1. den v Chorvatsku

9. říjen 2012 | 18.55 |

26. května 2012

Naše vila stojí na úžasném místě, stačí přejít místní silničku a jsme u moře.

Paškal

Janča má kontakt s mořem vůbec poprvé v životě a tak se odváží jen po kolena.

Já to navzdory poměrně studené vodě nevydržím a po osmělení se, zahučím pod hladinu celý ;).

První koupání

Kromě mě je ve vodě asi ještě 5! lidí :D

Když uznám za vhodné vylézt z vody, o které Janča prohlašuje, že je to "ledárna", vyrážíme okouknout místní letovisko. Je vidět, že sezóna ještě nezačala. Většina stánků je opuštěných, v těch, kde je živo se uklízí. Typicky plážové zboží a suvenýry nabízejí jen asi čtyři. Nám to ale nevadí, davy dovolenkářů a chtivých obchodníků opravdu nemusíme.

Zmrzlina

Janča si ale nemůže odpustit zmrzlinu a já zase musím navštívit obchůdek a vybrat nějaké to vínko na večerní posezení ;)

Rozhodujeme se otočit zpět, zastavujeme se na pokoji a poté vyrážíme na druhou stranu Zaoostrogu. Nachází se zde obří betonové molo patřící ke kdysi zřejmě honosné, dnes již pár let opuštěné vile. Vrhám se znovu do moře a Janča se sluní tak důkladně, až z toho usne ;).

Molo

Probouzím Janču a vydáváme se na pokoj pro lehátko, které s nadlidským úsilím nafukujeme.

nafukovačka

Koupat se jdeme již jen pod vilu. Na pokoj se vracíme kolem páté a zjišťujeme, že jsme nepěkně spálení... Tak takhle to nepůjde. Kde že je ten krém po opalování? Mažu Janču a zatímco ona syčí bolestí, já se můžu strhnout smíchy, když vidím, jak má na sobě "oblečené" tričko přesto, že je nahá :D. Směji se přesně do té doby, než se dotkne Janči ruka s krémem mě... aůůůů! Hrudník mám samý puchýřek...

U moře nám pěkně vyhládlo a tak si vaříme čínskou pomstu a poté se přesouváme na balkón koštovat vínečko ;) Kombinace včerejší noci, slunného dne a silného vína si vybírá poměrně brzy svoji daň...

Unaveny z dovolene

:-D

Přesouváme se tedy do postelí a s knihou na obličeji usínáme tak tvrdě, že nás před devátou budí personál s tím, že na nás čekají od půl deváté s večeří :D.

Večeříme ve venkovní restaurci symbolizující loď vyvrženou na břeh. Samotný Paška - (já Paška, já Boss) majitel vily nám posílá "welcome drink", jak jinak než pořádného panáka Rakije ;) Janču zničí pouhé přivonění a tak mám rázem panáky dva :). Za šloupáchí vln a svitu prvních hvězd se podává výborná polévka jako první chod. Následuje zelný salát s dresingem, kuřecí řízek, plátky rajčat a volská oka.

1večeře2

To vše zapíjíme pivkem a vínečkem a už už se suneme do schodů (bylo jich 79!) s vidinou postele!

Za šumění moře usínáme pod prostěradly při otevřených dveřích na balkón ....

Dobrou noc

Bylo by to fajn, kdyby jsme nebyli spálení... aůůů, ještě že jsme našli ve skříni fleesové deky, které jsme si mohli dát pod sebe ;)

Janči dojmy by se daly shrnout asi takto:

- cesta ušla, čekala jsem to horší

- ubytování a místo super

- moře krásné navzdory prvotnímu zklamání, že je to jen větší Mácháč

- lidi moc fajn

- bazén bohužel vypuštěný

- počasí vtipně proměnlivé

a mé dojmy ?

22 hodin v autobuse, navíc ve složení, v jakém jsme jeli bylo prostě "nutné" zlo. Čekal jsem to sice fyzicky náročnější, ale přesto pro někoho, kdo jako já vyznává heslo "cesta je cíl", je 22 hodin v autobuse zabitých 22 hodin.

- moře je opravdu celkem studené, prý 17´C, ale dá se :)

- voda mi přijde slanější, než moře ve Francii, ale na tu už mám vzpomínky hodně šedivé. Každopádně díky hrubému dnu je zde moře čistší, nicméně koupací boty jsou tak rozumnou potřebou, už kvůli ježkům.

- Zaostrog je typicky vypadající chorvatská vesnička, tak jak ji můžeme znát z katalogů

- večeře byla dobrá, ale lépe vypadala, než chutnala. Co do množství byla tak akorát. Janča nechce, abych přepočítával, ale stejně... 200,- za porci, za to bych se doma najedl podstatně víc..

- cena 15 kun za jedno lahvové pivo mi přijde ale naprosto šílená  (v místním obchodě 10 kun) ; dalších 15 kun za dvojku bílého (0,7 l v obchodě za 30 kun)

- kopeček zmrzliny stojí 6 kun, ale je výborná!