Znáte poradnu, která zná odpověď na každou otázku? Zapamatujte si www.poradte.cz Určitě se vám bude hodit.
U Zdeňka Pohlreicha na obědě

8. listopad 2010 | 11.49 |

Tak nějak nám to s Jančou každoročně vychází, že minimálně jednou jedeme na výlet do Prahy. Ani letos tomu nebylo jinak, neb Janča si pro mě vymyslela jakési překvapení v Praze, které mi věnovala za podporu při studiích na VŠ. Musím uznat, že nervózní jsem byl od chvíle, kdy mi toto sdělila, jak prvnička. Nemám rád překvapení, by ve výsledku mohou být příjemná, ale představa jakýchsi adrenalinových zážitků nebo čehokoli jiného, na co se člověk těžko může připravit předem a připadá si pak jak ryba na suchu či slon v porcelánu, mě naprosto děsí. Děsí mě do té míry, že v Praze se mi z vlaku vůbec, ale vůbec nechtělo vystupovat a byl jsem ochotný stanici přejet :-D

Na hlavním nádraží zalezeme rovnou do metra a vystupujeme o pár stanic dál, odkud se motáme uličkami sem tam. Janča vytahuje vytisknutou mapku, do které nesmím nahlédnout a ještě chvilku nás vodí různými oklikami kolem zdánlivě stejných míst. Ejhle, stojíme na křižovatce a před námi slovutné Café Imperiál... "již" včera mě napadlo, že bychom mohli jet právě sem, ale Janča se na moje opakované dotazy vždy jen usmála, stejně jako na jakýkoli jiný tip. Nejinak tomu bylo v tuto chvíli...

Café Imperial

Přecházíme silnici, zastavujeme před vstupními dveřmi, Janča mě objímá a dává mi pusu a pronáší "děkuji a dobrou chu".. Nezmůžu se na víc, než přiblblý výraz ála úsměv a vstupuji coby muž první do dveří. Rozhlížím-e se, ale co bych vám povídal, mrkněte na virtuální prohlídku.

Vlevo od vchodu se zdá být více volných míst jak vpravo, procházím tedy kolem stolečku s knihou, ale vzápětí mi vstupuje do cesty mladá slečna, s kterou se zdravím a ptám se, zda si můžeme sednout kamkoli. Usměje se a zeptá se, zda máme rezervaci. Samozřejmě že nemáme a tak nás vede zpět k onomu stolečku, kde nás předáváme svému kolegovi a ten asi minutu hledá v hustě popsaném dvoulistu, než se nás zeptá, zda nám bude stačit na oběd hodina. O chvilku později nás uvádí jiný kolega ke stolku pro dva, tentokrát vpravo od vstupních dveří. Tak trošku jsem překvapen, že Janče nenabídne odložení svršků a neposune židli, (asi jsem to měl udělat já, ale v tom mumraji bych byl právě jako slon v porcelánu a navíc jsem neviděl nikde němého sluhu - věšák), ale to už opět stojí pan číšník u nás s jídelními lístky a ptá se mě, zda nám může nabídnout jako předkrm domácí paštiku s domácím pečivem.

S mírnými rozpaky souhlasím. Jsem rád, že v tuto chvíli se automaticky vyřešil problém s množstvím příborů na stole, jelikož ty přebytečné číšník okamžitě odnáší.

Stěží si stihneme s Jančou vybrat z na první pohled jednoduchého jídelního lístku a už u nás stojí "náš" pan vrchní a ptá se, co nám může nabídnout k pití a zda máme již vybráno z hlavních chodů. Janča měla jasno již dávno, jelikož i jídelníček je zveřejněný na internetu a tak si objednává Taglioliny a já se rozhoduji poprvé v životě ochutnat steak. Jídlo, na kterém bych řekl, že si majitel velice zakládá ;) Moje "englická" výslovnost "jů es hengr stejk" vzbudila v číšníkovi zřejmě mírné rozpaky a tak snad proto, aby nedošlo k omylu a já si nemusel připadat trapně, zopakoval jak mě tak Janče cože jsme si to vybrali a obrátil se na mě s otázkou, zda může být "medium" a zda jako přílohu může doporučit zapékané brambory. Byl jsem v sedmém nebi ;) Jedná se se mnou jako s pánem, ačkoli je jasné, že jsem malom욝ák a s úsměvem přitakávám ;) Janča je šastná, že je vidět, že jsem šastný, je nám hezky :).

Sotva se stačíme  porozhlédnout po interiéru restaurace, který na nás působí mírně anticko-lázeňsky, ale rozhodně příjemně, už je nám servírován předkrm. Z etikety si pamatuji jen velice málo a to málo jest fakt, že pečivo se neukusuje, nýbrž láme na malé kousky a poté vkládá teprve do úst ;). Co bych vám nalhával, pamatuji si to proto, že to zaznělo v nějakém filmu :-D, ale teď si nemohu vzpomenout v jakém. Poctivě ulamujeme kousky rohlíků a mažeme si je dobrou paštikou, jen mě štve, že tolik drobím :-D.

