Servisní deníček 12leté Fábie AZL, LPG

26. leden 2020 | 15.23 |
blog › 
Servisní deníček 12leté Fábie AZL, LPG

26. 1. 2020 - 262.283 km - po delší době jsem auto přenechal manželce a i ona mi potvrdila, že auto špatně drží stopu. Nevím, jestli to je pouze vlivem 5 let starých zimáků a teplot kolem nuly (auto v zatáčce nedrží stopu, téměř při každém rozjezdu hrabe), či tlumičů na odpis, případně rozhozené geometrie v důsledku zatím neidentifikovaných závad provázejících pazvuky na přední nápravě. Výměna LIDL žárovky H7 v PP světle (po 14 měsících resp. 26,5 tkm) za "Blue Filson". (rekordní výdrž tak má zatím OSRAM - 37M resp. 44,2 tkm).

22. 12. 2019 - 260.0xx km -  preventivní dobíjení baterie, která buď rapidně ztrácí kapacitu (klidové napětí 12,44 V), nebo je jakýsi "problém" se startérem, resp. alternátorem. Ačkoli je stále nad nulou, studený start je neochotný zcela stejně, jako před 10 měsící, kdy jsem se rozhodl tehdejší baterii vyměnit preventivně za novou..tedy zbytečně. Luxování interiéru, výměna pravé prasklé žárovky osvětlení RZ 5W za 10W, snad se nebude vyhřívat krycí plast.

e-fabia

8. 12. 2019 - 259.174 km - výměna hadice sekunádrního vzduchu, amatérská zkouška těsnosti sání (sprejem). Při zkušební jízdě na BA chyby ŘJ motoru: P3211 - chyba řízení vstřikovače, P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, P0133-5 - LS1 pomalá, signál mimo rozsah, porucha vyhřívání. Doufám, že výměnou hadice sekundáru se trvale odstranila alespoň chyba P0411 - sekundární vzduch nízký výkon (netěsnost), nicméně tato chyba se naposledy objevila 2/12. Dolití 3 dcl chladicí kapaliny; značná emulze na víčku pro dolévání oleje. Vzhledem k tomu, jak hladina chladicí kapaliny významně kolísá, a to více, než bych díky roztažnosti kapaliny očekával (před jízdou doleji pod minimum, po jízdě je nad maximem), že auto pocitově špatně topí a navzdory omezené funkci katalyzátoru bych řekl, že více kouří, v létě se často spouští sahara a přitom jízdou nejde dosáhnout vyšší teploty kapaliny než 78´C a při jízdě z kopce padá teplota až na 54´C, po přetěsnění čidla chladiče a výměně termostatu bude nutné vyloučit možnost vadného těsnění pod hlavou. 

sekundár_emulze

18. 11. 2019 - 258.415 km - 11 400 km jízdy s permanentně rozvíceným "kuřetem" přineslo své "ovoce" v podobě chyby P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, která se nyní obejvuje téměř každou jízdu; dle VAG je však tato chyba stále sporadická. Jezdím dál, uvidím, co se bude odehrávat po výměně netěsnící hadice sekunádrního vzduchu a následně po výměně lambd(-y), kterou ale plánuji až na jaro před kontrolou EM. Zatím se marně snažím zjistit reference na neoriginální katalyzátory (JMJ, TYLL).Opět začalo hučet ložisko kola, domnívám se, že jde o totožné ložisko, které bylo při 250tkm měněno na LP kole. Pocitově bych řekl, že se hučení odehrává i ze zadní části vozu, ale to můžou způsobovat zimní gumy. Nyní potřebuji auto téměř denně, reklamaci tak odsouvám až na leden. Divné zvuky z převodovky/spojky/od poloosy se ozývají čím dál časteji (bouchnutí/klepnutí), skoro si přeji, aby byly tak časté, aby se daly u mechanika "předvést".

22

.. a to je jen diagnostika ŘJ motoru. 

3. 11. 2019 - 256.745 km - výměna motorového oleje včetně filtru.

