Úpravy Škodovky 07_2005

19. květen 2012 | 14.16 |

"Hračky" byly nakoupeny, i pro to rádio jsem si jel a byl jsem jím tak unešený, že jsem neváhal za něj těch 3,5t dát. Michodem - mám ho dodnes. Putuje se mnou z auta do auta a hraje pořád skvěle!... když se mi teda povede spustit :( - přeci jen mu je již skoro 10 let a kontakty již mají své odmačkáno.

Podstatná část doplňků již byla namontována, s aktuálním vzhledem auta jsem byl spokojený, zbývalo zapojit zbytek.

Letecke vypinace, radioK rádiu jsem sehnal další dva repráky, které jsem osadil do zadních dveří. Vepředu tak byly dvoupásmové 2x25 W Sencor, vzadu také dvoupásmové 2x25W JVC. Všechno poctivě vedené v audiokabelech, žádná dvoulinka ;). Se zvukem jsem byl více než spokojený! Vůbec se nedivím, že Sony CDX-MP40 stávalo 12tis a jsem přesvědčený že titul autorádio roku tehdy vyhrálo právem ;) Autorádio se mi stalo na dlouho velmi oblíbenou hračičkou, tolik funkcí, takový zvuk a k tomu ještě dálkové ovládání! Když jsem si chtěl poslechnout hudbu pořádně, chodil jsem do auta, seděl na zadních sedačkách a dálkově přepínal skladby :D. 

S příchodem léta  (červenec 2005) přišlo i očekávatelné přehřívání motoru. Očekávané proto, že se pod víčkem ventilového víka začalo objevovat ihned po koupi čím dál více šlemu, což velmi často vypovídá o odcházejícím těsnění pod hlavou. Jezdit se zapnutým okruhem topení tak bylo Bohužel samozřejmostí, často i se zapnutým větrákem. Úmorné, vedro!

První přišla na řadu výměna termostatu za ten co otvírá při co nejnižší teplotě. Samozřejmě, že se mi povedlo utrhnout zadní šroub domečku v kterém termostat je a tak jsem musel měnit celý domeček, nejen termostat a těsnění.

vymena termostatu

Zjistil jsem také, že nefunguje čidlo v chladiči, které spouští větrák, když nestačí chlazení náporovým vzduchem. Na řadu přišel můj tuningový "letecký" vypínač, kdy první ze tří vypínačů posloužil právě k zapínání větráku chladiče kdykoli se mi zamane. Chodilo to na jedničku ;) a od přehřívání jsem měl na určitou dobu pokoj. Druhým z vypínačů jsem rozsvěcel přídavná (modrá) parkovací světla (ano, měl jsem v každé z předních lamp dvě parkovačky) a třetí vypínač sloužil k rozsvěcení "neonu" v přední masce (později i neonů za zadním sklem).

2xparkovacka,H4 100W blue

Když už jsem byl u těch světel, musel jsem znovu vyřešit zadní světlo do mlhy. Zapojil jsem ho obdobně jako tehdy provizorně, tj. místo levého parkovacího světla. Tehdy jsem přemaloval patřičný prostor v mračítku jednoduše červenou barvou, nyní jsem vyměnil zpátečkovou žárovku v poločiré lampě za červenou ;). Při couvání tedy bylo hůře vidět a tak jsem přišel s další úpravou, kdy jsem do pravého zadního světlometu na místo couvací 21W žárovky zapojil žárovku H1 55W ;) Nádhera! Jen s tímto autem mě bavilo couvat :D.

Pravda je, že couvání mi navíc ztrpčovala ještě stínítka za zadním sklem, ale to je taková moje úchylka, kterou jsem si s sebou nesl také napříč téměř všemi Škodovkami. Zatímco boční stínítka nesnáším v jakémkoli provední, doazdu podle mě prostě patří. Slušivé roletky a auto alespoň není takový skleník.

Stinitka Skoda

Hrát si s autem bylo fajn, úplně mě to pohlcovalo. Na pumpě kde jsem pracoval si se zájmem většina lidí Mráčka prohlížela... pomalu jsem si připadal jak Vin Diesel ;)

Ale nebyla tu vždy jen zábava. Nevím, jestli se v roce 2005 už muselo chodit na evidenčku před přepisem či nikoli, každopádně vím, že až v té době jsem zjistil, že ve Škodovce mohu libovolně zaměňovat motor 105tkový a 120tkový, ale že 130tka tam být již bez dalších úprav nesmí... :( Oj oj oj... a co teď? Viditelný rozdíl v motorech není, jediné co mě tak trápilo byla "7" vyražená na bloku za číslem motoru. Na řadu přišel karboflex, raznice a kyselina. Číslo jsme vybrousili a úspěšně přerazili na "1", zestaršit kyselinou se nám už povedlo poněkud méně. Tak či onak, papírovému šimlovi bylo učiněno zadost. Nyní nevím, zda až na technické nebo právě na oné evidenční kontrole před přepisem se nad tím zkušený technik jen usmál.. ;).

Oficielně jsem se stal vlastníkem Mráčka přepisem 11. 7. 2005 a sami úředníci dopraváku mi vymazali ze záznamů i číslo motoru, což Bohužel ale neznamená samotný typ.

2005_07_11_2 č

Naspořené peníze došly a ty co jsem vydělával jsem neváhal utrácet za benzin. Se Škodovkou jsem nikdy neuměl jezdit dvakrát úsporně. Pravda je, že jsem se o to ani nesnažil. Hřmot z laděného výfuku jsem miloval, stejně jako tah motoru Š130. Jeho životnosti to ale nepřidalo. Sotva jsem do auta sedl, už jsem ho točil a jak ten panečku šlapal! S plynem jsem často zacházel metodou on-off (možná důvod, proč mi tak často praskaly struny :D) a s radostí předjížděl Favority i Felicie. Spotřeba mi vycházel v průměru na úctyhodných 12l N95/100km. Ale nelitoval jsem, užíval jsem si. I tu trojku jsem se načil řadit bez přepočítávání zubů (vadný synchron).

Na řadu přišly úpravy co prakticky nic nestojí:

- vyměnil jsem sjetá zadní kola za zánovní protektory z předchozí Škodovky,

- natřel jsem bzrdové čelisti a bubny červenou barvou, disky kol černou. Stříbrné poklice tak patřičně vynikly, zejména po jejich vyleštění.

- vyvrtal jsem díry do víka motoru pro ALU křídlo a vymyslel jejich záslepky (jezdil jsem s ním jen na srazy).

- na benzince jsem si koupil krásnou hlavici řadicí páky, modré ALU čepičky na ventilky, stříbrné (modře svítící) ostřikovače, voňavého slona pro štěstí za zrcátko,

- nasadil jsem na sedačky konečně potahy,

- indukční cívku jsem obalil do plechovky od Redbulu

- rozhodl jsem se upravit všchny budíky v přístrojové desce a na podlahu položil modrý koberec.

2005_07_xx_07 autokosmetika pr

ALU křídlo Škoda

Budiky s polepy

Samá radost, žádná starost, ale všeho dočasu... blíží se technická a vepředu na nápravě cosi nepěkně tluče... :-?

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Úpravy Škodovky 07_2005 vojtahavel 19. 05. 2012 - 14:37
RE(2x): Úpravy Škodovky 07_2005 davidhavel 19. 05. 2012 - 17:49