Pohanské loučení se s Břeclavskem

27. červenec 2010 | 15.22 |

neděle 27. 6. 2010

- poslední den cyklisťáku. Ach jó, jak já nemám rád ty poslední dny dovolené :(. Už od předešlého večera bývám myšlenkami doma a nejinak tomu bylo dnes. Ještěže byl dnešek tak fajn, že jsme si ho přesto užili :).

Obchůdek má zavřeno a tak se obvyklá rozcvička ála procházka na nákup a zpět nekoná a můžeme si přispat do sytosti. Po snídani vyrážíme na ryze pohodový přesun přes Pohansko do Poštorné. Jedeme tak, jako bychom si všichni užívali již dobře známé kilometry s vědomím, že je to dost pravděpodobně naposled...

Poštorná je část města Břeclavi a my ji jedeme navštívit kvůli jejímu zajímavému cihlovému kostelu Navštívení Panny Marie (odkaz) .

Po prohlídce kostela s milou paní průvodkyní vyrážíme zpět do Břeclavi na poslední nákup a vracíme se zpět na Pohansko. Dnes je zde "veget den", takže se opalujeme, koupeme, popíjíme, poflakujeme se po okolí a prohlížíme si tak okolní objekty, kterými jsou Pohanská chýše se sousední svatyní a zrekonstruovaný řopík včetně hraničních zátarasů. Navštívíme i zámeček samotný, který obsahuje moderně zpracovanou expozici vykopávek právě z bezprostředního okolí Pohanska.

Později odpoledne máme slavnostní ukončení cyklisťáku, při kterém dostáváme diplomy a medajle :). Poté následují hody ve stylu vynikajících klobásek, cigár a domácí sekané opečených na grilu. Cola, Kofola i Nestea tečou proudem a ani dezért od místní bábinky nechyběl. Naprosto vynikající pohoštění a klobouk hodně dolů, to vše zdarma! Takže ještě jednou díky velkému Pavlovi, úžasný člověk ;)

V samotném závěru akce si holky podepisují trika a některé si nechají i ode mne napsat na triko stylové bonmoty.. ještě že šlo o veselé kopy a né nějaké slečinky ;)

Naštěstí mnohem, mnohem menší procento těch, kterým jsem znectil trička svými výroky a poznámkami se mi ztvární přímo na kůži (ani Janča nebyla ušetřena), leč my trička nemáme..

Poslední spontáně kolektivní posezení v trávě, poslední pokec "v kruhu", poslední ohlédnutí se a neuskutečněná poslední fotka Pohanska se sluncem zacházejícím za obzor. Neuskutečněná proto, že klekly baterky...

Pohodovým tempem se mírně posmutněle vracíme na ubytovnu za reptání některých puberťaček "už abysme byli doma v Děčíně" ;) Holky bláznivý...

Na ubytovně si dáme sprchu, zahrajeme s Jančou "bedbinton", kdy se nám povede i přes 30 výměn! ;).

Do 22h hraju s holkama obíhačku a pak na pokoji do prodloužené večerky (23 h) kecáme s Jany sestřenkou.

Usínám před půlnocí, už zase mám cestovní "horečku" :)

Kdo by rád viděl více, než je schováno pod odkazy