Výměna oleje

28. 9. 2019 - 256.399 km - přehození letních kol (přední najeto 27tkm, PZ 25tkm, LZ 16tkm) za zimní,vyjmutí kabinového filtru, dolití motorového oleje (spotřeba 0,5l na 7,5tkm), dolití chladicí kapaliny (únik 2dcl na 4tkkm), ke všemí niže uvedeným chybám v ŘJ motoru se přidala P0411 - nedostatečný výkon (chyba v těsnosti) systému sekundárního vzduchu. Neřeším, neboť bych se z toho posral, stejně jako od nedohledatelných zvuků od LP kola, prostě jezdím. Uvidíme, co se stane zjara po x-té (6?) výměně LS1, emisích, TK... 

podzim2019

15. 9. 2019 - 252.1xx km - po výměně ložiska LP kolazačalo toto kolo opět přibržďovat, avšak zejména se začalo ozývat klepání, bouchání, jehož výskyt nedokáži určit; zřejmě se bude jednat o vícero různých součástí vozu, jelikož někdy se tento zvuk/-y ozývají po brždění, jindy po přeřazení, někdy při přejezdu příčných nerovností, jindy v zatáčkách. Jednat se tak může prakticky o cokoli - od spojky přes převodovku (diferenciál), poloosu, rameno, silentblok, uložení tlumiče či tlumič samotný.. holt závada, která se bude muset vyvrbit :(. Potíž, o které naopak vím a dosud jsem ji neřešil je únik chladicí kapaliny a rapidní pokles teploty motoru při jizdě z kopce (nevím, jestli faktický či "pouze" softwarový, kdy ručička teploty padá někam na cca 50´C. Kapalina mimo jiné prolíná pod čidlem umístěným na chladiči, možná to spolu souvisí, každopádně nevelký únik (řádově půllitr na  cca 15 tkm) se začíná zvětšovat a projevovat velmi častým spínáním sahary, termostat tak bude možná zralý na výměnu. Co se týká závad ŘJ motoru, stále se opakují v různých kombinacích všechny chyby LS1 - P0135 - porucha vyhřívání, P0133 - pomalý signál, P0134 - signál mimo rozsah, čím dál pak častěji P3211 - jejíž "překlad" jsem stále nedohledal (powertrain,fulel and metering - injector circuit - falut:11, a výjimečně P0171 - chudá směs (obvykle při delším brždění motorem).  Doufám, že po výměně LS1 před emisemi (květen 2020) se opět na pár tkm bude motor chovat způsobile a projde tak emisní zkouškou; kuře od konce července ( 2473xx km) vůbec nezhasíná. Kontrola oleje, dolití chladicí kapaliny, kontrola napětí baterie (12,44V  - což odpovídá orientačně 75% kapacity; čekal bych víc, při průměrném denním nájezdu 75 km ve 2 trasách)... 

29. 8. 2019 - 250.096 km - výměna ložiska (náboje včetně ložiska) levého předního kola.Pozn.: rekordní nájezd 3tkm/měsíc!

ložisko předního kola

25. 8. 2019 - 249.533 km - méně obvyklá chyba ŘJ P3211, která se objevila již před pár lety je tu opět. Stále jsem nedohledal její přesný význam, snad jen skutečnost, že i tato souvisí s LS1; chyba se objevuje nepravidelně, obvykle poté, co auto nechce chytit "na drc".

16. 8. 2019 - 248.850 km - výměna žárovky PZ světla. Ačkoli Fábie má zapojenou pouze levou zadní mlhovku, i vpravo se osazuje dvouvláknová žárovka a pozor! Nikoli 21/5W, ale 21/4W! Nejde o rozdíl 1W, jde o to, že žárovky mají rozdílné patice! (i druhá zmíněná je však použitelná). 

27. 7. 2019 - 247.060 km - výměna oleje za Shell Helix H6, výměna olejového a vzduchové filtru (Kamoka),uchycení poškozené příruby hadice sekundárního vzduchu k ventilu,  zalepení polámaných částí LP plastového podběhu v místě přichycení spodního krycího plastu, kontrola motorového prostoru (mastná převodovka, olejová vana, nepravidelně ukapává chladicí kapaliny kolem čidla v chladiči), výměna předních stěračů,luxuvání interiéru. 

servis s Jeníkem

Chyba sekundárního vzduchu se již (prozatím) neobjevila, LS1 - signál mimo rozsah setrvala. 

