Servisní deníček 10leté Fóbie

15. říjen 2017 | 20.23 |

13.10.2017 - 217.470 km - úklid interiéru, dofukování pneumatik, kontrola množství provozních kapalin, čištění skel

6. 9. 2017 - 215.600 km - debordelizace interiéru, čištění skel

2.8.2017 - 214.905 km - výměna LPG filtrů (289 Kč + 499 za práci), výměna svíček (373,- Kč + 454,- Kč za práci), úprava parametrů LPG  (10 km jízdy) 500,- Kč, revize LPG 390,- Kč, sečteno podtrženo pravidelný servis LPG po 20tkm když se nic nerozbilo vyšel na 2510,- Kč. Kéž by další byl zase až po 20tkm... nicméně slovy technika: vaše vstřikovače jsou již jen v muzeu a na vašem autě a reduktor je za hranicí životnosti, přesto, překvapivě funkční... nu což, uvidíme. 215tkm s původními komponenty LPG jen tak nikdo nemá ;).

27. 7. 2017 - 214.720 km - byla proveda odborná kontrola řízení motoru, kontrola funkce lambasond a to jak přes diagnostiku tak přes osciloskop. Problematický se jevil zejména topný článek 1. LS, který někdy vyhříval a někdy ne, přestože od ŘJ až k LS šly správné signály. V důsledku toho byla tedy LS před katalyzátorem opět vyměněna za nejnověji doporučovanou Škodovkou (sonda 06A 906 262 BF byla kdo ví proč nahrazena sondou 1K0 998 262 F - a že si ji Škodováci nechají zaplatit - 4.544 Kč!)... aktuálně tedy třetí výměna, tj. čtvrtá sonda za tři roky provozu + 1 měněna zadní  :(, asi se dám na modlení, aby tato konečně vydržela.. na 2.8. jsem objednán na seřízení plynu, nyní jezdím jen na BA. V servisu ujeli s autem zkušebních 20 km, úspěšně vytvořili readiness kód a žádné závady se neobjevily. Aavšak poté, co jsem já auto sotva nastartoval, vyskočila na mne závada P0301 - Válec 1 zjištěno vynechání jiskry při zapalování ; tak doufám, že jak se chyba objevila, tak zase zmizí, plynaři mimo jiné budou měnit i svíčky (20tkm od výměny). A když už jsme u těch chyb, servis našel ještě jednu sporadickou, o které jsem doposud neměl zdání a to P1569 - nevěrohodný signál tempomatu... možná proto se zapne na druhý, třetí pokus... a to má tohle auto prý jednoduchou elektroniku... :-? Sakum prdum dalších 6.500,- Kč na vroubek auta.

Diagnostika lambdasond

3.7.2017 - domluvena diagnostika v doporučeném servisu na 24.7. za účelem zjištění skutečného důvodu rozsvěcení kontrolky motoru. Aktuálně se objevují tyto kódy: P0133,P0134,P0135,P0139 méně často pak P1176 (powertrain,MFG,fuel and Air Metering Fault 76), P3211, výjimečně P0411(3x) a 2x P0171, tedy chyby obou LS (avšak zejména té první) že jsou pomalé, bez signálu, že nevyhřívají připadné nesprávný průtok sekundárního vzduchu a chudá směs – což považuju za důsledek zmatečných hodnot LS.

14.5.2017 - konečně přezuto zpět na letní pneu. Zimáky letos najezdily 5649 km, celkem tedy chlup přes 15.000 km/3 zimy.

přezouvání na letní

Help me

31.3.2017 - 209.777 km - jízdně je auto pořád stejné, narůstající spoteřbu (palubák 8 litrů, reál kolem 10)  spatřuji v průměrné délce jízdy za poslední 3 měsíce 10 km/cesta :(. Nicméně diagnostika perlí jednu závadu za druhou :(( k notoricky známým údajným chybám lambdasondy (P0133,P0134,P0135) přibyly zcela nově chyby P0411 - nesprávný průtok sekundárního vzduchu, P0171 - chudá smě a P1176 - korekce lambda sondy za katalyzátorem dosáhla limitu. :(( . Všechny chyby vyskočily během jediné cesty, bezprostředně po zapnutí klimatizace. Co jsem se dočetl, všechny závady mohou souviset s takovou prkotinou jako je netěsnost výfukové soustavy - typicky vlnovce nebo s nesprávně fungující klapkou přechodu sání studeného/teplého vzduchu, ale také to úplně klidně může být vyběhanými vstřikovači, vadnou škrticí klapkou nebo rovnou řídící jednotkou. Příběhů na tato témata jsou plná fóra nešťastných diskutujících, kteří investovali nemalé prostředky za nesprávné diagnostikování problémů, které přetrvaly, za díly, které nepřinesly žádnou nebo jen velmi krátkodobou změnu a rozuzlení obvykle žádné. Bojím bojím, ale poptávám servis v místě doporučeném fcd.eu, které považuji za jedny z mála mistrů své profese, byť přímý důvod k tomu zatím nemám.  

28.3.2017 - 209.700 km - debordelizace interiéru, dolití 0,2 l oleje a 0,2 l chladicí kapaliny, dolití ostřikovačů. Údajné poruchy údajně související s lambdasondou se již opakují téměř při každém výjezdu.

21.2.2017 - 208.746 km - oteplilo se. Více než dva měsíce, jsem neviděl svítit v palubce grilované kuře, ponorku, vrtulník, kontrolku MIL, CHECK, jak chcete. A ejhle, už je tu s námi opět! Chyba P0133,P0134.. chtěl jsem věřit tomu, že díky opakované manipulaci s ŘJ motoru z důvodu nedávné opravy vedení ostřikovačů, se odstranila neprokázaná chyba v elektroinstalci, ale evidentně si mám nechat zajít chuť. Smazáno, provedena diagnostika ŘJ motoru, jako obvykle vše OK, tedy na chvilku... tohle asi nikdy nevyřeším, jenže já to vyřešit musím...

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Servisní deníček 10leté Fóbie vojtahavel 29. 05. 2017 - 22:29
RE(2x): Servisní deníček 10leté Fóbie davidhavel 30. 05. 2017 - 16:48
RE(3x): Servisní deníček 10leté Fóbie vojtahavel 30. 05. 2017 - 19:03
RE: Servisní deníček 10leté Fóbie tycoon 18. 06. 2017 - 19:23
RE(2x): Servisní deníček 10leté Fóbie davidhavel 20. 06. 2017 - 08:55
RE: Servisní deníček 10leté Fóbie vojtahavel 27. 07. 2017 - 21:18
RE(2x): Servisní deníček 10leté Fóbie davidhavel 27. 07. 2017 - 21:41
RE(3x): Servisní deníček 10leté Fóbie modry 28. 07. 2017 - 09:30
RE(4x): Servisní deníček 10leté Fóbie davidhavel 28. 07. 2017 - 19:59
RE(5x): Servisní deníček 10leté Fóbie modry 29. 07. 2017 - 14:24
RE(6x): Servisní deníček 10leté Fóbie davidhavel 30. 07. 2017 - 15:09
RE(7x): Servisní deníček 10leté Fóbie modry 31. 07. 2017 - 08:41