Moto-Sezóna 2011 - ohlédnutí

1. prosinec 2011 | 18.15 |

1. prosince 2011 - ačkoli má být nejteplejší zima za poslední roky a sem tam pár motorkářů denně potkávám, jsem přesvědčen, že já letos už na moto nevyjedu. Nezbývá než statisticky shrnout letošní motorkářský rok v číslech:

konečný stav tacho: 35594 km ; počáteční stav: 32526 km => najeto (pouhých) 3068 km ... času bylo dost, peněz taky... km není více proto, že v okolí mám snad již všechno co mě zajímalo sježděné a jezdit to znovu, nebo jezdit případně větší dálky sám, mě již nebaví...

Statistika ER-5 2011

6. listopadu 2011 - sezónu ukončuji stylově - vzpomínkově. Vyrážím na cesty kdysi tak známé, tak často pěšmo chozené a později sjížděné: Děčín - Březiny - Bechlejovice - zahrádky u Ploučnice - Chlum - lesní cestou na Staré město - k tátovi - dotankovat a do garáže. Více než jsem ujel km jsem udělal fotek... za tři hodiny na moto jsem najel celých 36 km a 200 m k tomu ;) Nejúžasnější byl právě úsek Horní Chlum - Staré město, kdy po kamenité cestě zasypané listím bylo poněkud problematické najít vhodné tempo, kdy si člověk nerozbije hubu, ale zároveň se motorka nezastaví o další šutrák ;). Každopádně - nespadl jsem. Hurá! Stejně jako vloni, ani letos jsem nespadl ;)

101_0300

16. října 2011 - zdá se, že letošní poslední výjížďka. Venku je sice krásně a na sluníčku kolem poledne i přes 20 nad nulou, ale ve stínu sotva 10´C. Z toho už jsem vyrostl... Přesto jsem měl ještě jakousi potřebu najet pár km a ulovit poslední chybějící TZ-tku z nejseverjnějšího severu naší vlasti. Ludvíkovice-Nová Oleška-Srbská Kamenice-Jetřichovice-Rynartice-Doubice-Kyjov-Zahrady-Šluknov. Silničky II a III. třídy. Klikaté, nekvalitní, ale není kam spěchat. Však jsou to na dost dlouho poslední motokilometry, takže proč nejet kochačku ;).

Ve Šluknově si prohlídneme zámek a vrčíme zpátky. Už trochu sportovněji: Rumburk-Rybniště-Chřibská-Česká Kamenice-Markvartice-Děčín. Ne nijak extra příjemných 112 km, ale přesto jsem si je užil - jak jinak ;). Janča byla poprvé! méně zmrzlá než já... jo a tolik motorkářů co dneska, jsem snad nepotkal za celý rok...

Tak na jaře

Tak zase na jaře, přátelé!

2. října 2011 - letos poprvé vyrážím na Mácháč - k vodě ;) v říjnu! Vedro k padnutí, voda teplá, ale z kožených kalhot se mi nechce, neb soukat se vlhký do nich zpět je téměř nadlidský úkol... tak alespoň kochačka ;). Místy už je krásný podzim, místy silnice již neusychají, neb slunce na ně nezasvítí, místy je lééééto a motorkáři mají pré ;) Vyrazil jsem s AAčkama a ujel-i jsme trasu: Děčín-Dobkovice-Choratice-Malšovice-Děčín-Benešov nad Ploučnicí-Česká Lípa-Staré Splavy-Borný-Staré Splavy-Zahrádky-Kravaře-Verneřice-Valkeřice-Benešov nad Ploučnicí -Děčín-Boletice-tátova zahrada-Choratice-Děčín. Vyletněných 153,5 km.

Staré Splavy

30. září 2011 - kdo by řekl, že kdy bude babí léto trvat tak dlouho a bude hezčí jak celé léto pravé... ač takovýto datum, vyrážím na lehko (kraťasy, botasky, bunda, rukavice, helma) na kratičkou vyjížďku za tátou na zahradu. Tam a zpět je to 11 km, kdy jezdím podle předpisů a užívám si to tak, jak bych řekl, že to není možné ;) Takhle by mělo být pořád!

naposled na zahradce

28. září 2011 - nádherné babí léto! ... a konečně byl čas a příležitost ho motorkářsky využít, ikdyž jen na chvilku, ale příjemně: Děčín - Boletice - Děčín - Česká Kamenice - Mlýny - Česká Kamenice - Žandov - Benešov nad Ploučnicí - Ovesná - Dobrná - Březiny u Děčína - Děčín. Roztomilé, 83 km "dlouhé" poježdění s Janičkou za zády a AAčkama za námi ;)

BusLine

Litoměřický okruh16. září 2011 - původně jsem chtěl jen zajet do garáže vyčistit a namazat řetěz, ale na konec jsem to nevydržel avyrazil se projet kolem komína: Děčín Želenice - Staré město -  Zubrnice - Týniště - Bláhov - Homole u Panny - Proboštov - Rýdeč - Libín - Pokratice - Litoměřice - Lovosice - Ústí nad Labem - Děčín. Jelikož jsem vyjížděl se západem slunce v zádech a najel 102 km, domů jsem se vracel nejen za tmy a v mlžném oparu, ale i s vůni spáleného dřeva z komínů rodinných domků.. zima je na krku, kolik toho ještě najezdím? PS: babí léto budiž pochváleno!

