Mnozí z vás vědí, že již léta se živím a nebo přiživuji (tzn. brigádničím) jako obsluha ČS, čepradlář, no prostě pumpař... Jak taková práce může také vypadat, dokonale zachycuje tento obrázek, kvůli kterému vlastně vzniká tento článek
Nevěřím, že by sice stahování benzinu Special BA91 z čerpaček vedlo k takovému vegetu jaký je zachycen na fotografii, ale ten obrázek je prostě dokonalý :-)). Pro ty z vás, kteří této problematice nehoví doplňuji, že Special BA 91 je olovnatý benzin, který se používal pro pohon starších typů automobilů (Lada Žiguli, Škoda 1xx, Favorit) a motocyklů - zejména těch dvoutaktních (Jawa, ČZ). Neznamená to ovšem, že tyto vozítka musí přestat zákonitě jezdit. Natankovat můžete v klidu nejprodávanější Natural95 (resp. 91) a do nádrže dolít aditiva (olovo), které ochrání sedla vašich ventilů stejně dobře, jako doteď olovnatý Special. V případě dvoutaktních motorů je sporné, zda olovo do benzinu přidávat, když dvoutaktní motor nemá ventily... Osobně se domnívám, že příměs oleje v benzinu (M2T apod) je pro dvoutakty dostačující.
PS: některé benzinky začínají místo Specialu opět nabízet tzv. EkoDiesel, který tu už také kdysi byl a nedopadlo to s ním zrovna slvně, tak uvidíme ;)
RE: Konec Speciál-u BA91 | string | 09. 06. 2010 - 20:10 |
![]() |
davidhavel | 09. 06. 2010 - 20:13 |
RE: Konec Speciál-u BA91 | pajenka®svetu.cz | 09. 06. 2010 - 20:19 |
![]() |
davidhavel | 09. 06. 2010 - 20:22 |
![]() |
pajenka®svetu.cz | 09. 06. 2010 - 20:32 |
RE: Konec Speciál-u BA91 | milan* | 09. 06. 2010 - 21:24 |
![]() |
davidhavel | 09. 06. 2010 - 21:28 |
RE: Konec Speciál-u BA91 | klementuv-moped | 10. 06. 2010 - 18:45 |
![]() |
davidhavel | 10. 06. 2010 - 23:24 |