Kam bych rád vyrazil za hranice všedních dní

27. prosinec 2012 | 18.37 |

Plány... to mě baví :) Vymýšlet kam se podívat, přes co jet, co kde shlédnout... :) Bohužel spousta se toho na motorce "nedá" zvládnout (zejméma pro absenci hlídaných parkovišť), na "nové" auto nezbývají peníze a když si auto vezmu na úvěr, nebude zbývat na benzin... nemluvě o tom, že i na motorce bych potřeboval udělat velký servis za cenu ojeté Felicie a navíc ji, resp. sebe dovybavit pro cestování. Když jsem měl dvě zaměstnání, času moc nezbývalo, ale když byl, daly se výlety kouzlit.. Tím, že jsem přišel o auto, druhé zaměstnání padlo a když couráme po výletech, tak zpravidla po blízkém a nejbližším okolí. Z letošních (2008) velkých plánů na motodovolenou na Slovensku, výlet na okraj Šumavy, Rumunsko (Transilvánie) a širší okolí či Balt s Pařízkem tak není sice nic, ale přesto nebo možná právě proto mám pár dalších míst, na která bych rád jednou dorazil a pokud možno na Modré :)


Chorvatsko:

- přesunovka směrem ke Slovinským hranicím po trase: Děčín - Praha - Tábor - Soběslav - Třeboň - Gmünd (A) - Altenmarkt bei St. Gallen - Admont - Trieben - Judenburg - Klagenfurt - Faaker See.  Cesta kolem řeky Enns má být samá zatáčka a Admont - Trieben ještě "výživnější". 

- Wurzenpass, Vrsic  (SLO-vinsko)- Trenta (Triglavský národní park), serpentiny přes Dane pri Sežani a Jelšane do Chorvatska (HK). Plitvická jezera (národní park).

- Zaostrog a podél pobřeží se vracet zpět do Vodice a na Cubrin Vrh.

- Davča, Petrovo Brdo (SLO), Bohinjske sedlo, Bledské jezero, Tržič (SLO/A), Klagenfurt, Sölkpass, Vyšší Brod (A/CZ).

- Trhové Sviny (muzeum Tatra) - České Budějovice - Praha - Děčín

Motoroute 5/2012


Slovensko:

Zeplínská Šírava - slovenské moře ;)

Jaderné elektrárny Slovenska: Jaslovské Bohunice, Mochovce

Strážovské vrchyManínská tiesňavaČičmany - viz. Motoroute 5/2012


Alpy, ty mi učarovaly, asi jako každému kdo je navštivil ;) Není proto divu, že cestopis v Motoroute č. 4/2012 "Slunečné passování" jsme hltal nejednou a na jeho základě si sestavil následující trasu:

Dolomity

Intinerář by byl tedy následující:

ideálně v pátek odpoledne přesunovka přes hr. přechod Studánky a po A1 kolem Lince pokračovat k AtterSee (největší alpské jezero Rakouska) - 450 km, 6h jízdy

Sobota:

vyrážíme k Mondsee a po "romantikStrasse" pokračujeme na Ebenau a Kehlsteinhaus (Orlí hnízdo). Odsud na Werfen (hrad Hohenwerfen), Bischofshofen a přes Ferleiten (mýtnice 20E) na dlouho plánovanou Grossglockner Hochalpenstrasse (48 km do 2.504 m. n. m. se 36 zatáčkami s úhlem otáčení 360 ´). Odbočka na EdelweissSpitze (2571 m.n.m.) - nás přivede po velmi úzké dlážděné cestě s ostrými vracečkami na nejvyšší bod vysokohorské silnice. Když už budeme zde, nemůžeme vynechat  Franz Josef Hohe.

Nyní buď zpět k Zell am See  (tj. 380 km/sobota) a pak v neděli přesun 660 km domů nebo dál na italské Dolomity:

- Sillian (rakousko - italské hranice), Lago di Dobbiaco, Lake Misurina - tj. 360 km/sobota.

