Druhý den v Alpách na moto

4. listopad 2012 | 11.08 |

18. srpna 2012

Spí se mi sice dobře, ale budím se příliš brzy na to, abych si po včerejší náročné projížďce odpočinul. Jsem unavený a vůbec se na další náročnou etapu skrz alpská passa necítím. Kdyby to bylo možné, tak dnes vynechám a budu se procházet někde po okolí.

Prvního ze stanu dostává cinkání kravských zvonů Pavla. Zvuk neustává a protože Pařízek umí spát snad i vedle nastartovaného náklaďáku, vylézám jako druhý já. Je pět ráno, chladno, vlhko. Letmo z motorky setřu vysráženou vodu a pádím do sprchy, kam se mi již včera večer nechtělo. K radosti recepčního směňuji 1Euro za 1Frank a k mé radosti za tuto částku teče sprcha snad deset minut. Ani jsem ji nevypotřeboval.

01 dobre rano

Než vstane Martin, mám již nabalenou motorku a přichystanou snídani. To druhé vítá s radostí, to prvé nikoli, jelikož jsem z celé výpravy asi jediný, kdo s sebou veze náhradní sadu žárovek a ta Martinova koncová to již kdesi na vršcích hor vzdala. Po snídani (čínská polévka a káva, jak jinak :D)  tedy znovu shazuji bagáž z motorky a než se Martin naděje, nabízím mu svoji rezervní žárovku. Trvá nám přijít na to, jak se dostat do zadního světla jeho "tratktoru" a po vyjmutí žárovky zjišťujeme, že ta má je sice v pořádku, ale kdo ví proč 24V... tak lepší než nic, v tunelech a po tmě vidět světlo bude :P

V kempu na nás byli večer i po ránu všichni velice příjemní a tak nám zde bylo hezky. Nemotorkářsky tedy vyjíždíme "kolmo" a budíme naše koníky až u hlavní silnice. Ti moji se rozbíhají podezřele neochotně a ani rozjezd není zrovna hladký. Spojka dostala včera na Stelviu řádně zabrat...

Frčíme skrz Viamalla Tunel na Hinterrhein, míjíme SufnerSee a po šotolinové cestě stoupáme od NüstafeWald-u k Schwarzhütte.

Paso de Spluga je naprosto úžasné! I takový jezdec jako jsem já si ho užije, dokonce jsem i třikrát předjížděl osobák ;) Super!

Na vrcholku passa si dáváme svlékací a občerstvovací pauzu. Začíná být neskutečné vedro a to není ještě ani poledne. Radost a zároveň zábavu mi poskytne smska od kamaráda motorkáře, s kterým jsem se již dlouho neviděl. Nabízí mi společnou odpolední vyjížďku do Pekelných dolů :D... s díky odmítám a informuji, že jsem zrovna na Švýcarsko/Italských hranicích.

O co více se mi líbil výjezd na Paso de Spluga, o to méně jsem si užil sjezd ke stejnojmennému Lagu. Fakt nářez a nápor na fyzičku i brzdy. Za zastávku u přehradního laga s nádhernou vodou, v které se zrcadlí sníh okolních vršků, zatímco rybáři nahazují své udice a místní se sluní, jsem opravdu rád.

V jednu hodinu odpoledne stavíme v městě Campo a Martin pořizuje správnou žárovku. Než ji vymění, stihnu se utvrdit v tom, že Italové jsou prostě bordeláři. Místní wc bylo opravdu zážitkové a měli k němu prodávat vstupenky.

Nevím, čeho jsem se kde načichal, ale z nosu mi teče snad v kuse a oči mne svědí tak, že řídím na střídačku vždy jen na jedno, zatímco druhé nechávám slzet. Naštěstí ve své KPZ (krabička poslední záchrany) nacházím i prášek na alergii a ten mi už v Morbegnu, kde obědváme, citelně ulevuje. Je tak neskutečné vedro, že si namáčím triko v místní kašně, než na sebe nasoukám motorkářskou bundu. Rukavice už na ruce nedostanu...

Od Ca´San Marco šplháme na Passo San Marco. Mezi stromy se v protisměru v jednu chvíli vyřítí BMW M5, jak jinak než černé a bez zapnutých světel. Ani já nejedu zrovna při okraji silnice a vzájemně se tak vylekáme, že máme oba plné ruce práce, abychom zůstali na silnici. O pár set metrů výš potkávám sjíždějící skupinu německých motorkářů, kteří vcelku nápaditě gestikulují ve smyslu, že mám zpomalit... o jedno "esíčko" dál zjišťuji proč. Uprostřed silnice se "pase" stádo koz :D. Jsme skoro pod vrcholem, pasáček se kochá pohledem na protější kopce a kozy ho evidentně nevzrušují ... :D

Sjedz směrem na Olmo Al Brembo by byl hezký, kdyby nebyl tak hustý provoz. Jedeme v koloně.. auta, motorky... a to jak my dolů, tak ti druzí vzhůru. Přesto se najdou šílenci (navíc v autech!), kterým se na několikátý pokus daři naši skupinku rozsekat. Magoři... pod kopcem stojíme na červenou stejně zase všichni pohromadě..

V 15:30 přišel čas překopat dnešní velkolepé plány. S ohledem na to, že zítra nás čeká již přesun domů, musíme se přiblížit k plánovanému místu výjezdu, bez ohledu na dnešní vedlejší cíle.

Chtě nechtě tak strkáme do kapsy bankomatové karty a skrz mítnici najíždíme na autostrádu. Přesouváme se k Lagu di Garda, motorka opět stávkuje, celkem dvakrát musím na dálnici zastavit a "resuscitovat" palivový kohout. Jsem uvařený  (na slunci je přes 60 ´C ! ) a teď ještě vynervovaný. 1000 km od baráku...

Po sjezdu z dálnice projžídíme Tignale, Pieve a na Pavlovo přání i Tremosine => úžasné skalní silničky přesně tak na 1 auto a motorku, hrubě neotesané, neosvětlené tunely v kterých kape voda za krk, mazec! Tohle se také musí vidět a zažít ;) Přestože bych už radši byl někde v kempu, za tohle ty další dvě hodinky za řidítky stály ;)

Od osmi hodin se motáme po kempech u Gardy, ale všude je "full". Máme peška. Až na čtvrtý, pátý pokus trefujeme kemp, kde nám Martin domlouvá jeden šikovně zašitý plácek. Je slabě před desátou večer, ochladilo se - na 34´C :)). Kluci ze sebe ihned strhávájí motohadry a jdou do kraťásků. Ne tak já, kožené kalhoty drží opravdu jak druhá kůže. Uff...

U pivka (5E za lahváče!) a pravé italské pizzy je již dobře a to přesto, že kolem Gardy je hlava na hlavě a celé to tu je velice komerční záležitost, což opravdu nemám rád. Škoda, jezero samotné by bylo jinak velice kouzelné...

Cestou z hospody se nám daří najít protrženou plachtu od surfu a tak máme co pod stany, které na konec stejně nestavíme a spíme hned vedle motorek ;)

Než ale ulehneme, vyrážím s Martinem skrz kemp k jezeru a v jednu v noci si dáváme toliko vytouženou koupel v příjemně chladné vodě ;) Cestu zpět do kempu nám zkomplikuje zamčená brána a tak se vracíme až tou hlavní, což znamená, že procházíme jen v trenýrkých po hlavní ulici města :D. V ulicích je neskutečně rušno, ale nás si kupodivu nikdo nevšímá, ani ty osamělé skupinky mladých němek ne ;)