Moto-Sezóna 2012

5. listopad 2012 | 19.24 |

5. listopadu 2012 - konečně došlo k souladu mezi mým volným časem a počasím a mohl jsem vyrazit dotankovat. Tušil jsem, že nepojedu jen za roh a tak jsem k tomu přizval i Petra. Tankovali jsme po 85 km ;) Děčín - Roztoky - Ústí nad Labem - Střekov - Těchlovice - Buková hora - Verneřice - Benešov nad Ploučnicí a domů ;)

102_0513

30. září 2012 - UKONČENÍ SEZÓNY,

vyjížďka s Petrem a Jardou skrz německo-polské pohraničí.

Hlavní cíl: BersdorferSee

- vedlejší cíle: bobová dráha Janov, sprinty na letišti v Hradčanech

Děčín - Hřensko -  hranice CZ/D - Bad Schandau - Sebnitz - hranice D/CZ - Dolní Poustevna - Lobendava (Severní - nejsevernější bod ČR) - Šluknov - Rožany - hranice CZ/D - Sohland - Löbau - Reichenbach/Oberlausitz - BerzdorferSee =>

=> Görlitz - hranice D/PL - Zgorzelec - Lubań - Mirsk - Świeradów Zdrój - Jakuszyce - hranice PL/CZ - Harrachov - Kořenov - Josefův Důl - Janov nad Nisou (bobová dráha) - Liberec - Jablonné v Podještědí - Mimoň - Ploužnice (letiště Hradčany) - Mimoň - Zákupy - Česká Lípa - Nový Bor - Česká Kamenice - Děčín.

102_0222

19.

srpna 2012 - přesun od Lago di Garda do Děčína přes Brenner - hranice I/A - Swaz - Eben am AchenSee - hranice A/D - "Egern" - u Wackersdorfu se odděluji od skupiny a valím na Waldsassen - hranice D/CZ - Cheb - Chomutov - Děčín => 797,5 km za 1 den (necelých 9h jízdy) aneb můj nový rekord ! ;) (797/6808).

Wackersdorf

18. srpna 2012 - Furtga - "Viamalatunnel" - SufnerSee - Schwarzhüte - příjemně rychlé Passo d. Spluga - hranice CH/I - Lago di Montespluga - Campo - Morbegno - Passo San Marco - náročný sjezd směr Bergamo - Lago Di Garda - "Tignale - Pieve - Tremosine" => úžasné silničky tak akorát na dvě motorky ;) - Nago Torbole => 366,5 km (367/6011)

Passo Spluga

17. srpna 2012 - Alter Waiher - hranice D/A pod vrcholem Zugspitze, dále na  Fernpass - Fliess - hranice A/I - Lago di Resia (moc krásné místo - hrad, cyklostezka, nádherné NEkomerční lago) - Paso Stelvio (největší mazec, jaký jsem kdy zažil! :D) - hranice I/CH - Pass dal Fuorn - Flüelapass - Tiefencastel (krásné městečko!) - Lenz - Furtga => příjemně náročných 382 kilometrů ;) (382/5644).

Passo Stelvio

16. srpna 2012 - Děčín- Praha - Rozvadov - Mnichov -Oberhof/Alter Waiher => 555 km za odpoledne - novodobý rekord ;) (555/5262).

Děčín - Mnichov

15. srpna 2012 - 27,5 km po Děčíně za účelem dotankování a doplnění výstroje před cestou do Alp. (27/4707).

21. června 2012  - mosty jižních Čech s Petrem, Martinem a Zuzkou: Praha - Benešov - Bystřice - Votice - Sedlec, Prčice - Jistebnice - Opařany - Stádlec - Bechyně - Nuzice - Týn nad Vltavou - Bošilec - Lomnice nad Lužnicí - Třeboň - Nová Hlína - Stará Hlína - Jindřichův Hradec - Kamenice nad Lipou - Pelhřimov - Sedmpany - Hulice -  Borovsko - a po dálnici až do Děčína => 498 km (498/4680), z kterých nejméně třetina propršela :-? ;)

Stádlec

20. června 2012 - do Prahypřes Libouchec - Chlumec - po dálnici do Ústí nad Labem, dále pak do Sebuzína - Hlinné - Pokratic do Litoměřic - Bohušovic nad Ohří - Doksan a opět na dálnici až do stověžaté matičky => 121 km (121/4182)