Neděle:

Passo Tre Croci, Cortina, passo Giau, Colle Santa Lucia, passo di Falzaregopasso Valparola, Corvara, passo di Campolongo, Arabba, Pieve di Livinallongo, passo di Fedaia, Lago di Fedaia, Marmolada (3343 m - královna Dolomit), Colfosco a odtuď se již vracíme směr RakouskoPasso di Stalle (italsko - rakouská hranice), St. Jakob in Defereggen, Matrei in Osttirol - tj. 280 km/neděle.

Pondělí - přesunovka domů zpestřená o: Felbertauentunel (5304 m za 8 E) a Chimsee

Pak už jen valit, valit a valit přes Rozvadov, Plzeň a Prahu domů, tj. 720 km

Celkem necelých 2 tis km za 3,5 dne ;)

PS: děkuji Petru Langrovi! :)


Ukrajina:

- lehce šílený nápad ať už z hlediska kilometrů, státu, či místa samotného - Černobyl

- někdejší odpaliště balistických střel  - Pervomais´k


Norsko:

- Nordkapp -  nejsevernější místo (Norska) Evropy + Lysebotn a Trollstigen, viz níže


3000 km Polskem aneb 6 zemí za 5 dní (přesun přes Německo, ždíbíček z Ruska, a domů přes Slovensko a Rakousko)

- hlavní cíl: Baltské moře - kemp u majáku v obci Osetník, kam bych rád dorazil na jeden zátah.

- druhotné cíle: Vlčí doupě, bunkr na Hitlerův vlak Amerika.

- pro zpestření cesty aneb jen tak mimochodem: pohyblivé písky, největší cihlový hrad, válečná loď.

Trasa: přesun z Děčína přes Německý Cottbus a Frakfurt (Oder) do Polského Gorzów Wielkopolski a dále na Slupsk, odkud to bude již jen kousek do Osetniku (maják Stilo (Osetnik) ). Nechci jezdit po dálnicích a rádoby dálnicích, chci toho co nejvíce vidět a vyhnout se kolonám aut. Tento den vychází na nějakých 700 km, což odpovídá minimálně 12h jízdy.

Druhý den koupačka v Baltu a pohodové courání se po okolí, tj.  Leba - pohyblivé duny,  válečná loď v Gdaňsku (54,519529 ; 18,550983), Malbork - Marienburg - největší cihlový hrad a dále pokud bude čas a chuť přesun do Kaliningradu. Pokud čas a chuť nebude, zakempíme v Polsku, pokud bude a budou možnosti, přespíme v Rusku ;). 250 - 400 km

Třetí den: jestliže jsme včera nedobyli Rusko, můžeme to v případě nedaleké hranice zkusit dnes. Tak či onak o to náročnější (rozuměj zejména na čas a km) bude i tak notně náročný den. Po nezbytné dokumentaci v Kaliningradu nás čeká něco přes 100 km do obce Ketrzyn, kde se nachází - Hitlerovo vlčí doupě (54,079542 ; 21,493322) nebo spíš jeho torzo. Za dalších 250 km pozdravíme hlavní město Polska a už to valíme dalších 325 km do obce Stepina, kde je zachovalý, avšak uzavřený bunkr na Hilterův vlak Amerika (49,87202 ; 21,58517). Ono kdo ví, co přesně se v těchto hangárech dělo... Tak či onak, v blízkosti tohoto místa bych rád zakempil.  Za sebou budeme mít dalších minimálně 700 km.

Čtrtý den: opouštíme Polsko a směřujeme domů. Nabízí se prodloužit výlet o den přes Slovensko. Do Prešova "stejně daleko jako do Krakova". Každopádně v případě pouhého přesunu je to přes Polsko a kousek Německa domů chlup přes 650 km. Varianta pozvolného přesunu přes Slovensko se mi tak líbí víc ;)

Krupina (SK) - rodiště mého táty ;) - 360 km od Stepin-y , 

Pátý den: Gabčíkovo - 170 km od Krupiny a posledních 480 km (skratka přes Rakousko) je to domů.

Celkem 2700 "mapo"km.


Zvětšit mapu


¤ Nizozemsko - ostro Texel => námořní muzeum s expozicí všeho, co moře vyvrhlo ;) v Oudeschildu. Trajekt jezdí z Den Helderu "každou hodinu a platí se pouze cesta tam". Ideálně v době kvetení tulipánů (duben-květen) + větrné mlýny.

