Deníček Kawasaki ER-5 II

10. únor 2013 | 20.25 |

 Jak nenáhodní čtenáři tohoto článku vědí, Modrá je moje modrá Kawasaki ER-5 a tento článek bude takový její, resp. můj druhý "deníček" právě o ní... 

2013

09. února 2013 - o tom, že jsem se ve své době poměrně dost zabýval "tuningem" jsem psal zde. Tento obrázek, stažený nevím odkud z internetu, na jednoduchou estetickou úpravu Erky, se mi válel na disku již pěkně dlouho.

Tuning

Dnes tak konečně došlo k poměrně zdařilé realizaci, přičem jsem se dal i do tahokovové výplně podsedlovek. Na chladič chci ještě nastříkat siluetu motorky ;)

28. ledna 2013 - nový předpis povinného ručení od Slavie za 994,- Kč/rok. Prvně jsem chtěl prudit, jelikož novým zákazníkům nabízejí ke smlouvě "zdarma" pojištění pokut Kryštof, nicméně po zrušení a znovuuzavření smlouvy bych byl na částce o nějaké 400,- vyšší, takže díky, ne e, nechci.

18. ledna 2013  - opravená a upravená konocovka výfuku od Creptus-e konečně dorazila! Sláva! ... po 2,5 měsícíh, ale práce se mi moc líbí a už se těším, až bude po novu vrčet ;)

Statistika 2012

... statistika za předešlé 4 roky ;)

22.

prosince 2012 - tak jsem si pro motorku letos naJežil... 

Vánoční dárek

... a tady je výsledek:

Svody - 800 stC

... bohužel opravené koncovky od Creptusu se dočkám evidentně až v příštím roce :-?

18. prosince 2012 a pan Nerad z Creptusu se pořád neozývá a neozývá. Po telefonu zjišťuji, že si ještě nebyl vyzvednout potřebnou šablonu na požadovanou úpravu vzhledu, ale prý na tom zamaká a do pátku výfuk pošle.. no, to jsem zvědav, kdy "vánoce" dorazí.

16. listopadu 2012 - servisák mi navrhl převatování výfuku, životnost vnitřní výplně je dle jeho zkušeností do 20tkm, ten můj má za sebou již 35tkm... za 500,- Kč jdu do toho ;)

15. listopadu 2012 - hodinku a půl jsem motorku myl a leštil, přestal jsem vlastně až ve chvíli, kdy jsem již skrz tmu neviděl a zrcátka nešla vyleštit, jak se na nich srážela vzdušná vlhkost... Nemotorkářský podzim ;( ... a to zadní kolo + řetězovku jsem stejně vyčistit nestihl. Ustájení pod plachtu, dobrou ;).

11. listopadu 2012 - před uložením k zimnímu spánku jsem se dal do demontáže prvků, které chci přes zimu vylepšit, případně opravit: výfukové svody, levý padák, podsedlové kryty, mřížku chladiče, elektrický rozvod zásuvek. Dále jsem vypustil přepadové hadičky, vyklepal vzduchový filtr, vytřel schránku air-boxu, demontoval baterii a odvezl domů na dobití.  Docela makačka na to, že v garáži nebylo k hnutí a venku mi slušně pršelo za krk... Motorku jsem hodil pod plachtu a jen doufám, že se počasí umoudří a ještě ji letos stihnu umýt a hlavně konečně naleštit.

102_0549

6. listopadu 2012 odeslán laďák Creptus k doplnění tlumivky a atestování. 8. listopadu 2012 balík doručen.

Atest Creptus

Ilustrační návrh

5. listopadu 2012 - motorka chytá až na čtvrtý pokus a studená se trochu hádá. Dotankování do plné, záměrné přefouknutí obou pneu na 2,7. Moto pro letošní rok odstavena (neumytá, nenaleštěná).

30. září 2012 - 42400 km - řetěz mi opakovaně na bocích pěkně chytá rez, namazání. Motorka nechce tahat, po přidání plynu se zadusí a vynechává. Po dotankování plné nádrže jsem ji pořádně protáhl - každý kvalt až do červených polí a zhruba od čtyřky už nezlobila. Od té doby se "závada" už neobjevila a já tak po dlouhé době v klidu najel nalítal 400 km ;)

CZ-D-CZ-D-PL-CZ

19. srpna 2012 - 41604 km - mazání řetězu

19. srpna 2012 - 415xx km - italská dálnice směrem na Brenner, motor opět ztrácí výkon a nereaguje na plyn. Natrénoval jsem si otáčení kohoutkem za jízdy, takže už ani nezastavuji. Po změně polohy (a nezáleží na tom, do jaké polohy kouhout poté vrátím) běží motor dál.