21. 7. 2019 - 246.639 km - přesně po 715 km (14 dnech ježdění) se opět rozsvítilo kuře. Jaké bylo mé překvapení a těžko říci, jestli milé, když důvodem rozsvěcení kontrolky "emisí" nebyla LS1, ale chyba P0411 - překládaná jako "systém sekundárního vzduchu - zjištěna netěsnost". Švagr mě upozorňoval, že při výměně svíček zjistil, že podtlaková hadice, resp. její koncovky nejsou v kdo ví jaké kondici, ale že ta hadice samotná stojí skoro tisíc korun. Po pár stovkách metrů jízdy vyskočila chyba P0134 překládaná jako LS1 - žádný signál. Záměrně píši slova "překládaná jako", protože když jsem trošku víc googlil, zjistil jsem, že ona netěsnost sekundárního vzduchu vůbec neznamená netěsnost jako takovou, ale NĺZKÝ VÝKON SEKUNDÁRNĺHO VZDUCHU.. stejně tak, jako již víme, že "žádný signál LS1" znamená SIGNÁL LS1 MIMO ROZSAH. Dovolil jsem si tak odvážnou spekulaci, že LS1 na autě vlastně vůbec nikdy neodcházela.. pokud totiž sekundární vzduch nefugnuje jak má, vhání za výfukové ventily vzduch jindy a v jiném množsví, než by měl, LS1 logicky vyhodí hlášku "žádný signál" resp. signál mimo rozsah. Sekundární vzduch má mimo jiné ten vedlejší účel, že jeho spuštěním se u studeného motoru rychleji zahřívá LS1, která tak dříve může správně korigovat směs a pokud sekundár nečiní tak, jak má, dala by se tak vysvětlit i chyba LS1 - porucha vyhřívání. Dokonce na poruchu sekundáru by se tak analogicky dala schodit i chyba - nízká účinnos katalyzátoru P0420 a vysvětlovalo by to i proč LS2 píše "regulační meze dosaženo". Vše to má ale jeden háček.. sekundár by měl fungovat jen u studeného motoru... všechny tyto chyby se však zapisují jak po jeho vypnutí (tuším že běží max 90 vteřin od startu studeného motoru), tak při motoru dávno zahřátém, po ujetí x desítek km. Pro moji teorii o závadě sekundáru však ještě hovoří fakt, že velmi často je při zobrazení podrobného výpisu stavu motoru při výskytu chyby zapisována nesmyslná, často i záporná teplota chladicí kapaliny, což by mohlo uvést možná v činnost sekundár, který běžet nemá a rozhodit lambdasondy, zapsat chyby shora uvedené. Toliko teorie.. do emisí (11 měsíců) je nutné uvést něco z tohoto do praxe a chyby odstranit tak, aby nebyl narušován readiness kód. Pokud by někdo ze čternářů věděl o někom, kdo by byl schopen na základě mých zjištění a spekulativních domněnek posoudit, zda jsem úplně mimo nebo lépe mě přivést na nejpravděpodobnější problém, byl bych moc rád za zprostředkování kontaktu. Tyto problémy ala LS1 řeším 5 let (a desítky tisíc Kč) co auto mám a rád bych se dobral úspěšného závěru, ač v případě sekundáru v tom budu opět nejméně za 5tis. Pozn. též se v ŘJ objevila chyba P0321 - čidlo otáček motoru (G28), což by mohlo vysvětlovat, proč auto občas nechce chytit a P1569(E45) - nevěrohodný signál spínače regulae rychlosti jízdy vysvětluje, proč občas nejde zapnout tempomat.

chyby RJ

13. 7. 2019 - 246.305 km - za jízdy se rozsvítila kontrolka ESP, přičemž následně zjišťuji, že podsvěcují krajní levé i pravé diody třetího brzdového světla bez šlápnutí na pedál brzdy, světlo se při sešlápnutí pedálu rozsvítí celé, tak jak má, avšak standardní dvě brzdová světla na sešlápnutí pedálu nereagují. VAG vypsal chybu 00526 - přerušení spínače brzdových světel. Preventivně jsem zkontroloval žárovky (PZ vyměněna, ačkoli vlákno bylo v pořádku, byla vyhřátá a baňka se oddělovala od patice), zkontroluji pojistku brzdových světel v palubce i pojistky ESP na baterii, vše O.K. Objednávám tedy nový spínač (200 Kč z AutoKelly) a jeho montáž si pokusně zkoušíím na tom starém, což se stalo mojí největší chybou, jelikož jsem si tímto starým spínačem nevědomky vyzkratoval (opět?) žárovky v zadním světle. Tak jako tak, po výměně spínače závada přetvrvávala ve stavu, jaký jsem popsal shora. Auto tedy odvážím mechanikovi a ten konstatuje právě ony vyzkratované žárovky, navzdory faktu, že vlákna jsou o. k. Po opětovné výměně žárovek tak vše funguje jak má. Původní spínač je tedy zřejmě probitý, tak jak psal VAG a je jen otázkou, jestli je probitý díky původnímu zkratu na žárovkách (-ce) nebo žárovky šly do zkratu kvůli spínači.. - co bylo dřív - vejce nebo slepice?

spínač brzdových světel

11. 7. 2019 - 246.115 km - výměna obou LPG filtrů (po 31tkm) 570 Kč vč. půlhodiny práce, revize LPG - 380 Kč, dotažení táhel + kulisy řazení (400 Kč).

Zavoli-Matrix

6. 7. 2019 - 245.924 km - výměna zapalovacích svíček (po 31 tkm) za již osvědčené DENSO Nickel Q20PR-U, vymazání chyb z ŘJ motoru, přičemž se velmi překvapivě doposud (190 km pří-městského provozu) ani jedna, byť sporadicky neobjevila a readiness kódy jsou všechny v pořádkku.

Q20PR-U

23. 6. 2019 - 244.930 km - vrátila se chyba P0411 - "netěsný systém sekundárního vzduchu". Tato byla dříve vyřešena poněkud překvapivě výměnou LS1, což je zřejmě takový mor a zároveň všelék tohoto motoru (AZL), a když se vrátila, měla (a doposud tomu tak bylo), zmizet po výměně "EGR" ventilu za nový a přetěsnění sacího a výfukového traktu - což mělo přinést prodloužení živnotnosti LS1. ŘJ motoru tak nyní téměř při každé jízdě zapisuje 1-4 chyby (z nichž 3 souvisí s LS1); řazení chodí čím dál divněji, kulisa má pocitově čím dál větší vůle a 5 rychlostní stupeň jde občas řadit až na několikátý pokus a to poměrně "na sílu" 

P0411

24. 5. 2019 - 243.473 km - teplý motor občas odmítá nastartovat na první pokus; výjimečně se rozeběhně třeba i na čtvrtý a to po přidání plynu... tu výměnu svíček bych zřejmě již neměl oddalovat. 

27. 4. 2019 - 242.600 km - dolití 2 dcl chladicí kapaliny a 2 dcl motorového oleje (po horní rysky);bouchání od LP kola se za posledních min. 1200 km, kdy jsme byli s celou rodinou Fóbii v Beskydech, neobjevilo. LPG při akceleraci vypadává již u 2300 ot./min., pozvolným zrychlováním se dá dostat do 3, max 3,5 tis, výjimečně k hranici 4tis. ot./min., avšak nad 3,5 tis. LPG vypadává okamžitě při sebemenším přišlápnutí plynu. Uvidíme, co přinese výměna LPG filtrů - na ty současné najeto 27.700 km, avšak spíše než něco, tak si od toho neslibuji nic.  Zvažuji přemontáž za nové LPG, avšak do doby, dokud se dá s autem rozumně, byť lehce důchodcovsky jezdit alespoň mimo dálnice, mě to kromě občasného diskomfortu v podobě manuálního přepínání zpět na LPG úplně nepálí. Výměnu filtrů (a svíček) plánuji spojit s výměnou oleje, vzduchového filtru a revizí  LPG na červenec, tedy cca + 3tkm (doporučený interval pro svíčky a filtry je 20tkm).

Beskydy

pod Velkým Polomem - Beskydy.

6. 4. 2019 - 240.670 km - výměna zimních gum za letní (zimáky tak mají najeto za 5 sezón 25.400 km vpředu resp. levé zadní  1300 km a pravá zadní 27.400 km, na předních letňácích je doposud najeto 11.300 km, PZ 9.300 km, LZ 130 km), montáž kabinového filtru.  U PP tlumiče je nutné přichytit stahovací páskou pružný kryt pístnice, přelakovat spodní část blatníku navazující na práh a na levé straně zkusit zavařit podběh v místě uchycení spodní plastové vany + vanu samotnou a  vyčistit oba dva podběhy - blatníky. 


Zdroj: https://davidhavel.pise.cz/1011-servisni-denicek-11lete-fabie-azl-lpg.html

test tlumičů

***3. 4. 2019 - 240.570 km - využil jsem nabídku firmy Auton z Ústí nad Labem na kterou mě upozornil brácha a zdarma v rámci preventivní jarní akce jsem s autem prošel technickou  kontrolou rozšířenou o test tlumičů. Na lince TK mě potěšili, na autě vůbec nic, co by aktuálně spadalo do závad B,, natož C nenašli (A se najde vždy, ale o ničem technik nemluvil); dle očekávání s tlumiči to bylo o poznání horší, holt jsou ještě původní. Přilnavost přední nápravy je 54 u levého resp. 52 % u pravého kola, což značí tlumiče téměř na hranici určené pro výměnu, u zadní nápravy přilnavost vyšla vlevo na 49 resp. vpravo na 66 %, tedy rozdíl 26%, kdy za hraniční se považuje rozdíl 30%. Zajímavé mi přišlo rozložení váhy auta na jednotlivá kola, kdy je váha rozložená šikovně křížem přes auto v rozdílu + - 25kg (395 kg LP kolo a 369 PP kolo resp. 276 kg LZ kolo a 299 kg pravé zadní kolo), tedy 764 kg vpředu vs. 575 kg vzadu (v nádržích chybělo cca 15L BA a 30L LPG), Píši si tedy do servisního plánu: pokud projdu za 410 dnů STK, resp. EM, nechám na autě kromě rozvodů, repase systému chlazení a kompletní údržby klimatizace ještě vyměnit tlumiče (a asi i systém LPG, abych mohl jezdit na více jak 3 resp. 3,5 tis ot./min., pokud mě to nedonutí dříve).

test tlumičů výsledek

- mimochodem, přčina občasného "cvakání" ala rytmus otáčení LP kola při jízdě po pražcích se opět neukázala...***

23. 3. 2019 - 240.180 km - "jarní údržba" - výměna LZ lampy, kterou manželka při couvání prorazila o křoví, demontáž středového tunelu, kdy jsem zjistil, že je prasklá vratná pružina řadicí páky, která proto již 3/4 roku chodí, jak když píchneš vidle do čersvého hnoje, myčka, luxování auta, dotírání oděrek a rezavých míst korekční tužkou, kontrola množství oleje a chladicí kapaliny (kapalina ukapává, ale ubývá téměř neznatelně), dolití vody (již letní) do ostřikovačů, kontrola funkce lambdasond, když kuře již spíše svítí než zhasíná (po smazání chyb a najetí 15 km jak na BA tak LPG žádná chyba, readiness OK), kontrola funkce termostatu (teplota se při běžném provozu stabilizuje kolem 70 ´C, při jízdě z kopce bez plynu klesá, při ostřejší jízdě vystoupá na 80 ´C, kde se vcelku drží, sahara zapíná při 95´C a teplota nepřeleze 97, pak se vrací na 94 ´C), klepání od levého předního kola bylo při stavu 140tkm téměř trvalé po dobu 60 km cesty, ale po vychladnutí auta přes noc se v průběhu minulého týdne již vůbec neobjevilo... za měsíc nás čeká cesta přes celou ČR, tak z toho mám trochu nervy, navíc jsem buď natankoval nekvalitní plyn, nebo se LPG nutně hlásí o servis, když při maximální akceleraci LPG vypadává již při 2200 ot./min a i při pozvolné se jen stěží dá dostat nad 3tis/ot, což v praxi znamená, že rozjíždě se lze maximálně rodinným stylem a dálniční rychlosti na LPG téměř nezle dosáhnout... jak jsem psal, na vinně je buď nekvalitní plyn nebo zanedbaná údržba (doporučeno je měnit filtry po 20tkm, já mám najeto 25tkm a servis naplánovaný na 30tkm, nebo již komponenty LPG zástavby po 240tkm opravdu dosluhují...). 

řadička

***

1. 3. 2019 - 239.500 km - zlověstné klepání od levého předního kola se opět po 400 km objevilo a to vždy v tahu, i v přímém směru, 10 km téměř v kuse. Když jsem dojel pro mechanika, aby si auto se mnou projel, povozil jsem ho čtvrt hodiny a 10 km po městě, i po místech, kde to "zaručně vždy bouchá" a... opět NIC!Mám prý na ty roky a kilometry krásně tichý podvozek a dobré auto.. to mě poser. Po pár km se v přímém směru, jízda do kopce, klepání opět ozvalo a zase utichlo... evidentně závada, na jejíž definitivní projev se bude muset čekat :(Pozn. aktuální cena rozvodů + vodní pumpy + práce u Petra Brabence pro můj  2.0 Mpi motor s LPG zástavbou činí 4950 Kč. Pro srovnání, jiný servis, si za totožnou věc účtoval předběžně 6-8 tis Kč...

testovací jízda

25. 2. 2019 - 239.371 km - manželka prorazila pneumatiku, opět. Opět levou zadní, jen tentokrát zimní. Opět bočnici, takže neopravitelné. Naštěstí se mi opět podařilo sehnat totožnou, novou "za pár stovek". Nová LZ letní má tak najeto nějakých 130 km :). Nová LZ zimní je paradoxně přesně o rok starší než mnou před lety zakoupená a dosud ježděná sada - DOT 22/13.  Potvrdil jsem si domněnku, že totožná pneu (stejná značka, stejný dezén) může mít rozdílné jízdní vlastnosti - tedy dle štítku a to v závislosti na tom, kde byla vyrobena. Obě nové LZ jsou dle štítku ve všech směrech o třídu horší, než původně zakoupená sada... zajímavé. Člověk by čekal dodržení jednoho standardu.

nová LZ pneu

21. 2. 2019 - 239.270 km - slíbil jsem si, že to přestanu řešit, ale nepřestává mě to srát. Za 4,5 roku provozu jsem 5x vyměnil přední LS (a 2x zadní), kdy mě tyto srandy vyšly se souběžnými pracemi, navdzory úspěšným reklamacím, na desítky tisíc korun.  Rozhodl jsem se tedy definitvně přestat tento "element" servisovat, jelikož mi s tím evidentně žádný servis nepomůže a  že před SMEvyměním LS1 vždy za novou a budu doufat, že do té doby neodpálím díky její chybné funkci nic dalšího. Nyní začala LS1 vypisovat chybu vyhřívání (684 km od montáže již dříve používané a pro chyby nahrazené sondy). Děje se tak z pravidla chvíli po startu, téměř vždy u studeného motoru, u teplého pak nepravidelně - není zde tedy souvislost s LPG. Pokud LS nevyhřívá jak má, navazují na ní  záhy další chyby - typicky LS1 pomalá (vybíhá nepravidelně, jak na BA, tak na LPG) a to je aktuálně můj případ. K trojkombinaci definitivně stvrzující LS1 určenou k 154. výměně (ačkoli jak se poroucha vyhřívání objeví, nemůže fungovat LS správně tak jako tak) chybí jen LS1 "žádný signál" označující signál nikoli žádný, ale signál mimo rozsah tolerovaný ŘJ motoru. Shit tohle, celé EURO4... Rozsvítila se kontrolka motoru (check, kuře, vrtulník, potrubí.. jak chcete) a ta paradoxně po 7 krátkých jízdách s teplým motorem (popojíždění v souhrnu cca 30 km) samovolně zhasla. Neřešitelný absurdistán aneb jediné shora popsané řešení je na snadě..  alespoň že to bouchání od levého předního kola se zatím neobjevilo...

LS1 nevyhřívá, pomalá P0135

16. 2. 2019 - 239.184 km - P0133 - LS 1 pomalá. A já si naivně začínal myslet, že po výměně škrticí klapky a poloviny výfuku dá lambda  možná, konečně pokoj... (598 km od montáže již používané a dříve chybující sondy proběhlo bez jediné chyby).