¤ Rumunsko - hrad Bran nad stejnojmennou obcí ; rodiště, bydliště a pohřebiště hraběte Drákuly. V místě "český" kemp, v noci krásně osvětlený kostel "i kdyby na chleba nebylo" (Transfagarašan - viz níže)


¤ Anglie => Avebury, menhiry ala Stonehenge a pak přejet Skotsko ("celým ostrovem se táhne napříč silnice" ) a kochat se zelení a zelenou jinde nevídanou ;) ; Děčín, Avebury, Worcester, Birmingham, Stafford, Warrington, Preston, Lancaster, Carlisle, Moffat, Glasgow, Dumbarton, Loch Lomond, Crianlarich, Fort William, Loch Laggan, Carrbridge, Invemess, Loch Broom, Lairg, Golspie, Helmsdale, Latheron, Wick, Huna, Thurso, Halkirk, Latheron, Helmsdale, Invemes,  Aviemore, Pitlochry, Edinburgh, Newcastle upton Tyne, Leeds, Derby, Coventry, London a domů. Je to vůbec "reálné"? cca 5000 km.. to by za 14 dní neměl být problém... přejel bych celý ostrov, zprava i zleva, projel kolem i skrz národní parky (kde by mělo být více zeleně? :) ) a objel velká, ledovcová jezera... Moc se mi nelíbí stejná trasa tam i zpět přes Německo-Nizozemsko, Belgii a kousek Francie, ale tam by šlo jen o přesun, tak by se to dalo zkousnout, nebo v případě času, chuti a peněz operativně pozměnit. Ale co ta Anglie a Skotsko? Jak je to tam s počasím (kdy nejméně prší a je přes noc jakžtakž teplo?), smí se kempovat nadivoko vedle motorky?, jak drahé jsou kempy a benzin?, základní potraviny?... Kdy to zde četl někdo se zkušenostmi, budu rád ;)

¤ - aneb co všechno může způsobit přečtení jedné knížky ;)

Anglie-Skotsko

Když už jsem u toho plánování objíždění ostrovů, tak si naplánuji i jeden polo-ostrov a který jiný, než ten Apeninský... objet Itálii po pobřeží vychází od nás na cca 3500 km: Děčín - Verona - Miláno - Genova - Roma - Napoli - Castrovillari - Taranto - Bari - Foggia - Termoli - Pescara - Bologna - Venezia - Trieste. Dál bych rád pokračoval v objíždění pobřeží Jaderského moře z druhé (Chorvastké) strany:Rijeka - Crikvenica - Senj - Karlobag - Starigrad -  Zadar - Biograd na Moru - Vodice - Marina - Split - Makarska - Zaostrog - Dubrovnik a tou děsne profláknutou pobřežní stezkou , ale již tou nejkratší možnou cestou Chorvatskem zpět. Následuje Zagreb - Budapešť - Bratislava - Brno a Děčín ;). Jářku k Itálii by tak přibylo dalších cca 2tis km. Celkem tedy 5500 km... za 14 dní dovolené nic nereálného, zdá se ;), takhle od monitoru :).

Itále - Chorvatsko

Čím si tak zlepšit náladu jiným než cestováním... tedy alespoň tím s prstem na mapě ;)


Nejkrásnější silnice světa:odkaz

francouzský průsmyk Col de Turini blízko městečka Sospel na Azurovém pobřeží

viadukt Millau, nejvyšší lanový most světa (4,50 E za průjezd)

- průsmyk Stelvio => splněno 17. srpna 2012 s Pařízkem a Pavlem

průsmyk San Bernardino ve Švýcarsku leží ve výšce 2066 metrů a spojuje vesničku Hinterrhein a údolí Mesolcina. Jeho součástí je 6,6 kilometru dlouhý tunel

- Grimsel Pass spojujuje údolí řeky Rhony v kantonu Valais a Haslital v kantonu Bern

- Nufenen Pass je silnice mezi Ulrichenem v kantonu Valais a údolím Bedretto v Ticinu

