Jak jsme byli MIMONI - aktualizace II

27. červen 2008 | 12.40 |
.. v Mimoni nebo mimo MY?! aneb pokud si chcete s autem, motorkou, čtyřkolkou či čímkoli podobným zablbnout, vyražte do obce Ploužnice u městečka Mimoň v severních Čechách, odkud je to jen kousek na bývalé vojenské letiště, kde se konaly a snad ještě budou konat monstrózní tuningové srazy...

Ráno (3. května 2008) mne tahá z postele sluníčko, které mě šimrá v nose svými paprsky skrz žaluzie střešního okna... je krásně, nepříliš dobrá předpověd meteorologů se snad nevyplní..

Něco málo posnídám, obleču se do motorkářského a vyrážím netrpělivě do garáže.. V rychlosti očistím motorku a mírně ji přeleštím, stejně tak plexi od helmy, namažu řetěz a zatímco se mi zahřívá motor nakrémuji si kanady...

Zajedu na pumpu změřit si tlak v pneu a opět jsem zklamán, že i po jeho upravení (snížení) přední kolo, resp. řidítka zřejmě díky konstrukční vadě pneumatiky, hází v rozmezí rychlosti 60-80 km/h jako divoký mustang. (od 8. 4. 2008)

Pak směřuji svá dvě kola roztáčená 50ti koni k Janičce do práce a odtud spolu vyrážíme k ní domů. Převléká se a během chvilky jedeme ke mě, kde čekáme na kamaráda Jardu, který nám bere k sobě do auta kolečkové brusle. Má se k nám připojit ještě další kámoš Karel, se svojí GS 500 E. Ten ale teprve včera zjistil, že mu přes zimu skončila technická, na které se díky tomu nyní zdržel. Jarda s Adélou (jeho přítelkyně) je se svým autem brán za pomalejšího a tak vyráží napřed s tím, že já s Jančou za sebou a Karlem na své mašině, ho v České Lípě dojedeme. Nakonec vyjíždíme proti autu s více než 40 minutovým zpožděním, což se na 30 km dohnat opravdu nedá, byť jel Jarda - řečený Jarys - podle předpisů a ještě se stavoval na chvilu na čumendu v autobazaru. Ani našich místy až 160 km/h nám nepomohlo..

Když dorážíme na motorkách na smluvené místo do České Lípy, je Jarys již v Mimoni, kam směřujeme na nedaleké letiště. Počasí se již bohuže začalo dost kazit, ale nám na motorkách se naštěstí narozdíl od Jardy slejvák vyhnul.

.. pro tentokrát... Nicméně o zážitek z cesty jsme rozhodně nepřišly, spíše na opak - dostali jsme se do kolony německých motorkářů, kterých bylo snad kolem padesáti... chvilku si říkám, že je asi nevhodné, drát se skrz takovou kolonu dopředu, ale když oni jeli opravdu pohodových 90 km/h a já chvátal za čekajícím kamarádem... nakonec je natřikrát předjíždím a tu chvilku, co jedu s nimi uprostřed kolony si značně vychutnávám a říkám si "jsem jeden z vás" :-)

Před letištěm v Ploužnici se stavujeme na pumpě a kupujeme si s Jančou jednu nezdravě drahou bagetu, která u nás stojí Kč 35,- (a to už je na ní 30% marže) a zde nechutně těží z tuningových a motorkářských bláznů, kterých tudy projíždí nespočet, a tak ji prodají i za oněch Kč 48,-...

Přijížídíme na letiště, na kterém by se za normálních okolností dnes konaly proslulé Mimoňské války... mimo nás stojí u dráhy pouze dvě obyčejná auta, takže moje představy o tom, že přestože se války nekonají, se zde sjede nejen na pokec "pár lidí" se rozpadají jako mraky nad letištěm...

Přesto moje radost z toho, že jsme zase na onom letišti, kde jsem prožil zejména se svojí tunigovou Škodou 120, kterou znáte z obrázku na titulní stránce tohoto blogu, nejeden super zážitek je značná . Bohužel povrch dráhy je mokrý a při zatáhnutí za plyn se ihned dostává zadní kolo Modré do smyku a podjíždí mi pod zadkem kamsi do boku a tak jsem rád, že jsem zavčas plyn pustil a motorku udržel v přímém směru jízdy... uff..

