Deníček Fordu Fiesta 1.3 - II. vydání

30. prosinec 2012 | 15.10 |

2012

30. prosince 2012 - 94163 km - děje se cosi nekalého, aktuální (krátkodobá) spotřeba vychází na 8,19 l / 100 km :(

26. října 2012 - 933xx km  - přezutí na zimní pneu. Dosavadní zadní pneu v rozměru 165/70 již na trvalo vyřazeny. Zjistil jsem vadný PZ tlumič, výrazně orezlou brzdovou trubičku LZ kola a přední kotouče zralé na stočení. Dolití 1l chladicí kapaliny, 0,5 dcl brzdové kapaliny a kontrola hladiny oleje. Vysavač, wapka, voskování. Přes noc letos poprvé nasněžilo...

Originalni hever jiz radsi nep

Po zkušenosti z jarního přezouvání (28. března 2012) již nepoužívám originální hever...

18. října 2012 - 93210 km - výměna žárovky H7 v PP světle.

14. října 2012 - 93126 km - výměna tlumiče výfuku ; EDEX za 900,- Kč + 100,- za práci.

Novy vyfuk

23. září 2012 - 929xx km - zpětná montáž opraveného kola, dolití vody do ostřikovačů (nádobka je kdesi prasklá a nepojme více než 1l, proto doléváme tak často), dolití 1 dcl brzdové kapaliny (hlavně že dle mechanika nikde neuniká!) a prohlídka výfuku... mechanik tvrdí, že jsme ho museli někde nabourat. Jeho úsudku se nedivím, nicméně stejně tak mohlo dojít ke slušné implozi, což by vypadalo úplně stejně... jen si říkám proč? Janča tvrdí, že výfukem nikam nenacouvala, já jsem přesvědčený o tom, že také ne... Zbytečné to řešit, každopádně nový koncový díl stojí 1.300,- + práci...

21. září 2012 - kolo bylo opravdu píchlé, 150 korun za zalepení a vyvážení je fakt mazec :( - a to bez de-montáže z-na osu.

Výfuk je již prý v takovém stavu, že je zralý na výměnu... :-?

19. září 2012 - LP kolo si stojí skoro na ráfku, výměna za dosud nepoužitou rezervu proběhla hladce (tedy až na nadávky na debila, který povolil zavěšení rezervy pod vůz!), ale zvuk, který vydává 15 let nový nepoužitý zimák je opravdu pekelný :-? 

8. září 2012 - 92500 km - opět se ozývá známe pobrumlávání signalizující prasklinu tlumiče výfuku... ; 92700 km => návrat z dovolené "napříč republikou a  do jižních Čech". Za týden naježděno 2144 km při průměrné spotřebě 5,77 l / 100 km, čímž došlo k poklesu dlouhodobé spotřeby na aktuálních 6,51 l / 100 km. Fiesta obstála na 1 a zaslouží si pochvalu, jen při průjezdu horami by to chtělo nějaké ty koníky navíc ;)

Nejvýchodnější bod ČR

6. září 2012 - 92151 km - dolití kapaliny do ostřikovačů, kontrola hladiny brzdové kapaliny a oleje.

30. srpna 2012 - 90567 km - výměna řidičova stěrače za ramínkový. Bezramínkový se neosvědčil natolik, abychom ho při více jak dvojnásobné ceně 1ks proti páru koupili znovu. 

29. července 2012 - 900xx km - "velká" údržba

výměna benzinového filtru

... důležité je zaujmout k činnosti sprvný postoj ;)

palivový filtr

... výměna palivového filtru

svíčky po 15,5tkm

... kontrola svíček po 15,5 tkm (seřazeno podle č. válců 1 - 4)

ventily

... seřízení (povolení) ventilů (zejména 1. a 3. válec)

natírání prahů a lemů

... vybroušení a natření rezavých míst prahů a lemů

natírání podlahy

... natření podlahy (občerstvení nutné :D)

Fiesta po údržbě

... nedokonalé, ale lepší ;)

27. června 2012 - 895xx km - výměna spolujezdcova stěrače, dolití kapaliny do ostřikovačů, dolití 0,5 l oleje, dolití 0,2 l brzdové kapaliny 

6. dubna 2012 - 88550 km - zavaření výfuku a zadní čási pravého prahu.

29. března 2012 - 88200 km - dofouknutí pneumatik na předepsaný tlak s sebou přineslo ve vyšších rychlostech poškubávající volant :-?, za deště se chovají pneumatiky předvídatelně, tj. na žádnou divočinu to není, ale na klidnou, předpisovou jízdu jsou v pohodě. Bezramínkový stěrač již dělá šmouhu (samozřejmě v místě přímého pohledu) a klasický stěrač u spolujezdce (před měsíce přesunutý od řidiče, jinak starý 8M) je nutné vyměnit. Došla kapalina ostřikovačů, zakoupení 1l "s funkcí suchý stěrač" od Cinolu. Žádný rozdíl jsem ale nezaznamenal... 

28. března 2012 - 881xx km - výměna zimních pneu za letní (od zítra se má pokazit počasí a na horách začít sněžit :D). Dopředu nasazeny nedávno zakoupené šest let staré 155/70  a dozadu ještě starší, navíc protektory 165/70. Ty už jsou opravdu na dojetí. Auto vyzkoušno, nikam netáhne, neplave, sedí. Uvidíme za morka ;). Co mě ale fatk zklamalo je to, že u pravého zadního kola mi projel hever prahem :( Nebude se tak vyvařovat jenom výfuk...

Hever projel prahem

24. března 2012 - tak jsem včera koukal, jak nám po té zimě autíčko zase pěkně zrezlo. I ten rádoby profesionálně opravený lem LZ kola už vypadá jak liška. Za ten "rok", co Fiestu máme (dvě zimy), zestárla tak o pět let. Za tři, čtyři roky (tak dlouho bych ji chtěl doma mít), už asi nebude ani co prodávat... No nic, píši hlavně proto, že obhlídka auta před plánovanou výměnou pneu za letní mě "donutila" mrknout i pod vůz, kde jsem zjistil, že v posledním dílu výfuku je díra tak na palec.... spotřeba neustále stoupá, aktuálně je dlouhodobý průměr na 6,59 l / 100 km, přičemž aktuální reálná vychází na 7,55 l / 100 km.

dira ve vyfuku

26. února 2012 - za 1500,- pořízeny 4 ks bazarových letních pneu na discích s dostatečným vzorkem na následující 2-3 "letní" sezóny.

25. února 2012 - 87549 km - dolití 1 dcl brzdové kapaliny

20. února 2012 - 87464 km - vyrazili jsme na Sedlčansko... po okreskách, přes Prahu, kde jsme se hodinu motali centrem. "Dálková" spotřeba vyšla na 6,1 litru / 100 km, což je přesně o půl litru více, než v létě na podobné trase. Za vinu to dávám stále slyšitelněji se ozávající dirce ve výfuku. Co se týká bezramínkového stěrače, tak ten funguje téměř na jedničku, uvidíme za pár měsíců. Také motor běhá stejně jako před vyjmutím autobaterie. Díky absenci tuhých mrazů se probudily i veškeré ostřikovače.

13. února 2012 - 8697x km - Janča říkala, že auto jezdí v pohodě, tak je to snad v pohodě ;) Kamarád mi doporučil vyzkoušet bezramínkové stěrače, podlehl jsem tedy akci v Globusu a jeden zakoupil... následovalo kolečko obměny stěračů, kdy od řidiče byl přesunut ke spolujezdci a tento na dveře kufru. Právě při výměně posledně jmenovaného praskl zkřehlý plastový držák stěrače, který je jiný než všechny ostatní. Ani univerzál nejde do tohoto specielního ramínka použít... Stěrač jsem tedy nasadil na zbylou polovinu plastového držáku a doufám, že ho někde neztratíme.

Sterac Evo

12. února 2012 - 869xx km - stačilo pár km, kdy jsem auto nešetřil a zdá se, že se řidicí jednotka vzpmatovala ;). Tak uvidíme...

11. února 2012 - 86907 km - bratrovi klekla baterie ve Škorduli a protože jsme chtěli jít zase něco pojezdit, půjčil jsem mu tu čerstvě nabitou z Fiesty... Už to víckrát neudělám. Pokud to nebude nezbytné, baterku z auta nebudu vyndavat. Po jejím návratu studený motor při přechodu z vyšších otáček na volnoběh chcípá a po zahřátí se drží silou vůle. Doufám, že s přibývajícími kilometry se řídicí jednotka brzy vzpamatuje a tento jev zmizí. Může to být jen shoda náhod a na vinně mohou být třeba zapalovací svíčky, před kterými mě kdysi mechanik varoval (když už jsem je měl na autě namontované!) - tříbodové Beru ; nicméně najeto mají zatím jen 12,5 tis... (2. ledna 2011) Dále by mohl být zanesený palivový filtr a pak už jsme u snímačů a dalších srand za tisíce (viz.: Ford club)

10. února 2012 - 86865 km - první dobíjení baterie od jejího pořízení (28. leden 2010) ; Po jejím zpětném namontování nesmyslně padají otáčky při přeřazování až na hranici chcípání, tj. kamsi k 500 ot./min. Přestal chodit spínač osvěltení na dveřích spolujezdce a ostřikovač skla na té samé straně. Také kontrolka hladiny kapaliny ostřikovačů stávkuje, tj. tváří se při startu jako funkční, ale evidentně prázdnou nádobku nesignalizuje. Dolévání vody do ostřikovačů. Pořízeny nové autokoberce. Také jsem měl konečně možnost řádně otestovat protektory Vraník, kterými jsem nechal osadit přední nápravu a nemůžu si je vynachválit. Takto obutá Borča (jak říkáme naší Fiestě) si vedla fantaisticky i v 30cm závějích ;). Dlouhodobá průměrná spotřeba již měsíc neustále stoupá, aktuálně jsme na  6,54 l / 100 km. Kdyby ten benzin alespoň nestál 37,- Za ten více než rok co auto máme najedeme za stejné peníze, tj. na plnou nádrž, o 100 km méně, než při jeho pořízení.. Nedělám si iluze, že se ceny kdy vrátí na původní úroveň, ba naopak...

Borca na snehu

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Deníček Fordu Fiesta 1.3 - II. vydání inenaso 11. 02. 2012 - 15:38
RE(2x): Deníček Fordu Fiesta 1.3 - II. vydání davidhavel 11. 02. 2012 - 21:37
RE: Deníček Fordu Fiesta 1.3 - II. vydání vojtahavel 01. 08. 2012 - 15:13
RE(2x): Deníček Fordu Fiesta 1.3 - II. vydání davidhavel 01. 08. 2012 - 15:18