Moto-Sezóna 2013

30. září 2013 | 16.00 |

28. září, 30. září 2013 - najeto posledních pár set metrů za účelem předprodejní údržby. Finální stav tacho činí: 47656,"1" km, tzn. za letošní rok najeto: 4.728 km za letošní sezónu.

15. září 2013 - auto maje přes víkend u mechoše, musel jsem obstarat drobné nákupy na moto, ačkoli mrholilo. Zadní kolo obuté do sjeté a 5 let staré Mitassky jsem na "novém mostě" v Děčíně při akceleraci roztancoval tak, že mi byl málem jízdní pruh malý... o ou... tak odteď opravdu opatrně! Najeto cca 30 km.

8. září 2013 - ráno se probouzím při pohledu na hřbitov, za kterým vychází slunce ;) Petrovi se z počátku ze spacáku moc nechce, ale ranní chlad a vůně kávy ho nakonec vypudí. Naplánujeme dnešní trasu a kolem půl deváté opouštíme naše "nocoviště".

Budíček

Z Mladých Buků se vydáváme přes Jánské LáznědoČerného Dolu, kde dle atlasu turistických známek tuším rozhlednu, ale cestou do obce, ani v místě samotném, žádnou (značku) nevidím. U zákazu vjezdu všech motorových vozidel se otáčíme a jedeme zpět do  Svobody nad Úpou. Odtud jedeme přes Horní Maršovdo Pece pod Sněžkou. Pec mi přijde skoro stejně odporně komerční jako včera navštívené Horní Mísečky a nebýt toho, že odsud vede cesta na Sněžku, tak nemám důvod se sem v budoucnu vracet. I zde se snažím dostat k jedné z rozhleden, ale dopadáme úplně stejně - zákaz vjezdu všech motorových vozidel. No jo no, co se dá dělat, jsme v KRNAP...

KRNAP

Otáčíme a na protějším kopci vidím tu první vytouženou a nedosaženou :) Nu, co se dá dělat... pobízíme naše koně a v Horním Maršově stavíme u potravin, kde snídáme.

Snídaně

Přes již známé Mladé Buky valíme po 14 na Rudník a dále po 325 na Hostinné, kde se omylem ocitáme na krásném náměstí ;).

Hostinné

Najížídme na 16tku a té se držíme až do Nové Paky. Zde po 284 projždíme Lomnici nad Popelkou, Stružinec a Tatobity, kde se nám konečně rýsuje možnost navštívít nějakou z rozleden - Kozákov.

Kozákov

Dokonalý panoramatický výhled nám sice kazí jemný mlžný opar v dáli, ale i tak to stálo za to ;) Stinnou stránkou návštěvy bylo placené, nehlídané parkoviště pod rozhlednou neopravňující ke vstupu na věž - plaťte, plaťte, plaťte. Silnička na Kozákov a následně z něj na Záhoří byla pro motodušičku to pravé ořechové, ale to už jsme v Železném Brodě, Malé Skále, následuje Turnov - Svijany - Mnichovo Hradiště - Klášter - Ralsko - objížďka bývalým vojenským prostorem do Mimoně, můj stíhací závod za SuperSportem :) a Zákupy. Zde stavíme na benzince a já, bývalý pumpař, drze rozdělávám vařič a ohřívám si koňský gulášek :)).

Oběd

Po vydatném obědě pokračujeme na Českou Lípu a Benešov nad Ploučnicí, kde si návrat domů prodlužujeme o projížďku přes Ovesnou a Dobrnou do Březin, Bechlejovic - Starého města - centrum Děčína - Želenice - Vilsnice - a Malšovic.   Najeto příjemných 245,7 km. Poslední výlet sezóny se opravdu povedl! 

7. září 2013 - na dnešek jsme s Petrem domluvení na 11h, ale já jedu ještě pozdravit Janču do práce a on vyzvednout helmu k zimnímu stadionu. Vyjíždíme tak kolem půl 12, tentokrát směr Liberec. Za Libercem jsme měli dle plánu sjet na Jablonec a přes Železný Brod se dostat do Semil, ale Petr, který dnes vede, se rozhodl uposlechnout své navigace, která nás nemilosrdně přidržela na dálnici směr Turnov. Odtud pokračujeme na Rovensko pod Troskami - Košťálov a Jilemnici. Dále už jsou snad kamkoli opravdu zajímavé silničky, jen místy je asfalt trochu nekvalitní, nicméně okolní krajina a vzduch nám to zcela vynahrazují, jsme přeci v podhůří našich velikánů! :)

podhůří

Vydáváme se po úžasné 286 do Vítkovic k pensionu Svatý Hubert, kde si Petr nostalgicky zavzpomíná na dětství a poté pokračujeme na Horní Mísečky. Zde jsem nikdy nebyl a asi nemám důvod se sem někdy vracet. Koncem léta je zde auto na autě, všude zákaz stání pod hrozbou odtahu či pokuty a výběrčí za každým smrkem. Za co?! Stavíme, uděláme dokumentační foto ryze komerčního místa a mažeme zpět přes Vítkovice do Dolní Štěpanice. Odtud stoupáme přes Štěpanickou Lhotu na Benecko, což je pravý opak Míseček. Krásné výhledy, klidek, pohodička a luxusní oběd za velmi příznivou cenu ve "SportCentruSkalka".