Rozhodneme se, že si celé letiště přejedeme a to pěkně bez helem, s větrem ve vlasech a se slzami v očích :) Přitahuje nás zejména kouř v zadní části dráhy, kde zřejmě kdosi "gumuje" - pro neznalce tzn. že protáčí kola svého auta více méně na místě tak dlouho, dokud se gumy neroztrhají, což je efektní hlavně díky zvuku doprovázejícímu tuto činnost a dýmu zahalující ono vozidlo... Proč to kdo dělá, se mě neptejte, kdo se na tohle zeptá, tomu bych to stejně nevysvětlil ... každopádně kdo chcete, můžete to zkusit, není to nic jednoduchého...

Když se přiblížíme, je nám jasné, že kdosi již dogumoval... Jardu, který jel napřed, zastavuje zasahující policie s hasiči a vykazují nás ze soukromého pozemku...a já myslel, že letiště je obecní, tudiž "veřejné" nehádáme se a poodjíždíme...

Cestou objížídme totálně shořelé Porshe...

Shořelé Porshe
...na gumování to chce pořádné auto za pár tisíc a né takovouhle srágoru za milion...

Dojedeme ke značce zákaz vjezdu, zaparkujeme motorky a auto těsně před ní a vytahujeme ony zmiňované brusle... nejsme již zdaleka jediní, kdo se na nich prohání po dráze... tedy já a Janča se moc neproháníme, spíše se snažíme o jakýsi alespoň trochu zvládnutý pohyb na kolečkách Jarda s Adélou bruslí perfektně, vůbec jim nestačíme, ale i tak se bavíme všichni dobře, i Karel, který brusle nemá, se zdá být při čištění motorky spokojený.. Škoda, že nevyčistil i tu moji, ačkoli by to vlastně bylo stejně zbytečné... (kdo z vás se těší, že si přečte, že jsem se natáhl?)

Dráha během půl hodinky svitu slunce krásně oschla, policie i hasiči odjeli, naopak blázni se čtyřkolkami, co na nich jezdí po dvou kolech (tak proč si nekoupí motorku? ) přijeli. Brusle nás po necelé hodině ježdění sice nepřestaly bavit, ale netrénované nohy začaly dost bolet, takže jsme poseděli, pokecali a vyrazili si zablbnout v inprovizovaných sprintech.

Plním si tak svůj sen, stát na "závodní dráze Mimoňských válek" na své motorce... dokonalou atmosféru dokreslí už jen fakt, že jsem sprint Kawasaki ER-5 vs. Suzuki GS 500 E vyhrál :)... "prohazujeme" si s Karlem motorky a vychutnáváme si rozdíly v jednotlivých strojích - Karel zejména o čtyři koníky vyšší výkon a díky tomu vyšší akceleraci a já diametrálně rozdílný bzrdný účinek... Jarda prohlašuje, že chce mojí motorku s Karlovýma brzdama

Uděláme pár foteček Báječní muži.jpg a vyrážíme zpět na onu drahou pumpu.. já sociálně natankuji za posledních Kč 120,- , Karel s Jardou si kupují něco k snědku a pak se loučíme a jede se domů... Jardovi se jede dobře, začíná totiž dooost pršet...

Nepřekročuji rychlostní limity dané vyhláškou a sám sobě si nalhávám, že to jsou rychlosti bezpečné... Karel jede za mnou, má dost rozumu na to, že se vzájemně nehecujeme předjížděním...

Leje jako z konve... bundy nepropouští, jsem s nimi fakt spokojený.. kanady a rukavice drží taky dobře, helmy se mlží minimálně, s kalhotami je to již slabší, ale není to špatné... když člověk vezme v úvahu, že jde o nejlevnější sehnatelný kousek na našem trhu, tak si nemůžu stěžovat.. Pneumatiky v dešti už jsem také chválil a spokojený jsem zůstal... jen na ty naše silničáře si musím zanadávat..

KRUCÍNÁL CO TO JE SAKRA ZA BARVY KTERÝMI MALUJETE TY PŘECHODY A DĚLÍCÍ ČÁRY? VŽDYŤ TO KLOUŽE JAKO SVINĚ A I V RYCHLOSTI POD 50 KM/h SE NA TOM ČLOVĚK MŮŽE POLOŽIT !?!

Dojeli jsme naštěstí všichni v pořádku a odpoledne si pochvalovali, jen Janča měla chudák promočené džíny na zadku, na který jí zadní pneumatika skoro celou cestu domů házela dobře odváděnou vodu..

Další foto zde, souhrn zkušeností s moto z této akce zde (3. 5. 2008)

Kamarád mi konečně zaslal slibované video z výše popsaného sprintu ER-5 vs GS500E, takže ho nabízím ke shlédnutí zde a tady jsme spolu s Jančou na Modré