S internetem jsem se seznámil poprvé v roce 1997, kdy jsem začal chodit na střední školu. Tehdejší poskytovatel mě nezajímal, na rozdíl od serverů seznamka.cz , xchat.cz a nakonec e-city.cz, kde jsem trávil většinu školních přestávek ;) Každopádně přenosová rychlost byla o mnoho slušnější, než když mi rodiče o rok později pořídili počítač domů a internet jsem měl přes pevnou linku od Telecomu. Telecomácký net byl ale zase podstatně stabilnější než ten školní, ačkoli jeho cena 1,- za 1 minutu mimo špičku, tj. o víkendech a přes noc byla pro rodiče natolik neúnosná, že jsem se nesměl dostávat přes paušál.
V roce 2003 jsem se definitivně odstěhoval od rodičů a o přístup k internetu jsem tak na dlouhá léta prakticky přišel... Věřte nevěřte, člověk si zvykne... Občas jsem navštívil veřejnou e-kavárnu, občas zašel k bratrovi, který měl internet již po kabelu, což byla pro mě událost do té doby nevídaná a dosud nepřekonaná. Později jsem balil Janču, která měla internet od Eurotelu a ten chodil podle počasí...
Jelikož mám to štěstí, že bydlím v oblasti, kde má U:fon pokrytí, rozhodl jsem se letos na jaře pro jeho bezkonkurenční nabídku mobilního internetu, kdy za krásných Kč 390,- mohu být na síti 24 hodin denně a stahovat mohu maximální rychlostí až 8GB dat za měsíc (vzhledem k tomu, že mám pořád disk přeplněný, nevím kam bych to ukládal :-D).
Jenže jsme právě u té rychlosti...
Po prvním nainstalování U:fon běhal jak kdyby měl jednu nohu amputovanou, tj. moc se mu nechtělo a často padal. Po pár dnech se připojení jaksi stabilizovalo (že by opravdu pracovali na zkvalitňování sítě?) a vše fungovalo v klidu nějaký jeden, dva měsíce... Poté se začala objevovat chyba spojení již při samotném přihlašování se k síti, kdy vyběhla pouze jakási chybová hláška označená číslem, s odkazem na internet, kde se dá o chybě dočíst více... logika? žádná... Poskytovatel internetu vás odkáže na informace o nemožnosti spojení uložené na internetu... Rovněž hláška ve stylu "chybné uživatelské jméno nebo heslo" mě dojímala, když všichni uživatelé využívají stejné přihlašovací údaje, nastavené v modemu samotném...
Trvalo mi nějaký ten pátek vypozorovat, že U:fon ne-běhá ani tak podle počasí, jako spíš podle denní doby.
.. v noci, mezi druhou a pátou ranní, není problém stahovat soubory rychlostí i přes 1MB za minutu, zatímco během dne stahuji 1MB dat i přes čtvrt hodiny :(
Jenže... předevčírem jsem se na síť připojil sice bez problémů, kvalita i síla signálu byli více než průměrné a rychlost? Na e-mail jsem se přihlašoval patnáct minut a 11 kb soubor jsem na něj nahrával přes patnáct minut a to vše prosím po restartu systému! Tato situace trvala celé odpoledne, kdy jsem to již psychicky nevydržel a napsal poskytovateli následující:
"Dobrý den,
chtěl bych se informovat na možnost změny smlouvy o připojení internetu z paušální služby na službu kreditní s denním paušálem Kč 29,-
Internet od Vaší společnosti za dobu co ho používám se neustále zhoršuje (testováno na více počítačích s různými prohlížeči), často je problém se i vůbec připojit. Přenosová rychlost je často tak mizerná, že se nedá otevřít ani e-amilová schránka, natož stahovat sebemenší soubor, nebo mít otevřeno více oken. Reálné použití internetu je pouze v pozdních nočních hodinách, kdy je rychlost ucházející. Z tohoto důvodu a také proto, že jsem si vědom svého dvouletého úpisu, bych se rád dohodl na kompromisu, tj. příležitostné využití Vašich služeb v rozsahu, který jsem uvedl výše.
Doufám, že se shodneme na tomto kompromisním řešení, případně očekávám jinou nabídku z Vaší strany.
S pozdravem David Havel, v. r. "
Na odpověď čekám zatím marně, pevně rozhodnutý utéct k Telefonice O2, která nabízí levnější a snad i stabilnější a spolehlivější připojení... nechci jako uživatel doplácet na U:fonovo zajisté finančně velice zajímavé rozhodnutí, kdy je síť poskytnuta i uživatelům internetu pro společnost Vodafone!