Benecko

Po nezbytném focení motorek s Krkonošemi v pozadí pokračujeme "zákazem vjezdu" zpět do Horní Štěpanice a pak dál na Mrklov. V Hořejším Vrchlabí najížídíme na fajnovou 295, která nás dovede k Labské vodní nádrži.

labská hráz

Přejdeme hráz, smekneme před vyznavači adreanlinu, kteří se spouštějí "na kladce" podél hráze na její druhou stranu a vracíme se zpět do Vrchlabí hledat čerpačku. Daří se, občerstvujeme se, radíme kolegům na "bublaninách" s trasou a probíráme poslední část našeho dnešního výletu. Po 14 se vydáváme na Rudník, Hertvíkovice a dojíždíme do obce Mladé Buky. Shodou náhod zde právě dnes probíhají jakési oslavy, o kterých o den později slyšíme i v televizi, tuším že v souvislosti s Havlovým Hrádečkem ;). Vydáváme se vyzkoušet bobovou dráhu, což stálo za to ;), poslechneme si místní kapelu, projdeme mezi stánkami s občerstvením a vracíme se na nedalekou louku, kde jsme rozhodnuti pro dnešek zakempovat. Místo je to příhodné, kousek od vedlejší silnice, schované za křovinořadím... na druhé straně silnice je hřbitov :D.

Kempujeme

Kocháme se západem slunce, stavíme stan pro tetičku dešťovou a o hodinku později dopíjíme 2l Bráníka a lezeme do spacáků. Usínáme vedle motorek pod nebem plným hvězd, Petr kolem druhé, já o chvíli později. Díky Petrovi máme za sebou odpoledne plné úžasného poježdění krásnými místy ;). 254,7 km.

1. září 2013 - ráno se budíme do jemného deště, který postupně zesiluje. Jak jinak, jsem přeci jedu s Petrem :)). Naštěstí nás moraváci zdrží u snídaně a než dojíme, je po dešti :). Protáhneme se přes Brno-sever (jízda přes mokré tramvajové pásy není fakt nic pro mne) a Řečkovice, najedeme na 385 a objedeme Kuřim - Tišnov - Nedvědice a Bystřici pod Pernštejnem, kde se napojíme na 19tku. Následuje Nové Město na Moravě a dobře známý Žďár nad Sázavou, kde se stavíme na moment u Velkého Dářka, odkud zdravíme prostřednictvím webkamery domovinu ;). 

Dářko

Je zde neskutečně větrno a nepříjemná zima, celých 12´C a to je hodina před polednem... Uff. Ve Škrdlovicích si dáme malý oběd (drsní motorkáři si objednávají 2x ovocný čaj :D) a při úderech "poledního zvonu" pokračujeme v cestě. Ždírec nad Doubravou - Trhová Kamenice - nájezd na 343 a zastávka na hrázi dosud neznámé vodní nádrže Seč I.

SečI

Po 337 pokračujeme na Žleby a před Čáslaví najíždíme na 38ku. Příjemným překvapením mi je  konečně dokončený a fakt dokonalý obchvat Kolína. Osmatřicítky se držíme až do Luštěnic-e, kde odbočíme na 275/16 a až v Byšicích vidíme první policejní hlídku obávaného posledního prázdninového víkendu. No hlídku - policista stojí vedle modré Octávie vybavené radarem a líže zmrzlinu :D, v takové zimě :(. Nezahřáli jsme se za celý den... Přijíždíme na Mělník, kde najíždíme na naši oblíbenou 9tku směr Dubá. Protijedoucí motorkáři gestikulují ať jedeme opravdu pomalu a brzy chápeme proč - na začátku i konci zatáčkoidního úseku stojí policejní hlídky a to i motorkářské.. Dubou si tak vůbec, ale vůbec neužívám. Hůř se mi nejela ani poprvé :(. Omrkneme místo Petrova pádu z minulého měsíce a kolem policejní hlídky se vracíme zpět, abychom se dostali na silnici č. 260 po které jedeme přes ÚštěkdoVelkého Března. Před Valtířovem dotankujeme a zjišťuji nádhernou spotřebu 4,95 l / 100 km :). Přes Ústí nad Labem valíme již domů a pár set metrů před barákem míjím bouračku... My jsme dopadli na výbornou - najeto za oba dny celkem 697 km ;)  / 4.188 km / sezónu. 

