Vyjížďka za podzimní fotkou + pokus o drift s ER-5

26. říjen 2009 | 10.01 |

Nedalo mi to a přesto, že jsem byl přesvědčený, že poslední vyjížďku sezóny mám již za sebou, vytáhl jsem motorku v sobotu 24. října z garáže a vyrazil pořídit nějakou tu zajímavou podzimní fotografii

Předminulý týden to vypadalo, že místo podzimu přišla rovnou zima. Stejně jako začáktem roku chybělo prakticky jaro a začalo hned léto. Asi se budou muset změnit nejen školní osnovy. Teploty stěží přesahující 5´C mi dávaly za pravdu s tím, že už mám zazimováno, nicméně jak už to v životě bývá, vše je nečekaně zase jinak.

Suchá silnice, na teploměru už po ránu 10´C, rychle se zvedající mlha... je rozhodnuto, místo toho, abych jel jen (konečně!) dotankovat, tak se i projedu a něco nafotím.

01 Studený start

Janču beru s sebou a i přes její nepochopení se snažím vychutnávat letošní poslední kilometry adrenalinovou jízdou město neměsto. Erka neprotestuje, ale přeci jenom její výkon už mě Bohužel neohromuje.. hold po 2 sezónách je půllitr málo...

Projíždíme napříč Děčínem až do Březin, kde se otáčíme a jedeme přes Staré město kolem zahrádek na Chlum. Tedy nejedeme.. ta výhružně, pod červeným polem ležící ručička palivoměru, cosi zřejmě signalizovala :-) Přepnu na rezervu a po pár stech metrech tankuji poprvé na OMV rádoby kvalitnější benzin na zimu...

Chlum je jeden z kopců nad Děčínskou kotlinou, domníval jsem se, že zde by mohl být ten pravý podzim... mylně... většina stromů naprosto zelených a svěžích, téměř jako na jaře. Za vděk jsem tak musel vzít jedním "křovím"...

02 Chlum

Z Chlumu se vracíme zpět k zahrádkám, kde při sjezdu ze silnice pociťuje výfukový svod naši váhu při kontaktu s asfaltem... a já blázen si vždy myslel, že škrtáváme o stojánek... naštěstí se zjevně nic nestalo... Snažím se Janče vysvětlit, že fakt potřebujeme větší (tudíž silnější) motorku, načež ona odpoví "a nebo zhubneme, to bude levnější"...

03 Březiny-Starák

Fotka lepší, ale pořád to není nějak ono.

Konečně tedy vyrážíme tam, kam jsem chtěl už od počátku, nicméně to bych se tolik nesvezl :-D Směrem na Hřensko je při výjezdu z Děčína , po levé straně, přímo na proti lesoparku, opuštěný kostel uprostřed ještě opuštěnějšího parčíku, odkud je mimochodem i vyhlídka na Labe. Málokdy zde člověk na někoho narazí a tak si hlavu se zrezivělou závorou nedělám a objížídím ji po vyšlapané cestičce. Zákaz vjezdu zde konec konců není...

Tady je ten pravý podzim... zem zasypaná listím, probarvené stromy... tady se bude fotit jedna radost :)

04 u Kostela

a taky že se fotilo

05 moto podzim

A nejen to... při odjezdu jsem si párkrát protočil na listí zadní kolo a Janča že to jako nafotí... no jo, nebyl bych to já, abych se frajeřinky nechytil, konec konců vyšlo to teď, tak proč by ne pro fotku...

Přední brzda zakousnutá, plyn přitažený, spojka pouštěná, listí lítá, hlína lítá a fotka se nedaří... zato já padám i s motorkou k zemi... :-D Nic se mě, ani Modré nestalo a tak akci opakujeme. Fotka zase nevyšla, zkoušíme jiný režim a akce se komplet opakuje, i s pádem .. :-). Janča mi pomáhá zvednout Erku ze země a zatímco motor ještě běží daří se jí jen tak mimochodem přeřazovat :-?... Do třetice všeho dobrého i špatného se jakási fotka, na které je při troše dobré vůle vidět snaha o driftování daří vyfotit, ale já si lehám potřetí... :-? to už se nemůžu ani smát ani se zvedout a zatímco se válím pod motorkou., dívím se jakou má Janča sílu, když opravdu chce - zvedá 200 kg téměř sama!

Končíme s blbnutím, při tomhle odložení (naštěstí 3x do měkého) se ohýbá levý, dávno prasklý padák až do maxima, vytéká benzin a po nastartování nechtějí zhasnout výstražná světýlka chlazení a mazání... že by cena za rádoby frajeřinu byla až taková?...

Záměrně překlápím motorku na pravou stranu a pak ji nechvám hvilku stát. Ani na druhý start "varovky" nezhasínají a tak motor znovu ihned po startu chcípám. Nerad bych ho zadřel. Po půl minutě pokus opakuji a zkusím přidat plyn s tím, že pokud nezhasnou, těch 7km si motorku do garáže dotlačím... naštěstí poslušně zhasly... uff :) Myslím, že takovéto blbiny si na dlouho zase odpustím...

06 drifting

Vyjíždíme zpět na silnici a vezeme se kousek na Hřensko a pak hned zpátky do Děčína. Motorce nakládám stylem "dej co můžeš" a v celém rozsahu otáček nezaznamenávám naštěstí žádný problém, i ta "Vmax" je pořád ve dvou +140 km/h...

Vracíme se do garáže, kontroluji škody a krom bahýnka a toho již dříve prasklého a odřeného padáku žádné přibyvší šrámy nenacházím. Dokonce ani šlem v oleji se neobjevil! S úsměvem na tváři tak mám zase na co vzpomínat a můžu se těšit na příští sezónu...

PS: až později mě napadá, že jsme "driftování" měli natočit na video a pak teprve vystříhat fotky...