Po včerejším zápřahu od dvanácti do osmi hodin večerních jsem si připadal, jako by mi někdo vymyl mozek... Domů jsme přijel téměř s depkou za krkem, jelikož jsem nechápal skoro nic, resp. takové množství zcela nových informací za tak krátkou dobu jsem nebyl schopný pobrat, natož jim porozumět. Jsem totálně utahaný, přeci jen, ze školy jsem vyšel před nějakými devíti lety a to aniž bych se kdy byl učil nebo nějak zvlášť pečlivě naslouchal výuce, takže tohle byl tak trošku očistec... Zajdu do hospody na dvě, doma si dám sprchu a zalézám do postele s knihou... Po deseti minutách přesídluji do kuchyně, abych měl na učení více klidu.. marně. Jakýkoli vzruch mě zajímá víc, než učivo v knize... Po dvou hodinách marného snažení o zapamatování si tříd nebezpečnosti se snažím prokousat kapitolami o výjimkách z ADR... mám v tom trošku guláš, ale lepší jak ty třídy a to k nim patří ještě ty bezpečnostní značky... ještě, že alespoň to označování vozidel mi vcelku jde a cisterny jsem naštěstí pobral... před půlnocí do mě drcá Janča, ať jdu spát.. sundavám tedy knížku z obličeje a nevrle nastavuji budíka na čtvrtou hodinu ranní s tím, že když už jsem se na střední musel učit, bylo tomu tak ráno...
Ve čtyři hodiny přeřídím budíka totálně unavený (celou noc se mi zdá o ADR) na půl pátou, v půl páté na čtvrt na šest a pak už tedy přeci jen vstanu... o čtvrt hodiny později dokáži obtížně, ale přeci, vyjmenovat třídy nebezpečnosti i s bezpečnostními značkami. Za další půlhodinu mám celkem jasno o vynětích z platnosti ADR a po snídani frčím zpět na školení. Dnes by se mělo vyučovat od osmi do dvanácti a po obědě od jedné do půl osmé, uff...
Před učebnou stojí již partička "spolužáků" rozšířená o opozdilce, kteří včerejšek vynechali, nebo na něj kvůli obnově nemuseli. Zjišťuji, že nejsem zdaleka sám, kdo v učivu plave, resp. snaží se držet nad hladinou...
Pro ty, kteří si toho na sebe vzali méně, první školící den započatý ve 12hod skončil před odpolední půl šestou.. zůstaly jsme zhruba v pětinovém počtu řidičů, cisternářů...
Je to již více než měsíc, kdy jsem nastoupil školení pro převoz nebezpečných látek po silnici, coby součást mé rekvalifikace z neúspěšného středoškolského ekonoma-účetního na řidiče cisterny převážející PHM. Školení pořádala společnost ČESMAD Bohemia, resp. vedl Ing. Pavel Petrunčík.