31. srpna 2013 - v 8 hodin ráno vyrážím s Petrem na Řícmanské hody: Děčín - Česká Kamenice - Nový Bor - Zákupy - Mimoň - objížďka na Mnichovo Hradiště je značená jen prvními dvěma cedulemi a dál nic, jedeme tedy dál až na Doksy - Mladá Boleslav - Sobotka - Ostroměř - Hradec Králové. Za Hradcem si v Kolibě dáváme nevýrazný oběd (6,- za 1 ks rohlíku k polévce!). Alespoň stihlo konečně (v poledne!) vylézt a začít hřát slunce, jinak je od rána nepříjemné chladno.

Koliba za Hradcem

Pokračujeme přes Býšť - Vysoké Mýto - Litomyšl - Svitavy - Letovice - Blansko. Jedeme opravdu na pohodu, téměř podle předpisů... Úsek mezi Blanskem a Křtinami (373) se lehce zavlní a před 14 h jsme v cíli - Řícmanice. Jak teď koukám na mapu, je škoda, že jsme nejeli druhou stranou - po 374 na Adamov :(, ač původně to tak v itineráři tuším bylo, navigace znala "lepší" cestu.

Pohodovka

Najeto 337 opravdu pohodových kilometrů ;).

29. srpna 2013 - po hlavní do Ústí a zpět: 47,1 km/3.491km/sezónu

28. července 2013 - protože máme Fiestu v opravě a je neděle, vezu Janču ráno do práce. V 6 ráno je již pěkné dusno, přes 20´C. Usedám na "mašinu" jen v džínách, košili a v teniskách (s helmou) a valíme do Děčína. Cestu domů si zpestřuji projížďkou přes Červeňák a objevuji tak cestu do Bělé - jediný přístup k Tyršovu mostu v době povodní. Super projžíďka liduprázdným Děčínem! Zajdu na nákup do Tesca, nacpaný batoh hodím na záda a motku o chvilku později parkuji pod okny našeho bytu. Příjemný pocit ;). Odpoledne teploty vylezou na 37 ´C ve stínu a tak se rád nechávám bráchou zlákat k vyjížďce na Olešku. Džíny měním za kraťasy a košili rozepínám, brácha je v šoku, když se sjíždíme na pumpě :D. Fakt je, ža takováto jízda je v rychlosti nad 80 km/h dosti nepříjemná a při 150 km/h se z košile stává padák zběsile bušící do zad, jenže víc bych toho v tomto pařáku na sobě jen těžko snášel. Vůbec mi tak nevadí ležérnější tempo za statečně funící 105tkou.

Oleška

Než jedu vyzvednout Janču, stihneme ještě krásné odpoledne zakončit nad plechovkou Birella u vynikající pizzy ;) Díky, bráško!

Najeto  65,8 km/3.443,9 km za sezónu.

7. července 2013 - v rámci soutěže moto-intercom vyrážím s Jančou a Petrem za třetí potřebnou fotkou letošního ročníku a to na hrad Křivoklát. Je to nezvyk mít Janču za sebou. Jede se mi opravdu zvláštně, nebýt toho, že jde o Janču s kterou chci být a dělá mi dobře mít ji za sebou, řekl bych, že jezdit ve dvou je mi najednou až nepříjemné :(. Petr má tak vlastně pravdu, že motorka je pro jednoho ;). Člověk si hrozně rychle odvykne... Jedeme přes Ústí nad Labem - Lovosice a Třebenice až k obci Peruc, kde se mi povede zcela přehlédnout po hlavní přijíždějící auta. Nevím co se stalo, ale vím, že kdyby se Janča nelekla a já na to kdo ví proč nazareagoval okamžitým zastavením, mohl Petr jen přihlížet, jak řidič auta zkouší marně zabránit srážce... Ufff! Jsem z toho na pár hodin pěkně vyklepnutý :(... Andělé strážní zase zafungovali, díky! Stavíme v obci Klobuky a vydáváme se na krátkou procházku k místnímu menhiru.

Klobuky

Dále objíždíme Slaný, projedeme Smečno a Kačici a po 236 dojíždíme na Křivoklát. Obec mne velmi zklamala tím, že úplně všude je zákaz zastavení/stání a tam kde není, byť jde o sebemenší plácek, se vybírá parkovné . Odporný, komerční hnus. Dokonce i ve chvíli, kdy jsme před hradem slezli z motorek jen proto, abychom udělali fotku, už na nás volali, že tam nemáme co dělat!# Odfotíme co jsme chtěli a jedeme dál. Po201 se vydáváme do Sýkořice a dále po 115/116 až do Lán-ů. Silnice byla opět doporučena motorkářským altasem, ale dvakrát mne neokouzlila. Možná, kdyby ji člověk znal, jel obráceně a nebylo všude tolik štěrku. Stejnou cestou jakou jsme přijeli (236), pokračujeme do Smečna, kdev někdejší Sokolovně velmi chutně a levně poobědváme, doporučuji, vzhledem se nenechte odradit!

Smečno

 Následuje Slaný - Mělník - milovaná Dubá (silnice 9), kde se konečně otrkávám z jízdy ve dvou a začínám si ji užívat - tedy do chvíle, než vletíme do frézování a k velké Jančině radosti podstatně zvolňujeme. Dojíždíme do Jestřebí - České Lípy - Nového Boru a přes Českou Kamenici se vracíme domů. Najeto 297,1 km / 3.378,1 km za sezónu ; z toho 290 km bez tankování! ;)

17. června 2013 - ráno vstám s mírnou opicí za krkem, kluci ze mne mají patřičnou legraci. U prachbídné snídaně skládající se z rozdrcených sušenek, nedobrého čaje a čínské houbové polévky se nás provozovateli penzionu zželelo natolik, že jsme byli na náklady podniku pozvání na obří rautovou snídani. Zatímco Pavel již mírně nervózně sedí u strojů, já s Petrem se vydržíme za vydatného smíchu cpát asi hodinu a poté se jdeme ještě na chvíli rozvalit do postelí. Následuje balení, mazání řetězů a od deseti hodin pozvolný přesun domů. Opět využívám "motorkářskou trasu" z atlasu Motoroute a po třech dnech divočení jedeme kochací jízdu z Arnoštova přes Netolice - Bavorov - Vodňany a Protivín. Zde se napojujeme na rychlostku do Písku a následně "závodíme" na dálnici do Mirotic - poprvé tak vidím ručičku Erky na 190 km/h :)Projíždíme Milínem - míjíme Příbram a stavíme v Sedlčanech na odporné pumpě páchnoucí po nádražních záchodcích z 90 let minulého století. Hnus! ... a k tomu úmorné vedro. Pokračujeme na Čerčany a neplánovaně po dálnici do Říčan. Zde je ve stínu již přes 30´C, léto budiž pochváleno a člověk co vymyslel nevyjímatelnou termovložku zastřelen! :D Loučíme s Pavlem, provlékneme se Prahou a přes Neratovice a Mělník valíme na naši oblíbenou Dubou :). Domů se vracíme přes Úštěk a záměrně si zajíždíme pár kilometrů, abychom si oba zaokrouhlili pěkné stavy počítadel kilometrů (46.000). Doma jsme lehce před 16 h, najeto 368,1 km/3.081 km za sezónu.

pauza

Mnou dlouho plánovaný TransPublic, pojatý nakonecjako rozlučka se svobodou dlouhá 1.997,3 km, dopadl naprosto úžasně a dík za to právem patří i mému doprovodu (hlavně Petrovi, který za námi sám jel až do Znojma, aby se mohl na zbytek trasy připojit, ale smekám i před "začátečníkem" Pavlem, který ujel téměř bez reptání to co já, který jezdí několikátou sezónu). Nyní zbývá jen doufat, že se odněkud nepřiřítí radarové fotky, neb jsme většinou jezdili jak nám motorkářské srdce, nikoli vyhláška, velelo. Díky kluci !

TransPublic

16. června 2013 - poté co se s Pavlem vykopeme z manželského lože a vysvobodíme naše oře z garáží,  vymotáváme se před 8h lehce zmatečně z Jablunkova.  Pár symbolických kapek deště dopadá na plexi našich helem zřejmě jen proto, abychom si uvědomili, že máme být vděční za tak krásné počasí a my již směřujeme na Frýdek Místek - Nový Jičín - Lipník nad Bečvou (stavíme na snídani) - Přerov (tankujeme) - Kroměříž - Kyjov (začíná krajina mého srdce) a Milotice (soutěžní fotka).

Soutěž

Tou dobou už Petr dávno valí po 38ce z Děčína do Znojma, kde máme lehce po poledni sraz. Je mi jasné, že to nemáme šanci stihnout.. 100 km za hodinu po okreskách fakt nedáme... ale za hodinu dvanáct ano :D... Po silnici č. 53 z Pohořelic to většinou valím-e co to dá, což dosvědčuje i fakt, že si značnou část cesty mohu vychutnávat líbivý hřmot Porshe, kterému jsem úspěšně až do Znojma prdelí ;). Do Znojma vletím s takovým nadšením, že úplně minu domek mé kmotry a ve 12:17 už "obědváme" na místní OMV ve třech. Shrneme dojmy z dne dnešního i předchozích a už zase vybízíme naše koně k cvalu - skrz Národní park Podyjí projíždíme trasu z motorkářského atlasu, trasu mi částečně velmi dobře známou, kde mé srdíčko zaplesá a slzička dojetí i zármutku ukápne... Mašovice - Lukov - Lesná - Vranov nad Dyjí - Šafov - Uherčice - Vysočany - (odtud jsme chtěli po 411 do Dešova, ale u Koberova mlýna je zavřený most) - Police - Kdousov - Hornice - Velký Újezd - Jemnice - Slavonice - Nová Bystřice - Třeboň - míjíme České Budějovice - a přes Kaplice míříme na Dolní/Horní Dvořiště. Přes samotu s patřičným názvem Drkolná dojíždíme do Studánek (nejjižnější hranční přechod) a dopřáváme si zejména Pavlem kýžený půlhodinový odpočinek.

vedro

Po nutném občerstvení se "vracíme" do Vyššího Brodu (nejjižněšjí obec) a objížíme Lipno přes Frymburk a Černou v Pošumaví. Po 39tce dojedeme do Volar kde najždíme na 141 a 165 kde naše dnešní cesta po 610 km končí  v Arnoštověve velmi příjemném penziónu u sklenice lahodného pivínka ;). Měli jsme štěstí na super silnice, nízký provoz, dokonalé počasí...  prostě NÁDHERA ! :) 

Pivo

15. června 2013 - TRANSPUBLIC! : včera jsem se přesunuli ze severu na západ, dnes dosáhneme nejzápadnější "silnice" v ČR a za totožným bodem se přesuneme až na nejvýchodnější východ (v rámci republiky samozřejmě ;) ). Vstáváme v 5 ráno, lehce po šesté opouštíme luxusní zázemí Campu Amerika ve Františkových Lázních a směřujeme do nejzápadnější obce ČR - do Krásné. Zde se malinko pomotáme, když se řídím vlastním úsudkem a ne radami navigace, abychom se po pěti kilometrech vrátili na stejné místo a pokračovali dál, na nejzápadnější západ. Brzy končí asfalt, houstnou lesy a šotolina střídá jemně rozbahněnou cestu na jejímž konci dosahujeme výchozího bodu pro dnešní den.

NejZbodČR

V nejzápadnějším bodu nejzápadnější značené cesty v ČR se zrovna staví větrník

Navigace hlásí 637 km do dnešního cíle. Skrz jiné lesy a po horších cestách se již poměrně směle vymotáváme zpět k opravdové silnici. Objíždíme , opět Františkovy Lázně a po E49/6 to valíme velmi svižně až do Varů, kde tankujeme, snídáme a poprvé umýváme hmyz z helem. Sinice číslo 6 se držíme dál až do Krušovic (zastávka u pivovaru) a Řevničova, kde odbočujeme na silnici č. 16. Projíždíme Slaný a upalujeme na Mělník. Silný pocit "domova" nechváme brzy v zádech, v Chotěrověnajíždíme na 275, kterou opouštíme až v Městci Králové, kde znovu tankujeme. Kousek odsud je jeden z našich dnešních cílů - Chlumec nad Cidlinou a ověřené Caffé Bikers Crown, kde si dáváme oběd. Kdesi v hlubokém nitru bagáže se mi nechce hledat léky na alergie a tak odjžídím jak Žižka, jelikož jedno oko mi silně natéká a druhé každou chvíli musím zavírat neb kýchnout s otevřeným nelze. Po 11 projedeme Hradcem Králové, Vamberkem, Žamberkem a jsme na cestě již známé z květnového výletu do Orlických hor. Po 312 míjíme Pastviny, Králíky a užívíme si panoramata cestou na Hanušovice. Najíždíme na 369 kterou brzy opouštíme a stavíme na Přemyslovském sedle, z kterého vyhlížíme Praděd.

PřemyslovskéSedlo

Mám pocit, že už je za námi flák cesty ;) .. a třetina nás ještě čeká ;). Po silnici č. 44 stoupáme krásnými serpentýnami k dalšímu z dnešních cílů - Červenohorské Sedlo. V Bělé pod Pradědemnajíždíme na silnici č. 450 a za chvilku jsou Jeseníky za námi a my v Bruntále, zpátky na 11tce. Do Opavy se přivalíme zběsilým tempem a dopřáváme doping našim strojům i sami sobě. Z Opavy do Ostravy je to coby kamenem dohodil a zbytek došel pěšky, dáme si další krátkou objížďku a už jsme v Hnojníku. Následuje v rychlém sledu Jablunkov a Bukovec - nejvýchodnější obec ČR. Zde dojedeme na nejvýchodnější hranici (CZ/PL) a o kousek popojedeme na nejvýchodnější cestu v ČR.

Bukovec

Pár dokumentačních fotek a už se vracíme zpět do Jablunkova, kde máme rezervovaný pokoj pro dnešní noc.

Přejezd republiky jsme si užívali méně než 12 h a o trošku více než 670 km, stačilo :). Maximálně spokojení usínáme v manželské posteli po 22 h...

14. června 2013: vymotat se z rozkopaného Děčína chvilku po povodni nebylo vůbec snadné, Teplice byly o něco lepší, ale průjezd Bílinou byl nejzdlouhavější. Následují přesun směr Most - Chomutov - Ostrov - Karlovy Vary - Sokolov ubíhal jak na drátkách. Kousek za Sokolovem nás nabádá motorkářský atlas ke sjedzu z profláknutého hlavního tahu na silnici č.  210 směr Podstrání - Prameny a Kladská do Lázní Kynžvart. Silnice, co se povrchu týká nic moc (hlavně hodně štěrku), ale krajinou vede malebou a tak je konečně co fotit ;).

Rašeliniště u Myslivny

V Lázních Kynžvart sotva mineme obecní ceduli a šplháme hned pryč úžasnými serpetnýnami po silnici č. 212 až do obce Dvorečky a dál na hráz přehrady Jesenice. Moc hezká trasa s minimálním provozem, pokud takové budou v altase všechny, peněz nebudu litovat ;). Za Jesenicí se vracíme na hlavní tah (E 49) po kterém objíždíme Františkovy Lázně (náš dnešní cíl) a směřujeme dál po silnici 64 až na nejzápadnější hraniční přechod Aš-Selb, kde překračujeme CZ/D hranici. Plánovanou projížďku německým pohraničím si neplánovaně dvojnásobně prodlužujeme, když se navigace nechce smířit s objízdnou trasou a tak volím "nerozumnou" cestu rozumu. Projíždíme tak mimo jiné Rehau a Regnitzlossau, než se dostaneme na S309(-8), po které se vracíme zpět do ČR, abychom ji v zápětí znovu opustili a přes moc hezké lázeňské městečko Bad Elster (S306) se konečně domotali na kýženou E49, která nás vrací přes Schönberg-Vojtanov definitivně zpět do ČR. Do Františkových Lázní, kde mám rezervovanou luxusní chatku u jezera Amerika je to již jen kousek. Plni nadšení slézáme ze strojů po více než 300 km lehce po 20 hodině.

Camp Amerika FRL

Pokecáme, popijeme a jdeme spát, ráno se vstává brzy, čeká nás TRANSPUBLIC - doslova! :) Hurá, hurá, hurá! :)

14. června 2013: lehce před půl třetí vyrážím s Pavlem na mnou již dlouho plánovaný Transpublic, přičemž za cíl nemáme nic jiného, než si užít cestování z Děčína (do Lobendavy - nejsevernější obce ČR se mi potřetí již nechce) coby "nejsevernějšího bodu ČR" na nejzápadnější hraniční přechod republiky, dále do nejzápadnější obce ČR, na nejzápadnější cestu v ČR a o den pozdějise přesunout za méně než 12 hodin na "ta samá místa", ale na východě :),  a to s minimálním použitím dálnic! Další den přejíždíme z nejvýchodnější části ČR na milovanou jižní Moravu, kde se k nám ve Znojmě má přidat Petr a spolu projedeme nejjižnější obcí republiky, dosáhneme nejjižnějšího hraničního přechodu a hlavy složíme na okraji vojenského prostoru Boletice - na Šumavě. Den poslední, jak už to tak bývá, bude spíše přesunový - přes Vodňany - Sedlčany - Říčany - Mělník - Dubou a Úštěk zpátky do Děčína. Plán mluvil o 1800 km a 30 h v sedle :).


Zobrazit místo Transpublic na větší mapě

12. června 2013: komínovka podél Labe do Ústí a přes Střekov a Děčín zpět => 50 km

7. června 2013: v rámci seřízení tuhosti páčky spojky navrkány 2 km... (1.033,7 km/sezóna)

5. června 2013: konečně je počasí, kdy se dá vyjet! Jenže jsou povodně a není vlastně vyjet kam... tak trochu jsme uvízli na ostrově.. Na úseku "od louže k louži" jsem najezdil 6,5 km :-?