27. června 2012 - do Litoměřic na přezutí pneu, do Ústí na TK a pak couračka směr Teplice, Most a domů => 145 km (145/4061)

Technicka

26. června 2012 - do města a zpět 12 km

22. června 2012 - střed republiky a mosty kolem něj:Děčín - Česká Kamenice - Nový Bor - Česká Lípa - Doksy - Mladá Boleslav - Kolín - Církvice - Hostkovice - Číhošť - Ledeč nad Sázavou - Bernartice - Keblov - Hulice - "Borovsko" - Keblov - Němčice - Bernartice - Brzotice - Píšť - Vojslavice - Želiv - Sedlice -  Hněvkovice - Jiřice - Koberovice - Ledeč nad Sázavou - Bohdaneč - Kutná Hora - Kolín - Mladá Boleslav - Česká Lípa - Benešov nad Ploučnicí - Děčín => 491 km s Jančou ;) (491/3904)

Cihost

19. června 2012 - po výměně oleje a opláchnutí motorky mě počasí přemluvilo a vydal jsem se neplánovaně na projížďku aneb "když nevyšla Dlouhá Louka s klukama, dám si ji sám". Děčín - Choratice - Malšovice - Slavošov - Telnice - Fojtovice - Cínovec - Altenberg - Moldava - Mikulov - Hrob - Osek - Dlouhá Louka. Úplně jsem zapomněl, jaké jsou zatáčky v úseku Osek - Dlouhá Louka "peklo" :) Klíny a Mikulov jsou proti nim pohodička... Dlouhá Louka - rozhledna Vlčí hora - Osek - Jeníkov - Lahošť - Oldřichov (Barbora) - Teplice - Přestanov - Chlumec - Varvažov - Libouchec - Slavošov - Malšovice - Děčín => 166 (/3413) km, kdy jsem vydržel jet většinou opravdu na pohodu, tj. v rámci předpisů ;)

Dlouha Louka - Vlci hora

15. června 2012:Děčín - Benešov nad Ploučnicí - Česká Lípa - Mladá Boleslav - Kopidlno - Chlumec nad Cidlinou - Sokoleč - Kersko - Mšeno - Kokořínský důl - Úštěk - Zubrnice - Děčín => 374 super km ;) Díky Petře, užil jsem si to a odškrtávám další body ze seznamu ;)

BC Cofee Chlumec nad Cidlinou

12. června 2012: skrz 3 státy za hodinu aneb úžasných 282,5 km v "CZ-PL-D-CZ" ;)

10. června 2012: Krušnohoří ve 4 ;): původní plán vzal rychle za své, neboť počasí nám nehrálo tak úplně do karet a navigace měla svoji hlavu, kterou jsem rád poslechl proto, abych nejel stejnými cestami co dříve. Malšovice - Slavošov - Ústí nad Labem Bukov - Teplice - Hrob - Osek - schovka před deštěm - Osek - Hrob - Osek - Litvínov (konečně jsem se vymotali) - Klíny - Fláje - na Dlouhou Louku byla silnice uzavřená :( - Hrob - Moldava (ať žijí zatáčky! ... ale toho písku :( všude!) - Altenberg (hustě mrholí aneb chčije a chčije, ale už ani nemá význam stavět) - Cínovec - Dubí - Krupka - Chabařovice - Globus Ústí nad Labem (houstička). Zde se rozdělíme a Aleš s Jardou směřují po hlavní na Děčín a my s Petrem směřujeme domů po staré, přes Velké Březno. Chčije opravdu řádně, plyn neubíráme. Až na Valtířov jsou silnice bez aut a obce liduprázdné. Jedeme co to dá, voda nevoda. Dotankujeme v Boleticích a frčíme domů. 197km.  Díky kluci! Doufám, že jste si to užili a těším se na příště ;) Snad bude lepší počasí...

4moto

7. června 2012: třešňová cesta:Děčín - Boletice - Lesná - Buková hora - Verneřice - Benešov nad Ploučnicí - Ovesná - Dobrná - Huntířov - Děčín => 60 km a třešně nenalezeny. Buď jsou již přezrálé a na polámaných stromech nedostupné a nebo ještě nejsou. Tak či onak, všude jsou malé. Je znát, že předchozích více jak 14 dní bylo "hezky" - bez deště ; ale já, samozřejmě, jsem cestou domů zmoknout musel :D. Naštěstí jen lehce ;)

101_5850

11. května 2012:  větrné mlýny děčínskaDěčín - Roztoky - Dobkovice - Děčín - Hřensko - Janov - Arnoltice - Janov - Hřensko - Mezná - Janov - Růžová - Nová Oleška - Stará Oleška - Huntířov - Děčín Březiny - Děčín Staré město - Boletice - Děčín => 110 km ; poněkud poťouchlá, ale moc příjemná komínovka s Petrem.