LS1 pomalá P0133

- na druhou stranu, co je pro mě ještě méně pochopitelné, dalo pokoj ono zlověstné klepání od levého předního kola. Dnes jsem najel záměrně s autem 30 km po nekvalitním asfaltu se spoustou zatáček na obě strany a celou dobu byl klid...

15. 2. 2019 - Fábie má nemálo problémů o kterých vím, ale z rozličných důvodů je neřeším a pak také problémy, kterým přes úpornou snahu nemůžu příjít na kloub. Kloub, jak trefné.. jedna, avšak z daleka ne jediná možnost, která způsobuje klepání od levého předního kola. 239.1xx km - kontrola podvozku na zvedáku automechanikem nepřinesla žádná zjištění - podvozek zcela bez vůlí v perfektním stavu; při následné projížďce se klepavý zvuk neobjevil, není tedy možnost cokoli opravovat, jedině za velké tisíce pokusně měnit díly. Možné příčiny jsou tudíž následující, ale zatím zcela neprokazatelné: homo-kynetický kloub,  poloosa, ložisko převodovky, diferenciál nebo cokoli jiného v převodovce nebo taky třeba prázdný tlumič... z ekonomického pohledu se tak jeví jediná, byť může být velmi krátkozraká, možnost: jezdit, dokud se závada neprojeví :(. Každopdáně převodovka pro AZL motor se v současnosti v ČR prodává v inzerci jediná (stejně tak motor), a navíc je montovaných převodovek pro motor AZL celých 8 druhů! Nicméně motor 2.0 MPi se montoval do spousty koncernových vozů, byť pod jinými kódy (Golf, Ibiza, Octavia => motor AQY s převodovkou JDW) a je tedy otázkou, zda by nešla použít převodovka právě z nich (pokud by vůbec byla k mání), nebo alespoň přeskládat její vnitřnosti, pokud by byla jiná skříň... Nikdy mi žádné auto nekleklo na převodovku, je to opravdu nepříjemnost a za velké peníze, tak bych byl opravdu rád, kdyby to bylo něco jiného a projevilo se to radši dříve než později... Též mě překvapilo, že jsem se dočetl o faktu, že povolená táhla řazení mohou způsobovat nodostatečné dosednutí rychlosti v převodovce a tu tím následně likvidovat.. no, ne že by se cosi s řadičkou loňské léto nestalo (cosi po zařazení cvaklo) a od té doby chodí podstatně s nižším odporem - tuhostí - než předtím...   

Převodovky

13. 2. 2019 - 238.9xx km - od levého předního kola se nepravidelně ozývají klepavé zvuky, zejména pak při průjezdu pravotočivými zatáčkami pod plynem, později i při přímé jízdě pod zátěží, avšak nepravidelně. Po vyřazení zvuk ustává. Mám podezření na kyneťák(-y) nebo poloosu, případně nějaké ložisko. 

7. 2. 2019 - 238.635 km - dolití 0,6 l motorového oleje, navoskování haupny, kterou mi nějaké hovado přejelo klíčem, před chladič vložen kartón.

7U9 6573

238.620 km - 6. 2. 2019 - k 12. narozeninám dostal náš "Lambdažrout", tj. Škoda Fabia combi, 2.0 MPi, rv 2007, LPG ...dárky za 15 861 Kč.

lambdažrout

Proč "Lambdažrout" - za dobu co auto mám, jsem měnil 2x zadní a 5x přední LS. Průměrná životnost těch předních je necelých 5tkm...

Ono toho tedy bylo za víc, než těch skoro 16tis, ale použity, rozuměj nahrazeny novými byly "pouze" následující díly: škrticí klapka, multifuknčí řemen společně s napínákem, autobaterie, přední brzdové destičky, prostřední a zadní tlumič výfuku.

Následují nejdůležitější statistiky k 31. 1. 2019, tedy za 4,5 roku provozu při nájezdu 66 tkm

Náklady na 1km k 01_19

Spotřeba k 01_19

BA+LPG

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Servisní deníček 12leté Fábie AZL, LPG nejsi sÁm 18. 03. 2019 - 22:19
RE(2x): Servisní deníček 12leté Fábie AZL, LPG davidhavel 20. 03. 2019 - 06:35