6. září 2011 - mám rád naše hory, zejména ty Krušné, co mi začínají kousek za barákem.... proto a protože si s Jačnou dlouho plánujeme vyjížďku na Komáří vížku jsme dnes vyrazili po trase: Děčín - Jílové - Libouchec - Telnice - Adolfov - Fojtovice - Cínovec - Fojtovice - Komáří Vížka - Krupka - Chabařovice - Ústí nad Labem - Děčín.

Ačkoli na horách už začíná být pomrně nevlídno, 98 km jsme si příjemně užili. PS: úsek z Fojtovic na Cínovec se mi minule (5. 7.) zalíbil a proto jsem si ho projel tak, navíc ;)

20. srpna 2011 - konečně zase s Janičkou na motovýletě ;) aneb jedeme si pro letošní putovku do Ondřejova . Děčín - Ústí nad Labem - Lovosice - Terezín - Nová Ves - Praha - Říčany - Ondřejov - Klokočná - Říčany - Praha - Nová Ves - Terezín - Litoměřice - Liběšice - Trnobrany - Lovečkovice - Zubrnice - Děčín.

100_8085

Úžasná vyjížďka při které jsem si zajezdil jak stylem "co to dá" neb jsem honil čas,  s úžasným cílem, který mě fakt nadchnul a já si splnil jedno ze svých dávných přání - výlet na hvězdárnu (vynikající průvodce, s kterým 2,5 hodiny uteklo jako mávnutí proutkem) a při návratu kochačka a užívání si dokonalého počasí ;). I ten průjezd Prahou byl relativně v pohodě (vlastně úplně v pohodě, až na uzavírku kolem Letňan). Zkrátka a dobře jsme si to maximálně užili a najeli 305 báječných km.

12. srpna 2011s Alešem 144 velice příjemných km kolem komína ;)

Děčín - Choratice - Malšovice - Slavošov - Ústí nad Labem - Valtířov - Velké Březno - Děčín - Maxičky - Sněžník - Tisá - Petrovice - po dálnici "do Chlumce" - Libouchec - Čermná - Slavošov - Povrly - Choratice - Malšovice - Děčín

100_8002

10. července 2011 - opět vyjížďka s Jardou, musim ho kluka trošku vyjezdit, ať se mnou má kdo jet napříč republiku ;)

Děčín - Žandov - Kravaře - Dubá - Mšeno - Jizerní Vtelno -viadukt Stránov-Krnsko- Mladá Boleslav - Mnichovo Hradiště - Český Dub - Hodkovice n. Mohelkou - Jablonec nad Nisou - Tanvald - Hejnice -Obří sud- Frýdlant - Jablonné v Podještědí - Mimoň - Staré Splavy - Doksy - Česká Lípa - Benešov nad Ploučnicí - Děčín.

s Jardou 10

Nakonec to hodilo 376 km... na Jardu trošku víc než dost, neb jsme vyjížděli po desáté a v Děčíně jsme byli zpět před osmou... Jednalo se většinou o silničky nižších tříd, za to téměř bez provozu, úžasnou krainou a často s prvotřídními zatáčkami i asfaltem. Takový úsek z Mnichova Hradiště do Českého Dubu (třetího nebo čtvrtého? - kdo jel, pochopí ;) ), to je opravdu radost se svézt!.... bylo to tak super, až jsem přehlédl značku dej přednost v jízdě a znovu jsem se tak narodil... uff, děkuji všem, co při mě v tu chvíli stáli! PS: nikdy bych neřekl, že jde dostat na kočičích hlavách přední kolo do smyku a ustát to...

6. července 2011 - první projížďka se švárou, který koupil GS-o od Pařízka. Skromně ale příjemně: Děčín - Staré město - Březiny - Dobrná - Brložec - Stará Oleška - Děčín - Choratice - Děčín. Příjemných 46 km po silničkách, kde jsem kdysi "proháněl" pionýra ;)

s Alesem na Olesce

5. července 2011 - improvizovaná flákací se projížďka po neznámých silničkách v okolí Chlumce dopadla zhruba následovně: Děčín - Choratice - Malšovice - Javory - Slavošov - Chvojno - Žďár - Chlumec - Krupka - Přestanov - Žandov (slepá) - Varvažov - Telnice - Adolfov - Habartice - Fojtovice - Cínovec - Dubí - Přítkov - Chlumec - Libouchec - Jílové - Děčín. Najeto příjemných 115 km místy zcela bez provozu, prakticky na cyklo-stezce, v krásném prostředí podhůří, kde bylo dokonale frišno ;)

