Tak jsem odstavil Fleka na benzině u mého bývalého zaměstnavatele, kde si ho má ráno přebrat známý servisák a vyměnit mi ložisko v levém předním kole a také potřebné brzdové destičky.
U obsluhy jsem přenechal klíčky a doklady, před přístrojovkou tento vzkaz:
"Ahoj Mílo,
- motor neřeš, běží jak běží, páč je v háji karbec...
- světla svítí, i když palubka ne
- je to 4 kvalt, páč je špatná převodovka
- z toho důvodu nechodí ani tachometr, takže 50 km/h ke ma 4ku 2tis ot, a 90km/h je 3tis ot/min.
- to ložisko které hučí, by mělo být levé přední kolo, něco tam i mlátí, ale já tam nic neviděl, co by bylo evidentně v háji, tak na to mrkni c oby se s tím příště dalo udělat a za kolik...
- brzdové destičky jsoíu tam sjeté na plech, kotouče jsou taky v háji, ale ty ještě vydrží, musí... :)
Číslo na mě máš a jsem na něm až od dvanácti hodin (do té doby sedím na kase v Kauflandu), tak když by něco, volej.
Jinak s autem počítám jak jsme domluvení, na pátek večer a peníze Ti nechám zase na pumpě.
Díky moc, a ať se daří :). David"
Oprava se zdařila, vyšlo mě to na Kč 2300,- .. ložisko to bylo nakonec pravé a hluk v autě se snížil opět na příjemně únosnou mez... brzdové destičky cca po 100 km začaly také dávat o sobě vědět a subjektivní dojem je takový, že bych řekl, že auto brzdí víc... bohužel díky pokřiveným kotoučům to není a nebude stejně to co by to mělo být, ale proti Škodovkám, co jsem míval doposud je to i tak příjemný rozdíl.
Ložisko PP kola je tedy vyměněno, což je jednoznačně pozitiní, horší je, že se okamžitě začal o to hlasitěji dožadovat výměny vyteklý PP tlumič, který pokud nevyměním, tak je ve hvězdách, jak dlouho bude ložisko v odpovídajícím stavu a pokud ho vyměním, tak musím vyměnit tlumiče oba... na což za jedno nejsou peníze a za druhé by byla následně nutná výměna silentbloků a čepů přední nápravy. Tím pádem, sečteno a podtrženo by mne jen renovace přední nápravy vyšla na téměř 15 tis, což uznejte, u auta, které má maximálně desetitisícovou hodnotu nemá opravdu smysl. Tudíž se musím smířit s horší stabilitou a ovladatelností auta, nějakým tím mlácením a skřípěním podovzku atd :(. Snad se to bude zhoršovat jen pozvolna a nic neupadne...
Jo a aby toho nebylo málo, začíná hučet ložisko, tentokráte opravdu v LP kole...
RE: Do servisu skrz přední kola - aktualizace | vojtahavel | 01. 08. 2008 - 11:09 |