18. srpna 2012 - 41237 km - velmi vlhké ráno v nadmořské výšce kolem 1400 m ; motorka se rozbíhá na první škobrtnutí, ale otáčky podpořené sytičem se ne a né patřičně zvednout. Po zahřátí motoru je vše v pořádku.

17. srpna 2012 - 411xx km - italská, třípruhá autostráda a motorka opět stávkuje :(. Z levého pruhu si to šinu až do odstavného. V nádrži je polovina objemu. Přepínám na primár, startuji a kohout vracím do polohy ON. Další kilometry se již nic podivného neděje.

17. srpna 2012 - 40983 km - mazání řetězu, štelování spojky - Paso Stelvio jí dalo poněkud zabrat. Bojím se, jak dlouho vydrží po předchozích zkušenostech toto spojkové lanko...

16. srpna 2012 - 407xx km - rakouskádálnice kdesi před Mnichovem, tma... 120 na budíku a motorka najednou chcípne... ! To se mi nelíbí, to se mi ani trochu nelíbí :( Benzinu je v nádrži ještě dost, přetáčím kohout na primár a na třetí zakuckání se motor znovu rozbíhá. V cestě pokračuji pro jistotu na rezervu až do dotankování.

15. srpna 2012 - motorka tři týdny stála a přestože jsem ji nechal dvě tři minutky prohřát a několikrát před zařazením vymáčkl spojku, po zařazení se ozvala nehezká rána, motorka škubla a chcípla. Aůůů! Konzultoval jsem to s kamarádem mechanikem a ten mi poradil zkusit jiný olej. Od mnou používaného Repsolu se tak vrátím k Motulu, který používal předchozí majitel. Uvidíme... zdá se, že Repsol a moje lamely se zrovna rádi nemají a nebo spíš až moc :-(.

Lago di Resia

23. července 2012 - 40273 km - mytí motorky, mazání řetězu.

27. června 2012 - 39555 km - výměna zadní pneu za mírně jetou Mitas-ku ; 39620 km - technická kontrola (BZ).

Maxxiska 10tkm

Maxxiska M-6103 po 9950 km

26. června 2012 - 39497 km -  odbahnění na wapce, dofouknutí pneu, mazání řetězu

19. června 2012 - 38834 km - výměna oleje vč. filtru, vypuštění přepadových hadiček, mytí motorky (opět bez leštění...)

Vymena oleje

15. června 2012 - 38460 km - mazání řetězu, dotažení levého zrcátka (poškozený závit!)

12. června 2012 - opláchnutí na vapce

101_5953 Vapka na Armexu

7. června 2012 - montáž originálního výfuku. Creptus půjde "na servis" a motka na STK. Zvuk ála Simson mě ubíjí a z jízdy nemám zdaleka takové potěšení, navíc mi to přijde i dost nebezpečné, řitit se a nebýt slyšet...

101_5865

6. června 2012 - výměna spojkového lanka za "originální" z druhovýroby ; dotažení pravého zrcátka, demontáž laďáku

Nové lanko

3. května 2012 - NEOPRAVUJ VĚCI, KTERÉ NEJSOU ROZBITÉ! ... heslo, kterým se dost často řídím. Ale přetažení kabelu od napájení navigace z jedné strany nádrže na druhou není přeci ani úprava, natož oprava.. Přesto v profesionálně zhotovené kabelážidošlo následně k takovému zkratku, že dřív, než jsem stihl odpojit baterku, se dvoulinka spekla do jednoho velkého škvarku a nabíječka navigace se vyhřála do nepoužitelného stavu. Proč se nepřepálila pojistka mi doteď nedochází :(. Zkrat nalezen přímo uvnitř "autozapalovače". Kabely vyměny, zásuvka provizorně zprovozněna, navigace (IGO Primo, s GC jsem zdá se již definitivně dojezdil) naštěstí nebyla zapojena. Po vyjížďce vše opět demontuji a doma si svépomocí ze zbytků použitelných dílů téměř do půlnoci skládám co nejprecizněji co nejdůmyslnější systém dobíjení navigace. Z jeho otestování jsem ale přeci jen lehce nervózní. Nechci domýšlet, kam až by zkrat mohl dojít, kdybych k němu došlo za jízdy nebo kdykli jindy, kdy bych si ho nevšiml... POJISTKA.. k čemu? :(

2. května 2012 - 37654 km - mazání řetězu.

