Rozkoš-ná Praha

16. srpen 2010 | 22.23 |

Poslední červencový den sliboval slušné počasí a protože jsem měl konečně volný víkend, bylo rozhodnuto - konečně se také využije motorka! Prstem si tak zakroužím nad mapou a volba padá na přehradu Rozkoš.. Rozkoš se nachází nedaleko Českého Ráje, části republiky, kterou nemám na rozdíl od severních Čech projezděnou a přehrady jako takové jsou vděčnými cíli motorkářů.

Svůj plán navrhuji Pařízkovi a ten ho rád bere za svůj i s tím, že postupně přidávám další "průjezdné body", aneb po roce tak opět navštívím svoji kamarádku Katku v Jeřicích a poté budeme pokračovat do jakýchsi Miškolez, kde je letiště, kde se konal (konává?) motoristický sraz Broďák. Proč právě sem, když o tomto místě tak málo vím? Nu proto, že minulý majitel "vyzdobil" přední blatník mé Erky právě nálepkou z tohoto srazu a tak se chci podívat, kde že to kdysi jezdili... :)

Příjemným pomocníkem při plánování cílů mi je server motorkáři.cz , kde v sekci cestování byly spuštěny "body zájmu" ve stylu "motorkáři sobě" a tak předposledním "cílem" je přímo cesta aneb obchvat města Česká Skalice

Dohodnut je poté přesun do Prahy, kde Pařízek nedávno zakořenil a večerní grilování spojené s popíjením ;)

Toliko k plánům, můžeme vyrazit...

Ráno odvážím Janču do práce a poté se vracím do garáže, kde nakládám vše potřebné na motorku a zapojuji navigaci. Sraz s Pařízkem máme v osm hodin ráno v Zahrádkách. Kvůli mlze přijíždím chvíli po osmé, ale na Pařízka musím ještě chvilku čekat. Po jeho příjezdu se shodujeme na krátkém přesunu na Benzinu v Doksech, kde si dáváme k snídani velkou kávu a já vytahuji z motokufru koblihy slisované mnohem méně, než jsem čekal ;)

Slunce se začíná prokousávat mlhou a než si trochu pokecáme

papricka.cz/rozkos-na-praha/#4http://davidhavel.papricka.cz/rozkos-na-praha/#4"> je krásný den a tak sedláme naše oře a vyrážíme směr Jičín, kde tankujeme a Pařízek maže řetěz.
Z Jičína do Jeřic je to již nedaleko, ale opět jsme obohaceni o zážitky díky mé navigaci, která "nařídí" odbočit vlevo a pár metrů před křižovatkou se rozhodne pro opačný směr. Pařízek je z mých blinkrů natolik zmatený, že zvyšuje odstup a rozumně čeká, jak to na konec dopadne :-D. Nicméně do cíle dorazíme bez bloudění na poprvé a tak můžeme předat alespoň svatební blahopřání skoro čerstvým novomanželům Hegrovým a vypít si u nich čaj ;).

Hegrovi

Pokecáme, pomazlíme se fenkou a psíkem, necháme se nachytat na pár hádanek od Katčiny neteře a už zase popojíždíme dle našeho itineráře směr letiště Miškolezy. Dle GPS souřadnic dojíždíme doprostřed polí, kde tak můžeme alespoň vykonat své potřeby a poté pokračujeme dále. Letiště už bylo opravdu nedaleko ;) Tedy letiště.. spíše letišťátko... Jak už to tak bývá, být na motorce na letiš-ťátku, znamená dát si sprintík, nicméně při rozměrech, které zdejší "letiště" má, člověk musí brzdit dřív, než na půllitrové motorce vytočí všechny kvalty k červenému poli... takže poté, co téměř deset let znám letiště v Ploužnici, kde se konávaly Mimoňské války, jsem tak trošku zklamán, ale jen do chvíle, kdy nad Martinem, resp. nad GS-em vyhrávám v závodech ;)

Letiště Miškolezy

Na odjezd si vybíráme místo polňačky, kde jsem se v jednu chvíli málem rozplácl, asfaltovou cestu, která nás dovede do vsi Svinišťany. Tuto cestu bych volil i jako příjezdovou, avšak musím upozornit, že z tohoto směru člověk musí přehlédnout "zákaz vjezdu"...