Povodeň

5. května 2013: budíme se do deště, cesta "z pole" bude o to zajímavější. Bohužel ani předpověď na celé dopoledne nevěstí nic dobrého. Balíme a velmi opatrně driftujeme k asfaltce (Martin ve stupačkách :D). Prvním dnešním cílem je muzeum v Králíkách, resp. pěchotní srub KS-14 "U Cihelny". Přes vydatný déšť přijíždíme ještě před otvírací dobou a tak na "zápraží" srubu snídáme. Prohlídka byla zajímavá, muzeum samotné si necháváme na příště. Byla by škoda si Orlické hory pamatovat jako "území deště" a jejich kvalitní asfalt plný pozvolných zatáček si náležitě neužít. Po již známé cestě přes Žamberk a Vamberk přjíždíme do Rychnova nad Kněžnou, kde celý promáčení tankujeme. Náladu mám na bodu mrazu, nová přední pneumatika (Mitas H-16) mne svými vlastnostmi na mokru také nijak nenadchla. Volám domů a zjišťuji, že v Děčíně je azuro a neskutečné vedro. "U nás" se déšť mění v mrholení a doprovazí nás do Slavoňova, kde ustává. Ve Slavoňově si prohlédneme roubený Kostelík sv. Jana Křtitele a přesouváme se dále - na hráz vodní nádrže Rozkoš. Zde je konečně opravdu hezky a tak ze sebe sundavám zapařené nepromoky a objednávám si dvakrát nealko a dvakrát uhlířskou klobásu. Poobědváme, pokecáme a rozdělujeme se. Martin a Pavel na Prahu, já a Petr přes Českou Skalici - Jičín - Mnichovo Hradiště - Kuřivody - Mimoň (tankování, neskutečný ceďák) - Českou Lípu (pořád leje!) a Benešov nad Ploučnicí domů "do Děčína". Celkem za víkend 558,1 km tj. 1.025,2 km za sezónu.

Cestou z OH

Hořice

4. května 2013: po výměně spojkového lanka za "samo-domo rezervní" vyrážím spolu s Petrem za Pavlem do Sobotky. Ještě nevyjedeme ani z Děčína a už nás měří radarem... předpisově jsme samozřejmě nejeli a tak neplánovaně odbočujeme na Českou Kamenici, aby jsme se vyhli výběrčím a výlet se zbytečně neprodražil. Následuje Nový Bor - Česká Lípa - Mimoň - Kuřivody - Mnichovo Hradiště - a navzdory neplánovanému půlhodinovém zpoždění skrz to lanko jsme v Sobotce přesně s úderem 12té, jak bylo původně domluveno. Jak jsem si měl možnost všimnout, i Pavel jezdí radši všude s předstihem, než aby se na něj čekalo, takže během pár minut a výměny informativní sms se naše skupinka rozrůstá. Po prohození pár vět a občerstvení se, můžeme vyrazit na další cestu - směr "závodní okruh v Hořicích". Jelikož mi stále chybí ve výfuku tlumivka, mění se pořadí naší skupinky, nikdo za mnou nechce jet :D. Objíždíme Jičín, projíždíme Ostroměř a jsme v Hořicích. Pavel tu byl již "potrénovat" a tak nás na provizorní závodnický okruh navádí bez problémů, jen ta moje navigace stále stávkuje a chce jet někam jinam. Že bych si průjezdní body naklikal mimo? Ne e, záhada je vyřešena, my jezdíme obráceně! Nedá mi to a zatímco Petr již šteluje motorku pod startovací věží, aby pořídil to nejlepší foto, my s Pavlem jedeme ještě jedno kolečko - tentokrát správně! :) Okruh opravdu zajímavý, když by byl uzavřený a nemusela se dávat přednost ... no, ještě že nebyl, křížky podel silnice mluví samy za sebe. Focení, kecání, nákup trubiček, občerstvení se a jede se dál.

