davidhavel: Ke stažení: http://www.edisk.cz/stahni/95957/Paragraf_561_2006.doc_27KB.html
; http://www.edisk.cz/stahni/13401/AETR.doc_14.5KB.html
roman Šotola: Běžná týdenní doba odpočinku-nejméně 45 hodin včetně jedné denní doby odpočinku, co je toto za nesmysl.
davidhavel: Vykládám si to tak, že v uvedených 45 hodinách (tj. týdenní doba odpočinku) může být započítána i jedna denní doba odpočinku (tj. 11 hodin). Já to nepsal... jen jsem to opsal.. netvrdím, že to dává logiku a už vůbec ne, že tomu rozumím Zřejmě je to bráno tak, že např. v pátek skončím výkon a pak stojím od té doby 45 hodin a né 11+45
roman Šotola: Zcela to vypustit, pak řidiči provádí delší týdenní odpočinky než musí.
davidhavel: Také bych byl pro zjednodušení, zejména zrušení výjimek a výjimek z výjimky... ale proč dělat věci jednoduše, když jdou dělat složitě, že?
petr*: U té šablony je to nahoře moc zjednodušeně připsáno tužkou pro který sloupec platí která norma. Mohl by to někdo chybně chápat. Pozor, podle AETR se kontrolují vozidla i na území EU, avšak ta, která jedou zčásti mimo oblast EU.
Podle ES 561 se kontrolují vozidla provozující dopravu pouze uvnitř EU (+ Švýcarsko, Island, Lichtnštejnsko a Norsko).
davidhavel: Díky za doplňující info a věcnou diskusi .. nicméně stejně nechápu, proč ta norma nemůže být sakra jen jedna, když už není blbuvzdorná...
roman Šotola: Dohada AETR je novelizovaná již v lonském roce 2010. Možná by jste mohli změnit tu tabulku
davidhavel: Článek je samozřejmě aktuální k datu jeho vydání. Jelikož nejezdím, o novelizaci nevím... Každopádně pokud máte možnost a obdobnou tabulku mi zašlete, rád ji zde zveřejním ve své aktuální podobě.
vita: ME BY ZAJIMALO,KDY DAVAT SPRAVNE SIMBOL LODICKY.NA SKOLENICH I PRI KONTROLACH NA SILNICI JSOU ROZDILNE VZKLADY.JA JI DAVAM JE NA LODI A NEBO VLAKU.NEKDO UZ V PRISTAVU.DIKY
davidhavel: Tak to Vám Bohužel nepovím... symbol lodičky totiž ani neznám... zkuste se obrátit na fórum: http://www.liaz.cz/forum/index.php
petr*: Píšete:
"Článek je samozřejmě aktuální k datu jeho vydání. Jelikož nejezdím, o novelizaci nevím... "
Vůbec nechápu, proč by tu měla být vystavena neaktuální tabulka s chybnými údaji(!). Ona už prostě neplatí a je nelogické ji tu vystavovat. NIC TOTIŽ NEŘEŠÍ, snad jen to, že Vám "zdobí" Vaší stránku.
Novelizace dohody AETR (vyhláška 108/1976) opravdu byla v r. 2010 a to sdělením MZV 62/2010 Sb.m.s. A ta mění respektive sjednocuje ES 561/2006 s dohodou AETR.
davidhavel: Petře, děkuji za komentář a věřím, že pro někoho bude v budoucnu přínosem. Tabulku nestahuji z toho důvodu, že si nehraji na zpravodajský blog pro řidiče z povolání, ale jen jsem ji sem vystavil v době, kdy jsem se podle ní připravoval na zkoušky profesní způsobilosti řidiče z povolání. Soukromé blogy si většina uživatelů píše jako své deníky... může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ba i v komentářích polemizovat, ale to je tak asi všechno, co s tím můžete dělat .
petr*: Přepnutí při cestování na vlaku nebo trajektu.
Záleží na tom, zda tam chcete čerpat denní dobu odpočinku. Pokud ano, vyplatí se přepínat v okamžiku, kdy už stojíte na trajektu nebo vagóně. Proč? Odpověď najdete v 561/2006 čl. 9 nebo 62/2010 čl. 8a. Nesmíte totiž víckrát než 2x přerušit denní dobu odpočinku na trajektu jízdou.
Doporučuji si tyto normy prostudovat, pokud vás živí řízení