Mile jsem překvapen, když zjišuji, že nejsem zdaleka jediný, kdo si sem vyrazí oblečený pouze v džínách a mikině, zdá se, že Café Imperial není místo pouze pro kravaáky, ačkoli jich tu sedí většina. Rozkoukáváme se a zjišujeme, jaké jsme měli štěstí, že pro nás našli volný stůl, jelikož od vstupních dveří až k onomu stolečku s knihou rezervací je neustále se zvětšující fronta.. inu, je čas obědů... Během naší rohlíko-paštikové konzumace se předemnou na stole objevuje jakási skleněná nádoba se lžičkou, uzavřená nerezovým víčkem. Ani po jejím otevření si nejsem jist, co je jejím obsahem a tak vybízím Janču, a ochutná... Chytila se :-D a zjistila, že je to na jemno nastrouhaný sýr... zřejmě k mému stejku :). Musíme se pousmát nad proslavenými hláškami majitele podniku o 30% aidamu a zamyslet se nad tím, že v jídelníčku vůbec nebyly špagety s kečupem :-D.

Sotva jsme dojedli předkrm, je nám servírován hlavní chod. Přichází nᚠčíšník s kolegou, který má na stříbrném podnose naše talíře. Při servírování je nám znovu zopakováno co že to budeme jíst a než je nám popřána dobrá chu, jsem znovu osloven "mohu pánovi nabídnout čerstvý pepř?" Nadšeně přitakávám a číšník je hned zpět a zkušeně strouhá patřičné množství na úhledně vyskládané kousky masa. Dlužno dodat, že ač na první pohled vypadá porce velice skromně, je zároveň krásná a ta chu..... Ó Bože! Lepší maso jsem opravdu ještě nikdy nejedl... rozpadá se na jazyku, pepřová omáčka je úžasná, hořký salát skvěle doplňuje vyváženost chutí, no prostě slast! A ty zapečené brambory? Ano, recept znám, dokonce je občas i dělávám, ale tohle... to bylo zcela o něčem jiném ;) Kdybych měl co, smeknul bych, takto si "jen" vychutnávám a i Janča, která se  z počátku děsí dlouhých nudlí, že se určitě ušpiní, se zdá být nad míru spokojená ;) Zkouším si přidat k masu trošku sýra z oné nádoby a moc mi nechutná, v tom jsem se nenašel, což nějak podobně komentuji a Janča se směje, že jsem jak Pohlreich :-D. Během jídla se u nás nᚠpan číšník zastaví s otázkou, zda je vše v pořádku a zda nám něco nechybí a hned zase mizí... nechybí nám věru nic a spokojeni jsme nad míru :).

V klídku dopíjím svoji Plzeň (stojí 60,-, ale co, když v EC jsem dal za 0,3 Krušovic stovku :-D), a jelikož mám dojedeno dřív jak Janča, kochám se atmosférou, tím úžasným cvrkotem, usměvavými číšníky, prostředím a začínám si konečně připadat jako ryba, co se dostala do kádě :). Číšník zkušeně vyčkává, až Janča dojí a poté odnáší oba naše talíře zároveň. Poté si objednáváme ještě horkou čokoládu, přičemž mě Janča opravuje, že by radši čokoládu Imperial :) Opět číšníkův úsměv a dotaz, zda nám k čokoládě může nabídnout nějaký z výborných dezertů. S díky odmítáme, jelikož oba máme opravdu plná břicha! Opravdu! Navzdory mé poznámce o malé porci (také vaříte tak, že kolem jednoho kousku masa je plný talíř brambor?) je žaludek zcela spokojen a dušička také :) Překvapující... asi se dá jíst opravdu méně, pokud se jí kvalitněji...

Čokoláda.. tedy čokoláda Imperial - ráj na Zemi :) V oné tekuté čokoládě se vám ještě rozpouští čokoládová tyčinka a máte tak pocit, že pijete rozpouštěnou tabulku té nejlepší čokolády :) Prostě zase za 1. Dopíjíme, pohledem na hodinky zjišuji, že nᚠslíbený čas se blíží ke svému konci a tak při odnášení skla poprosím číšníka o účet. Jsme mile překvapeni, když zjišujeme, že ačkoli jsme se nijak neomezovali, vejdeme se do tisícikoruny i se slušným dýžkem....

Několikrát je nám poděkováno za návštěvu i za kladné hodnocení a jen se oblékneme, je nᚠstůl již zcela sklizen a znovu přichystán pro další pár.... ;)

S úsměvem na rtech vyrážíme na toulky Prahou ... ;)