pravidelny ctenar nedelniho blesku: Tva dedukce neni zcela spravna. Hlavne v bode o dobijecim napeti pri zaplem radiu.
Napeti kolem 14,3V je pro dobijeni baterie plne dostatecne. Dalo by se rict, ze primo idealni. Ve skutecnosti by stacilo i mene. Prumerna hodnota pri zaplem radiu je ale vyse a to je smerodatne. Tedy i zde je dobijeni dostatecne. Proto doporucuji hledat zavadu dal a zamerit se i na jina mista.
Pravdepodobnost je, ze pri jizde, pri secteni vsech odberu (svetli pocinaje a radiem konce) pak teprve nebude alternator stacit. Samozrejme muze byt take spatny akumulator.
p.s.
Ze alternator radne dobiji lze usoudit jiz z napeti 14,3V pri dobijeni. To ale neznamena, ze je dostatecny, neporouchany. nesni alternatory obsahuju polovodicovou techniku, ktera pri rozbiti zpusobuje dost velky odber.