29. dubna 2012 - 37550 km - zadní guma to má již regulérně za sebou (střed pneumatiky holý, zbytek 0,8 mm), tentokrát opravdu moc nevydržela - 8tkm. Je jasné, že se takto projevily stovky km dálnic, které jsem dříve nepoužíval prakticky vůbec. Rozhodl jsem se proto pro návrat k pneumatikám, které jsou sice o pár stovek dražší, ale vydrží údajně o dobrou polovinu déle. Jsou to pneu, kterými osazuje ER5 přímo výrobce - Dunlop Arrowmax GT501. Recenze jsem na ně četl pouze dobré, ba přímo výborné. Mnou tolik chválený Maxxis už nechci. Na článcích řetězu se z boku objevila rez, zřejmě jako důsledek nenamazání řetězu po čištění zadního kola naftou. Vzduchová bublina v nádržce s brzdovou kapalinou = úbytek brzdové kapaliny :-? Při vyjížďcepoprvé použita navigace Igo Primo EPT-500T.

27. dubna 2012 - 37512 km - opět přetrhávám spojkové lanko! Už se v tom ztrácím, kolikrát jsem to již zažil. Tentokrát se utrhla kulička v páčce spojky, ne jako vždy předtím, kdy se roztřepil provizorně vyrobený konec lanka. Není divu, lanko bylo výrobce dimenzováno pro brzdu jízdního kola ;). 1695 km je tak vlastně více než solidní výkon! Podruhé tak využívám opráverenskou sadu určenou pro lanka, kdy si poprvé oba konce lanka "vyrábím sám". Příští lanko už bude rádoby originál, slibuji ;). PS: motorku přes kvalt nenastartuješ a nerozjedeš!

snad poslední lanko

4. dubna 2012 - 37342 km - dvouhodinové očišťování motorky odstranilo nejhorší špínu. Na důkladné umytí, natož na leštění už nezbyla chuť.

18. března 2012 - 36721 km - mazání řetězu ; spotřeba na D1 od Jihlavy do Prahy 7,5 l / 100 km! (moto s tankvakem, brašnami, kufrem a válcem (báglem) místo spolujezdce, průměrná rychlost 140 km/h, odpovídající 7tis ot./min (16ti zubé kolečko).

101_2840

17. března 2012 - 35817 km - z poloviny roztřepené spojkové lanko vyměněno za lanko z jízdního kola neb jiné v součanosti nemám ; mazání řetězu. Pozn. originální lanko vydrželo 30200 km, neoriginální z opravárenské sady 2600 km, lanko z Jawy 3000 km. Jsem upřímně zvědavý, kolik vydrží toto ;). Každopádně jsem rozhodnutý pořídit repliku originálu (odkaz).

1. března 2012 - provedeno oživení motorky ;). Chytla na třetí škytnutí startéru, šikula. Dofouknutí obou pneu, opláchnutí na wap a podniknuta první komínová vyjížďka letošní sezóny. Tak ať není horší než ta loňská!

101_2503

31. ledna 2012 - chuděra motorka... když jsem ji po čtvrt roce viděl tak brutálně zaprášenou, chtělo se mi ji osedlat a odfrčet shánět pronájem garáže... Parkuji totiž u přítulčiných prarodičů a ti přes zimu rekonstruují část domu... oj oj, chuděra moje malá :(... snad letos našetřím na pořádnou moto-plachtu, když už né na samostatné stání, aby nebyla pořád schované jen pod starým prostěradlem. Každopádně do garáže jsem vyrazil dnes pro baterii, abych ji oživil na nabíječce...

lidl nabijecka

Nabíječka i multimetr se ihned po zapojení tvářili, že je vše v kondici, přesto jsem baterii nechal 24h na udržovacím napětí... už abych ji vezl zpátky ;)


2011

6. listopadu 2011 - poslední vyjížďka, ukončení sezóny

30. září 2011 - 35291 km - čištění řetězu (lampový olej), mazání řetězu (Motul Chain Lube - bez plus!-), mytí a leštění motorky... Lampový olej by měl být podobného složení jako petrolej, který je doporučovaný více jak nafta, že prý je méně agresivní na těsnicí gumové krožky řetězu... méně agresivní možná, hůře čistí určitě... Chain Lube bez plus vypadá jako "konkor", takže rozdíl mezi "plus" a "bez plus" je ta lepivá složka, která ulpívá bílá na řetězu (na netu jsem se to marně snažil při objednávce dopátrat). Ač nelepivost ve mě důvěru nebudí, po malé projížče bylo mazadla na zadním kole překvapivě málo a řetěz zůstal krásně čistý a mokrý... zatím bych řekl, že "bez plus" je +, ale uvidíme časem ;) 