A jaké máte zkušenosti s (zejména mobilními) poskytovateli internetu vy?
Mimochodem: je po půl jedné ráno a výkon připojení vypadá takto:
Kdyby to šlo vždy takto, ani bych necekl a vřele doporučil, ale předevčírem, to jsem tento test ani po půl hodině nedokončil...
12. 11. 2010 - z U:fonu se nikdo neobtěžoval odepsat, jak překvapivé... chovají se jako Fagor... poslední dobou internet jede jen v rozmezí půlnoc až 11 hodin dopoledne. Poté jak mávnutím proutku přestávají data téci, resp. když ještě jakž-takž tečou, vypadá to následovně:
S tím už se opravdu nedá pracovat :( Jsem rozhodnutý napsat oficielní odstoupení od smlouvy, ale v úspěch moc nevěřím :(
21. 11. 2010 - již dva dny se prakticky nemůžu připojit k internetu, resp. opticky připojený jsem, ale v reálu se nenačte vůbec nic... vydal jsem se tedy cestou zdánlivě nejsnažší - reklamovat modem u místního prodejce U:fon v Tesco. Zde mi bylo zděleno, že zde můžu reklamovat pouze modem zakoupený u nich, jinak že se mám obrátit na operátora. Na internetu jsem našel jen "prodejní" číslo linky, kde dnes ani nikdo nebyl. Zavolal jsem tedy na číslo, z kterého mi kdysi jakási "operátorka" telefonovala a zde jsem se dozvěděl, jak se zúčastnit soutěže o zájezd do Afriky! Bože... vrrr!
vtipná hláška, že? Internet nejde, ale hledejte ;) Třeba najdete i to tlačítko...
27. prosince 2010 - celé odpoledne je internet nepoužitelný... 500 kb soubor odesílám více než půl hodiny a pak to vzdávám, weby se nenačítají a ICQ z té rychlosti zkolabovalo... to už tu zase relativně dlouho nebylo :(... Avšak! Přišel jsem na jeden způsob (a uvidíme, jak dlouho bude fungovat), jak net používat. Sice leze šnečí rychlostí, ale leze. Fígl spočívá v tom, že v nastavení vyberu jako preferovaný mód pouze "1x" místo "EVDO + 1x"... no prostě VY-fi-Kundace :( :-D
Vtipná hláška na pozadí, že? :-D #
Reálná rychlost je zhruba třetina měřené, takže si ten fofr internet dovedete určitě představit, ale budiž, hlavně když to leze... želva...
10. června 2011 - zdechnul U:fonův modem... z ničeho nic, během surfování přestal svítit, pak i blikat a už se nepřihlásil. Nepřihlásil se k mému ani k Janinému PC. Dokonce ani ne jako flash disk. Reinstalace zazálohovaných instalačních soborů nepomohla
11. června 2011 - poptávám u U:fona náhradní modem po dobu vyřízení reklamace, kde trvají na 30dení lhůtě. Nic takového prý nenabízejí, jedině si mohu jiný modem koupit za 499,- a to prý mají poslední a technicky zastaralejší než ten můj! :-D Co je tohle za firmu?!
15. června 2011 - modem odeslán na reklamaci.
20. června 2011 - přišla mi smska, že reklamaci uznávají a bude vyřešena výměnou modemu. Nepříjemnosti prý budou vykompenzovány 50% slevou z příštího paušálu.
22. června 2011 - tak už to zase frčí.. na "stejném" modemu
květen 2012 - tak už se spolu brouzdáme internetem 2 roky... operátor mi nabídl slevu 25% z ceny 390,- měsíčně, když se upíši na další rok... a tak se stalo ;)
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | hospodynka | 21. 10. 2010 - 17:31 |
![]() |
davidhavel | 22. 10. 2010 - 02:42 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | mav | 22. 10. 2010 - 21:30 |
![]() |
davidhavel | 22. 10. 2010 - 21:34 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | string | 25. 10. 2010 - 15:33 |
![]() |
davidhavel | 25. 10. 2010 - 21:22 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | petr* | 26. 10. 2010 - 22:39 |
![]() |
davidhavel | 27. 10. 2010 - 00:25 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | davidhavel | 15. 11. 2010 - 07:26 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | davidhavel | 23. 11. 2010 - 16:07 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | adio45 | 28. 12. 2010 - 22:34 |
![]() |
davidhavel | 29. 12. 2010 - 12:23 |
RE: Poskytovatel-é internetu (U:fon) | davidhavel | 18. 02. 2011 - 03:08 |