Znáte poradnu, která zná odpověď na každou otázku? Zapamatujte si www.poradte.cz Určitě se vám bude hodit.
Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace

Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace

14. listopad 2010 | 23.31 |

14. 11. 2010 - STOP! - 261096 km - zítra jsem chtěl odvézt auto k mechanikovi na výměnu hučícího ložiska a zjištění důvodu, proč přes výměnu všech součástí zadních brzd tyto a zejména ta ruční, vůbec nebrzdí. Pepa II. jak jsem Golfu kamarádsky říkával je ale jiného názoru a při cestě do práce jsem zařadil I, II, III a ta okamžitě vypadává... následující rychlosti si můžu řadit dle libosti, ale po spuštění spojky v převodovce akorát něco rachtá, ale auto se nerozjede... vypadá to, že nás čeká poslední cesta, na vrakoviště...

7. 11. 2010 - přestal fungovat spínač vnitřního osvětlení ve dveřích spolujezdce...

5. 11. 2010 - 260830 km - s klesajícími teplotami a zejména v souvislosti s jízdami téměř výhradně na krátké, až extra krátké vzdálenosti (2-9 km) stoupá průměrná spotřeba. Aktuálně na 5,68 l / 100 km, reálně dvě desetiny pod šest litrů... daleko horší je ale rozklad auta, který je znatelný snad po každém kilometru víc a víc... aktuálně o sobě začíná, k již dřívějším závadám, čím dál častěji dávat vědět vysloužilý homokinetický kloub. Přes mé rozhodnutí nechat vyměnit ložisko v kole se mi nedaří sehnat mechanika, který by se toho ujal, jelikož na oficielní servis nejsou peníze... 

21. 10. 2010 - 260436 km - přezutí na zimní pneumatiky (na letní najeto 8206 km) ; dotažení ruční brzdy nepřineslo kýžený výsledek tzn. ani po dotažení lanovodu na doraz levé zadní kolo vůbec nebrzdí a pravé pouze částečně. Ruční brzda je tak vlastně nepoužitelná. Při zběžné kontrole zjišťuji prohnilou podlahu už i u spolujezdce ; kontrola vůli ložisek kol odhalila, že ono problémové hučící ložisko zřejmě nebude od PZ kola, ale od LP ! Tzn. dražší díl a nutnost autoservisu.

13. 10. 2010 - 260197 km - ruční brzda už prakticky vůbec nebrzdí... i po záměrné kilometrové jízdě se zataženou ruční brzdou na max se brzdový buben LZ kola ani neohřeje, pravý jen mírně.

.. :( Vše, tj. lanovody, prasátka, brzdové obložení i bubny je vyměněno za zánovní nebo nové a výsledek je tristní... :(

24. 09. 2010 - 259693 km - výměna brzdového prasátka a obložení v LZ kole, odvzdušnění brzd, přitažení ruční brzdy, napnutí klínového řemene, výměna žárovky H3 v pravém přídavném dálkovém světle Kč 800,-- ... na ložisko bylo zapomenuto :-? Prý se tato nehryzají, že mechanik sám jezdí už dva roky s hučícím :-D - ložiskem, samozřejmě ;)

22. 09. 2010 - 259681 km - vyluxování a mytí auta na wap, včetně voskování. Předání auta mechanikovi, který by měl vyměnit levé brzdové prasátko, pakny a ložisko v pravém zadním kole + napnout klínový řemen. Přidáním volnoběžných otáček jsem se snažil o zamezení cvakání spojky (zřejmě ložisko), ale to se Bohužel nestalo... každopádně chod motoru se zkulturnil, tak alespoň něco. Optická kontrola kontaktů žhavicích relátek kýženou změnu = zprovoznění kontrolky žhavení taktéž nepřinesla. Objeveny nemalé díry o průměru cca 5 cm pod oběma krycíma lištama zadní části auta. Kontrolní měření žhavicích svíček neprokázalo vadu žádné z nich.

Pepa u mechanika

21. 09. 2010 - 259670 km - přestalo svítit pravé přídavné dálkové světlo a později i pravé dálkové hlavní světlo. Na vinně byl zřejmě zkrat způsobený vadnou pojistkovou skříní právě u této příslušné pojistky. Žárovky vyměněny, pojistka také. Pravé přídavné dálkové světlo však přesto téměř nesvítí a na vinně není vadná kostra, nýbrž zřejmě žárovka samotná, jelikož její označení "made in czechoslovakai" nebudí příliš důvěru, což jsem si ověřil i připojením žárovky samotné přímo na baterii...

07. 09. 2010 - 259346 km - zjištěn únik brzdové kapaliny levým zadním kolem :(, navíc hlavní brzdový válec se také nezdá být v nejlepší kondici :(( ; ježdění na kratší vzdálenosti spolu s chladnějším počasím se již projevuje na dlouhodobé spotřebě, která stoupla na 5,61 l / 100 km

03. 09. 2010 - 258967 km - oprava pravého předního (nárazníkového) blinkru - totálně zoxidované kontakty opravil univerzální olej WD 40 ;)

02. 09. 2010 - 258947 km - výměna motorového oleje (Cinol 10W40 benzin/diesel VW 505.00) včetně olejevého filtru.

23. 08. 2010 - 258450 km - únik nafty (viz 20. 8. t. r.) byl vykompenzován "dálkovými" cestami posledních čtrnácti dnů, což se navzdory netypickému vytížení auta počtem 3 přepravovaných osob oproti obvyklému jednomu člověku, příznivě podepsalo na dalším poklesu průměrné spotřeby na 5,58 l / 100 km.

20. 8. 2010 - 258081 km - tak se mi zdálo, že auto na Eko (směsnou) naftu jede stejně, spotřeba nepatrně vyšší, ale že dost smrdí... to, že studené kouří podstatně více se mi nezdálo, to je fakt. Zápach byl dost otravný a čím dál intenzivnější, topení - větrání - se skoro nedalo používat, ale to v létě až tolik nevadí.  Nastal okamžik, kdy jsem si všiml fleků pod autem... byl jsem otrávený z toho, že by tolik unikal olej a že budu muset krom jeho výměny přetěsnit vanu, ale realita byla taková, že se mi protrhly minimálně dvě přepadové hadičky právě od nafty (ty další k tomu neměly daleko), která tak z vesela v nemalém množství odtékala po motoru, smrděla a následně mizela pod autem... oprava naštěstí na dvě, tři minuty mě stála krabičku cigaret, neb hadičky jsem samozřejmě neměl...

20. 8. 2010 - 258022 km - auto se mi začíná nějak rozpadat pod rukama, což je samozřejmě následek zanedbané údržby a neodstraňování závad již při prvních projevech... když času opravdu není na zbyt, dílna není, počasí nevyzpytatelné a když už to vše je, je tisíc zajímavějších věcí.. no nic. Zkrátka a dobře, soupis závad je tu:  klakson pořád netroubí, cosi se "pořád kutálí po podlaze" viz. zápis z 5. srpna t. r., ale tentokrát nikoli při průjezdu zatáčkou, ale téměř vždy při akceleraci a vždy při intenzivnějším brzdění, pravé přední kolo nejen že píská a levé občas přihvizduje, ale již začíná i hučet ložisko (pokud jsem správně určilo kolo tak PP a zadní na tom nebude o moc lépe), ruční brzda přestává zase z neznámých důvodů brzdit, auto celkově brzdí nesouměrně, čemuž nepomáhají ani vyteklý PP tlumič... Klínový řemen k alternátoru jsem také ještě nedotáhl a tak si hvízdá téměř při každém přeřazení, v důsledku čehož neukazuje otáčkoměr a co mě štve nejvíc je fakt, že auto startuje čím dál hůř a to i po výměně naftového filtru. To, že nefunguje kontrolka žhavení jsem "obešel" nasloucháním relé, ale zdá se, že toto docvakalo a tak bude nyní prioritou proměření žhaviček, zda žhaví vůbec a případně která má již žhavení za sebou... Kruci, mít tak tři dny volna a hezké počasí, ten olej už měl být také vyměněný... stydím se, takhle jsem na žádné auto ještě nekašlal a přitom tohle je prozatím nejspolehlivější vůz (ač se to logicky ze soupisu závad nezdá), jaký jsem doposud kdy měl. Nu, vzpomeňme na Fleka.... Bohužel z Pepy se nápadně stává Pomeranč...

17. 8. 2010 - 257864 km - auto mi podruhé co ho vlastním vystavilo STOP-ku... ráno chci odjet z práce a nemohu ho natočit. Pokud vůbec blafne, tak okamžitě chcípne... jelikož hůře startuje už asi měsíc (né, není to kvůli směsné nebo Bionaftě, dělalo to už předtím), domnívám se, že možná odešly dvě žhavičky (s jednou prý startuje skoro normálně). Docílil jsme skoro vybití baterie, ale stejně neodjel... domů se vydávám autem kolegyně a odpoledne s kamarádem odhalujeme příčinu ve zcela nepropustném naftovém filtru.. Óóó, stydím se... koupený ho mám již půl roku, ale doposud jsem ho nevyměnil... plánoval jsem to spolu s výměnou oleje, která měla nastat při 257500 km, ale kvůli časové vytíženosti a počasí není kdy a kde. Pevně věřím, že k výměně oleje a filtru dojde dříve, než se stane něco podobného jako dnes s naftovým filtrem, už proto, že olej i filtr už mám koupený :-D... Tudíž naftový filtr byl vyměněn, soustava odvzdušněna a Golfíno už zase (napodruhé) chytá..., dolití 0,4 l oleje

Eko-nafta14. 8. 2010 - 257455 km - po dobré zkušenosti se směsnou naftou jsem dnes natankoval plnou Ekonafty... za cenu 23,10 proti běžným 30,50 resp. 26,80 za směsnou naftu. Přijde mi, že auto jede stejně, tedy stejně jako na směsnou, tak uvidíme kilometrový nájezd ;) Co mě ale štve je fakt, že pumpa s touto naftou (a cenou) je od mého bydliště vzdálená 43 km :(( Pokles průměrné spotřeby na 5,61 l / 100 km

5. 8. 2010 - 257030 km - opět další záhadné pazvuky, tentokráte se dějí při průjezdu zatáčkami a zvuk nápadně připomíná kutálející se kov... nebýt podlahy pokryté koberci, soudil bych, že se mi po podlaze kutálí nějaké nářadí, takto opravdu nevím :-( . Co se týká Eko-nafty km nájezd vyšel + - stejný, nicméně ČS s tímto palivem je přes 20 km daleko, tudíž se mi ani jezdit natankovat nevyplatí. Poslední poznámka se týká kol, resp. pneumatik, které i přes mírné přehuštění kvílí téměř v každé zatáčce, což je neklamný důkaz toho, že vadné tlumiče a geometrie již s pneumatikami udělali po necelých 5tkm svoje... jediná dobrá zpráva tak v tuto chvíli je, že zadní brzdové obložení si konečně sedlo (po 3tkm!) s novými bubny a ruční brzda tak již brzdí jak má ;)

12. 7. 2010 - 256013 km - poprvé natankována Směsná nafta. Zdá se mi, že je auto línější, ale může jít jen o subjektivní dojem. Zvědavý jsem na nájezd km.. Cenový rozdíl byl Kč 2,50 proti běžné naftě.

7. 7. 2010 - 255845 km - podivné vibrace a vrčení z posledního dne minulého měsíce se již naštěstí neobjevili, zato PP kolo píská už téměř permanentně :( K tomu začal opět občas kvičet klínový řemen a klakson... ten už jsem opravdu přestal řešit (netroubí kvůli kontaktu na věnci volantu)... pozitivní zpráva tak je jediná - opět došlo k mírnému poklesu průměrné spotřeby na 5,65 l / 100 km

1. 7. 2010 - 255495 km - pískání od pravého předního kola nebude asi způsobeno brzdou, jelikož PP kolo píská při zatáčení vpravo - i mírném, nezávisle na použití brzdy. Pro brzdy hraje pouze fakt, že pískání ustane při menším přibrzdění, avšak pouze dočasně. Kraje vzorků běhounu začínají být viditelně sjeté (3200 km po nazutí) proti zbytku pneumatiky, což je důsledek vadných tlumičů a neseřízené geometrie náprav-y. Ach jo :-(

30. 6. 2010 - 255405 km - v rychlosti kolem 100 km/h cosi podivně vibruje, pobouchává až vrčí... zdá se, že to přichází z prostoru od PP kola nebo od řadičky :-? Děje se tak několik kilometrů a pak už je klid... potřeboval bych vzít auto na rampu... možná jde o uvolněný výfuk, nerad bych aby šlo o tlumič nebo nějaký silentblok motoru nebo převodovky :(

30. 6. 2010 - 255320 km - cosi se během jízdy odkudsi uvolnilo, bouchlo o podlahu kdesi pod řidičovou sedačkou a ... nic se nestalo. Kola mají všechny šrouby, v motorovém prostoru se zdá být také vše, auto se za jízdy projevuje také pořád stejně, tak čert ví, co to bylo :-?

29. 6. 2010 - 255195 km - pokles průměrné spotřeby na 5,7 l / 100 km

21. 6. 2010 - 255154 km - přední brzdy začínají pískat čím dál častěji a déle, avšak přibrzďování je stále neznatelné.. nicméně, až se dokopu k tomu odvzdušňování a výměně brzdovky, dám se zároveň i do vyčištění brzdových čelistí (a možná vyčistím konečně i čím dál tím více černé ALU ;) ) Spojkové lanko podivně vrže, ačkoli bylo mechanikem řádně přimazáno vazelínou.. nemám v něj důvěru a řadím vyloženě nerad :(

18. 6. 2010 - 254987 km - ach ty dočasné opravy ze starých dílů :( Klakson už zase spíše netroubí než troubí a navíc PP tlumičse zase hlásí vrzáním a jemným poboucháváním o výměnu :( .. navíc Pepovi po té, co nás nechal stát díky prasklému spojkovému lanku už nevěřím tolik jako dřív... vlastně stejně jako Modré...

13. 6. 2010 - 254945 km - výměna spojkového lanka za používané, ale po vypodložení kvůli délce zcela funkční. Kč 300,--

10. června 2010 - 254911 km - to tu dlouho nebylo aneb opět se vracíme z jednoho výletu na laně :(

na laně

Spojkové lankoOpět šlo dokonce o hodně podobnou závadu - lanovod spojky. Nicméně tehdy stačilo upravit průchod v karosérii na menší, tentokrát se utrhlo lanko a jelikož se jedná o samostavitelný mechanismus spojky, který je právě na tomto lanku, oprava bude značně dražší... tenkrát byl odtah grátis, tentokrát za 450,-- , tenkrát stála oprava 200,- nyní jen lanko vyjde na téměř Kč 1500,- a výměna je práce pro zkušeného opraváře, což budou další výdaje... ach jóó :( Pepa nás poprvé nedovezl zpět... kéž by to bylo naposledy :(

6. června 2010 - 254790 km - cosi vlevo vzadu začalo bouchat... podezříval jsem zprvu výfuk, který se snad po mém nárazu o hranu obrubníku mohl kdesi uvolnit, ale když jsem zalezl pod auto, žádné nadměrné vůle jsem nezjistil. Zvuk se opakuje zejména při přejíždění nerovností a to při plném vytížení, takže dost možná se hlásí o pohřeb další vysloužilý tlumič... :-( A abych si udělal radost, "vytunil" jsem si víčko od nádrže (jsem zvědavý, jak dlouho znak vydrží, než se někomu zalíbí)

Víčko nádrže

30. května 2010 - 2543xx km - nalepen "motorkář v autě"

29. května 2010 - 2542xx km - po dlouhé době jsem vzal Pepu na myčku, koupil jsem druhý nejdražší program co nabízeli a nadšený jsem tedy rozhodně nebyl... naivně jsem si myslel, že myčka zvládne umýt i od brzdového prachu značně zahnojené elektrony a ono prd... příště už asi do hlíníků vícekrát nepůjdu, člověk se o ně musí permanentně starat, jinak auto nevypadá o nic lépe, než s hezkými poklicemi...

28. května 2010 - 254173 km - první "ťukanec" s Pepou... zastavil jsem za křižovatkou před přechodem a do tažného mi to zezadu napral Mercedes s RZ 4U2 8383 ... co jsem mu okamžitě po nárazu sdělil radši publikovat nebudu... naštěstí se nic nestalo, teda nic... ohnul mi tažné, :( ale kdyby tam nebylo, byl by další Golfíno na odpis...

27. května 2010 - 254070 km - kompletní výměna obložení v obou zadních kolech, výměna lanovodů a výměna bubnů za lepší... brzdový pedál stejně nereaguje jak by měl, ačkoli ruční brzda je nastavená a brzdová kapalina neubývá. Vypadá to, že odchází hlavní brzdový válec

19 - vydřený brzdový buben

26. května 2010 - 253960 km - zvýšení průměrné spotřeby na 5,79 l/100 km ... brzdové obložení LZ kola si vůbec nesedlo, ba naopak ... brzdový buben se po delší jízdě znovu rozpálil téměř do běla a  navíc došlo k prošlápnutí brzdového pedálu až na podlahu - samozřejmě prakticky bez brzdného účinku...

19. května 2010 - 253791 km - trošku dravější jízdou se mi povedlo LZ brzdový buben rozpálit až skoro do běla (ALU kolo na dotek pálilo jako čert), avšak vypadá to, že si brzdové obložení konečně "sedá", resp. se nové pakny přizpůsobují šišatosti a hraně bubnu. Pískání téměř zmizelo a i ruční brzda si dá celkem použitelně řict. Lépe to doposavaď nebrzdilo :). Jen se mi zdá, že se málo utáhly ložiska obou zadních kol...


18. května 2010 - 253736 km -
přivrtání utržené pravé strany zadního nárazníku

- maximální možné přitažení ruční brzdy (tolik, aby se kola při odbrždění volně točila), která přesto nebrzdí zdaleka tak, jak by měla :-? což si opravdu nedokáži vysvětlit :( . Navíc ono "pískání" zadních kol se odstranilo také jen z části. PS: při testu ruční brzdy se mi (resp. tátovi) povedlo ručku dokonce vytrhnout z usazení :-D.

17. května 2010 - 253700 km - výměna brzdového obložení LZ kola, odvzdušnění zadních brzd. Ve výsledku auto brzdí jako ďas, ale nedaří se přitáhnout lanovody ruční brzdy, které jsou příliš volné a za jízdy tak zadní kola pískají. Částečným a doufám, že velice dočasným řešením je mírné přitažení ruční brzdy po celou dobu jízdy.

15. 5. 2010 - 253650 km - ne, nezdá se mi to. Auto nějak nejede, resp. nejede tak, jako dřív. Tam, kde jsem dřív jezdíval do kopce stovkou, se přes plně sešlápnutý plynový pedál dostávám jen stěží na 80 km/h ... :( - nebo že by si motůrek zvykl na DieselPower na tolik, že bez přísad se mu už nechce ačkoli výše uvedenou rychlostí dřív jezdil tak či onak? Blbost... asi konečně vyměním ten nafotový filtr :)

13. 5. 2010 - 253563 km
dolití 0,5 l oleje a 1 l chladicí kapaliny

11. 5. 2010 - 253450 km - další pokles dlouhodobé průměrné spotřeby na 5,75 l, na čemž se podílí zejména fakt, že auto poměrně často využívám nejen na popojíždění, ale na dojíždění do Varnsdorfské autoškoly.

- pořídil jsem si inventor napětí z 12 na 220 V (Tronic KH 3906), ale při jeho testu jsem byl poměrně nepříjemně překvapen, že bez nastartovaného motoru neutáhne noťas :-? Že by neklamná připomínka přesluhující autobaterie?

- při testování inventoru napětí jsem cca 3/4 hodiny nechal běžet již tak ohřáté auto na volnoběh, bez zapnutého topení a ventilace. To mělo za důsledek, že jsem auto skoro uvařil, čímž se mi připomněl fakt, že neznámo proč není od předchozího majitele zapojen větrák na chladiči (stejně jako nebyla zapojena přídavná dálková světla). Dohledal jsem příslušné přerušené, zoxidované a polámané vodiče, vyměnil přetavenou pojistku a větrák se k mé velké radosti rozeběhl a automaticky vypnul. Léto může přijít :-) 


28. dubna 2010 - 252622 km - na plnou nádrž není problém na dálku dosáhnout dojezdu 700 km ; spotřeba klesla na průměrných 5,8 l / 100 km

- výměna kliky na dveřích spolujezdce
- do kol pořízený zajišťovací šrouby proti krádeži

26. dubna 2010 - 252584 km - výměna PP tlumiče (taktéž nenový) za neklepající

- nahrazení šroubů v předních kolech za delší

23. dubna 2010 - 252306 km - výměna kliky u řidiče, ještě by to chtělo vyměnit kliku u spolujezdce, která z venku častěji otevřít nejde než jde a pak v ideálním případě ještě oba zámky.. no, uvidíme...

20. dubna 2010 - 252230 km - přezutí na letní ALU disky... zdá se, že by bylo vhodné stávající šrouby nahradit delšími a navíc pořídit specielní zajišťovací šrouby proti odcizení. Suma sumárum investice za dalších skoro Kč 1000,- .. hold krása něco stojí :)...

17_1 Přezouvačka

- poloosy cvakají čím dál častěji
- předešlá oprava klaksonu se neosvědčila - pružinka se dostala kam neměla a tak auto troubilo kdy se mu zachtělo, jen né, když jsem chtěl já. Navíc došlo k tomu, že nešly zapínat pravé blinkry. Následoval poslední, opět evidentně jen dočasně úspěšný, pokus o opravu. Vzdávám to proto, že nejsem schopen pochopit, proč klakson jednou troubí a podruhé ne, aniž by se změnily objektivní podmínky
- na ruční brzdu přestává reagovat už i pravé zadní kolo
- nedaří se mi sehnat kliku řidičových dveří, resp. jednu mi sehnala Janča u svého známého za Kč 800,- !
- PP tlumič chce ven slyšitelně víc a víc, Bohužel domluva s mými známými na výměně připomíná debatu blbého s hluchým

 

19. dubna 2010 - 252199 km - pořídil jsem nová letní ALU kola (Kba 42781), slušně obotá a navíc za cenu nových pneumatik.  Dříve než jsem se z nich mohl začít opravdu radovat, rozsypaly se mi zámky dveří. Abych to uvedl na pravou míru - zámek u spolujezdce 'nikdy' odemykat nešel a ten u řidiče jsem dnes sice odemkl, ale dveře již neotevřel. Na vinně je únava materiálu - prasklo plastové zdvihátko vnitřního mechanismu kliky. V noci tak stojím na benzinové pumpě (kde jinde vzít slušné osvětlení) a se švárou se marně snažíme zprovoznit alespoň jedny dveře přendáním vložky z dveří řidičových do těch spolujezdcovích. Auto se stává nezamknutelným a z řidičovy strany i neotevíratelným. Vypadá to, že přijdu na způsob jak auto zavřít, ale dovnitř polezu kufrem.. nádhera :(... nakonec se mi podařilo najít způsob, jak dveře zamknout i odemknout, teda ty spolujezdcovi, ale toto nouzové řešení je značně nespolehlivé...  jdu shánět kompletní kliku i s vložkou a hlavně klíčem, což bude na vrakovišti zřejmě ten největší problém...

Elektron VW

17. dubna 2010 - 252001 km - auto mi přes zimu pěkně zrezlo. Kde bylo rezavé, objevily se navíc puchýře a kde byly už i puchýře, objevily se chybějící části laku a kytu. Díra v podlaze u řidiče se také pěkně rozrůstá, navíc jsem zjistil, že celý levý práh se zvenkuu nehezky otevřel, jelikož již dříve byl evidentně pouze vyplněný tmelem a přetřený barvou. Situace si tak žádá radikální zásah a tak jsem rezavějící místa přetřel ("zalepil") černou barvou určenou přímo na rez a práh přijde vyplnit stavební pěnou. Z Pepy se tak stala "beruška černotečko-pruhatá", což bych rád v brzké době změnil nástřikem celé spodní poloviny auta touto černou barvou.

Přetření rzi

7. dubna 2010 - 251760 km - přezutí na letní pneu, tedy pneu... vzorek tak na dojetí do pneuservisu a navíc vpředu rozměr 165/70 a vzad 175/70 .. škoda, že velice slušné pneu jsem nazul na Fleka dva dny před jeho poslední cestou...

- znovu pokus o opravu klaksonu, který minule vydržel fungovat celé tři dny! ... tentokrát jsem plíšek zajišťující minusový kontakt s volantem více přihnul a jeho napružení navíc zajistil pružinkou ... tož uvidíme

- PP tlumič je v horším stavu než jsem si myslel a tak jednám s kamarádem o jeho výměně

- LZ kolo nebrzdí... tedy nevím jestli nebrzdí celkově, ale každopádně na ruční brzdu nereaguje

- díky dalšímu (druhému) dálkovému výletu a konečně konci zimy, klesla průměrná spotřeba na 5,92 l /100 km

- do nafty přidán přípravek na vyčištění vstřikovacích trysek (slibující navíc zvýšení cetanového čísla nafty a snížení spotřeby) DieselPower

28. března 2010 -  251046 km - snad definitivní oprava klaksonu, která nakonec spočívala stejně jako u Fleka v očištění kontaktů na 'sběrném' kolečku ve spodní části volantu

27. března 2010 - 250997 km - Dědek Pepa aneb Golfíno II (na druhou) se mění na jedno dopoledne v dělníka :)

Pepa s vozíkem

26. března 2010 - 249947 km - na Mimoňském letišti měřeno zrychlení z 0 na 100 km: 16,3 s

23. března 2010 - 250764 km - ú(o-)prava puruchového osvětlení RZ

22. března 2010 - 250634 km - našponování a dotažení klínového řemene (přes dva dlouhé nástavce na gole až od vzdáleněšjšího kraje chladiče!) a tak je konečně od kvílení klid.

- klakson už zase přestal troubit :(

- pravá žárovička osvětlení RZ se opět vyklepela za své objímky a tudíž zase nesvítí :((

- dolepení nálepky NOS na hasičák :))

V nejlbižší době tak mám v plánu následující:

- pokusit se o stabilní opravu klaksonu a osvětlení RZ
- přidělání hasičáku umístěného mezi sedačkami k podlaze
- dotažení ruční brzdy + kontrola a nejspíš i výměna obložení zadních brzd
- přivrtání zadního nárazníku do originální pozice pomocí vratových šroubů
- přetření spodní části auta (od hrany prahu, resp. nárazníku) černou, antikorozní barvou

18. března 2010 - 250460 km - problém s klaksonem je opravdu ve volantu... řešení je tam provedeno tak jednoduše, geniálně, až nefunguje :)... Nejprve jsem dosáhl toho, že klakson troubil v kuse, následně opět vůbec a nyní troubí kdy má... nicméně se obávám, že dočasně a nevím, jak problém odstranit na trvalo, jelikož jeho přesnou příčinu neznám... nu což, uvidíme, třeba budu mile překvapen.

- řemen alternátoru se nehorázně povolil a tak píská téměř v kuse. Je tedy nutné ho dotáhnout a vzhledem k minulé zkušenosti toto nechám na zručnějších, jelikož přístup ke šroubu, který právě určuje (zajišťuje) napnutí řemene, je opravdu luxusní :-?

17. března 2010 - 250350 km - ani nahrazení zdánlivě nefunkčního klaksonu ověřeně fuknčním, nevedlo ke kýženému výsledku a stále netroubíme a netroubíme... klakson-y zavrní ale nezatroubí... resp. zcela výjimečně na stopadesátý pokus. Že by byla chyba nakonec opravdu ve spínači - tj. ve volantu, který jsem vyloučil jako první? Ač na to nevypadá, asi to tak bude :-?

14. března 2010 - 250155 km - průměrná spotřeba klesla na 6,5 l / 100 km

12. března 2010 - 250080 km - klakson už zase přestal troubit a klínový řemen už zase začal pískat :-? Klaskon budu muset vyměnit, a ačkoli jsem přišel na to, že obvykle stačí řadit (nahoru i dolu) s meziplynem, aby řemen nepískal, zkusím ho mírně máznout mýdlem a třeba bude klid...

10. března 2010 - 250057 km - nepříjemná situace, kdy se motor rozeběhl prapodivným způsobem zřejmě na tři válce a vůbec se mu nechtělo jet, přičemž za autem byla oblaka dýmu... naštěstí cca po minutě jízdy (0,5 km) se motor rozeběhl normálně :-?

- doplnění výbavy o práškový 2kg hasicí přístroj, z něhož jsem sundal označení a plánuji na něj vytvořit  bílý nápis NOS (tuneři vědí ;) ). Nejvhodnější umístění se jeví v prostoru mezi předními, směrem k zadním sedadlům. Nezbývá než doufat, že mi nějaký zoufalec nevymlátí okýnko kvůli hrstce drobných viditelně umístěných před řadicí pákou a nebo právě kvůli hasičáku :-?

- aby se výbava jen nezlepšovala, odnesl jsem dnes na reklamaci vyhřívanou dečku sedadla, která přestala hřát


9. března 2010 - 250009 km - konečně se počasí usmálo a tak nadešel čas dlouho odkládané a nanejvýš zanedbané údržby..

- výměna oleje včetně olejového filtru (pokud se tomu, co z motoru vyteklo vůbec dalo říkat olej)

- výměna vzduchového filtru

- výměna klínového řemene

- kontrola řidicích tyčí - vůle ve sloupku volantu, neodstraněno

- kontrola dotažení klepajícího PP tlumiče... tedy pokud klepe tlumič... tlumič je dotažený, klepání neodstraněno

Údržba 250tkm


8. března 2010 - 2499xx km - z podpalubky se začínají čím dál častěji ozývat podivné zvuky připomínající buď netěsnící vodovodní spoj a nebo elektrické jiskření... nic příjemného... a opět další ze závad, která se objevovala i u Fleka

- Vmax tachometrových 160 km/h

4. března 2010 - 249802 km - opraveny kontakty čidel teploty a přesto kontrolka žhavení nefunguje (už ani sporadicky), dotažení víka hlavy motoru a mírná očista, odstranění zoxidované elektrikářské rychlospojky klaksonu, který přesto nezačal troubit, ale po jeho nakonzervování WDéčkem už "kvičí" :)

- zabudování a zapojení 4 středo-basových repráků o neznámém výkonu do zadního plata.. doufejme, že mix 4 a 8 Ohmů se v budoucnu negativně neprojeví.. s kvalitou hudby jsem teď nyní spokojen do té míry, že mohu říci, že za málo peněz mám poměrně dost muziky a ani brácha by snad již neřekl, že můj zvuk bez basů ho irituje :)

Repro

- výměna VW znaku v masce za lesklejší + dostříkání spodní lišty masky, které se nevyvedlo dle mých představ (špatně odmaštěný podklad, málo barvy, stříkáno venku do čehož začalo sněžit a následné zpětné montování nedoschnuté lišty na které tak přibyly ještě otisky),  ale i tak je na čumák teď lepší pohled než dřív ;) - viz níže.

Maska

3. března 2010 - 249775 km - začínají pocvakávat oba homokinetické klouby přední nápravy a na volnoběh nehezky lomozí nevyšlápnutá spojka, což se dělo i u Fleka :( Navíc, aby těch společných závad nebylo málo, klakson začíná být poměrně náladový a častěji tak netroubí než troubí, chjóó...

27. února 2010 - 249xxx km - "odsolení karoserie" aneb poprvé s Pepou, a na dlouho dobu zase naposledy, v myčce...

Myčka

25. února 2010 - 249550 km - výměna autorádia a repráků v palubce. Autorádio je zn. Sony (CD MPX40) s max výkonem 4x50W, původní repro nahrazeno středovými jednopásmovými reproduktory, původně určenými k dozvučení subwooferu aparatury k domácímu kinu, s výkonem 2x10 W. Zvuk není ohromující, ale je krásně čistý a bez "čmeláků" :-).

24. února 2010 - 249502 km - poprvé nás stavěla policie a kontrolovala doklady a povinnou výbavu... vše bez připomínek, tedy až na onen utržený zadní nárazník na pravé straně, za který jsem málem dostal pokutu :-? ...

- vyměněny vzpěry víka kufru

- vyměněno čidlo zpátečkových světel (za vyšší, zřejmě ze 4kvaltu) avšak zdá se, že bude fungovat spolehlivě

23. února 2010 - 249479 km - a jsem tu s čísli o spotřebě... plnou nádrž jsem vyjel, a následně dotankoval, takže výsledky jsou takovéto:

- při jízdě na dálku(více-méně předpisové rychlosti, minimum měst, "poloviční" obsazení) se se spotřebou dokážu dostat i pod 5 l na 100 km

- kombinovaná spotřeba vychází na 6 l / 100 km a celkový aktuální průměr se tak snížil na slušných 6,77 l / 100 km ... škoda jen, že většinou Pepu využívám pouze na přesun do práce a zpět, což je 2x 3 km, což mi hází "aktuální" spotřebu přes 8 na sto, takže dlouhodobý průměr se spíše upraví směrem nahoru.. Nu, uvidíme. Výměna filtrů a oleje se blíží :)

13. února 2010 - 249xxxkm - první "dálkový" výlet s Pepou aneb 200 km do Plzně a 180 zpět :) Vše se obešlo naštěstí zcela bez problémů, navíc  spotřeba na dálku  je znatelně rozdílná oproti  té průměrné, kterou jsem si doposavaď najezdil. Aktuálně tak  činí  7,22 / 100 km a po doježdění nádrže, kterou jsem vyjel na tuto cestu z plné "jen" do poloviny, by mohla o nějakou tu decku příjemně klesnout :).

6. února 2010 - za boční zadní sklo spolujezdce (pravá strana) přibyl téměř nezbytný doplněk rozšiřující výbavu vozu aneb "rz-etka" se jménem Jana :)

00 koženkové potahy předních s5. února 2010 - 248670 km - na poničená přední sedadla nasazeny šedé, koženkové potahy.. s úsměvem tak říkám, že se Golfíno dostal o třídu výš :) Nicméně "externí vyhřívané dečky" svědčí spíše o jízdním, než výrobním konfortu :) Posuďte sami

1. února 2010 - 248638 km - kontrolka žhavení častěji nefunguje než funguje, potěší :( To mám asi za to, že jsem dnes nakoupil za Kč 1260,- naftový a olejový filtr Bosh, klínový řemen Continental (AVX 10x965) vzduchový filtr, 5l polosyntetického oleje plnícího normu VW 505.00 a navíc jsem sehnal ještě koženkové potahy na přední sedačky. Né, že bych stál o imitaci kůže (nestojím ani o pravou), ale byly prostě k mání...

28. ledna 2010 - 248447 km - navštívili jsme spolu s Pepou a Jančou mechanika, který měl o víkendu odstranit příčinu klepání na přední nápravě, ale ten prohlásil, že jediné, co by bylo potřeba vyměnit, resp. vyvařit je miska držící pružinu pravého předního tlumiče. Čepy a silentbloky jsou prý v pořádku do té míry, že žádnou opravu, resp. výměnu nepotřebují a tak ono klepání zřejmě způsobuje právě onen tlumič, případně jeho uložení. Nicméně tlumící schopnost tohoto i ostatních tlumičů je v pořádku, takže... takže nic. Doufejme, že se závada neprojeví později v mnohem větším rozsahu.

- výměna žárovky levého brzdového světla, kde byl "napálený" studeňák

27. ledna 2010 - 248387 km - v noci mrzlo až praštělo .. -15´C. V nádržce chladicí kapaliny i kapaliny na ostřikovače se objevila napůl rozbředlá ledová tříšť, hadice ztvrdly. S obavami třikrát nažhavím, vytáhnu sytič a startuji. Z motoru se dere nehezký lomoz a postupně! se rozbíhají všechny válce. Po pár vteřinách držení motoru na starteru nepříliš zdařilý pokus o start opakuji a přes plný plyn se mi povede Golfína rozeběhnout.

- klínový řemen, který jsem se marně pokoušel přitáhnout (zlatá škodovka, tam bylo místa!), abych zabránil jeho téměř permanentnímu pískání, ani nevykvíkl. Přesto jsem si objednal nový a nejpozději při výměně vodní pumpy (která ukapávat nepřestává, ba naopak) a tedy i rozvodů, vyměním i tento řemen.

- dolití cca 0,75 l směsy nemrznoucí kapaliny Alykol naředěné na -20´C (snad tolik mrznout nebude).

- neustále se opakuje závada s nesvítícími zpátečkovými světly, která spočívá buď v polámaných vodičích, čidle a nebo konzole řazení?


26. ledna 2010 - 248340 km - zapojení přídavných dálkových světel. Tuším, že dle vyhlášky by měla jít tato světla zapnout/vypnout nezávisle na hlavních, byť dálkových světlometech, ale... zkrátka jsem je zapojil tak, že když dálková, tak rovnou 4x :)

00 4oká maska

- očištění silně zoxidovaných kontaktů autobaterie
- výměna parkovačky v levém předním světle
- odstranění vázacího drátu, který sloužil k uchycení masky ! (úchyty masky nesedí o pár cm s výřezy v kastli :-?)
- spojení přerušeného vodiče k teplotnímu čidlu chladiče
 

23. 1. 2010 - 248270km - pečlivěji propočítaná spotřeba při kombinovaných trasách vyšla na 7,38 l / 100 km, což je pořád relativně hodně na to, že se snažím jezdit ekonomicky a výrobcem je udáváno 6,1 l / 100 km při měststkém provozu! Uvidíme, zda dojde ke změně k lepšímu po výměně všech filtrů a oleje. Známí, kteří taktéž živí Golfa s tímto motorem, s ním jezdí pod 5 litrů... Tak či onak jsem spokojen, jelikož za nižsí spotřebu jsem nikdy nejezdil... (Bohužel díky ceně nafty a vyššímu povinnému ručení o financích takto mluvit nelze).

- co mi ale přidělalo vrásku je fakt, že se objevila netěstnost vodní pumpy :(. Ivestice je to Kč 700,- za novou + práce do které se nikdo nehrne. Výměnu se pokusím oddálit použitím vytěsňovací přístady do chladicí kapaliny, která by měla zacelit netěsnosti chladicího systému. Jedná se o již dříve osvědčený přípravek ALUMaSEAL od firmy Gold Eagle, resp. Drive cz. Zdá se, že při demotnáži vodní pumpy bude nejvhodnější sundat i rozvod motoru a tak vzhledem k tomu, že nevím, kdy byly rozvody naposledy měněny, nechal bych vyměnit i tyto (+ cca 2.tis,- vč. práce).


101_4364 Kontrola podvozku - konečně se našel dobrodinec, který mi vzal auto do dílny na hever, abych si ho mohl prohlédnout celé zespodu a zjistit co dělá neplechu (klepe) na přední nápravě. Potěšující bylo zjištění, že výfuk je vyměněný komplet celý, né pouze zadní část, jak jsem se domníval a že podlaha má viditelnou jen jedinou díru a to u řidiče. Přesto mám pokaždé strach, že mi vzadu cestující spolujezdci jednou tou podlahou projdou při nastupování nebo vystupování. Ach ty třídveřáky...

- žádný z čepů na přední nápravě nevykazuje dle laického posouzení nadměrnou (tzn. vykazuje max. naprosto minimální) vůli, zato zadní silembloky ramen se zdají být odepsané. Podivné je, že vůle vykazují oba, ale klepání se ozývá pouze od spolujezdce - tedy zatím?!. Cena silembloku je Kč 100,- / ks a předběžně jsem domluvený na výměnu na příští víkend.

18. ledna 2010 - 248144 km - banální výměna žárovek osvětlení RZ se změnila v poměrna pracnou opravu, při které jsem musel proměřit a odstříhat nefuknční vodiče a hlavně vytvořit nové ukostření osvětlení. Ač to takle popsáno vypadá jednoduše, vězte, že jsem se na tom zasekal na 2,5 hodiny. Jak jsem si při tom připadal si můžete poslechnout v podcastu tohoto článku :). Dále jsem očistil problematické kontakty na čidle zpátečkového světla a opravil napájení čidla teploty chladicí kapaliny. Otáčkoměr zlobí čím dál více a častěji, navíc začíná pískat klínový řemen. V motorovém prostoru jsem našel několik vodičů, které vedou odněkud nikam...

16. ledna 2010 - povolit víčka žárovek osvětlení RZ samozřejmě nešlo. Šrouby byly zarostlé a hlavy šroubů zahnilé. Při odvrtávání se mi vybila aku-vrtačka a tak následovala metoda "šroubovák místo majzlíku + kladivo". Po výměně žárovek a přilepení víček by mělo být vše v pořádku a RZ by měla být v noci viditelná. Né, že bych po tom obzvlášť toužil já, ale nerad bych, aby po tom zatoužili páni policisté a mě ubylo peněz v peněžence za případnou pokutu. Jako bonus se mi povedlo "opravit" osvětlení kufru - zataháním za kontakty :-D. Čep u pravého předního kola poklepává čím dál více, marně sháním nějakého garážníka s heverem, který by měl čas a nevadilo by mu auto od sněhu v dílně... originální repro v palubce zřejmě nepůjdou nahradit výkonějšími, jelikož jsou opravdu miniaturních rozměrů. Navíc jejich případná demnotáž by byla zřejmě poměrně pracná.


Ceny některých ND a spotřebního materiálu:

olejový filtr: Kč 180 - 380,-

vzduchový filtr: Kč 215 - 384,-

palivový filtr: Kč 206 - 860,-

kabinový filtr: Kč 180 - 947,-

sada rozvodu motoru: Kč 1204 - 2755,- ; šroub řemenice Kč 55,- ; ozubené kolo - klikový hřídel Kč 476 - 1268,-

žhavicí svíčky: Kč 194 - 428.-

brzdové čelisti: Kč 359 - 3373,-

chladič: Kč 1169,-

čep ramene přední nápravy Kč: 204 - 440,- ; silentbloky ramene: Kč 52,- - 222,- ; čep řízení vnější Kč: 218 - 436.- ; zadní silentblok ramene př. nápravy Kč 100,- ; rameno přední nápravy kompletní  Kč 900 - 1100,-


15. ledna 2010 - nové vzpěry víka kufru kupovat odmítám, za cenu Kč 492,-/ks to ať ten kufr radši padá #! Tak často do něj zase nelezu...

14. ledna 2010 - podařilo se mi najít způsob jak zařadit zpátečku tak, aby se rozsvítila zpátečková světla :) Takovéto opravy mám rád :-D

13. ledna 2010 - 247985 km - výměna stěračů, škoda, že ten zadní nefunguje, u auta, které si veškerý čurbes hází na svoji záď by to člověk ocenil... zřejmě typická závada VW II. Otáčkoměr se chová čím dál podivněji - spadává "na volnoběh" a reaguje vyhoupnutím do příslušných míst až s notnou prodlevou. Zřejmě je kdesi špatný kontakt, jelikož "do volnoběhu" spadá i při zapnutí světel.

- včera jsme absolvovali s Pepou zatím nejdelší cestu - cca 40 km v kuse. O tom, že je rozbitá konzola řazení, klepe jakýsi čep, a brzdný účinek není Bůh ví jaký,  jsem se již zmiňoval. Co komfortu jízdy ale nepřidá je fakt, že ve starém diesel-u se vše klepe, drnčí, vrčí a poskakuje. Člověk tak má pocit, že se kroutí celá karoserie. Nicméně dojeli jsme v pořádku tam i zpět, bez škubání způsobeného vynecháváním motoru apod, jak měl ve zvyku předchůdce. Tudíž v mezích možností spokojenost. Jen tak dál.

10. ledna 2010 - 2478xx km - spotřeba při krátkých couračkách mi vychází na 8 l/100 km

7. ledna 2010 - 247777 km - výměna pneu za zimní

04 Přezouvání

30. prosince 2009 - 247635 km - převzetí vozidla do dvouletého pronájmu za Kč 9.500,-

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2.57 (7x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace vojtahavel 21. 01. 2010 - 20:47
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 23. 01. 2010 - 17:30
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 25. 01. 2010 - 21:20
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 29. 01. 2010 - 14:57
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace coro 04. 02. 2010 - 16:19
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 04. 02. 2010 - 19:07
RE(3x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 04. 02. 2010 - 19:10
RE(4x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 04. 02. 2010 - 19:16
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace vojtahavel 05. 03. 2010 - 20:05
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 12. 03. 2010 - 15:48
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace 3x3=10 13. 03. 2010 - 22:51
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 13. 03. 2010 - 22:57
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 16. 03. 2010 - 12:37
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace 3x3=10 18. 03. 2010 - 22:57
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 18. 03. 2010 - 22:59
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 23. 03. 2010 - 19:24
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 28. 04. 2010 - 14:36
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 29. 04. 2010 - 14:56
RE(3x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 29. 04. 2010 - 15:04
RE(4x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 29. 04. 2010 - 15:09
RE(5x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace parizek 29. 04. 2010 - 15:14
RE(6x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 29. 04. 2010 - 15:30
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace klementuv-moped 30. 05. 2010 - 14:30
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 31. 05. 2010 - 19:21
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace string 07. 06. 2010 - 16:35
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 07. 06. 2010 - 19:52
RE(3x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace string 08. 06. 2010 - 13:13
RE(4x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 08. 06. 2010 - 20:05
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace vojtahavel 22. 09. 2010 - 17:36
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 22. 09. 2010 - 19:43
RE: Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace string 25. 10. 2010 - 15:39
RE(2x): Josefův deník aneb VW Golf II 1,6 TD - aktualizace davidhavel 25. 10. 2010 - 21:22