lasim: Ahoj chlape, tak mi tak nějak píšeš z duše.... Je mi 36, můj táta byl (a stále ještě je) řidičem z povolání a já se i přes voji lásku k čemuko-li, co mělo kola a motor dal (po dědovi) k železnici. Ale stejně mě celý život voní víc benzín a asfalt, dávno tvrdím, že je mi silnice souzená, byť celý svůj dosavadní profesní život (už 17 let) věnuju dvoum kusům železa rozepřeným pražcem. A abych jo mohl závidět, manželka po mateřské dostala práci v dopravní firmě zabývající se kamiónovou dopravou. Takže kdykoli za ní přijdu, tajně závidím a hltám každou informaci o TIR-ácích. Znám ty "kluky", co se tím živí (a to doslova, mnohým je sotva 25 let), denně doma poslouchám mraky informací o kamiónech a teď v neděli se mi splnil můj klukovský sen - svezl jsem se kamiónem, dokonce jsem ho i kousek řídil. Ale to jen díky benevolenci a laskavosti pana majitele firmy, u kterého mě manželka domluvila zkušební jízdu s kamionem a dala mi to jako dárek k loňským Vánocům. A je to luxus, dal bych si říct znovu (a znovu a znovu...). Já jsem si, narozdíl od Tebe, část svého snu splnil taky tím, že jsem si na vojně udělal "céčko" a celou vojnu jsem strávil v kabině Tatry 815, ale nemám "E", pochopitelně ani "profesák". Ale vědět, že pracák umí zaplatit rekvalifikaci, práci bych 100% sehnal, ale nemůžu chtít po majiteli, aby mi řidičák zaplatil. Možná školení ADR, to jo, ale rozšíření na "E" a profesák ne. Nechci se rouhat, práci mám a mám ji taky rád, ale ta silnice mě láká. Ale Ty píšeš, že se cukali, takže standardní ta rekvalifikace není, že? Každopádně zajímavá zpráva. Tak Ti držím palečky, vím, že ne každého šoféra je práce zároveň koníčkem a takových nadšenců, jako jsi Ty, si majitelé dopravních firem (aspoň u té, co znám) dokáží vážit. Hodně zdaru.