101_4235 mlyn Ruzova

3. května 2012: toulky českolipskem aneb marné hledání pštrosí farmy ve Velkém Valtinově:

Pstrosi cesta

152 km

29. dubna 2012:KONEČNĚ ZASE S JANIČKOU ;) .. spousta motorkářů "baťůžek" za sebou vyloženě nerada, já to mám většinou naopak, ačkoli nezastírám, že jsou dny, chvíle, respektive úseky, kdy se rád svezu (bych se rád svezl) sám ;). Zkrátka a dobře, už i Jančí jsem na dnešek přemluvil k začátku sezóny. Na zimu si rozhodně stěžovat nemohla (27´C ve stínu). Vyrážíme v 11 hod spolu s Petrem a jeho Xéniípřes Českou Kamenici do Nového Boru a odtud dál přes Svor a "Šébr" krásnými lesy Lužických hor k "přehradě" Naděje.

U Nadeje

Kvůli zákazu vjezdu nechváme motorky uprostřed lesa a v tom hrozném vedru se v motorkářských hadrech ploužíme nekonečný kilometr k vodě. K té nakonec ani nesejdeme, uděláme pár ne moc povedených fotek z hráze a vracíme se zpět. Motorky jsou v pořádku a my můžeme pokračovat za hlavním cílem výletu do Varnsdorfu na Hrádek. Tolikrát jsem ve Vanďáku byl, TZtku máme, ale jejího motivu - symbolu města, dosahujeme až nyní. Dolní Podluží - Studánka - Varnsdorf a opět zákaz vjezdu.

pod Hradkem

Krátký, ale o to prudší kopec sotva vyfuníme a pod Hrádkem, tolik podobným Větruši a Mostné hoře, si v klidu parkují jiní dva motorkáři. Dokonce i pokladní nás otáčí zpět pro motorky, ale my odmítáme a jsme rádi, že vyjdeme schody do vyhlídkové věže. Vyhlídka samotná mě neokouzlila, to z Dýmníku je výhled podstatně lepší. Co se mi líbilo naopak moc je fakt, z jakého torza Hrádek obnovili, smekám a jsem rád, že se našli lidé, kteří rezolutně odmítli bourání a sehnali peníze na opravu.

Jelikož je to po dlouhé době Jančina první vyjížďka, navíc je opravdu neskutečné vedro (zkoušeli jste někdy putovat v kanadách, kožených kalhotách, v bundě s nevyjímatelnou termovložkou v teplotě téměř tropické?) a hlavně, večer musí na noční, obracíme naše oře zpět a přes Horní Podluží - Chřibskou a Habartice přijíždíme do Benešova nad Ploučnicí a odtud už skrz centrum Děčína do garáže. 135,5 km.

27. dubna 2012: Děčín - Starý Šachov - Žandov - Kravaře - Úštěk - Litoměřice - Lovosice - Siřejovice - Vlastislav - Milešov - Řehlovice - Přestanov - Chlumec - Jílové - Děčín - Choratice - Děčín ; 168 km toulek Lovosicko-Ústeckem. Přestože hlavním cílem bylo torzo větrného mlýna u D8, zlákaly mě úchvatné scénerie kopců, kde snad na každém cosi stávalo... Vedro bylo k nesnesení a ještě mi (opět) prasklo spojkové lanko. Navigace opět nefunkční, naštěstí jsem ji nepotřeboval a vyjížďku si možná užil o to víc ;).

Toulky Lovosickem 27

4. dubna 2012 - komínovka za účelem omytí a dotankování motorky - 53 km.

21. března 2012 - Děčín - Přestanov - Moldava - Most - Chomutov - Měděnec - Cheb - Podhrad - Kynšperk nad Ohří - Březová - Ostrov - Teplice - Děčín ; 466 km

do Chebu

17. - 18. března 2012 - Neziderské jezero v Rakousku 1015 km

2. března 2012 - toulky německým pohraničím

Zvětšit mapu

Vyrážím s kamarádem Jardou, který sedla Paegaso a po Děčínu projíždíme Königstein - Pirnu - Dohnu - Glashütte - Altenberg - Geising a vracíme se zpět přes Petrovice do Děčína. Najeto 147 km.

