že nemám zbytečné peníze na benzin, v půl osmé mne sluníčko vytáhlo z postele a já se jal plánovat vyjížďkový okruh na moto. Volba tentokrát padla na blízké okraje Krušnohoří.


S atlasem turistických známek v jedné ruce a navigací v druhé plánuji zajímavé zastávky cestou na Fláje. Volba padá na TZ č. 900 - hrad Rýzmburk, 1606 - vinařská obec Dlouhá Louka, 901 - Bouřňák v Novém Městě a konečně stylová zastávka v cukrárně a kavárně Pod lesem v Dubí, kde je k dostání TZ 1390 - Kostel neposkvrněného početí Panny Marie.


01 Pod RýzmburkemČlověk míní, mototurista plány mění...

Vyrážím před desátou, vyzvedávám Janču po brigádě, stavujeme se u nás a u jejich rodičů doma a poté frčíme nezáživnou cestu směr UL - Teplice. Cestu si nijak neužívám, jelikož pořád fouká protivný boční vítr, což zejména na dálnici náležitě oceňuji. Hlavně ve chvíli, kdy mi po předjetí auta neudrží magnety tankvak a ten mi naštěstí končí v klíně...

Za Teplicemi začíná zajímavější část cesty - neznámá a po okreskách... Směřujeme na Duchcov a Osek. Zajímavostí je přejíždění několika (4?) zcela zarostlých železničních přejezdů křižujících silnici. 

aspx">Hrad Rýzmburk...


jo, tak ten jsme neviděli... s cestováním na motorce je mimo jiné ta potíž, že ji člověk "nemůže" jen tak někde nechat jako auto.. kór když se kolem potloukají dělníci různé národnosti a mají přistavenou dodávku... Ač byl tedy hrad vzdálený údajně pouhého půl kilometru, otáčíme se a rozmrzele pokračujeme dál... Moji náladu nevylepší ani fakt, že navigace skolabuje při povelu "vynechat průjezdní bod" a zbytek cesty tak musím plánovat znovu...



Vítr se uklidnil a my stoupáme dále vzhůru do hor na Loučnou a Dlouhou Louku. Projížídme jednu zatáčku za druhou. Nepřehledné, krkolomné a navíc s nekvalitním asfaltem. Dojíždíme do vsi se zvláštním názvem - Dlouhá Louka. Název možná trochu chápeme až ve chvíli, kdy odbočíme na značené Panorama, odkud je opravdu panoramatický výhled do blízkého i vzdálenějšího okolí, nicméně známe i delší louky :-). Škoda je, že jsem si opět nevzpoměl vzít dalekohled... takhle se můžeme jen dohadovat, zda jsme v pozadí mimo jiné viděli Hněvín, či nikoli... Každopádně rozkvetlá louka byla opravdu nádherná a ani mi nezpustila nepříjemnou alergickou reakci. Každopádně je znát, že jsme "nahoře" (přes 850 m. n. m.) jelikož je zde o poznání chladněji a navíc si opět občas pěkně zafouká... Janča bude asi i pod kožené motokalhoty nosit jégrovo teplé prádlo :).
Louka

Už už se loučíme s druhou TZ, když při výjezdu z obce si Janča všímá navenek nedostavěného, ale uvnitř prý malebného, penzionu Rozcestí, kde TZ pořizujeme. Sice jsme nepochopili, proč má být Dlouhá Louka vinařská obec, když vinici jsme ani jednu neviděli, motiv TZ nám taktéž nedochází, ale Panorama je bezesporu fajn a tak si zaslouží přitáhnout turisty, třeba právě přes TZ. Kdybysme bývali byli tušili, že penzion Rozcestí má vlastní suvenýr (obdoba TZ), pořidili bysme si nejspíš raději ten...

Panorama

FlájeMíjíme cyklistický závod, přejíždíme horizont a začínáme klesat. Příroda je zde opravdu nádherná, silničky nevymleté, provoz minimální. Hory se mi začínají líbit :). Nechvátám a vychutnávám si zatáčky a zajímavý pohled na nízké stromy a kopce nad kterými není již žádný další kopec, což je pro mne pohled dost neobvyklý :). Cestou k přehradě zahlédneme skrz stromy modrou plochu nevěda, jak moc se k přehradě dá přiblížit, pracně "lovíme" nějaká fota. O pouhých sto metrů dál je vyhlídka parádní a bez "šplhání" :-D... o kilometr dál jsme na přehradě :-DD. Zatímco Janča fotí vodní plochu a přehradu zvrchu, já ignoruji značku "zákaz vstupu" a podstupuji "nebezpečí pádu" a snad po více než stovce schodů sestupuji dolů pod hráz... zajímavý pohled "z opačného konce" a ještě zajímavější výstup zpět :)