10. července 2011 - 34494 km - mazání řetězu

5. července 2011 - 34015 km- mytí a leštění motorky, chuděra, už si to taky dávno zasloužila... jářku za 14 dní by to byl rok, co jsem to nedělal :-?. Výpočet průměrné spotřeby po změně hnacího kolečka odhalil, že se spotřeba zvedla o 1/4 litru, tj. na 5,25/100 km... aktuální dlouhodbý průměr tak činí 5,03 a bude nadále stoupat. Jsem pevně rozhodnutý Er-ku vyměnit za dospělejší stroj, přeci jen čtvrtá sezóna na 500vce je už poměrně nuda, kor po zpřevodování do síly... jezdím tak často s plynovou rukojetí obtočenou "dvakrát kolem řidítek" a vesměs se nudím... Takže až najdu lepší práci, resp. nejpozději na podzim budu podávat inzerát. Kdybyste měli někdo zájem-ce, nestyďte se napsat, ale na prodej nespěchám a přes sem tam nějakou tu vzhledovou vadu na kráse jde o bezproblémový, nebouraný stroj s kompletní historií vč. servisní knížky, navíc s nějakou tou přiadanou hodnotou (kufr, padáky, laďák + originál výfuk, nová řetězovka, zánovní zadní guma, reflexní proužky na kolech,  po dohodě textilní brašny a tankvak Ewog), takže cena k jednání tomu bude odpovídat, a to ať je průměr všude kolem jakýkoli, pod 35tis, resp. 37 s Ewog výbavou vč. 12V autozásuvky nejdu... a jak tak koukám, tak to není cena nijak přehnaná.  

14. června 2011 - 33728 km - mazání řetězu ; 33900 km - za jízdy v rychlosti cca 80 km/h mi vystřelila tlumivka z výfuku... chvilku mi trvalo, než mi došlo co to za mnou cinklo a proč motorka najednou tak bubla... než jsem zastavil, mohl jsem ujet tak 100 m, každopádně jsem ji v trávou zarostlém příkopě u silnice nenašel, natož na silnici. Nedobrovolně tak mám z Erky bubláka více než je libo :-? ačkoli, né že by jí to "neslušelo" ;) Jen ten kráter co po tlumicí vložce ve výfuku zůstal se mi opravdu nelíbí a na delší vyjížďky, abych si vozil brufen proti bolestem hlavy... Vmax 170 km/h při 9750 ot/min.

30. dubna 2011 - 332xx km - výměna řetězovky, přetěsnění čidla chladiče

řetězovka23. dubna 2011- 33178 km -  odstranění nepravidelného volného otáčení se zadního kola bylo jednoduché - stačilo o kousek povolit zadní brzdu, kterou jsem nedávno přitáhl :-D. Ač řetězovka dle mechanika ještě není zcela K.O. a sezónu, dvě by ještě vydržela, rozhodl jsem se pro její výměnu - hlavně kvůli změně převodového poměru... Současná Vmax na pětku u červených čísel je 175 km/h... jsem zvědavý, jak se se změnou hnacího kolečka na 16zub změní jízdní vlastnosti ;).

19. dubna 2011 - objednávám "originální" řetězovou sadu pro moji malou (EK-o kroužek) a nechvám si měnit převodový poměr z 17:42 na 16:42 ;) V sobotu 23. dubna vyrážím do servisu, kde bude provedena výměna řetězovky, kontrola ložiska zadního kola a vyměněno těsnění čidla chladiče. Pokud bude ložisko v pořádku, doufám v cenu do 3tis... samozřejmě včetně pořizovací ceny řetězovky ;)

10. dubna 2011 - 33050 km - při mazání řetězu jsem zjistil, že zadním kolem lze volně otáčet jen z jedné poloviny otočky, resp. čtvrt otočky se točí volně, poté velice ztuha, následuje opět čtvrt otočky volně a opět čtvrt ztuha. Napadlo mě,  že na vinně dost možná nebude pouze optřebený řetěz... jemně se obávám o osud ložiska zadního kola, ale dost možná dělám unáhlené závěry... každopádně to chce pořešit...

3. dubna 2011 - 32774 km - roztřepilo se neoriginální spojkové lanko a tak ho měním za další ne-originál. Pevně doufám a chci věřit tomu, že díky změně v ukotvení lanka toto vydrží déle, než to předchozí - tj. pouhých 2600 km.

naplacato nevydrželoTož ho dáme na výšku

Aby toho nebylo málo, tak co čert nechěl - vypalovací barva ze svodů se po 200 km vypálila v prosotoru nejblíže válcům do ztracena... znamená to jediné, 700´C je málo... nevadí, za rok budu chytřejší ;).

700´C je málo

Co už ale lepší nebude jsou nýty na výfuku, které přeci jenom trošku podfukují, ale proti tomu co bylo možné vidět ještě nedávno, je to hodinářská práce v PRIM kvalitě ;).

Podpálený nejtMírně podfukující nejt

27. března 2011 - demontáž výfukových svodů, jejich obroušení, odmaštění a nástřik vypalovací matně černou barvou. Oprava laďáčku Creptus jeho přenýtováním, narovnání originální bzrdové páčky, z které se tak stala rezervní ;).

Vylepšená ER-ka

21. března 2011 - 32527 km -  vyzvednutí RZ a ORV z depozitu, výměna oleje (bez filtru), demontáž laďáku za účelem jeho opravy, výměna páčky přední brzdy, přimazání řetězu, dobití baterie, nastavení maximální tuhosti zadních tlumičů

16. března 2011 - uzavření nového povinného ručení za krásných 995,-/rok ; nákup stáčeného Repsol-u 10W40 za 180,- / litr

13. ledna 2011 - demontáž baterie. Koupil jsem novou nabíječku, která umí nabíjet i gelové baterie a tak jsem ji chtěl otestovat... jenže ;) ... baterka problikla, že se bude dobíjet a hned byla nabitá.. jaj :-D. Tož to bude muset test opět proběhnout na Golfínu...

7. ledna 2011 - dorazil, resp. dorazila! Konečně, téměř po měsíci od objednání dorazila druhá část Vánočního dárku pro moji malinkou Er-ku - brzdová páčka, kterou jsem kdysi při pádu ohnul... lékárnička by bývala ještě počkala (stará platí u motocyklů do konce září t. r.), ale když už, tak už... ačkoli mmt... super, tak jsem právě zjistil, že moje lékárnička, moje NOVÁ lékárnička je jakýsi mezikus mezi lékárničkami... leták o poskytnutí první pomoci již obsahuje, ale resuscitační masku nikoli, pouze resuscitační roušku, jaj! :( Pařízku, Pařízku... mrkni na odkaz a na to, co že jsme Ti to naježili :-?

Kawky Vánoce 10


2010

18. 10. 2010 - za Kč 100,- uložena RZ a ORV do depozitu... teď ještě zrušit pojistku...

15. 10. 2010 - dotankování do plné a demontáž RZ za účelem jejího uložení do depozitu, což jednoznačně znamená, že jsem dneškem ukončil sezónu 2010 ... konečný stav tacho: 

32527 km konečný stav tacho 20

tzn. letos jsem nejezdil v jedné stopě 3058,8 km .. vzhledem k podmínkám, jaké letos pro ježdění byly, to není až tak málo a sezónu bych prohlásil za velice krátkou, leč zdařilou ;) - i když tolikrát a tak moc jsem ještě nikdy nepromokl :-D.

Něco málo z aktuální statistky mojí ER-5:

Statistika ER-5 2010

17. 9. 2010 - 32246 km - mazání řetězu, expanzka chladičky se opět "vypustila" přepadem do min. hladiny...

15. 9. 2010 - 31530 km - dopnutí řetězu (opravdu už chce vyměnit, jelikož je dost nerovnoměrně vytahaný), přimazání řetězu, dolití chladicí kapaliny, vymalování písmenek na pneumatikách  :-), aktuální průměrná spotřeba 5,03 l / 100 km... pokud ráno nebude pršet, vyrážíme s Jančou konečně pro letošní putovku ;) do Brna ;)

101_9697

6. 9. 2010 - 31527 km - při propružení předních vidlí na doraz a následném návratu tlumiče povrzávají, dorazové pěnové gumy v zadních tlumičích se rozpadají, řetěz se mi zdá nerovnoměrně vytahaný a bude nutné ho dotáhnout a zřejmě příští rok nastane jeho poslední sezóna, což vzhledem k tomu, že jde ještě pořád o originál, je úctyhodné ;)

1. 8. 2010 - 31263 km - mazání řetězu

30. 7. 2010 - 30875 km- po dlouhé době konečně došlo k převaření a přetření padáků a následně k jejich zpětné montáži na motorku ;)

