Návrat z cyklisťáku

28. červenec 2010 | 10.48 |

pondělí 28. 6. 2010 aneb z dovolenkového deníčku opsáno přesně o měsíc později

Uteklo to jako voda v potoce a rozhodně to stálo "za to". Pokud se budeme bavit o útratě od vycestování po návrat, vešli jsme se do 7tis za oba, což je fajn vzhledem k ceně dopravy... Zážitků plno a spatřených krás také tak.

Ráno nemůžu dospat, tak dělám odjížděcí fotky první skupině, neb české dráhy třicet kol do jednoho vlaku nejsou schopné pojmout ani při objednávce čtvrt roku dopředu a tak musíme být rozděleni. Připravím snídani pro Janču, která ještě vyspává, dopisuji deníček a pak už se balí a pomáhá vrátit ubytovna do původního stavu.

Vše je hotovo dříve než bylo v plánu a protože nikoho nebaví sedět a čekat na hodinu "h", tak se vyráží do Břeclavi na nádraží opět přes Pohansko ;) Sice si říkám, že zbytečně riskujeme, že někdo píchne a ujede nám vlak a Janča držkuje díky ještě znatelné předvčerejší únavě, ale ... prostě se jede tudy :)

Nestavíme a nikdo naštěstí nepíchá ;)) V typické nádražní hospůdce ještě z komunistické éry  jsme tak včas a dokonce se mi povede vyprosit si pivko, na které nás dospělé pozvala paní učitelka, až před ní (nic se nesmí vynášet!).

O půl hodiny později nám ohlásí příjezd vlaku EC 172 a tak začíná stresující přesun a nakládání. Šokující je pro nás zejména zjištění, že máme místenky o 5 vagónů dále, než místa pro kola samotná a to navzdory tomu, že místa jak pro nás, tak pro kola bylo podstatně blíže vícero. No, není divu, když si vzpomenu na ten děčínský proces při prodeji lístku pro dva lidi a dvě kola z Břeclavi do Děčína, který trval přes 20 minut třem pokladním a ve výsledku jsem dostal 5 lístků :-D Nejhorší je, že kola samotná máme od sebe přes celý vagón a tak nebudu moci Janče pomoct při vykládce, na kterou máme pouhou minutu, na což jsme důrazně upozorňování průvodčími s poznámkou, že doufají, že nebudeme jako Ti z rána (ano, naše první skupina :-D).

Z našich místenkových míst vyhazuji dva vietnamce, který si stěžují na "stupid system" a usedám-e. Cesta rychle utíká, pospáváme, posloucháme mp3 a hrajeme písmenka.. dlužno dodat, že smutníme.. oba, ale hrdinsky a trpitelsky každý zvlášť. Domů se mi tak hrozně nechce, že si musím uvnitř vlaku nasadit sluneční brýle, aby... no nic, takový jsem prostě cíťa a tak moc se mi zde, resp. tam líbilo...

V Praze nám mění lokomotivu, vystupuji na perón, abych zamával Michalovi, řečenému "Xicht!" a pokračujeme v jízdě pozadu (EC má v půlce některých vagónu otočené sedačky, takže vždy jede část cestujících pozadu) směr Děčín. Projíždíme tunely bez osvětlení a co horší, celou cestu bez klimatizace u okýnek, která nelze otvírat... uff.. něco při výměně lokomotivy asi nezapojili... no, hlavně šťastně dojet, vzpomínám na železniční neštěstí s oním spadlým mostem a jezdí mi mráz po zádech...

V Ústí se stěhujeme s obřími bágly ke kolům, nechápu, co si to Janča vše zpátky veze, že její batoh je skoro o polovinu těžší než ten můj :-D.. Janči kolo je stejně tak jako to mé u wc, ale to "její  wc" je ještě ke všemu plné a nespláchnutelné.. fakt perla na závěr cesty :-D

Přijíždíme do Děčína a z ampliónu se ozývá: ".....přijel vlak EuroCity 172 Vindobona, vlak je připraven k odjezdu..."

V rychlosti vykládáme svá kola, Janča to zvládá na jedničku, pomáhám zbytku skupiny, která je při štěstí neštěstí v jednom vagóně a nám tak končí "Jihomoravská cyklistická dovolená"...

Švagrová na nás už opět čeká, aby nám odvezla bágly (Zlato!) a my vyjíždíme na poslední, protivný úsek z Děčína domů, po hlavním tahu na UL, kolem fabrik mezi hulvátskými řidiči...

Po odečtu stavu tachometru se dostávám na výslednou cifru ujetých kilometrů, kterých bylo v mém případě 308 a pro Janču o dva méně ;)

Lednicko-Valtický areál nezle než doporučit, na kolech ideálka! ;) 1*

Kdo chce ze zpátečního přesunu vidět více, než je schováno pod odkazy