Přehrada

Podruhé v životě si vychutnávám zatáčky

Dáme si obědo-svačinu, pokecáme s cyklisty a pokračujeme dál do neznámých končin. Navigace nás vede přes Klíny do Litvínova - Oseku - Hrobu (sousední vesnice Háj - tj. být v Háji a následně v Hrobě není vůbec problém...) až do Nového Města, kde jsem měl v plánu získat další TZ (901). Mimochodem, ač zatáčky dvakrát nemusím, protože je jezdit prostě neumím - strach mi nedovolí se to naučit -
SILNICE Z FLÁJŮ DO LITVÍNOVA PŘES KLÍNY JE PLNÁ BÁJEČNÝCH ZATÁČEK! :)



901ku jsme v Novém Městě nezískali, jelikož navigace nás k ní vedla jako k dalšímu průjezdnímu bodu s tím, že k cíli zbývá 800m a nejednou jsme měli jet dál několik kilometrů.. rozhoduji se mezicíl ignorovat, což se záhy ukáže jako chyba a pokračujeme v cestě.

Nečekaně za hranicemi

Nějak jsem to neměl v plánu, ani náhled trasy v navigaci mi neprozradil, že budeme přejíždět hranice a jelikož vršky naší země neznám, byl jsem trošku překvapen, když jsem zjistil, že nějaká Moldava je hraniční přechod... poslouchám navigaci, která nás táhne přes Altenberg na Cínovec. Snažím se dodržovat předpisy a to tak křečovitě, že dokonce jedu v obci, na dvouproudé silnici do kopce, za nějakým poťapaným němčourem 40 km/h... než přijedeme k české hranici, projíždíme tunel, na který je namířený radar s kamerou (nebo "jen" kamera?) a jelikož jsem neviděl žádnou zákazovou značku, podřadím, přidám a v nějakých 70 km/h v tunelu vymačkávám spojku a protáčím motor - líbivý hřmot z výfuku bez tlumivky je super! :) Co tak super není je to, že si všimnu nové funkce mé navigace (po servisu přibyla) a to grafického znázornění při překročení rychlosti... bliká tam na mě třicítka... ouuu....

Projíždíme bývalou celnicí na Cínovci a navigace nás zmateně na kruháči otáčí zpět do Německa... nechápu a přesto ji uposlechnu... za oním tunelem si to ale rozmýšlím a otáčím zpět, jelikož mi dochází, že nás táhne zpátky jen proto, že jsem přejel odbočku ještě před kruháčem a že by nás navigace dříve či později stejně otáčela...

I s navigací se bloudí...

Tentokrát se trefuji na správnou cestu a pokračujeme přes Cínovec... ale kampak? Chvíli po tom, co se v jedné ze zatáček těsně minu s protijedoucím Favoritem, kterého jsem vylekal více, než on mě, zjišťujeme že jsme zpět na již jednou projeté silnici... jsme u mé chyby - oněch 800m, které jsem nedojel k průjezdnímu bodu nás vede nemilosrdně zpět, jelikož jsem přeci bodem neprojel, ani jej z trasy nevymazal... do háje! Jsme zpátky v Novém Městě!

Známá zkratka přes Německo

Ručička palivoměru se blíží k rezervě, peněženka prázdná... mažu celou trasu výletu a zadávám příkaz "naviguj domů". Přes Moldavu tak opět frčíme do Altenbergu na Cínovec. Opět projížídíme oním tunelem a opět nějak zapomínám jet třicet. Asi proto, že jsem ani teď, nebo spíš i teď 30tku přehlídl... Hups! Na cínovci ignoruji příkazy navigace a jedu podle značek na Teplice, tj. přes Dubí. Míjíme překrásný kostel a ačkoli tuším, že by to mohl být ten "neposkvrněný" s TZ 1390, nemám náladu stavět... Přes Krupku a Ústí se vracíme domů do Děčína...
Sobota

Najeto máme 230 km, z plánovaných 4 TZ máme sice jen jednu, nové mapy ani fuknce navigace mne nenadchly, ale projížďka to byla fajnová, až na ten tunel... 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře