Mor.Krumlov, Postřižiny,Jevišovice,přehrada Vranov

26. srpen 2009 | 18.22 |

Po dvou dnech nadešel čas opět osedlat Modrou a vyrazit na výlet sami. Tentokrát byl v plánu Moraský Krumlov, pivovar filmových Postřižin v Dalešicích, zámek Jevišovice a Vranovská přehrada.

Ráno se zajdeme s Vojtou opět vykoupat do rybníku, po návratu na chalupu vidíme Karla, kterému se už konečně ulevilo, jak opravuje hrábě, co mamča v návalu pracovitosti rozbila, nanosíme od pumpy vodu a pak už s Jančou mizíme.

01 Moravský Krumlov
Moravský Krumlov, zámek na který padla volba jen proto, že byl v mapě turistických známek, nás rozesmutněl. Ve své době to musela být nádherná stavba, avšak vykloktaný zub času udělal svoje... nebýt tento objekt spojen s výstavou Muchovi Slovanské epopeje, obává se, že by o něj turista musel doslova zakopnout, což je škoda. Snad se v brzku najdou peníze na rekonstrukci, bude jich potřeba nemálo. Slovanskou epopej si s Jančou odpouštíme, avšak já osobně toho později přeci jen lituji. :(. Snad se na výstavu dostanu, až ji dle slibu daného kdysi p. Muchovi, přestěhují do Prahy, čemuž se Moravský Krumlov celkem logicky, avšak marně, brání.

02 Florian
Z dálky viditelnou siluetou Moravského Krumlova však není zámek, nýbrž Kaple sv. Floriana. Ta, narozdíl od zámku, je ale v perfektním stavu, až z toho člověk má pocit, že tu stojí tak trošku na jeho úkor.

Krom stavby samotné je zajímavý zejména výhled na město, které máte celičké pod sebou.

03 vyhlídka na město
Také jsem se zde setkal poprvé se závorou, (bez zákazu vjezdu), u které jsem se pobavil a okamžitě jsem ji pojmenoval motorkářskou :-D. Takhle by se mělo přistupovat k motorkářům! :)
04 Dalešice

Výborný přístup k dvoukolým spoluuživatlům silnic mají také v pivovaru Dalešice, kde se natáčel film Postřižiny. Prohlídka pivaru toho nenabízí v souvislosti s filmem o mnoho více, než prohlídka jakéhokoli jiného pivovaru a protože jsme nedávno navštívili pivovar ve Velkém Březně, postačí nám pokochat se pivovarským dvorem a ukořistit pár "filmových" fotografií za "recepcí".

05 cykloservis
Bohužel ani návštěva dalšího z cílů - zámku v Jevišovicíh - nedopadla o mnoho zajímavěji, jelikož jsme se museli spokojit prakticky pouze s prohlídkou nádvoří, pokud pominu prohlídku skalních maleb z období pravěku sesbíraných z celého světa.
08 skalní malby
Zámek, procházející aktuálně rekonstrukcí, na první pohled působí nepřívětivě - jak zanedbaný statek, ale již po průchodu první branou je jasné, že jste na zámku.
06 Jevišovice
07 Jevišovice

Z Jevišovic frčíme na "pláž" Vranovské přehrady, ale jelikož parkovné činí 100,- a to bez dohledu, otáčíme a odjíždíme k hrázi. Tam parkujeme za 30,- za započatou hodinu (takže nakonec kvůli pár minutám za 90,-), ale motorka stojí hned vedle hlídačů a veškerou bagáž, včetně helem a bund můžeme nechat v jejich budce. To každého motorkáře vždy potěší, kéž by takové služby byly všude, to i rád, dobrovolně, připlatím. Jo a ještě jeden dodatek - parkuji vedle starší sestřičky! Tedy né mojí, ale mojí Modré :) Dodatečně bych tak alespoň takto chtěl pozdravit majitele ER-5 s RZ 4B 6101 ! :)

09 Vranov
Přehradu přecházíme poměrně rychle, však jsme se kochali již vloni (a já několik let za sebou každý rok) a jdeme rovnou na pláž. Do světa vykřikovaná změna, jak se neplatí vstupné (hned za mostem z hráze na pláž) je pouze kosmetická - prostor "pláže" byl obehnán ploty a platí se na recepci kousek od onoho parkoviště, které jsem odmítl.

Kožené kalhoty jdou sundat navzdory pocení překvapivě dobře a hurá do vody! Koupání je prvotřídní a dokonale si ho s Jančou po slunečném dni užíváme. Přes smsky se domlouváme na společném návratu s naší druhou dovolenkářskou skupinou mající klíče od chalupy a vyhlížíme jejich návrat na výletní lodi.

Začíná mi být nějak nedobře, brní mi ruce, žaludek mám jako na vodě a navzdory tomu, že jsem toho za celý den moc nesnědl se mi jen při pomyšlení na jídlo dělá blivno.. vyrážíme tedy zpět do Šafova, kde se nemohu dočkat naší druhé poloviny výpravy a ulehám již před chalupou.

Po zaparkování motorky zalézám navzdory teprve 17h do postele a jen slyším, že Vojtovi je také hodně zle.... čeká nás dlouhá noc...