Hřensko je typicky české příhraniční městečko, kterému vládnou vietnamští trhovci. Jeho krásy spočívají zejména v přírodě, do které je zasazeno. To za hranicemi je tomu jinak. Bad Schandau je krásné, upravené a své. Nikomu nic nevnucuje a je tak nějak tradiční, historické. Jednou se sem chci vydat na výlet vlakem a vše si v klidu projít. Königstein je známý díky hradní pevnosti obřích rozměrů, také jeden z plánovaných cílů. Oproti tomu Pirna, tak ta se mi nelíbí vůbec. Je to poměrně rušné město a tak mizíme rychle pryč. Malinko si zajížídme do městečka Dohna, kde to vypadá, že chcípl pes (pokud nepočítám dvě puberťačky, které se náramně baví tím, že si fotíme náměstí), ale možná i proto je tu krásně. Upravenému náměstí dominuje kostel. Než dojedeme do Glashütte, města kde žije čas, míjíme nádherný zámek Weesenstein, za kterým měří němečtí strážci zákona povolenou rychlost. Za Glashütte směrem na Altenberg přibývá kolem silnic sníh a celkově se snižuje kvalita vozovky.

04 smer Altenberg

Altenberg se krom historického centra pyšní osamělou, zledovatělou sjezdovkou, což v kontrastu s našimi motorkami vypadá více než zajímavě. Sjíždíme do městečka Geising, které vypadá příjemně již z výšky. Opět se nepleteme. Krásné, čisté, upravané maloměsto, které si již "x" desítek let drží svoji tvář. Neplánovaně se zastavujeme u přehrady se sypanou hráží Lauenstein - Müglitztal. Po jejím přejetí se naskytne vyhlídka na typicky motorářskou silnici a je rozhodnuto o změně trasy ;).  Asfalt bez chybičky a až "nepěkné zatáčky" na trase Lauenstein - Libenau stojí za svezení. Nicméně "Nicht so wild!" Příjemné, ale krátké... Následuje "vesnička" se třemi větrnými elektrárnami a kostelíkem nesoucí jméno Breitenau. Přes Hallendorf-Petrovice se vracíme zpět domů, do Děčína.

1. března 2012 - komínová vyjížďka aneb když už motor běží, tak se trochu povozím. Po čtyřech měsících zpátky do sedla. V prvé řadě jsem si zajel na Armex, kde jsem doufoukl kola a motorku opláchl wapkou od prachu. Potom jsem si zajel domů na oběd a z Malšovic se vydal přes Děčín na Hřensko. Hned za Loubím se od Labe valila přes silnici mlha a vypadalo to vskutku zajímavě ;) Škoda, že vyfotit se to kloudně nedalo. Cestou jsem také potkal těžaře - údržbu silnic. Když se vymotám z lesa, jsem rád... od vody šel velmi nepříjemný chlad. A to jsem netušil, co teprve uvidím ;)

Ledopád Hřensko

Zastavil jsem u ledopádu v Hřensku a teplotní rozdíl mezi motorkou a tím ledem byl tak velký, že se začalo od motoru a chladiče tak kouřit, až se mi z toho zamlžila a začala zamrzat zrcátka :-). Z Hřenska pokračuji na Janov a menších ledopadů vidím ještě několik. V Janově se stavuji u větrného mlýna a po nezbytné fotodokumentaci pokračuji na  Arnoltice - Bynovec - Kámen, do Srbské Kamenice a dále pak projžídím obcemi Jánská - Kamenická Nová Víska - Huntířov - Ludvíkovice a jsem zpět v Děčíně. Pohrávám si ještě s myšlenkou vydat se po druhé straně Labe do Žlebu a zkusit nafotit tu mlhu, ale věrný heslu "v nejlepším se má přestat" zamířím do garáže. Ba ne... musím přiznat, že mi bylo už celkem chladno. Ono těch 10´C je fakt pro jakýsi komfort nutné minimum a né kdo ví jaká pohoda. Nicméně nové spodky od Paličky posloužily více než příjemně ;). Najeto 74,5 km.