Smiřice, České Meziříčí, Dobruška - slavné to rodiště F.L. Věka, v "jehož restauraci" si kluci dopřávají obídek. Před Helvíkovicemi u Žamberka tankujeme snad u nejdražší pumpy z celé cesty, ale mile nás překvapí sleva 2,- z litru při platbě v hotovosti :). Rázem je z nejdražší pumpy nejlevnější :). Domlouvám se s Martinem na sraze v Žamberku, který je přímo před námi a my se rozhodujeme město shlédnout z krásné rozhledny "Rozálka" kousek od centra. Poměrně náročný výstup na vrchol, ze kterého je výhled Bohužel značným zklamáním :(. Skupinka se kompletuje ve městě u Billy, kde nakupujeme nezbytné pivko na večer a ve spěchu, jelikžos se nehorázně rozechcalo, odjíždíme za naším cílem. Petr, znalec místních cest, nás neomylně vede k hlavnímu cíli dne - k přehradě vodní nádrže Pastviny, odkud pokračujeme k Vejdově Lípě a nedaleko odtud se rozhodujeme uprostřed pole, na travnatém plácku (křížení dvou polňaček) zakempovat. Na silničních gumách jezdit po rozbahněných polních cestách, fakt zážitek! Pařízku, Pařízku, my nemáme špunty! :D. Popíjíme, moudře hovoříme, "vaříme fazole", cpeme se, stavíme stany a do hluboké noci vegetíme jen tak, pod hvězdami, kousek od motorek :). Balada! Najeto pohodových "260" km.

Na poli

1. května 2013: Choratice - Roztoky - Děčín - Choratice => 28 km (467,1 km za sezónu).

Pod Magnolii

27. dubna 2013: Choratice - Ústí nad Labem - Sebuzín - Litoměřice - Lovosice - Ústí nad Labem - Choratice aneb cesta za "servisManem" kvůli přezutí přední pneu. - 91,5 km (439,1 km za sezónu).

26. dubna 2013: byl jsem líný vyjet na kole a tak jsem si zařídil pár věcí mezi vesnicemi na motorce, když už ji mám konečně "u nosu"! :) - 22,7 km (370,3/26.331,3).

22. dubna 2013: převoz motorky na nové stání, ztráta laděné tlumivky výfuku :(( => 5,7 km (347,6/26.308,6).

14. dubna 2013: Tak jsme se konečně dočkali! Vyrážím s Jančou za zády a s Petrem v závěsu do Mělníka. Teploměr ukazuje 7´C, je mlha, jemně mrholí, ale sluníčko se snaží, bude hezky, určitě! Úderem desáté vjíždíme do Mělníka a seznamuje se s Pavlem, o kterého se rozrůstá naše skromná kolona. Záhy zjišťujeme, že on nebude ten nejpomalješí z nás ani omylem :D. Pomotáme se v Mělníce a pak už v pohodě dorážíme do Kerska. Mám rád toto místo a miluji tuto hájenku ;). Po vydatném obědě a sdělení si vzájemných dojmů, předávám Janču do péče kamarádu automobilistů, kteří se zde s námi sjeli a vyrážím jen s klukama trochu jinudy zpět na Mělník. Odtud po místní motorkářské HighWay (9) do Dubé. Zde "nás" je jak malých-velkých psů, pokecáme a loučíme se s naším novým kolegou, abychom každý vyrazili domů svojí cestou. Děčín - Zubrnice - Hoštka - Štětí - Mělník - Kersko - Lysá nad Labem - Mělník - Dubá - Doksy - Česká Lípa - Žandov - Valkeřice - Benešov nad Ploučnicí - Děčín => 278,9 km (341,9 km/26.302,9).

Dubá

Letošní zima se nám nepěkně protáhla. Motorku jsem vloni  definitivně odstavil 5. listopadu a vyjel doslova objet barák až 9. března. Najel jsem celých 500 m! O poznání zajímavější to bylo včera, 13. dubna 2013:

Děčín- Armex Děčín - Vilsnice - Roztoky - Ústí nad Labem - Globus UL - Děčín.  => 62 km, z kterých polovinu solidně lilo. Já samozřejmě jen v botaskách a pracovních "pláťácích", však jsem jel motku jen připravit na zítřejší vyjížďku, ne?! :). Domů jsme prijel totálně durch, oblečení šlo do pračky a já do vany. Zmrzlý "jak sobolí hovno", ale dušička byla konečně zase spokojená ;).  (62,5 km za vyjížďku/63 km za sezónu/25.961 najeto celkem od 01/08).

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Moto-Sezóna 2013 tenisak 19. 04. 2013 - 10:41
RE(2x): Moto-Sezóna 2013 davidhavel 19. 04. 2013 - 16:38
RE: Moto-Sezóna 2013 petrc 20. 04. 2013 - 19:29
RE(2x): Moto-Sezóna 2013 davidhavel 21. 04. 2013 - 06:26
RE: Moto-Sezóna 2013 jan kalda 31. 05. 2013 - 18:25
RE(2x): Moto-Sezóna 2013 davidhavel 31. 05. 2013 - 21:12
RE: Moto-Sezóna 2013 vojtahavel 31. 07. 2013 - 07:29