UPOZORNĚNÍ
- použití vysokého tlaku při čištění chladiče, stejného jako při mytí auta, může mít za následek poškození lamel chladiče, což snižuje účinnost chlazení.
- proud vzduchu od větráku chladiče neblokujte připevněním nějakého příslušenství nebo jeho vychylováním. Překážka v proudění vzduchu od větráku chladiče může vést k přehřátí a poškození motoru.
Hadice chladiče
Shodně se servisními intervaly překontrolujte hadice na trhliny, poškození a pevnost spojení.
CHLADICÍ KAPALINA
Chladicí kapalina na sebe váže teplo z motoru a odvádí ho dále do chladiče a do okolního vzduchu. Nedostatek chladicí kapaliny způsobí přehřátí a v závisloti na vnějších podmínkách poškození motoru. Jednou týdně před vyjížďkou překontrolujte chladicí kapalinu a v případě potřeby ji doplňte. Chladicí kapalina se mění shodně se servnisními intervaly.
Údaje o chladicí kapalině
Aby hliníkové části motoru a chladič byly chráněny před rzí a korozí, musí chladicí kapalina obsahovat ochranné prostředky proti rzi a korozi. Bez těchto ochranných prostředků dochází k rezivění a k tvorbě kotelního kamene v chladiči. Tento zužuje chladicí kanály a snížuje výkon chlazení.
RE: ER-5 manuál str. 51 - chlazení | jawous | 16. 06. 2008 - 22:22 |
![]() |
davidhavel | 17. 06. 2008 - 16:31 |
![]() |
davidhavel | 17. 06. 2008 - 16:40 |
RE: ER-5 manuál str. 51 - chlazení | davidhavel | 22. 02. 2013 - 08:04 |