14. června 2011 -  Děčín - Ještěd - bobová dráha Janov nad Nisou - Jablonné v Podještědí - Pekelné doly - Zákupy - letiště v Mimoni - Česká Lípa - Nový Bor - Děčín. Celkem: 281 km (díky navigaci, která vytvářela zajímavé okruhy :-D), při kterých jsme zažili příjemné jaro, parné léto, větrný podzim, několikrát letní liják a na závěr paprsky babího léta ;) Co do silnic a cest, užili jsme si prvotřídní tříproudovku, frézování, silnice druhé i třetí třídy a také pár km lesního off-roadu, když jsme se snažili vyhnout zákazům vjezdu na letiště, které je jimi doslova obklíčeno. Až na nenávratně vystřelenou tlumivku z výfuku a dva silné ceďáky, před kterými jsme se nestihli a nebo už ani nechtěli nikde schovávat, jsme si to užili maximálně ;) ... no, ona i ta trocha nepohody (-lí) na motorku prostě patří :).

Výjezd s Jardou

5. června 2011 - Děčín - Sadská - Kersko (setkání s Pařízkem a jeho přtelkyní, oběd v Hájence) - po dálnici do Chlumce nad Cidlinou neb na dálnici došel benzin (ještě že motorka má rezervu)- dále kolem Hradce do Jaroměře (kde je vždy tolik motorkářů!) a odtamtud do Truntova. Zde máme dva cíle - pomník generála Gablenze a pevnost Stachelberg. Domů se vracíme cestou plnou zatáček přes Vrchlabí do Jablonce nad Nisou. Odtud do Liberce a po rychlostní silnici zpátky do Děčína. Najeto úžasných (až na tu dálnici) 457 km ;)

Sadská,Trutnov

1. května 2011 - och, jak se špatně jezdí na motorce, když má člověk po čarodějnicích ještě na žíle... uff aneb nezáživný převoz odservisované motorky zpátky z Litoměřic.

23. dubna 2011 - převoz do Litoměřic na plánovanou výměnu řetězovky a těsnění pod čidlem chladiče.

10. dubna 2011 - Vyjížďka do kraje "větrníků" a větrů silně dujících - do Krušných hor. Původní plán byl uveřejněn zde a poté co do něj mírně zasáhla Janča, vznikla následující trasa: Děčín - Klíny - Hora Sv. Kateřiny - Hora Sv. Šebestiána - vodní nádrž Přísečníce - větrnné elektrárny u Kovářské - Měděnec - Klínovec - Boží Dar - Nechranice. Tuto cestu s námi absolvoval Pařízek na své Brambůrce a z Nechranic jsme si jeli každý již po svém - domů. Najeto celkem 357 km.

Modrá na Klínovci

Dokumentační galerie zde

3. dubna 2011 - jak jsem si předsevzal, tak jsem učinil - aneb první letošní opravdovou výjížďkou bylo splnění loňského restu, kdy jsem se rozhodl po vzoru známého z ER-5 fóra, projet všechny samosprávní obce svého okresu. Vloni jsem jako poslední akci sezóny projel polovinu a nyní tu druhou ;).  Najeto poměrně náročných 169 km, za více než čtyři hodiny čisté jízdy.

Verneřice

2. dubna 2011 - první letošní start a první letošní vyjížďka na mé ER-ce ;) Na letošní seznámení volím trasu "kolem komína", což znamená, že jsem se vydal na Armex dofouknout pneumatiky a poté do Malšovic - na Borek - zadem do Dobkovic a dále pak do UL, kde jsem sjezdil půl města, abych skončil v Globusu na housce. Zde jsem také pokecal s pár "kolegy" motorkáři.

Globus 2011

Zajel jsem si do Trmic na výzvědy ohledně kryté sřelnice a pak zadem zpět do Děčina - po staré silnici. Zde závodím s vlakem a vyhrávám ;)) Stavím se u mamči na krátký pokec a vyjížďku zakončuji v hospůdce, kde si dávám "pivo bez radosti" ;). V devět večer parkuji Erku zpět do garáže s 98 km na budíku. Bylo to moc fajn, ale pro dnešek stačilo ;)

27. března 2011 - po půl roce sedlám motorku a ještě né k tomu moji. Náhoda tomu chtěla, že ani cesta samotná nebyla mojí volbou a většina ze 100 km se odehrávala na dálnici D1. Stalo se tak proto, že můj švagr si pořídil GS 500 E od Pařízka, který Sůzu parkoval v Praze. Cesta samotná (Praha-Děčín) byla opravdovým zážitkem a to zejména díky mlze a hrozivě vyhlížejícímu teploměru udávajícímu teplotu 3st... tedy cestou tam a to pod bodem mrazu :-D.