29. 7. 2010 - 30836 km - změnou navyklého jízdního režimu, kdy motorku nevytáčím zpravidla přes 6 tis ot/min a až na 6tku jedu na plný plyn a dosahuji tak Vmax 140 km/h jsem se dostal na Vmax 170 km/h, pričemž na 6tku motorka již rychlost poměrně rychle ztrácí zpět pod 150 km/h, ale na 5tku má ještě tendenci zrychlovat. Změna jízdního režimu spočívá v tom, že od 2 rychlosti vytáčím motor až přes 9tis ot/min... takže to jede nebo nejede jak má? ;)

28. 7. 2010 - 30813 km - výměna vzduchového filtru (téměř po dvou letech a téměř po 10tkm), přičemž současný vypadal více než solidně, tzn. čistý ale páchnoucí po benzinu. Stejně jako tehdy, i tentokrát byl důvod výměny zdánlivý pocit, že motorka nejede tak, jak by měla a i tentokrát ke zlepšení nedošlo :(.

22. 7. 2010 - 30804 km vyčištění a namazání řetězovky, včetně odstranění nanesených nečistot od primárního hnacího kolečka. Mytí motorky

17. 7. 2010 - 30215 km - vypuštěny přapadové hadičky, přičemž z té od air-boxu vyteklo poměrně značné množství benzinu... zřejmě následek jízdy z Drážďan na jeden válec.. vzduchový filtr to tak bude mít už nejspíš definitivně za sebou.. nicméně po dvou letech je stejně čas na jeho výměnu...

6. 7. 2010 - 30192 km - převoz motorky domů (konečně, po 5 týdnech) a cestou mi praská spojkové lanko... ach jo :( No, ještě že to bylo v nízké rychlosti, minimálním provozu a hlavně, že jsem měl v motorce to správné nářadí a kdysi koupenou, předraženou krabičku se sadou na opravu lanek. O necelou hodinu později pokračuji v cestě domů...

2. 7. 2010 - namontování vyčištěného spínače světla přední brzdy a úspěšné absolvování TK - bez závad.  

7. 6. 2010 - píše mi mechanik, že motka už běží ;) Závada byla naštěstí nemechanická - "pouze" nějaký humus v karburátorech, které tedy rozebral, vyčistil, navíc namontoval benzinový filtr a vypláchl nádrž.. Tudíž by se prý to samé již nemělo opakovat. Opravička vyšla na Kč 800,-- Teď se ještě shodnout na termínu návratu domů ;)

28. 5. 2010 - 301xx km - Modrou mi (v jedenáct v noci ;) ) převáží na vozejku Pařízek zpět ke kamarádovi, který mi ji servisoval... tak doufejme, že se děsivé prognózy nepotvrdí...

22. 5. 2010 - 30006 kmVÝPADEK JEDNOHO VÁLCE ! ... po několikakilometrové pomalejší jízdě s velmi malým zatížením motoru přidávám v kopci a místo toho, aby motorka zrychlovala, se začala dusit a jeden z válců vynechávat. Několikrát uberu a v zápětí přidám plyn, avšak situace se němění. Přes hranici 5tis otáček se nelze bez vynechávání válce dostat. Zastavuji a v rychlosti vyhodnocuji možné závady a docházíme ke smutnému faktu, že jelikož jsem dotankovával před 30km plnou, tak cokoli jiného budu na místě řešit jen velmi složitě a tak nezbývá než se otočit a nebo jet dál... Rozhodl jsem se v cestě pokračovat a jsem šťastný jako blecha, když se ručička otáčkoměru najednou hravě dostává přes 7tis a i dál. Najedu dalších 30 km při využívání celého rozsahu otáček a nezaznamenávám žádný problém.

Na necelou hodinku stavím a na zpáteční cestu se rozhoduji využít dálnici. Ve chvíli kdy vezmu za plyn se Bohužel opakuje ona závada s vynecháváním válce, ale navíc s tím rozdílem, že tentokrát se motor již na oba dva válce ne a ne rozeběhnout. Sjíždím prvním exitem a na silnici a demontujeme s kamarádem nádrž, aby jsme se dostali ke svíčkám a k hadičkám přivádějícím palivo do karburátorů. Zjišťujeme, že na volnoběh běží válce oba, dokonce že bez zátěže v tahu lze motor vytočit až do červeného pole :-? Palivové vedení je také v pořádku... neopravíme tedy nic, poskládáme motorku a pokračujeme v cestě domů. Ta se mění v utrpení mé i motorky a předjet kamion se stává opravdu adrenalinovou záležitostí... z kopce se dá jet i 120, do kopce né víc než 80 km/h... Ve chvíli kdy jsem sjel z dálnice a motorce tak ulevil, se výkon ještě zhoršil a nelze ji vytáčet přes 3tis. Domů a následně do garáže jsem dojel opravdu téměř silou vůle, resp. v maximálních otáčkách kousek nad volnoběhem. Motorka stojí 500 km po kompletním seřízení motoru a výměně svíček v garáži a čeká ji už zase rozebíračka :(. Co jsem tak po telefonu od známých pochytil, mohly by být ve hře svíčky, přestože mají najeto 00 nic, případně zaseknutý plovák v karburátoru, v horším případě propálené membrány, ventily a nebo vadná řidicí jednotka CDI... takže létat budou rozhodně stokoruny, ale možná i nejen pár tisícovek :((


 

8. 5. 2010 - 299xx km - 1. letošní opravdová vyjížďka, dotankován Natural s oktanovým číslem 98... Samozřejmě se dostavil psychologický efekt vyššího výkonu, nicméně rozhodně stojí za zmínku, že ačkoli jsem s otáčením plynové rukojeti nešetřil, spotřeba překvapivě zůstala na obvyklých 5l/100 km, které mám najeté při turistice! :)

5. 4. 2010 - 29606 km -  velký servis byl proveden v tomto rozmezí (odkaz) s tím, že vyměněny byly pouze svíčky a zadní pneu. Ostatní díly, které jsem měl v plánu nechat povyměňovat, nejsou navzdory mým pocitům a měřením ještě ani v polovině své životnosti, popřípadě výměna je prozatím z jiných důvodů zbytečná.  Požadovaná investice od mechanika Kč 3.900,- (v rámci budoucích vřelých vztahů a díky ochotě a opravdu milému přístupu zainvestováno Kč 4.500,-) :)

Snad další krásná sezóna může začít :)

14. 3. 2010 - vzbuzení ze zimního spánku - převoz do Litoměřic na servis


2009

27. 12. 2009 - přeci jen došlo k demontáži baterky a odvezení domů do tepla, teď jen řeším jestli pokoušet dobití 4A autonabíječkou...

8. 12. 2009 - přišel mi nový předpis "povinného ručení"... bonus se mi zvedl o dalších pět procent (10% celkem) a pojistka tak PODRAŽILA o dalších 120,- ročně na Kč 1610,- bez uplatnění bonusu.. dobytci. Musím mrknout na konkurenční nabídky...

5. 12. 2009- 29468,4 km - konečně jsem se po více než měsíci dostal do garáže a měl tak možnost zajet motorku dotankovat do plné... radost jsem měl díky tomu, že po 6 týdenní odstávce nepřibyl olej v motoru = neprotekl benzin až do oleje, jak se tomu stalo vloni přes zimu... Motorka ale chytla až na čtvrtý pokus, hold svíčky již mají to nejlepší opravdu za sebou a benzin z OMV vodnatí jako jakýkoli jiný... co mi radost ale neudělalo byla mračna bílého kouře linoucího se z výfuku dokud se motor neohřál :-?... při venkovní teplotě 5´C beru šlem v oleji již téměř jako "nutné" zlo... chladicí kapalina viditelně neubývá. Dotankováno, opláchnuto na wapce, navoskováno na wapce, dohuštěny pneu a tradá spinkat pod prostěradlo do garáže. Baterku jsem letos ani nevyndaval - možná prozatím, jelikož teplota v garáži zatím neklesla pod 15´C. Proti loňsku jsem naopak podložil motorku diskem tak, aby žádné kolo nebylo ve styku s podlahou.

                           
DOBROU NOC, HEZKÉ SNY A NA KONCI ZIMY V PLNÉ SÍLE NA ŠŤASTNOU SHLEDANOU

Zimování

29. 10. 2009 - 294xx km - tak jsem přeci jen ještě vyjel a bude nutno vyjet ještě nejméně jednou - znovu dotankovat :) Navštívil jsem kamaráda v Litoměřicích a zajel k dalšímu na Javory, kde jsme z motorky sundali padáky, aby mi je převařil a já tak konečně vyměnil prasklou objímku na pravé straně.  Noční stání v nikterak vyhřívaném prostoru, denní teploty pod 10´C a krátké popojíždění v rozmezí 0,5 - 5 km s sebou přinesli opět starý známý šlem v olejoznaku...  jo a je potřeba přitáhnout řetěz ;)

26. 10. 2009 - 29346 km - benzin zatím netěsnícím jehlovým ventilem do oleje neprotekl, šlem se neobjevil.  Motorka chytla po 3 týdením odstavení na druhé otočení a já jsem tudíž spokojený, jelikož krom dotankování jsem se letos ještě svezl (40 km po okolí Děčína). Sezónu tedy již beru definitvně za ukončenou, ačkoli ještě plánuji listopadový přesun za servismanem do Litoměřic. V letošním roce jsme najezdili krásných, bezporuchových 7300 km bez nutnosti jakékoli investice krom benzinu a povinného ručení. Průměrná spotřeba klesla na 4,96 l což je vzhledem k provozu většinou ve dvou více než fajn a celkové náklady na provoz bez započítání pořizovací ceny klesly na Kč 1,50/km.