- Oberalp Pass spojení mezi kantony Graubünden a Uri mezi Disentis a Andermattem

- Trollstigen v Norsku v regionu Rauma

- Lysebotn - jižně od Trollstigen-u

- Transfagarašan už od pradávna spojuje rumunské regiony Muntenii a Transylvánii. Je tak dobrou spojnicí k hradu Poenari Vlada Tepeše, později známého jako hrabě Drákula


Maďarsko:

"moře" - Balaton


Baltické moře - Rujána

Pařízek oprášil svůj dávný návrh na cestu k Baltu, na Rujánu. Inspirací mu evidentně bylo přečtení tohoto článku na Idnes-u. Po několika hodinách diskusí po icq vznikla tato finální verze plánu na víkendový výlet:

- dálniční přesundo Stralsund-u a dále pak po mostě opustit pevninskou část Evropy a přesunout se na ostrov Rujána

- zde se zprvu moc nezdržíme, neb naším prvím cílem, který stojí rozhodně za návštěvu je Hiddensee. Nabízí prý slané louky a sněhobílé pláže.

- přeplavíme se zpět na Rujánu a navštívíme její nejsevernější bod - městečko Putgarten. Zde, na mysu Arkona stojí maják, v kterém vám dovolí za 3E vyšlápnout 150 schodů a mrknete se tak do Dánska i Švédska.

- dalším cílem je největší město Rujány - přístav Sasnitz. Zde bychom rádi navštívili vystavenou britskou ponorku z roku 1963, která se dá, za doprovodu reálných zvuků, prolézt prý úplně celá. Na útesech Sasnitz-u se více jak dvě století těžila křída, úchvatný pohled na útesy je prý možný z lodí, které vyplouvají každou hodinu.

- díky dalšímu mostu a trajektu se vracíme zpět na pevninu a směřujeme do Greifswaldu. Greifswald je univerzitním městem s gotickou architekturou, takže i zde bude na co se podívat.

- Peenemünde je další městečko na na naší trase, ale to se již opět nachází na ostrově. Ostrově jménem Usedom. I sem vede most a není tak nutné čekat na trajekt. Zde je z bývalé Hitlerovy továrny na V1 a V2 unikátní muzeum.

- minout nemůžeme ani lázeňské městečko Zinnowitz, stejně jako Heringsdorf se svojí Strandpromenade.

- 42 km pláží které budeme míjet, má i svůj "zlatý hřeb", kterým bezesporu je "mořský most" v Ahlbecku.

- ještě než Usedom opustíme, rádi bychom si zajeli jen tak "pro srandu králíkům" do Polska. Přijde mi zajímavé, překračovat německo-polskou hranici zrovna zde ;)

- posledím místem návštěvy Usedomu bude stylově město Usedom :), odkud se vracíme dalším z mostů na pevninskou Evropu a následuje přesun domů.


Zvětšit mapu

Na víkend toho je až dost ;) Celých 1350 km, což odhaduji tak akorát na hranici svých sil. A to chtě nechtě musíme kvůli času využít tam kde to jde dálnice. I poté je časový itinerář na samotné moto-cestování 17,5 h. Když připočteme čekání na trajekty a prohlídky míst... jsem pro, prodloužit víkend alespoň o jeden den. Tak či onak, už teď se moc těším!

... a teď utřít slinu a zpět do reality ;)


Německo:

BodenSee

Rozhledna Wirtsberg

Bad Schandau => vyhlídka, kolonáda - léčivý pramen, Lichtenštejnský vodopád (Kuhstall, neuer Wildenstein), historická trať Bad Schandau - Sebnitz - Neustadt.

zábavní park Belantis - Lipsko (s cestovkou 1100,- včetně vstupenky na všechny! atrakce)

Köngistein, Bastei

Berzdorfer See - aneb tátův sen - splněno (bez táty) s Petrem a Jardou 30. září 2012

Regensburg (krásně, typicky německy dokonale urovnanané město) - vlakem?!

Technické muzeum Speyer

Technické muzeum Sinsheim

Hrad a klášter Oybin


Polsko:

Osvětim - koncentrační tábor

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší