modry*: PC spotřeba je obvykle na prd, na mém autě se dá dokonce upravit koeficientem, aby byla reálná, ale jsem líný. Co jsem vypozoroval: při eko jízdě jde PC spotřeba dolů a oproti realitě se rozjíždí. Takže jen pocitově jde spotřeba dolů dost, ale ve skutečnosti minimálně. Rozdíl mezi tím, zda jedu jako prase nebo eko courák je asi 0,5L/100km... to se na to můžu... a jezdím! Ale je to 3.0 motor.
tycoon: Takovou Fabii mám dva roky. Před přestavbou cca 2000 km - průměrná spotřeba 6,8 dotankováním (6,6 dle palubáku) na zimních gumách, které jsem dojížděl.
Po přestavbě jsem najel 60000 km a mám 7,8 l LPG + 0,4 l benzínu (= 1,5 Kč/km), ale jezdím více úsporněji a koupil jsem i pneumatiky s nižším valivým odporem.
Je potřeba počítat s tím, že 7 litrů benzínu je energeticky rovno 9 litrům LPG, čili ten nárůst není 10 %, ale 25-30 % (pokud není potřeba benzín na studený start).
Dle uváděných spotřeb je jasné, že už si přišel na to, že 5ku lze zařadit už v 50 km/h Tak ať slouží ...
tycoon: Jo a nezapomeň na to, že palubní počítač neví, že jedeš na plyn. On si myslí, že se jede na benzín a ukazuje ti vlastně hypotetickou spotřebu benzínu.
davidhavel: Což mnou uváděný rozdíl PC proti reálu přesně koresponduje s Tvým tvrzením o nárůstu spotřeby "kvůli rozdílnému objemu" pohonných látek. Škoda, že nejde nebo neumím nastavit +korekci
tycoon: Zdravím.
Zřejmě tam máš nastavený přívstřik benzínu pro ochranu ventilových sedel. Rozhodně bych to zrušil. Při klidném stylu jízdy to u tohohle motoru není potřeba ... předpokládám, že nebrázdíš každý den levý pruh německé dálnice.
Jinak já to mám do práce 50 km apokud jedu jinak, tak spíše delší trasu. Nemám přívstřik benzínu. A spotřebu benzínu mi v létě klesá k 0,2 l, v zimě stoupá nad 0,5 l (na 100 km). Mám vypočteno, že na podzim je potřeba zhruba 0,2 deci benzínu na každý studený start, v zimě 0,3 deci, v létě zhruba 0,1 deci.
Za kolik jezdím, se můžeš podívat zde:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/539631.html
Jestli jsem s nečím opravdu spokojen, tak je to spotřeba na dlouhých trasách (na krátkých je to horší, ale ty skoro nejezdím). Je stejná jako mívají Felicie na plyn, přitom výkon i bezpečnost auta je o dvě úrovně výš. Však máš srovnání sám, díval jsem se, že 120L i Golf žraly více.
davidhavel: Ahoj, jsem rád, že jsi se zase ozval! Máš to hezky zpracované a propočítané ; vcelku závidím to využití auta, lepší jak courání do města zpět (manželka se synkem na nákupy apod cca 5 km) ; já když jedu do práce, tak to mám 17 km, na plyn to dřív jak po 5 km nedostanu... no, jak píšeš, je to o těch dálkách, tam se mi to také líbilo, když zruším ten přivstřik, tak to bude úplně v pohodě, páč auto provozuji opravdu jako rodinné, nikoli "závoďák". Tak uvidíme až uhodí mrazy, dám zase určitě vědět. Každopádně švagr měl Fabii combi 1.4 první generace na BA a standardně se s ní jezdilo v zimě přes 10 litrů...
davidhavel: Dnes jsem dělal pro ženu takovou kalkulaci vyloženě "pro zajímavost": Auto stálo 90tis, 58 tis stály "nutnosti", PHM stálo 38 tis a doposud jsme najezdili 24tis km. Sečteno vyděleno nás tak bez započtení zůstatkové ceny aktuálně stojí: 7,75 Kč...
Pro porovnání: http://davidhavel.pise.cz/624-provozni-naklady-vw-golf-ii-a-ford-fiesta.html
davidhavel: Nejde mi editovat článek, tak tedy do komentářů: 18.6.2016 - po dvou letech provozu se průměrná spotřeba vyšplhala na 9,05 mixu přičemž palubní PC hlásí o litr méně (7,9 - opět dosavadní rekord). Průměrná cena spotřebovávané směsi vychází naštěstí na velmi slušných 16,78 Kč, průměrná cena 1 km tak v PHM vyšla na na 1,52 Kč.
petr: Mam tri fabie s týmto motorom, dlhodobá spotreba cca 70000km 9.3. Motor ťahá, nemá problém kde koľvek.
petr: Ešte dačo ... v jednej mám 59L nádrž, a dojazd pri kludnom tempe 120 je cca 700-750km.
davidhavel: Díky Petře za komentář! Těchto aut nejezdí tolik, aby se bylo regulérně s kým - s čím - srovnávat. Aktuální průměrnou spotřebu máme někde kolem 10,5 litru (podle palubáku 7,7!), ale je to tím, jaké trasy se s autem jezdí. Hold pro couračky do 5 km není dvoulitrový motor ideální. Dlouhodobý průměr za 30tkm nám tak povyrostl na 9,25 "mixu"/100 km.
petr: Ja mozem zrovnat vsetky tri auta a aj styly jazdy.
1. Fabia kombi 2007 jazdi mamina cca 8.7l
2. Fabia hatch 2006 jazdi holka cca 9.2l
3. Fabia hatch 2005 jazdim ja cca 9.4
Vsetky su elegance vybava, holka chodi aj pomaly aj rychlo niekedy az zbesilo ale nejaky rozdiel dramaticky v spotrebe nemam. Ano ked idem brzda plyn ci 170 az 200 v kuse max. si pyta 15L ale za plnu nadrz 54L co mam dam 20€, cca 550km ozaj neriesim.
Inak jazdil som na dovolenke "couranim" se 50 max. 90 a spotreba okolo 7.1 po dedinach mestach. S tym autom sa da jazdit s lahsou nohou a sledovanim premavky za 8.5 uplne v pohode.
Inak velmi zalezi na splynovaci aky je v aute a jeho stavu. Filtre menim sam stoja 1€ kazdych 15t km aj plynna faza aj kvapalna.
Naklady mam len na olej filtre ... ale na kazdom aute som vymenil zapalovaciu cievku, kable a sviecky, lambdu prednu. Su dolezite teda mat ich v 100% stave. Ak nieco z toho nefunguje LPG spotreba ide hore.
Palubak neriesim viem ked mi ukazuje 7 ze jazdim za 8.3 ked 6.5 tak 8 atd ... inak 10.5L spotrebu ak mam musim tomu riadne vytinat ... ak jazdis kludne je niekde chyba.
petr: Citam, ze mas problem lambda 1 18.12.2016 ... mne sa rozsvecovala kontrola check motora, co malo za nasledok vymeny ako som pisal, kable, sviecky, cievky a lambdu cele tusim do 200€, (55€, 12€, 60€, 60€, ) bosch suciastky, k tomu lambda kluc za 15€, menil som to vsetko sam a nie som mechanik.
Ak Ti ukazuje check motora, lambda, treba nastavit RJ plynu pretoze bud je zmes bohata, alebo chudobna. Potom sa to rozsvecuje. Ak to nastavis, uz sa to neobjavi. Za dalsie, tankujem LPG len na jednej pumpe u kamarata, pretoze v LPG je vsakovake svinstvo, a aj rozne namiesane ... by som vedel povedat, ... to co sa tvari podla protokolu ze splna poziadavky a prd makovy ... ale k veci, na to LPG mam nastavene v RJ plynu vsetko ako ma byt aby zmes bola ok. Potom aj ked natankujem niekde inde, RJ si to upravi podla lambdy, ale z casu na car raz rocne, sa stane, ze natankujem LPG bordel niekde inde a ozve sa kontrolka. Kedze mam vcdsko, tak si to resetnem, natankujem LPG kde tankujem a vsetko ide dalej ako ma.
petr: Cital som Tvoje starosti s autom ... vymen splynovac za iny. Ja mam Solaris Dynamics na vsetkych a nemam ziaden problem.
A inak, klima je v poriadku na mojich autach, ked pustim studeny vzduch, tak ide priam ladovy ... o poddimenzovanosti by som nic nevravel. Práveže mám pocit, že je to až moc, preto ju nepúšťam naplno ani zďaleka.
Auta moje maju sice 110tkm, len na mojej co ma 140 vymenim tlmice komplet vpredu v lete. Ale to je bezna udrzba auta.
Inak ako som pisal, olej, filtre ... a stierače
davidhavel: Zdravím Petře! Děkuji za opravdu obsáhlý komentář! Zkusím reagovat pěkně popořadě.. Jak vidno, se spotřebou nijak nevybočujeme, viz. tvá "holka", která jezdí s krátkou za 9,2... Naše auto má velmi mnoho cest kratších než 5 km, takže s ohledem na to... Všechny komponenty LPG až na nádrž s MV jsou na autě původní, takže deset let staré, přes 200tkm..pokud pominu problém s rozsvěcením kontrolky motoru, která se rozsvěcí i na benzin, byť s menší četností, problémem je nestabilní volnoběh při popojíždění a ztráta tlaku paliva v otáčkách přes 4tis, která se ale nepodařila odstranit ani záměnou reduktoru. Oba filtry a svíčky si nechávám měnit nejpozději po 20tkm, stejně jako kompletní diagnostiku LPG včetně kontroly nastavení bohatosti směsi, tankuji na MOLL nebo na RobinOil. Tak asi tak...
lol: ten dvoulitr je fajn, asi bych nechtěl menší motor, lidi co kupují htp, 1.4 a naftu jsou přízemní
davidhavel: Osobně bych preferoval spíš 1.8T, dvoulitr je líný, pokud se nedrží v otáčkách, ale cokoli slabšího mi přijde pro rodinu neprovozovatelné. Naftu nehodnotím...