03. 10. 2009 - 29306 km - namazání řetězu, mytí motorky. Vypadá to na konec sezóny...kvůli plátýnku na zadní gumě...

22. 9. 2009 - 28664 km - vyčištění řetězu + komplet zadního kola včetně rozety osvědčenou naftou, omytí motorky od nánosu "mušstva :)", po ránu se poprvé od výměny oleje objevil na sklíčku olejoznaku mírný náznak šlemu.. od doby, co chladicí kapalina přepadem postupně odkapala po rysku "min" v expanzní nádržce dále neubývá.

30. 8. 2009 - 27732 km - namazání řetězu, dofukování pneu

27. 8. 2009 - 27720 km - výměna sklíčka levého předního blinkru, rozbitého před týdnem

22. 8. 2009 - 27249 km - jen tak z lehka omytí motorky, namazání řetězu

20. 8. 2009 - 26985 km - překročení hranice 10.000 km za řidítky této motorky jsem předčasně oslavil chcípnutím motoru se zařazenou dvojkou, s řidítky otočenými vlevo, při rozjezdu, a tudíž jejím neplánovaným odložením na asflat. Když nebudu počítat bouli na mé noze a Janči naražený kotník, trochu vyteklého benzinu z přepadů, odřený padák a závažíčko na řidítkách, odnesl to jen oranžový kryt levého předního blinkru... Tož v mezích možností to dopadlo výborně. Já se prostě rozjezdy s prudším zatáčením nenaučím :(  Fajn je, že v pondělí už ke mně vyráží poštou od Eaba kryt blinkru nový...

19. 8. 2009 - 26935 km -výměna oleje včetně olejové filtru. Použit opět stáčený Repsol 10W-40 Sintetico. Příjemné bylo zjištění, že cena za litr se od loňska nezměnila, tj. Kč 185,-/l. PS: nenechte se jako já (ke všemu již podruhé!) nachytat vyraženým značením na motoru u olejoznaku "3,4 l"... k výměně oleje, ať už spolu s filtrem nebo bez něj, vám bohatě postačí 3l, což je konec koneců uváděno i v manuálu.

18. 8. 2009 - 26850 km - zjišťuji, že při použití přední brzdy se nerozsvěcí brzdové světlo, po zahýbání s drátky vedoucími ke "spinačce" u pravé rukojeti se světlo rozsvěcí, avšak ozývá se znovu starší problém, který na jaře zmizel stejně tak jako se objevil - vynechává startovací tlačítko. Prozatimní oprava přihnutím a obizolováním (izolačka - rychlopomocník motorkáře!) kabeláže. Do rezebírání "spínačky" se mi nechce, jelikož netuším, co mne tam čeká a navíc pokud je problém ve zlomených drácích a né v kontaktech ničemu by to neprospělo.


Dřívější záznamy

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Deníček Kawasaki ER-5 II petrc 22. 08. 2009 - 22:52
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 24. 08. 2009 - 15:01
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II petrc - koulik 24. 08. 2009 - 18:06
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 24. 08. 2009 - 18:35
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II parizek 18. 12. 2009 - 12:12
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 20. 12. 2009 - 13:37
RE(3x): Deníček Kawasaki ER-5 II parizek 20. 12. 2009 - 14:07
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II vojtahavel 07. 02. 2012 - 07:35
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 07. 02. 2012 - 10:19
RE(3x): Deníček Kawasaki ER-5 II vojtahavel 07. 02. 2012 - 15:29
RE(4x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 07. 02. 2012 - 16:10
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II string 03. 03. 2012 - 18:45
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 03. 03. 2012 - 18:54
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II tenisák 06. 06. 2012 - 21:10
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 07. 06. 2012 - 08:01
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II parez 27. 12. 2012 - 19:24
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 27. 12. 2012 - 19:26
RE: Deníček Kawasaki ER-5 II pavel 07. 02. 2015 - 19:50
RE(2x): Deníček Kawasaki ER-5 II davidhavel 07. 02. 2015 - 20:21
RE(3x): Deníček Kawasaki ER-5 II pavel 11. 02. 2015 - 21:11