Ze Svinišťan frčíme na přehradu Rozkoš, která mě také coby vodní dílo nijak neosloví. Poté, co jsem navštívil několikrát Vranov, Orlík a i Fláje jsou zajímavější... Přesto, ten pstruh, kterého jsme si dali v místním grilu, ten byl naprosto vynikající a pusu mám plnou slin i teď, když po více než 14 dnech píši tento článek ;)

Rozkoš

Po obídku se v nás rozhostil takový příjemný klid a pohoda... počasí ideální na cestování, na slušných silnicích relativní klid, motorky šlapou jak hodinky a starosti zůstaly kdesi pár set km za námi ... :)

Při pokusu o najetí na plánovaný obchvat České Skalice se dostáváme dvakrát do krásného historického městečka respektive města Nového nad Metují.. také slušný "obchvat" :-D, při kterém jsme dojeli v jednu chvíli k někomu málem až do garáže, kterou byla ukončena slepá ulice (ostražitá majitelka domu nás ihned přišla přivítat) a podruhé jsme zabloudili do uličky, kde jsme za probublávání motorů zastavili a jali se opravovat sluchátka od navigace, z kterých vycházel pouze prskot. Nebýt toho, že vedle nás zrovna usnulo mimino, bylo by vše v pohodě, tedy pokud bychom o pár  desítek minut nejeli kolem znovu :-D. Opravdu to nebyl záměr :-D a tatínek mimča byl naštěstí chápavý :)

Nové město nad Metují

Plánovaný obchvat České Skalice se tedy nekonal v takové míře, jak byl plánován, ale nevadí... frčíme dál, ku Praze... vracíme se do Jaroměře, kde se nutně staví "z technických důvodů" a pak už v kuse frčíme až do Přerova nad Labem, kde musím dotankovat. Cesta to byla zajímavá, poměrně dost aut na široké rovné silnici, tudíž poměrně dost cílů k předjíždění ;) Na pětku si v jednu chvíli předjíždím kolonu ve 170 km/h, šestku už neřadím a radši brzdím a vracím se zpět do svého pruhu a čekám na Pařízka, který později pronesl, že "viděl, jak mi chytly saze" :-D.

Kousek za Kerskem mi navzdory stavu ukazatele benzinu tento dochází (no jó, je fakt, že jsem měl na budíku přes 200 km při kterých "musím tankovat" už trošku dýl) a tak musíme stavět, neb jsem se ještě nenaučil přepínat palivový kohout za jídy a pak už dojíždíme do zmiňovaného Přerova nad Labem, kde doplňujeme nádrže i energii.

Z Přerova frčíme bez zastávky ku Praze, jen s jedinou zajížďkou, kde navigace neměla podklady k nové silnici a táhla nás kamsi, kde kdysi bývala zřejmě silnice původní. V Praze jsem jako vždy nesvůj, autem sem jezdím vyloženě nerad (všeho všudy jsem zde byl za deset, reps. třináct let, co mám řidičák 3x) a na motorce dnes vůbec poprvé. Provoz houstne, značek a křižovatek přibývá více než jízdních pruhů a Pařízek se drží pořád za mnou. První, druhá, třetí, pátá křížovatka a najednou jsem druhý.. uff. "Pražák" se pozná a vede nás bez bloudění k obchodnímu centru Letňany.

Stavíme, musím přiznat, že mám dost.. je za námi o dost víc než 350 km, což není tak mnoho, ale jsme deset hodin na cestě, což udělá svoje, zejména v dusnu, jaké se udělalo, když se obloha zatáhla. Pařízek skáče do Tesa, kde kupuje dřevěné uhlí a další propriety ke grilování a já hážu nevraživé pohledy na ještě více nevraživou ostrahu obchodního domu, které se nelíbí, že stojíme vedle vchodu místo na parkovišti. Prošlo to... prošlo to i přesto, že přijel třetí motorkář a že se Pařízek musel vracet do Tesca ještě jednou :).

Letňany

K rezidenci, kde dnes skládáme své hlavy je to naštěstí již nedaleko a já jsem rád, že mohu jet druhý... Navi se asi zcela zbláznila, jelikož její příkazy jsou opravdu nesmyslné a zcela protichůdné... "odbočte vlevo", odbočíte a ozve se "otočte se o 180´" atd... no, mazec, ještěže když jsme jeli do Prahy s Jančou, tak takhle neblbla, jinak by tehdejší zkoušku propásla zcela a né jen málem...

Motorky parkujeme u vilky, kde žije vícero lidiček a každý má pronajatý svůj pokoj, tudíž i Pařízek. Vztahy se zde pěstují opravdu mezistátní a navzdory tomu, že jsme nedaleko od centra, je zde větší klid, než u nás na vsi :) Je mi krásně, zejména poté, co jsem ze sebe mohl shodit motohadry :))

Roztápíme gril, opékáme masíčko, popíjíme Kozla, kecáme a kecáme, povalujeme se na zahrádce v trávě a uzobáváme poněkud pozdní višně.. lahoda :) Praha pro mě získává zcela jiný rozměr a to zejména ve chvíli, kdy se k nám připojuje slovák Dušan se svým yorkšírem a vodnicí :-D

Praha jinak

Spát jdeme kolem půlnoci, usínám s telefonem u ucha, protože si povídám s Jančou, jaký jsem prožil fajn den...

Kdo chce vidět více, klikne zde