Deníček Fordu Fiesta 1.3 - III. vydání

2. prosinec 2013 | 07.45 |

2013

1. prosince 2013 - dobíjení baterie, navdzory tomu, že s ní nebyly žádné problémy, nechtěl jsem podcenit silnější mrazy a jak se zdá, už to po tolika měsícíh (možná i letech?) dle chytré nabíječky potřebovala.  

9. listopadu 2013 - 101449 km - výměna papučí za zimní, ve stejném uspořádání - vpředu Vraník, vzadu Barum.

8. října 2013 - 1003xx km - v součtu po měsíci, kdy auto stálo o mechanika, nás vyšla oprava spojky a nová technická na "krásných" 9tis...za 9tis by to auto bylo stěží prodejné a to se vyplatí! Jen za díly, práci a spotř. materiál to letos už je nějakých 15.... a vzhledem k výčtu závad z technické by to asi klidně dalších x-tisíc sežralo... to slovo, které mám teď na mysli, tu psát radši nebudu.

Fiesta

25. září 2013 - 1003xx km - znovupředání auta mechanikovi k výměně protékající spojky a provedení TK. 

21. září 2013 - volant si při pomalejší jízdě lítal ze strany na stranu a dělal "ne ne ne", aneb kolečka se přihlásila o dofouknutí.. přední musela jít až na 3 a zadní jsme nechali na 2 Kpa, ani tak to není zdaleka ideální. Špatná, špatná koupě tyhle gumy...

17. září 2013 - volal mechanik, že potřebný díl stojí v nejlevnější variantě 2.500,-. Je otázkou, co bude potřeba vyměnit dál, počítat máme s 5tis, doufejme, že včetně práce... a pak hurá na technickou a prodej? Dá někdo alespoň 12 tis?

15. září 2013 - Bože! Mechanik nám po dvou víkendech vrátil auto s tím, že když se na spojku nešlape, tak brzdovka téměř neuniká! Řešení? "Řaďte co nejméně, nestůjte na spojce a když se vám nevrátí, tak ji z podpedálu nohou vyzvedněte, já na to teď nemám čas se tomu věnovat a až zjistím, co stojí díly a kdy bych to mohl vyměnit, tak se ozvu.

On ten vypínací váleček je totiž opravdu uvnitř a ne zvenčí, jak jsem si původně myslel..." To nemohl říct rovnou, že to opravovat nechce?! 14 dní v trapu! Díly stojí mezi 1.200,- a 7.500,- v případé celé spojkové sady, to vím dávno, jen netuším, který díl je ten pravý a sám si to na koleně nerozeberu a už vůbec nevyměním a nesložím :((. Za měsíc končí technická....

2. září 2013 - Fiesta mi dala hezký narozeninový dárek.. při stavu tachometru 00018 km, se stala v důsledku nefuknční spojky, kterou protéká brzdovka jak o závod, nepojízdnou... Ford Fiesta, auto na 100.000 km...  

30. srpna 2013 - blíží se konec platnosti technické prohlídky a tak jsme se s Jančou shodli na originálním maskování rzi naší Fiesty :)

Kytky

3. srpna 2013 - pružina tlumiče PP kola vyměněna, v rámci možností to dopadlo lépe, než jsme čekali... teď ještě pořešit spojku (únik brzdovky), hnilobu a můžeme vyrazit na technickou ;)

Pružina

23. července 2013 - pozitivní zpráva je, že spotřeba při courání se Šumavou byla nějakých 5,3 l / 100 km, čímž jsme se při najetých téměř 1.000 km dostali na pokles dlouhodobého průměru 6,55 l / 100 km, z čehož vzešlo poměrně zajímavé zjištění, že při obsazenosti dvěma osobami a jízdě "na dálku po okreskách" Fiesta dokáže na jedno tankování najet více než 640 km (myslím, že by 700 km dala...), ale to už byl poměrně adrenalin :D  neb čerpacích stanic v šumavských hvozdech není zdaleka tolik, na co jsem zvyklý.

Dojezd

98868 km - v duchu tradice všemožných komplikací a drobných příkoří souvisejících s mým provozováním jakéhokoli motorového stroje, se opět vracíme domů z dovolené (ze svatební cesty) nikoli vlastním vozem, kterým jsme odjeli, ale s kamarádem Petrem chvíli poté, co auto necháváme odvést odtahovkou do servisu (poprvé tak využívám zdánlivě zbytečně placenou (drahou) asistenční službu od UAMK).

Odtah

Ve Slaném nám při průjezdu křižovatkou vyběhla z misky tlumiče ona ulomená pružina (po 1.310 km) a začala drásat pneumatiku. Pružina v hodnotě necelých 800,- Kč, (kterou by mi známý doma vyměnil maximálně za 500,-) stojí u FORDu 2.600,- Kč a za práci při sazbě přes 700,- Kč na hodinu si předběžně vyúčtovali zbytek do 5.000,- Kč, tj. 2.400,- Kč (přes 3 h práce?!). Odtah domů ze Slaného by nás vyšel asi na 6tis + následná oprava. Volba byla jasná. Smutný fakt, že auto opraví nejdříve za 10 dní nezbývá než akceptovat (ORIGINÁLNÍ díl se MUSÍ objednat z Německa). Nezbývá, než se modlit, aby nebylo nutné měnit ani v dohledné době nic dalšího... Nejsmutnější je, že výměna pružiny Fiestu nijak nezhodnotí (k čemu mi je záruka na práci půl roku a 2 roky na pružinu?), ale přesto zcela zaplatíme faktickou hodnotu auta samotného :(. PS: když si člověk uvědomí, co vše se (opět) mohlo stát, tak čert ty peníze vem, Pfuj!

20. července 2013 - 98495 km - dolití brzdové kapaliny

3. července 2013 - 97558 km - "něco mi upadlo z auta" pronesla Janča, když se vrátila z práce domů.. "cinklo to a pak tam leželo tohle"...

únava materiálu

- podezření se mi potvrdilo hned po letmém pohledu na pružinu pravého předního tlumiče... ach jo :-( ; dolití brzdovky

28. června 2013 - 97440 km - dolití brzdové kapaliny ; Fiesta nejede ani 150 km/h, ale zatraceně dobře brzdí ;)

22. června 2013 - 97046 km - výměna žárovky H7 v pravém předním světlometu, výměna  pravé "skleněnky" osvětlení registrační značky, "oprava" kliček stahování okýnek předních dveří, výměna stěračů, přeletování kontaktů zadních reproduktorů.

12. června 2013 - 96600 km - výměna oleje vč. filtru, dolití vody do ostřikovačů.

Fiesta - Výměna oleje

7. června 2013 - 96557 km - z ničeho nic auto odmítá nastartovat, po několikerém pokusu za ustavičného přidávání plynu se zadaří, ale volnoběh neudrží. Po vyčištění škrticí klapky a volnoběžného ventilu odmašťovacím sprejem na brzdy se zdá být vše v pořádku :-?

5. června 2013 - 96422 km - do auta zatéká tak silně, že u spolujezdce je jezero o hloubce 3 cm a u řidiče to není o moc lepší. Vrtám do podlahy na obou místech po jedné díře a vytvářím tak nucené odtoky. Textilní koberce vyhazuji a nahrazuji gumovými. Dolití 2 dcl brzdové kapaliny.

21. dubna 2013 - 95763 km - přezutí na letní kola, která stojí sama o sobě za prd. Přestože jsou vyvážená, hází a musí být nafouknutá alespoň na 3 Kpa, jízda je tak všechno, jen ne pohodlná, wapka, luxování 

17. dubna 2013 - 95570 km - kontrola oleje, dolití brzdové kapaliny, vyvážení letních kol (173,- Kč)

5. dubna 2013 - 95485 km - mrazy povolily, spotřeba "klesla" chlup pod šílených 8 l / 100 km :(..

29. března 2013 - 95420 km - dolití brzdové kapaliny (0,1 l)

12. března 2013 - 95221 km - dolití brzdové kapaliny (0,2 l) dolití vody do ostřikovačů, kontrola oleje, vyčištění dolévacího hrdla. Spojka i řazení chodí hůř a hůř, což mne vede k přesvědčení že vím, kde mizí brzdovka... oprava? Kdo ví, znamená to oddělit převodovku od motoru a podívat se... díl taky možná za 10tis.. :(

17. února 2013 - 95045 km - dolití brzdové kapaliny (0,25 l !)

1. února 2013 - 945xx km - dolití brzdové kapaliny a vody do ostřikovačů.

26. ledna 2013 - 94460 km - PC diagnostika (zástrčka u A sloupku řidiče) neodhalila žádné chyby, které by si řidicí jednotka ukládala do paměti, vše je tedy zdánlivě v pořádku. Jediná možná závada je jedno z čidel teploty chladicí kapaliny, které tvrdilo, že při venkovní teplotě -10´C má po jízdě kapalina -18´C. V jiné části programu byla teplota již signalizována (jiným čidlem?) zřejmě správně (56´C). Lambda sonda vykazuje údaj 0,8 což dle švagrova sdělení znamená bohatou směs. Je tedy možné, že řidicí jednotka se domnívá, že je motor neustále studený a proto auto krmí  více, než je skutečně potřeba. Samotné čidlo stojí téměř 600,- Kč a není jisté, že se po jeho výměně spotřeba skutečně sníží... Výfuk podivně rezonuje...

15. ledna 2013 - 94313 km - něco podivného se událo, dle Janči z ničeho nic =>  řadit jde ztuha jako v Golfu, při vymáčknuté spojce cosi "v převodovce" rachtá, auto zvláštně vibruje a při rozjezdu duní a chcípá. Aktuální spotřeba 8,2 l / 100 km se při dalším tankování znovu potvrdila :(.  Odborníci ve Fordu si nejsou jistí, zda tento tip jde již diagnostikovat plně přes počítač, za pouhé změření lambda-sondy chtějí 500,- za případnou kompletní PC diagnostiku celých 1.800,- Kč!

Statistika za předešlé (více než) dva roky:

Statistika Fiesta 2012

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší